Pardavėjo pozicija yra klaidingai nuvertinama

Į startuolius investuojančios rizikos kapitalo bendrovės „70 Ventures” („70V”) atstovas Aivaras Rastenis sako, kad geri pardavėjai prisideda prie augančių kompanijų sėkmės, todėl įmonės juos labai vertina. Pasak A. Rastenio, rasti su verslo pardavimais dirbančių žmonių sudėtinga dėl neigiamo pardavėjo profesijos įvaizdžio. Žmonės klaidingai mano, kad pardavėjų darbas – telefonu įkyriai siūlyti nereikalingus daiktus.
Aivaras Rastenis

„B2B pardavimai visiškai nepanašūs į tai. Jie remiasi sąžiningais, draugiškais santykiais su partneriais, geri verslo pardavėjai stengiasi juos pažinti, pasiūlyti resursus taupančių sprendimų ir padėti sudėtingose situacijose. Būtent tokių principų mes mokome žmones, kurie neturi patirties, bet nori dirbti startuoliuose su pardavimais. Čia nėra jokio žmonių apgaudinėjimo ir manipuliacijos“, – pasakoja A. Rastenis.

Anot jo, pardavėjo profesija išskirtinė tuo, kad reikiamų pradinių žinių galima greitai išmokti praktiškai, o karjerai pradėti nebūtina baigti universiteto. Šiose pozicijoje sėkmingai įsidarbina žmonės, kurie niekada iki tol neplanavo dirbti panašaus darbo.

Iš aviacijos į pardavimus startuolyje

Neįprastą kelią iki pardavimų nuėjo Miglė Daukšienė. Anksčiau dirbusi nekilnojamojo turto srityje ir skrydžių palydove vienoje iš aviakompanijų, šiandien ji yra atsakinga už bendravimą su klientais kompanijoje „Diplomasafe“, kuri vysto skaitmeninių diplomų išdavimo platformą.
Miglė Daukšienė

„Į pardavimų sritį atėjau neplanuotai. Nenorėjau ilgai užsibūti aviacijoje, bet nebuvau tikra, kokio darbo noriu. Tuo metu rizikos kapitalo bendrovė pradėjo investuoti į startuolius ir ieškojo žmonių pardavimams. Nemaniau, kad tai man, kad sugebėsiu kažką parduoti, tačiau darbo pokalbyje patiko paties startuolio idėja, komanda, darbo kultūra“, – pasakoja jau daugiau nei dvejus metus pardavimų srityje dirbanti ir karjeros laiptais kylanti M. Daukšienė.

Pasak jos, natūralu, kad pakeitus sritį reikėjo mokytis specifinių žinių, tačiau tai nebuvo sudėtinga: „Sužinojau, kaip surasti klientus, kuriems mūsų produktas būtų aktualus, kaip geriausiai su jais susisiekti, kaip naudotis įvairiomis programomis ir pan. Labiausiai patinka, kad pardavimai iš principo grindžiami noru padėti kitiems verslams sutaupyti ar uždirbti pinigų.“

Greitai išmoko reikiamų praktinių žinių

Tuo metu politikos mokslus Vilniaus universitete baigęs Emilis Gorbačiovas į pardavimus atėjo po praktikos Lietuvos ambasadoje Estijoje ir darbo žiniasklaidoje bei vienoje korporacijoje. Anot jo, šiame darbe nuolat mokaisi ir tobulėji, čia reikia pasitikėjimo, drąsos, mokėti aiškiai pristatyti savo idėjas.
Emilis Gorbačiovas

„Ankstesnės akademinės ir darbinės patirtys, etiketo išmanymas padeda ir pardavėjo darbe. Jau pirmaisiais mėnesiais pavyko atsidurti tarp geriausius rezultatus pasiekusių kolegų. Man patinka, kad čia galiu iš arti matyti, kaip vystosi verslas, įgyti bazinių žinių, kvalifikacijos ir tada pasirinkti tolesnį karjeros kelią“, – sako E. Gorbačiovas. Jis šiuo metu yra pardavimų plėtros atstovas darbuotojų atrankos platformoje „NO-CV“.

Anot E. Gorbačiovo, pradiniai intensyvūs mokymai prieš pradedant dirbti pardavėju jam užtruko mėnesį ir leido jau pirmąją darbo dieną jaustis gana užtikrintai. Taip pat jis džiaugiasi, kad čia turi galimybę mokytis lyderystės – vadovauja dviejų žmonių komandai, organizuoja bendrus darbus.

„Darbas su verslo klientais man patinka. Čia matau savo rezultatą, prisidedu prie įmonės sėkmės, o atlygis priklauso nuo įdėtų pastangų“, – sako E. Gorbačiovas.

Geriausių pardavėjų atlyginimai prilygsta IT specialistų uždarbiui

Verslo pardavimais dar studijuodamas susidomėjo ir Tomas Kirstukas. Dabar jau maždaug ketverių metų patirtį čia skaičiuojantis T. Kirstukas yra finansų technologijų kompanijos „Paysolut“ svarbių klientų vadybininkas.
Tomas Kirstukas

„Pradžioje galvojau, kad norėčiau dirbti marketingo ar žmogiškųjų išteklių srityje. Nesvarsčiau galimybės dirbti pardavėju, tačiau pradėjęs nuo paprastų pardavimų pozicijų, įgijau reikiamos patirties ir pakilau karjeros laiptais. Galimybė dirbti dar tik startuojančioje, bet greitai augančioje kompanijoje man leido tą daryti labai greitai“, – sako T. Kirstukas.

Norintiems išbandyti save pardavimų srityje, jis rekomenduoja pamiršti išankstinius nusistatymus apie pardavėjus ir nebijoti pretenduoti į šias pozicijas visai be patirties. Taip pat, anot T. Kirstuko, svarbu, kad žmogus išmanytų bazinius informacinių technologijų principus, gebėtų prisitaikyti prie greitai besikeičiančių aplinkybių, ypač jeigu dirbama startuoliuose.

„Pardavėjo pozicija dažnai nėra tarp populiariausių arba tų, kuri įvardijama kaip labai pelninga, tačiau iš savo asmeninės patirties ir kolegų aplink matau, kad tendencijos keičiasi. Geriausi pardavėjai tikrai uždirba daug, dažnai jų atlyginimai prilygsta IT specialistų uždarbiui“, – sako T. Kirstukas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Susiję straipsniai
Top naujienos