aA
Balandžio pradžioje, po 47 metų prie komercinių skrydžių šturvalo, paskutinį kartą su „GetJet Airlines“ orlaiviais Vilniaus oro uoste leidosi du patyrę pilotai Henrichas Losas ir Valerijus Šeninas. Per savo įspūdingas karjeras apskridę beveik visą žemės rutulį, H. Losas ir V. Šeninas aviacijos neapleidžia, – jie toliau dirbs instruktoriais „Airhub“ pilotų mokykloje, kur savo ilgamete patirtimi dalinsis su jaunąja pilotų karta.
Piloto kabina
Piloto kabina
© Organizatorių

Paskutinio skrydžio emocijoms dar neišblėsus, su profesionaliais pilotais H. Losu ir V. Šeninu kalbėjomės apie įsimintiniausius skrydžius bei piloto darbo subtilybes, rašoma pranešime spaudai.

Ar visas šalis apskridote? Kokius išskirtumėte įspūdingiausius karjeros momentus?

H. Losas: Iškart pasakysiu, kad nebuvau Australijoje, na ir Antarktidoje, o visur kitur buvau (šypsosi). Kaip didžiausią nuotykį išskirčiau Butaną, kuriame skraidyti leidimą gali gauti anaiptol ne bet kas. Mokymai ten buvo išties sudėtingi: aukštas oro uostas, siauras, trumpas nusileidimo takas, aplink kalnai tikrai buvo įdomus iššūkis ir labai daug emocijų. O šios šalies grožį sunku nupasakoti žodžiais, tai reikia pamatyti! Skrydis virš Everesto yra nepamirštama patirtis!

V. Šeninas: Džiaugiuosi, kad mano karjeroje buvo daug gražių, saugių skrydžių, o kadangi piloto kabinoje dažnai saulėta, esu gavęs daug vitamino D (šypsosi). Kraštinis taškas, į kurį buvau nuskridęs, yra Vladivostokas. Ten esu vedęs mokymus rusų pilotams, tačiau taip ir neaplankiau Japonijos. Tai mano svajonių kryptis. Manau, ji dar manęs laukia. Kita svajonė yra nusipirkti keturvietį ar penkiavietį lėktuviuką, su kuriuo mielai skraidinčiau savo šeimą po Lietuvą į Palangą, Nidą. Taigi, sakau, kad mano kelias aviacijoje dar tikrai nesibaigia, tiesiog dėl oro transporto reglamento nuostatų nuo 65 metų nebegaliu pilotuoti komercinių skrydžių.

Henrich Los
Henrich Los
© Organizatorių nuotr.

Kokių savybių reikia, kad taptum geru pilotu?

H. Losas: Mane į šį kelią atvedė didžiulis noras! Į lakūnų mokyklą įstojau 1974 metais. Sovietmečiu ši profesija buvo labai populiari ir dėl to buvo labai sunku patekti mokytis, bet noras, noras ir dar kartą noras mane vedė į priekį!

V. Šeninas: Visiškai sutinku, reikia mylėti savo profesiją ir nuolat stengtis joje būti pačiam geriausiam. Bet šalia to, reikia mylėti ir rūpintis žmonėmis, juk piloto darbas visų pirma yra galvoti apie saugą, apie keleivius, kurie skrydžio metu turi būti ramūs ir tikėti, kad mes suskraidysim ten ir atgal be jokių priekaištų ir be jokių nuotykių. Taip pat, mano manymu, lakūnas negali būti nei cholerikas, nei flegmatikas, idealiu atveju jis turėtų būti sangvinikas, dėl to, kad aviacijoje negalima per greitai priimti sprendimų, nes tuomet kyla rizika suklysti, reikia dirbti gerai, bet ne per lėtai. Pilotas turi būti stipraus charakterio žmogus, geros sveikatos, itin žvitraus proto bei su dideliu noru dirbti šį darbą!

Valerijus Šeninas
Valerijus Šeninas
© Organizatorių nuotr.

Ko palinkėtumėte jaunajai pilotų kartai?

H. Losas: Saugių skrydžių ir turėti galimybę pilotuoti iki pat paskutinės darbo dienos. Kiekvienas pilotas visą gyvenimą palaiko savo gerą formą, tiek fizinę, tiek emocinę, o „GetJet Airlines“ lakūnų komandą esu matęs treniruokliuose visi čia susirinkę tikri skraidymo „fanatikai“ (šypsosi), ir esu įsitikinęs, kad jie tikrai ilgai išlaikys gerą formą, tad linkiu jiems kuo ilgesnės karjeros!

V. Šeninas: Mano akimis, naujoji karta yra geresnė ir gabesnė negu mūsų karta. Dabar jie turi kur kas daugiau galimybių nei mes turėjome, pradėję kelią aviacijoje greičiau sėda prie didelių lėktuvų šturvalo, o ir lėktuvai šiais laikais visai kitokie tiesiog skraidantys kompiuteriai, taigi jų pilotavimui svarbu gebėti efektyviai valdyti daug informacijos, operatyviai priimti sprendimus. Na, ir pasikartosiu, linkiu mylėti savo profesiją ir siekti joje būti patiems geriausiems!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(28 žmonės įvertino)
4.6429

Jau greitai visuomenės sveikatos specialistams vien medicininių žinių nebepakaks (2)

Kuriant skiepus ir naujus vaistus, vis geriau pažįstant žmogaus genomą ir analizuojant...

Senelių žemėje knygą parašiusi Australijos lietuvė: skiriu ją tiems, kurie nori išmokti gyventi geriau (2)

„Labai norėčiau, kad mano knygos būtų išverstos į lietuvių kalbą ir būtų skaitomos...

Slaugytoja: supratau, kad noriu dirbti būtent psichiatrijos srityje (4)

Tarptautinės slaugytojų dienos proga savo mintimis apie pasirinktą profesiją dalinasi...

Būsima pedagogė: atsikratykite stereotipų – mokytojas Lietuvoje tikrai gali uždirbti daugiau ir gyventi gerai (18)

Šiais laikais mokytojo profesija Lietuvoje išgyvena ne pačius populiariausius laikus. Tačiau...

5 blogiausi darbai pasaulyje – ar pritariate tokiam vertinimui? (5)

Ieškote darbo, o gal norite keisti kvalifikaciją? Sužinokite, kurie darbai, apklausų duomenimis,...

Top naujienos

Pabėgimas iš Pravieniškių kelia pasipiktinimą: kalinių stabdyti šūviais negalima, pareigūnai nesijaučia saugūs (70)

Iš Pravieniškių pataisos namų penktadienį sėkmingai paspruko du nuteistieji. Prižiūrėtojai...

Dalis Elektrėnų keliems mėnesiams liko be karšto vandens: gyventojai priversti išleisti nemenką sumą šildytuvams (3)

Nuo antradienio apie 4 tūkst. Elektrėnų gyventojų keletui mėnesių liko be karšto vandens. Kaip...

Rusijos „nedraugiškų šalių“ sąraše – tik dvi šalys: Lietuvos jame nėra (142)

Rusija penktadienį oficialiai paskelbė Jungtines Valstijas ir Čekiją „nedraugiškomis...

Prie Kauno savivaldybės susirinkę protestuotojai: Kaunui reikia naujo mero (114)

Minint Pilietinio pasipriešinimo dieną prie Kauno savivaldybės rūmų protesto akciją surengė...

Lietuviai turguje šluoja naujoviškus pomidorų ir agurkų daigus: kokios kainos ir nauda (7)

Daigų prekyba įsisiūbavo – atšilus orams žmonės suskubo darbuotis soduose ir daržuose. Kokios...

Miglė Rakauskaitė | D+

Romantiškoji tarpukario Lietuva su kriminaliniu prieskoniu: spirito upės, vietiniai plėšikai ir ministro globojamas kontrabandos versliukas

Tarpukario Lietuvą dažnas mūsų įsivaizduoja kaip gana romantišką laikotarpį: Kauno...

Puiki veikla iškyloje – žvejyba: kelios gudrybės, kurios padės vakare mėgautis gardžia žuviene

Orams ir toliau šylant, vis daugiau žmonių savaitgalį miesto triukšmą iškeičia į gamtos...

NT brokeris prapuolė su dešimčių klientų pinigais: teisėsauga aiškinasi situaciją, dingo bent 160 tūkst. eurų (145)

Butą sostinėje nusipirkti bandęs Edgaras pateko į galbūt nesąžiningo brokerio pinkles. Vyras...

Žydrės klastinga liga prasidėjo nuo pakilusio skrandžio rūgštingumo: išgelbėjo sudėtinga operacija (2)

Prieš dvejus metus pajutusi pirmuosius ligos simptomus Žydrė net neįtarė, kad serga klastinga...

Lietuvoje gyvenantis sporto analitikas: iš pradžių į lietuvių antrąją religiją žiūrėjau skeptiškai

Davide Calzoni – tiek įvairaus sporto praktikas ir sirgalius, tiek šios srities analitikas ,...