Šis ilgametis pilotas gegužės mėnesį išleido knygą „Kelionės po pasaulį. Piloto dienoraštis“, kurios ištraukomis jau nuo praėjusios savaitės dalijasi ir „Delfi Plius“ platforma. Ištraukas galite rasti ČIA.

Kaip teigia autorius, šios knygos pradžioje jis nė neketino išleisti, tiesiog kartais, grįždamas iš kokios nors šalies ar projekto, jis pasirašydavo įspūdžius, tarsi dienoraštį. „Taip įsitraukdavau, kol pastebėdavau, jog jau praėjo šešios ar aštuonios valandos, besėdint oro uoste ir laukiant savo lėktuvo, kuriuo turėdavau parskristi namo“, – prisimena K. Zagreckas.

Anot jo, keleivinių lainerių pilotų darbo vieta iš esmės yra lėktuvas, o darbo kabinetas – piloto kabina. Piloto teigimu, šis darbas leido pabuvoti jam jau visuose pasaulio kontinentuose. „Iki šiol nepakliūdavau į Australiją, bet šį pavasarį, per tą visą baisų karantiną, man teko joje pabuvoti. Pamačiau, kas yra tikras karantinas“, – šypsosi prisiminęs pilotas.

K. Zagrecko teigimu, tarp pilotų yra labai senas prietaras – niekada nesifotografuoti prieš skrydį, ir šio prietaro su kolegomis stengiamasi laikytis. „O šiaip skrisdami jaučiame atsakomybę, visada jauti, kad už tavęs sėdi šimtai gyvybių, už kurias esi atsakingas“, –pasakoja K. Zagreckas.

Anot jo, šuo metu aviacijoje įdiegtos tokios modernios technologijos, kad situacijas, kuomet gali iškilti grėsmė žmonių gyvybėms, stengiamasi apskritai eliminuoti: „Sakoma, kuo skiriasi jaunas pilotas nuo patyrusio? Juk jie abudu moka skraidyti, išmokyti iki standartų, be kurių negalima sėsti į kabiną. Bet patyręs pilotas visada žino, kas bus, o jaunas pilotas žino, kas dabar yra. Tai va tas žinojimas, kas bus, apsaugo mus nuo visokių netikėtų situacijų.“

Piloto teigimu, šiuo metu itin reti atvejai, kuomet įvyksta aviakatastrofa. Pagrindinė priežastis, kodėl taip nutinka, yra žmogiškasis faktorius – kažkas kažką ne taip paspaudė, ne taip padarė etc. „Tačiau jūs neįsivaizduojate, kiek tam žmogiškajam faktoriui aviacijoje skiriama dėmesio. Žmogus turi suvokti save, kaip veikia jo sąmonė, kai prieinama iki tos ribos, kai pradeda veikti pasąmonė, ir stengtis tai valdyti“, – paaiškina pilotas.

Piloto knygos ištraukų galite rasti ČIA.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)