– Evelina, kaip kilo idėja kurti susirašinėjimo robotus (angl. chatbot)?

– Visada domėjausi technologijomis ir tiksliaisiais mokslais. Dėl šios priežasties studijuoti pasirinkau inžinerinį mokslą, įgijau elektronikos inžinerijos bakalauro ir telekomunikacijų sistemų inžinerijos magistro laipsnį. Deja, dirbau visada su tuo nesusijusį darbą, kol vieną dieną, nusprendžiau imtis savo veiklos, kurioje galėčiau realizuoti save ir savo žinias. Turėjau įvairių idėjų ir buvo sunku apsispręsti, ko imtis. Man pasisekė, kad turėjau galimybę savo idėjas pristatyti pačiam Ilja Laurs. Gavau labai naudingų patarimų, vienas jų buvo būtent susirašinėjimo robotų kūrimo veikla.

– Ar dažnai susilaukiate pastabų, kad mechaninių robotų kūrimas nėra moteriška profesija?

– Dažniausiai susilaukiu ne pastabų, o nuostabos, kuri skamba maždaug taip: „Kas tai yra?“. Paaiškinu, tada kyla kitas klausimas: „Ir tu juos moki kurti?“ – štai kokia reakcija būna dažniausiai.

– Evelina, kaip manai, ar neturėdama specialių informatikos žinių, moteris gali sėkmingai dirbti IT srityje?

– Manau, kad viskas priklauso nuo asmeninių savybių ir polinkio. IT sritis yra labai plati ir skirstoma į daug atšakų. Kaip ir bet kokioje srityje, negali dirbti neturėdamas žinių ir negali būti geru specialistu, neturėdamas patirties. Ir tai galioja visiems: tiek vyrams, tiek moterims.

– Ką patartumėte moterims, kurios nori žengti į IT pasaulį, tačiau vis dar nedrįsta?

– Patarčiau nevaržyti savęs baimėmis ar bijoti stereotipų, kurie jau ir taip senai paneigti. Jeigu yra polinkis į vieną ar kitą sritį, jeigu tai jums įdomu ir jaučiatės laimingos, kai turite galimybę prie to prisiliesti – pats metas pradėti mokslus, kursus ar darbus. Svarbu judėti, o ne trypčioti vietoje, sugalvojai – padaryk!

– Kokios perspektyvos laukia chatbot‘ų?

– Remiantis prognozėmis, žadama, kad net apie 80 proc. verslų iki 2020 metų turės įsidiegę chatbotus. Šis „įrankis“ taps neatskiriama verslo dalimi.

– Ar chatbot gali būti pritaikomi bet kokiam verslui?

– Žinoma. Tik priklausomai nuo verslo srities ir kitų rodiklių gali duoti skirtingą pridėtinę vertę. Kiek verslas naudodamas chatbot gali sutaupyti sunku paskaičiuoti. Tai yra kiekvienu atveju visiškai individualu ir nėra vienos sumos ar jos intervalo. Jeigu chatbot pakeičia darbuotoją arba atlieka dalį darbo, tuomet taip ir reiktų skaičiuoti – paprasta matematika.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)