aA
Tolimųjų reisų vairuotojas – viena daugiausiai kantrybės ir ryžto reikalaujančių profesijų. Nepaisant to, tapti vilkikų vairuotojais žmones vilioja sąlyginai nemenkas darbo užmokestis. Tai patvirtina šio amato prieš kelerius metus ėmęsis Arūnas Baltramavičius, tikinantis, kad vargus kelyje atperka atlygis mėnesio gale.
Asociatyvi nuotr.
© Asmeninio albumo nuotr.

Labiausiai motyvuoja finansinis stabilumas

4-erius metus tolimųjų reisų vairuotoju dirbantis Arūnas prisipažįsta, jog prieš pasirinkdamas vilkiko vairuotojo ateitį taip pat dirbo logistikos srityje. Tiesa, tada jis užėmė sandėlio vadovo pareigas. Tolimųjų reisų vairuotojo kelią vyrą paskatino pasirinkti gana svari priežastis – nemenkas atlyginimas, kuris darbe jam ir kelia didžiausią motyvaciją.

„Šio darbo imtis paskatino finansinis stabilumas. Šiuo atveju dirbu ne dėl idėjos, o dėl pinigų. Man patinka galėti leisti sau daugiau, gebėti įsigyti tam tikrus daiktus – tai yra malonumas. Geras atlyginimas iš tiesų kelia ir motyvaciją, kurios šiame darbe kartais stinga“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja A. Baltramavičius.

Nors darbas išties ne iš lengvųjų kategorijos, vyras vardija ne vieną motyvuojantį jo privalumą.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Asmeninio albumo nuotr.

Vilkiko vairavimas – savotiška meditacija

Nors kai kuriems žmonėms atrodo, kad dirbant tolimųjų reisų vairuotoju sunku mėgautis kelionėmis po spalvingas pasaulio šalis, tačiau vyras prisipažino, kad keliavimo malonumą visgi patiria pro vilkiko langą stebėdamas besikeičiančius svetimų kraštų vaizdus ir sustodamas pailsėti turistų neatrastose vietovėse.

A. Baltramavičius atskleidžia, jog jam jau teko pasimėgauti kelionėmis po visą Pabaltijį, Skandinavijos šalis. Paskutiniu metu dirbo Lenkijoje bei Vokietijoje.

„Per metus nuvažiuoju apie 150 tūkstančių kilometrų“, – sako vairuotojas.

Ne paslaptis, jog vilkiko vairuotojai didžiąją laiko dalį kelionėse praleidžia vieni. Kaip pasakoja A. Baltramavičius, vieniems tai yra sudėtinga, o kitiems – pravartu.

„Sakau, kad vilkiko vairuotojo gyvenimas yra tarsi laiko mašina. Žiūri per priekinį lango stiklą – matai ateitį, žiūri per galinį veidrodėlį – matai praeitį. Visuomet būni vienas – pats su savimi. Tai savotiška meditacija“, – teigia tolimųjų reisų vairuotojas.

Vilkiko vairuotojas tikina, kad kai kuriems žmonėms reikia išmokti būti vieniems, susikaupti, apmąstyti gyvenimą. Visgi, sustojimo taškuose susitikę nepažįstami vairuotojai trumpam tampa draugais. Jie šnekučiuojasi apie darbą, laukiančias keliones bei dalijasi patarimais, todėl nesijaučia tokie vieniši.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Shutterstock

Jaunesnių ir vyresnių vairuotojų lūkesčiai – skiriasi

A. Baltramavičius prisipažįsta, kad už sunkų darbą, ilgas keliones ir vienatvę yra atlyginama gana gerai. Darbdaviai stengiasi darbuotojų motyvaciją išlaikyti darbo užmokesčiu bei socialinėmis garantijomis. Didelę patirtį turintis vyras žino kaip darbdaviams sunku išlaikyti gerus vairuotojus.

Vilkiko vairuotojas patikina, kad yra patenkintas savo atlyginimu, tačiau pajuokauja, kad visada norisi turėti daugiau. Vyras mano, jog jaunesnio amžiaus žmogui pinigai darbe yra didžiausias rodiklis, tačiau vyresnius vairuotojus labiau motyvuoja ne atlyginimas, o socialinės garantijos.

„Manau, kad labiausiai susitelkę ties gaunamu atlyginimu būna jaunesni nei 40 metų vairuotojai. Jie aprūpina šeimas, suteikia joms geresnį gyvenimą. Vyresni, tokį darbą dirbantys žmonės, trokšta didesnių socialinių garantijų, pakankamų lėšų pensijų fonde, tinkamai parinkto draudimo, mat labiau orientuojasi į patogią ateitį po išėjimo į pensiją“, – pasakoja A. Baltramavičius.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Asmeninio albumo nuotr.

Kylantis darbo užmokesčio koeficientas – galvos skausmas

Vyras neslepia, kad kalbant apie pinigus, jis teigia nesuprantantis kai kurių siūlymų prasmės. Tai Finansų ministerijos neseniai pateiktas pasiūlymas 1,3 darbo užmokesčio koeficientą kelti iki 1,65. Tolimųjų reisų vairuotojams ši tema yra skausminga.

„Jeigu koeficientas padidės ir išlaidos bus nurašytos nuo vairuotojo atlyginimo, tokį pokytį vertinu neigiamai. Jeigu atlyginimas išliktų tas pats, o skaičių „Sodrai“ rodytų didesnį, tada būtų žymiai geriau“, – aiškina vilkiko vairuotojas.

Pasak A. Baltramavičiaus, kylant koeficientui, atlyginimo dydis smarkiai kisti neturėtų.

„Negalvoju, kad atlyginimas žymiai pasikeis. Vairuotojai atlyginimą gauna už reise praleistas paras bei nuvažiuotus kilometrus. Manau, kad gali pasikeisti atlyginimo dalis, mokama per „Sodrą“, bet netikiu, kad vairuotojai pastebės ryškų pokytį“, – aiškina A. Baltramavičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(48 žmonės įvertino)
1.5000

Anksčiau ši profesija buvo prestižinė, šiandien atlygis – ties skurdo riba (238)

Anksčiau apsaugininko profesija buvo laikoma prestižine, šioje srityje buvo gan sunku rasti darbo....

Dėl širdžiai mielos veiklos lietuvę aplinkiniai vadina keistuole: nuo konteinerių namo tempia „lobius“ (18)

Svetlanos Jemeljanovos nebestebina smalsūs praeivių žvilgsniai, kai ji nuo atliekų konteinerių...

Ši moteris dirba, kad kasdien jūsų stalą pasiektų pirmo būtinumo prekė: ką šiandien renkasi lietuviai? (25)

Duona – vienas populiariausių produktų ant mūsų kasdienio stalo. Gilias tradicijas turintis...

Sinoptikė – apie kuriozinius darbo užkulisius: kartais būnu nepatenkinta, kad šviečia saulė (9)

Lietuvos edukologijos universitete studijuodamas geografiją turėjau meteorologijos kursą, kuris man...

Padavėjos – atvirai apie klientus ir arbatpinigius: šie lietuvių įpročiai varo iš proto (749)

Užsukus į restoraną ar kavinę jau tapo įprasta matyti klientus aptarnaujančius jaunuolius. Tarp...

Top naujienos

Chemijos profesorius paaiškino, kuo užnuodytas vanduo Alytuje: išleidus jį į Nemuną pasekmes gali pajusti net pajūris (49)

Supleškėjusiose Alytaus padangų perdirbimo įmonės „ Ekologistika “ patalpose iki šiol...

Įspūdinga policijos operacija Lietuvoje ir Ispanijoje: sunaikinta žmonėmis prekiavusi gauja viešnamiuose dirbo merginos iš Rytų (91)

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje pareigūnai atskleidė daugiau detalių apie...

Seksualiniu priekabiavimu apkaltintas Šarūnas Bartas išpažinčiai ryžosi tik po 2 metų: niekam tada nerūpėjo, kas iš tiesų vyko (29)

Praėjo dveji metai po to, kai socialiniuose tinkluose pasirodę dviejų menininkių kaltinimai...

Po Žemaitaičio - akibrokštas Karbauskiui: situacija lieka įšaldyta papildyta (16)

Trečiadienį po susitikimo su Seimo frakcijų atstovais Seimo pirmininkas paskelbė neteiksiąs...

DELFI TV spalį sulaukė rekordinio žiūrovų skaičiaus

Interneto vartotojai spalį DELFI skyrė 42 proc. viso naujienų portaluose leidžiamo laiko – tai...

Buvusi „Lietuvos pašto“ valdyba išplatino antrą viešą laišką: mes nebedirbam, o ministras mums teberašo įsakymus

Trečiadienį buvusi „Lietuvos pašto“ valdyba išplatino antrą viešą laišką šią savaitę....

Iš lėktuvo iškritusio vyro istorijoje – dramatiškos detalės (12)

Kai praėjusią vasarą Londone iš besileidžiančio lėktuvo iškrito žmogaus kūnas, daugeliui...

Etikos sargai išnarstė skundus dėl nepavykusios Pranckiečio atleidimo procedūros papildyta V. Pranckiečio komentaru (11)

Seimo Etikos ir procedūrų komisija trečiadienį pristatė bendrą išvadą dėl pateiktų skundų,...

Kauno klinikose gimė mažiausias naujagimis Lietuvoje (55)

Kauno klinikose vasarą gimė vos 22 gestacijos savaičių ir 350 gramų sverianti mergaitė. Tai...