Dėmesio centre – vartotojas

Paaiškinti, kas yra UX dizaineris (angl. User Experience – vartotojo patirtis) ar UI dizaineris (angl. User Interface – vartotojo sąsaja) ir ką jie kartu veikia, nėra labai paprasta, tačiau su jų darbo rezultatais kasdien susiduria dažnas iš mūsų, rašoma pranešime žiniasklaidai. Programėlės telefone, elektroninės parduotuvės ar svetainės internete – vienose iš jų net ir pirmą kartą apsilankę jaučiamės taip, tarsi jau žinotume, ką ir kur paspausti, kad gautume reikiamą informaciją, o kitose – blaškomės ilgai, naršome pirmyn, atgal ir galiausiai suirztame.

„Mes rūpinamės, kad vartotojams nereikėtų klaidžioti, spaudinėti daugybės mygtukų, kad jie paprastai padarytų tai, ko atėjo. Taip pat esame atsakingi už tai, kad vaizdas, kurį jie mato savo kompiuterio ar telefono ekrane, būtų malonus, neblaškytų. Tačiau tai nėra vien tik grožio dalykai, didžioji dalis mūsų sprendimų yra grindžiami duomenimis ir padeda išspręsti konkrečias vartotojams kylančias problemas“, – sako vartotojų patirties dizaino komandai bendrovėje „Adeo Web“ vadovaujanti Justina Balčaitytė.

Mergina tikina, kad jos darbas nėra nuobodus, nes nuolat keičiasi technologijos ir mūsų įpročiai, todėl tenka būti lanksčiam ir mokytis naujų dalykų, kad suprastum vartotojų sprendimus.
Justina Balčaitytė

Technologiniai ir rinkos pokyčiai

„Vieni dalykai veikdavo, kai konkurencija rinkoje buvo mažesnė, o internete praleisdavome mažiau laiko ir kiti – kai technologijas vartojame beveik nuolat, bet fragmentuotai. Mūsų dėmesį vis kažkas blaško, o kuo nors nusivylę – dažnai nesivarginame, nes turime daugybę kitų pasirinkimų. Kaip tokiomis aplinkybėmis padėti naudotojams? Kaip išlaikyti jų lojalumą? Būtent šiems dalykams savo darbe dabar mums tenka skirti daug dėmesio“, – sako J. Balčaitytė.

Tuo metu įmonės personalo specialistė Akvilė Lipnickė pastebi, kad pasikeitė ne tik vartotojai, bet ir daugelio verslų specifika, todėl pastaruoju metu konkurencija dėl patyrusių UX/UI dizainerių rinkoje yra vis aršesnė.

„Per karantiną turbūt visi išmokome pirkti internetu ir šio įpročio atsisakyti neskubame, todėl daugelis verslų tai stengiasi išnaudoti. Tam, kad tai darytų sėkmingai, jiems reikalingi specialistai, kurie gerai suprastų vartotojus. Dažnai net nebūtini radikalūs pokyčiai, kad elektroninės parduotuvės konversijos pastebimai pakiltų. Pakanka patyrusiam specialistui išanalizuoti duomenis ir pagal juos priimti atitinkamus sprendimus“, – sako personalo vadovė.

Sklandus procesas ir konversijos

J. Balčaitytė sutinka, kad konversijų optimizavimas (angl. CRO - conversion rate optimization) šiuo metu atsidūręs daugelio verslų, o kartu ir jos komandos, dėmesio centre.

„Turime tokių situacijų, kai mūsų klientai turi savo programuotojus, kurie gali atlikti pakeitimus, bet neturi savo UX/UI dizainerių, kurie nurodytų tų pakeitimų kryptį ir juos pagrįstų. Mes atliekame auditus, keliame hipotezes, jas tikriname, analizuojame duomenis, stebime, kaip vartotojai elgiasi konkrečiose svetainėse ir stengiamės suprasti, kas galėtų būti patobulinta, kad, pavyzdžiui, apsipirkimo procesas būtų sklandesnis ir skatintų sugrįžti. Ir čia jokiais būdais negali spręsti pagal save, reikia analizuoti konkrečią situaciją ir auditoriją“, – pasakoja J. Balčaitytė.

Anot jos, šiame darbe reikia būti nusiteikus spręsti problemas ir žvelgti plačiau nei konkreti užduotis. „Tai leidžia pastebėti dalykus, kurie galbūt pačiam klientui į galvą net nebuvo atėję ir juos įvertinti. Mes turime daug bendrauti ne tik su programuotojais, bet ir kitais įvairiais specialistais: rinkodaros žmonėmis, produkto ar visos įmonės vadovais, kad kartu pasiektume bendrų tikslų“, – pabrėžia mergina.

Kelias į IT sritį

A. Lipnickė sako, kad dažnai pradedančiojo UX/UI dizainerio pozicija tampa startine žmonėms, kurie nori persikvalifikuoti į IT sritį, tačiau nebūtinai nori imtis programavimo.

„Turime tokių pavyzdžių ir savo įmonėje. Viena kolegė tapo dizainere, o anksčiau ji dirbo su internetine rinkodara. Norint persikvalifikuoti į šią sritį, programavimo žinios nėra būtinos, bet yra privalumas vėliau kasdienybėje“, – sako personalo specialistė.

Kūrybiškumas, mokėjimas spręsti problemas, loginis mąstymas, gebėjimas dirbti komandoje, pastabumas smulkmenoms, domėjimasis technologijomis ir rinka – tai, anot pašnekovių, UX/UI dizaineriui būdingos savybės.

„Geras UX dizaineris yra pastabus smulkmenoms ir kasdienybėje, pavyzdžiui, ne vietoje esančiam elektros jungikliui“, – prideda J. Balčaitytė.

„Tačiau kai atsirenkame kolegas į savo komandą, be profesinių kompetencijų vertiname paprastus dalykus, kurie vėliau padės sėkmingai kartu dirbti. Pavyzdžiui, ar žmogus turi panašias vertybes, ar pritaps prie kitų darbuotojų, ar pasisako už sveiką darbo ir poilsio balansą“, – sako A. Lipnickė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją