aA
Profesinė praktika gali būti karjeros pakilimo taku – tai įrodo Simonos, studijuojančios orlaivių mechanizmų techninį eksploatavimą, istorija. Trečiakursė Kauno technikos kolegijos studentė, po praktikos „Ryanair“ orlaivių priežiūrą atliekančioje įmonėje KAMS, savo karjerą pradeda kaip mokinė-mechanikė, su degančiomis akimis ima visas naujas žinias ir nekreipia dėmesio į „pamokymus“, neva, šis darbas ne merginai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Lietuvė pasinėrė į sritį, kurioje merginų – vienetai: pamatę mano turimas žinias <em>gudručiai</em> greit nutyla
© Asmeninio albumo nuotr.

Kaip ir kada susidomėjai aviacija? Gal atsimeni tą momentą, kai pagalvojai, kad wow, kaip būtų įdomu čia dirbti?

– Pačia aviacija susidomėjau dar vaikystėje – tada labai norėjau skraidyti! Esminis lūžis nuo domėjosi iki rimtesnio įsitraukimo – kai pagalvojau, kad tuo ir užsiimsiu gyvenime – įvyko devintoje ar dešimtoje klasėje. Prieš tai svajojau būti automobilių mechanike, bet, bėgant lakui, panorau daugiau. Galiausiai, pasirinkus aviaciją, pavyko vienu šūviu nušauti du zuikius: ir tapti mechanike, ir nenutolti nuo lėktuvų (šypsosi).

O kas paskatino rinktis studijas Lietuvoje?

– Iš pradžių ketinau studijuoti Anglijoje, visgi, aplinkybės susiklostė taip, kad teko keisti šį planą. Likau Lietuvoje, studijuoti norėjau Kaune, todėl rinkausi tarp Kauno technologijos universiteto ir Kauno technikos kolegijos – pasirinkau studijas kolegijoje, nes čia mačiau galimybę įgauti daugiau praktinių įgūdžių. Šiandien galiu tik pasidžiaugti, kad situacija susiklostė taip, kaip turėjo (šypsosi).

Dabar, studijuodama ir dirbdama KAMS turiu galimybę praktinės patirties įgauti svetur esančiuose „Ryanair“ orlaivių priežiūros padaliniuose. Vasarą, Kaune užbaigus intensyvų sezoną, kolegos kartais pakviečia mus pagelbėti jiems kitose šalyse – pavyzdžiui, šiemet darbavausi D. Britanijoje.

Pasidalink patirtimi – kaip tau pavyksta suderinti studijas ir darbą?

– Dirbti pradėjau tada, kai kolegijoje atėjo praktikos metas – dabar paskaitų neturiu, todėl viską lengvai suderinu. Bet ir rudenį, kai vėl prasidės intensyvūs mokslai, darbo atsisakyti neketinu, nes jis pamaininis: tris dienas dirbu, dvi poilsiauju; be to, žinau, kad galėsiu susitarti dėl kelių laisvų dienų egzaminams. Jų tikrai pakaks – svarbu tik visko nepalikti paskutinei nakčiai (šypsosi).

Lietuvė pasinėrė į sritį, kurioje merginų – vienetai: pamatę mano turimas žinias <em>gudručiai</em> greit nutyla
© Asmeninio albumo nuotr.

Vasara – atostogų metas, tačiau ir jos metu derini darbą bei laisvalaikį. Štai neseniai padėjai kolegoms Stanstede, Didžiojoje Britanijoje. Ką duoda tokia darbinė patirtis?

– Ši patirtis, nors ir ne ilga, leido pažinti tas lėktuvo dalis, prie kurių dar nebuvau prisilietusi: Kaune daugiausiai dirbau prie lėktuvo apačioje esančių dalių (prie lagaminų skyrių), o Stanstedo padalinyje jau teko padirbėti ir lėktuvo kabinoje. Buvo įdomu pažinti kolegas iš kitų šalių, pasipraktikuoti bendrauti angliškai ir sau asmeniškai atsakyti, kaip jaučiuosi būdama svetur. Norėčiau dar kada sugrįžti į D. Britaniją, daugiau pažinti šią šalį.

O ką planuoji veikti po studijų? Kokį karjeros pakilimo taką esi sau nusimačiusi?

– Norėtųsi pakeliauti, daugiau padirbėti svetur, bet dabar dar tikrai darbuosiuosi Kaune. Šiuo metu esu mokinė-mechanikė, tikiuosi „išaugti“ mokinės statusą, tapti mechanike, o tada kilti iki antro lygio mechanikės. Aišku, aukščiausias laiptelis – aviacijos inžinierės licencija. Galvoju, kad vėliau dar gilinsiu žinias aviacijoje, gal studijuosiu Aviacijos ir kosmoso inžineriją.

Ką patartumei savo bendraamžiams, norintiems studijuoti ir dirbti aviacijos srityje?

– Jei domina aviacija, tai neabejoti ir stoti į šią sritį, o vėliau bandyti gauti svajonių darbą! Taip, būsi „žaliukas“, bet, jei turėsi šaunius kolegas, jie tave visko išmokys. Jei tikrai domiesi lėktuvais ir degi noru mokytis – viskas pavyks: juk kai myli tai, ką darai, nori kuo daugiau suprasti, įsigilinti.

Aišku, šiame darbe reikia būti labai atidžiam – aš net pasižymiu, ką kaip išardžiau, kad galėčiau atgal teisingai sudėti (šypsosi). Taip pat labai svarbus gebėjimas dirbti komandoje – paprasčiausiai kai kurių darbų vienas pats neatliksi, reikia kelias galvas apjungti.

Lietuvė pasinėrė į sritį, kurioje merginų – vienetai: pamatę mano turimas žinias <em>gudručiai</em> greit nutyla
© Asmeninio albumo nuotr.

Ar neteko susidurti su stereotipais, neva merginai „netinka šis darbas“?

– Buvo skaudžiausia, kai tik pradėjau ieškoti praktinės patirties ir man į akis išdrėbė: „Šis darbas – ne merginai!”. Aišku, aš nepasidaviau ir nusprendžiau paieškoti kitaip mąstančių darbdavių – tokius galiausiai radau. Dabar tokių replikų beveik nebegirdžiu, kartais tik nauji pažįstami patraukia per dantį, kad oi, į mano remontuojamus lėktuvus nelips. Bet tokie pasisakymai jau nebežeidžia – pamatę mano turimas žinias „gudručiai“ greit nutyla.

O kaip atrodo tavo laisvalaikis? Ar jame yra aviacijos?

– Yra ir aviacijos, ir kitų užsiėmimų. Kalbant apie padanges, kaip keleivė paskraidau Tauragės aerodrome. O nusileidusi ant žemės laisvą valandėlę randu bosinei gitarai ir žongliravimui ugnimi. Tai mano meditacija.

Ir pabaigai – kokį filmą ar knygą apie aviaciją rekomenduotumei?

– Rekomenduočiau pažiūrėti filmą „Concorde: A Supersonic Story“. Šis filmas patiks tiems, kurie domisi aviacija ir kurie nori pasvarstyti, kiek daug sukurti gali žmogus – ir kiek daug kartais nedrįsta.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(39 žmonės įvertino)
4.1026

Sugrįžus po tarnystės Afganistane, ramybę Kęstučiui padėjo rasti neįprastas hobis: niekas kitas padėti negalėjo (13)

Kodėl vieni žmonės renkasi gyvenimą miesto šurmulyje, o kiti gyvenimo pilnatvę randa atokesnėse...

33 metų alytiškis Justinas turi atsakymą tiems, kurie skundžiasi, kad Lietuvoje nėra darbo: atsimerkite (384)

„Tiems, kam atrodo, kad Lietuvoje neįmanoma rasti darbo, kurio dėka galėtum gyventi pilnavertį...

Vilniuje įsikūrusi aviacijos žiniasklaidos bendrovė pradeda pasaulinę iniciatyvą (1)

Naujoji kampanija pradėta siekiant dalytis aviacijos istorijomis pandemijos metu. Kampanijos...

Turėjo prestižinį darbą, tačiau pasuko kitu keliu: tik patekusi į krizę, supratau, ką iš tikrųjų noriu daryti (1)

Ko reikia norint būti interjero, drabužių, grafikos dizaineriu, fotografu ar tapytoju. Įdomios ir,...

Šios veiklos jau tapo istorija: 9 išnykusios profesijos (17)

Šiuolaikiniame pasaulyje viskas labai sparčiai juda į priekį: tai, kas vieną dieną atrodė...

Top naujienos

Epidemiologas: į normalų gyvenimą galbūt galėsime grįžti apie Kalėdas (31)

Lietuvoje nustačius 11 naujų britiškosios atmainos koronaviruso (B117) atvejų tikrai yra pagrindo...

Vaistinės jau pasiruošusios skiepyti gyventojus, bet atsirado netikėta kliūtis

Jau nuo kovo 1-osios Lietuvoje ketinta įdiegti naujovę: pacientams suteikti galimybę nuo dviejų...

Politikai jau seniai taip nekonfliktavo: Raskevičius ryžosi ypatingam atvirumui (92)

Lietuvoje paaštrėjo nesutarimai dėl Stambulo konvencijos ratifikavimo. Tą padaryti valdantieji...

Anšlagas prie dėvėtų drabužių truko vieną dieną (26)

Atlaisvėjus karantino reikalavimams, eilės nusidriekė ne tik prie kirpyklų, bet ir dėvėtų...

Lietuvoje fiksuota nuo COVID-19 vakcinuoto žmogaus mirtis: mirė, praėjus vos kelioms minutėms po skiepo mirtis su skiepais nesiejama (1195)

Lietuvos Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba (VVKT) gavo informacijos, kad po vakcinacijos nuo...

Politologas apie įtampą tarp valdančiųjų ir Nausėdos: gali būti, kad konservatoriai tik bando nukreipti dėmesį (41)

Įtampai tarp valdančiųjų konservatorių ir prezidento Gitano Nausėdos stiprėjant, žurnalistas...

JAV – dramatiškas COVID-19 atvejų pokytis, ekspertai perspėja: galime atsidurti daug sudėtingesnėje situacijoje (21)

COVID-19 užsikrėtimų ir hospitalizacijų skaičius visose JAV valstijose mažėja dramatiškai,...

Regimantas Dima | D+

Iš nuosavo skrandžio potyrių istorijos: Vilniaus alaus barai vėlyvajame sovietmetyje

Patyręs keliautojas kiekvieną naują miestą tyrinėti pradeda nuo miesto stoties. Kitas žingsnis...

„Vaisingumo klinikos“ tyrime finansų direktorius suimtas septynioms dienoms Prokuroras: Usonis prisipažino (390)

„Vaisingumo klinikos“ vadovai Vilniuje, Kaune ir Klaipėdos įtariami slėpę pajamas ir taip...

Sunkiais nusikaltimais prieš gimnastes apkaltintas garsus JAV treneris rastas negyvas (5)

Buvęs vyriausiasis JAV gimnastikos rinktinės treneris Johnas Geddertas rastas negyvas netrukus po...