Remiantis atlyginimų tyrimo tinklalapio www.manoalga.lt duomenimis, per pastaruosius penkerius metus daugiau nei 50 proc. atlyginimai augo įmonėse, kurios teikia bankų, finansines, kurjerių ir konsultacijų paslaugas, taip pat ir tose, kurios užsiima elektrotechnikos, tyrimų ir reklamos veikla.

Tuo tarpu daugiau nei 15 proc. per pastaruosius metus atlyginimai augo kurjerių paslaugas teikiančiose, chemijos ir farmacijos pramonės, taip pat transporto įrangą gaminančiose įmonėse bei aviacijoje, kuri vilioja savita romantika, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Anot „CV-Online“ marketingo vadovės Ritos Karavaitienės, didžiausias atlyginimų Lietuvoje vidurkis fiksuotas bankų ir finansų, informacinių technologijų, kompiuterių programavimo ir tinklapių, telekomunikacijų ir pašto bei kurjerių paslaugų sektoriuose.

„Tokiais atlyginimais pasigirti gali įmonės, kuriose dirba daugiau nei 250 darbuotojų“, – sako ji.

Atlyginimai augo spračiau nei darbo rinkoje

Atlyginimų augimu nuo pirmaujančių neatsilieka ir aviacijos sektorius, palengva atsigaunantis po COVID-19 pandemijos. Visgi, antžeminio orlaivių aptarnavimo kompanijos „Litcargus" personalo direktorės Astos Jurėnaitės teigimu, aviacijoje lemiami veiksniai yra ne tik atlyginimo dydis, bet ir kasdienybės romantika, nenuobodaus darbo perspektyvos ir įdomios patirtys.

„Juk būtent čia kiekvienas gali tapti tuo, kuris ne tik pasitiks viso pasaulio lyderius ar palydės juos į skrydį, bet ir turės galimybę pabuvoti naktiniame perone, kuris yra visiškai kitoks nei dieną“, – sako A. Jurėnaitė.

Personalo specialistų vertinimu, atlyginimai ir jų augimo rodikliai aviacijos sektoriuje pastaraisiais metais buvo kiek didesni nei rinkos vidurkis.

„Žinoma, atlyginimo dydis, jo augimo sparta ir galimybės priklauso nuo užimamų pareigų ir turimos kvalifikacijos. Kuo labiau specifiniai reikalavimai keliami kandidatui, kuo jų mažiau rinkoje, kuo jų didesnė ar auganti paklausa, tuo spartesnis atlygio augimas“, – pažymėjo „CV-Online“ marketingo vadovės R. Karavaitienė.

Aviacija – ne vien tik orlaiviai

„Litcargus“ personalo direktorės teigimu, darbo rinkos situacija aviacijos sektoriuje šiuo metu palengva grįžta į buvusią prieš kelerius metus, tačiau sulaukiama daugiau iniciatyvių ir idėjų turinčių žmonių.

„Anksčiau, kai kuriuos kandidatus atbaidydavo specifinių žinių ir įgūdžių stoka, kitiems iššūkių keldavo itin dinamiškas darbo pobūdis ar darbas pamainomis. Dabar – priešingai: žmonės ieško naujų žinių, kai kurie net nori save išbandyti visiškai naujose gyvenimo rolėse. Suprasdami, kad aviacija išties specifinė sritis, kurioje reikia ypatingų žinių ir įgūdžių bei norėdami pritraukti darbuotojų, kuriame vidines mokymo sistemas, įvairias partnerystes“, – sako ji.

Tiems, kuriuos žavi aviacija, bet galbūt neįsivaizduoja savo kasdienybės ore ar mano, kad darbas šioje srityje ne jiems, A. Jurėnaitė patikslina, kad: „Aviacija nėra vien tik orlaiviai, čia labai svarbų vaidmenį atlieka orlaivių antžeminio aptarnavimo įmonės, užtikrinančios sklandžius procesus ir efektyvią visų susijusių elementų sąveiką.“

Anot jos, aviacijos sektorius šiuo metu gana sparčiai vystosi ir auga, nors tam neigiamos įtakos turėjo COVID-19 pandemija, tačiau industrija jau atsigauna ir sklandžiam augimui užtikrinti reikia naujų darbuotojų. Sektorius ypatingas tuo, kad dėl itin plačios paslaugų gamos čia reikia pačių įvairiausių kompetencijų žmonių.

Privalo būti nepriekaištingos reputacijos

„Be to, turime ir sezoniškumą. Vasaros sezonui labiausiai reikia išvykstančių ir atvykstančių keleivių aptarnavimo agentų, rampos agentų, aviabilietų pardavimo agentų, dispečerių, krovinių ir bagažo tvarkytojų“, – sako A. Jurėnaitė.

Orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės personalo direktorės teigimu, šalies aviacijoje itin trūksta orlaivių antžeminio aptarnavimo ir keleivių aptarnavimo specialistų, kurių neruošia jokia aukštesniojo ar aukštojo mokslo įstaiga Lietuvoje. Tokius darbuotojus „Litcargus“ apmoko įmonės viduje, mokymai trunka nuo savaitės iki mėnesio ir ilgiau.

A. Jurėnaitė pabrėžia, kad šioms pareigoms specialus aviacinis išsilavinimas nėra būtinas, nes visas darbui reikalingas žinias įmonės instruktoriai suteikia pirminių ir tęstinių mokymų metu, daug svarbiau motyvacija ir didelis noras mokytis ir tobulėti. Ji papildo, kad potencialus darbuotojas taip pat turi turėti geras anglų kalbos žinios, nes pagrindinė aviacijos kalba būtent ši. Dar vienas reikšmingas aspektas – saugumas. Oro uostas yra speciali saugumo zona, tad visi darbuotojai, norintys gauti specialius leidimus darbui oro uoste, privalo būti nepriekaištingos reputacijos.

„Aviacija, būdama unikalia sritimi, būtent tuo ir žavi. Juk ne kiekvienas turi progą prisiliesti prie aviacijos užkulisių, pamatyti tai, kas keleiviui nematoma, o, svarbiausia, galimybę iškeisti darbą biure į romantiką ir kasdien matyti kylančius ir besileidžiančius lėktuvus“, – sako ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)