aA
Lietuvoje ir visame Baltijos šalių regione įsibėgėjant projekto „Rail Baltica“ statybai, Vilniaus Gedimino technikos universitetas kviečia abiturientus rinktis su geležinkeliais susijusias specialybes, kurias įgijus įdomus darbas praktiškai garantuotas - skaičiuojama, kad europinės vėžės projektas regione sukurs apie 13 tūkst. naujų darbo vietų.
Lietuvos geležinkeliai
© Organizatorių nuotr.

„Specialistų poreikis jaučiamas jau dabar, tačiau ateityje jis augs dar labiau. Vien kitąmet dėl su „Rail Baltica“ statyba susijusių darbų bus sukurta 300 naujų darbo vietų kvalifikuotiems IT specialistams, gebantiems dirbti su geležinkelio projektavimo ir valdymo sistemomis, kelių ir geležinkelio mazgų inžinieriams, kitų sričių specialistams. Šiuo metu pagal mūsų sudarytas sutartis su mokslo institucijomis jau yra rengiami specialistai, tačiau akivaizdu, kad jų reikės gerokai daugiau ir ne tik statybos metu, bet ir infrastruktūros priežiūrai“, pranešime žiniasklaidai sako AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Bendrovė AB „Lietuvos geležinkeliai“ yra projekto „Rail Baltica“ vykdytoja Lietuvoje, atsakinga už europinio geležinkelio infrastruktūros statybas šalyje. Siekiant išugdyti reikiamą kiekį specialistų Lietuvoje, „Lietuvos geležinkeliai“ 2018 m. pradžioje pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Vilniaus Gedimino technikos universitetu (VGTU), pagal kurią bendrai sieks parengti kuo daugiau specialistų, galinčių dirbti geležinkelio srityje.

„Dabar dar sunku įvertinti, kiek šiemet bus stojančiųjų, susidomėjusių būtent su geležinkelio sistema susijusiomis profesijomis, bet abiturientai ateina, domisi, prašo papildomos medžiagos, tad susidomėjimas tikrai yra. Juk tai perspektyvi specialybė, ypač dabar, kai vykdomas itin didelis projektas „Rail Baltica“, sako VGTU Kelių katedros vedėjas doc. dr. Virgaudas Puodžiukas.

Siūlo specialybę, kurią įgijus darbas praktiškai garantuotas
© DELFI / Lukas Bartkus

Šiuo metu VGTU Kelių katedroje rengiami kelių krypčių specialistai, galintys dirbti geležinkelių sistemoje. Visų pirma tai projektuotojai, išmanantys geležinkelio mazgus, reikalavimus, galintys parengti nuo smulkių jungčių iki tiltų, viadukų, stočių ir depų kelynų projektus.

Taip pat rengiami statybinės pakraipos specialistai, galintys vadovauti geležinkelio tiesimo statybos darbams bei geležinkelio infrastruktūros priežiūros ir eksploatacijos specialistai.

„Žinoma, bet kuris mūsų studentas gali rinktis mokslininko kelią ir tirti geležinkeliams naudojamas medžiagas, jų ilgaamžiškumą, panaudojimą, kurti naujas medžiagas bei sprendimus. VGTU jau yra atlikus ne vieną mokslinį tyrimą būtent geležinkeliams, mūsų auklėtiniai yra parengę puikių mokslinių darbų apie medžiagų panaudojimą“, pasakoja doc. dr. V. Puodžiukas.

Pasak Kelių katedros vedėjo, su geležinkeliais susiję techniniai mokslai turėtų būti ypatingai įdomūs jaunuoliams, besidomintiems IT, mat be informacinių technologijų darbas šioje srityje jau beveik neįsivaizduojamas. „Šiuo metu geležinkelių projektavimas vykdomas naudojant 3D ir 4D programas, kurios leidžia kurti ne tik itin tikslius brėžinius, bet apdoroja realią geologinę informaciją, tad projektavimas vyksta labai tiksliai žinant geologinius vietos ypatumus ir reikalavimus“, pasakoja V. Puodžiukas.

Siūlo specialybę, kurią įgijus darbas praktiškai garantuotas
© DELFI / Domantas Pipas

Siekdami išspręsti specialistų poreikį, „Lietuvos geležinkeliai“ taip pat pasirašė panašias sutartis su Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija bei Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla.

„Rail Baltica“ jau sukūrė apie 3 tūkst. darbo vietų ir sukurs dar ne vieną tūkstantį tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse. Atsižvelgiant į tai, kad geležinkelio transportas Europos Komisijos yra pripažintas kaip prioritetinė krovinių gabenimo priemonė siekiant atlaisvinti kelius nuo vilkikų ir mažinti oro taršą, šiuo metu su geležinkeliu susijusios profesijos labai perspektyvios, nes darbo tikrai bus ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje“, teigia M. Bartuška.

„Rail Baltica” vienas didžiausių Baltijos jūros regiono infrastruktūros projektų, kurį įgyvendinus bus nutiesta 870 km ilgio greitaeigių keleivinių ir krovininių traukinių linija, sujungsianti Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą.

Nutiestas europinis geležinkelis leis greitai ir patogiai keliauti po Baltijos šalis, lengvai pasiekti Vakarų Europos miestus. O verslininkams pigus ir ekologiškas transporto koridorius leis pasiekti pasaulio rinkas, pritrauks užsienio investicijas. Vien projekto įgyvendinimo metu investicijos Lietuvoje sieks 2,5 mlrd. eurų, bus sukurta apie 6000 naujų darbo vietų.

Šiuo metu „Rail Baltica“ vėžė jau nutiesta nuo Lenkijos iki Kauno, vyksta europinio geležinkelio statybos darbai Kaune. 2019-aisiais bus pradėti rengti 4 specialieji planai „Rail Baltica“ atkarpoms Kaunas-Vilnius, Lenkijos siena-Jiesia, Kauno mazgo ir intermodalinių depų planai, todėl specialistų poreikis augs dar labiau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.0000

Kaip per kelis dešimtmečius stebinančiai pasikeitė stiuardesių darbas: dėl 1 kg viršsvorio galėjo netekti darbo (5)

Prieš pusę amžiaus skrydžių palydovo darbas galbūt atrodė patrauklus ir egzotiškas, bet...

Būsimoji elektros inžinierė Saulė – viena tarp vyrų: elektrikai nebelaipioja vien tik po stulpus (36)

Elektriko darbas vis dar laikomas išskirtinai vyrišku, todėl šioje srityje dirbančių moterų...

Kinijos universitete studentai mokosi lietuvių kalbos, bet kitko rinktis jie negali: jiems tai – kelias į prestižinį darbą paklausykite, kaip kinai dainuoja lietuviškai (274)

Iš 1,3 mlrd. Kinijos gyventojų keliasdešimt jaunuolių šiandien mokosi jiems egzotinę lietuvių...

Gauti puikiai apmokamą darbą diplomas nebūtinas: be jo galima uždirbti keliolika tūkstančių (72)

Aukštojo mokslo diplomas, kad ir keista, tikrai nėra būtina sąlyga, tikintis rasti gerai apmokamą...

Slaugytojos papasakojo, ką norėtų atskleisti pacientams, bet negali (34)

Slaugytojai bendrauja su pacientais nuolat, kartais net daugiau nei gydytojai. Nors dauguma...

Top naujienos

Liko mažiau nei savaitė: sprendimą dėl pensijos kaupimo priimti būtina jau dabar skaičiuoklės ir kaupimo scenarijai

Lekia paskutinės dienos, kuomet dar galima nuspręsti, ar pasilikti II pensijų pakopoje ir kaupti...

Reitingų piramidėje – įspūdingi šuoliai ir nuosmukiai: politologai rado paaiškinimą Nausėdos sėkmei (91)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis yra vienas...

Dagys stabdo narystę konservatorių partijoje (5)

Parlamentaras Rimantas Jonas Dagys stabdo narystę Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių...

TVF primena apie neatliktus Lietuvos namų darbus: nauji mokesčiai ir reformos sustiprintų valstybę

Lietuvai reikia struktūrinių reformų švietime ir sveikatos apsaugos sistemose, o dirbantiesiems...

Po Krymo aneksijos Rusijai užvertas kelias – vėl atidarytas Ukraina: tai neleistina nuolaida Rusijai (111)

Europos Tarybos Parlamentinė Asamblėja ( ETPA ) antradienį sutarė leisti Rusijos įstatymų...

DELFI TV šuolis: po įspūdingų augimo metų tapo populiariausia interneto televizija Lietuvoje (1)

Naujienų portalo DELFI strategija investuoti į video formato turinio stiprinimą pasiteisino: kaip...

Panevėžio medikas įžūliai apmulkino ligoninę: gydė „mirusias sielas“ ir už tai gavo pinigus

Prokuratūra sukčiavusiam Panevėžio gydytojui prašo skirti 3 tūkst. eurų baudą, antradienį...

Kaune užspausta svarbi transporto arterija – uždarytas Vytauto Didžiojo tiltas (11)

Antradienio rytą ne vienam iš Kauno centro į Aleksotą ir atvirkščiai norėjusiam patekti...

Į Vilnių nusitaikė dar vieno populiaraus serialo kūrėjai: kuriamas tarptautinio šnipinėjimo trileris

Jau ne pirmą kartą Vilnius tampa patraukliu miestu užsienio kino kūrėjams. Po serialo...

Urėdijų drama: vadovas prabilo apie buvusių valdžių iššvaistytą milijardą (283)

Valstybinių miškų urėdijos vadovo poste vis dar likęs Marius Pulkauninkas , įvertinęs...