Kai kurie darbuotojai gali jaustis nevertinami, kai jų nuomonė nėra išgirstama, kiti gali jaustis nevertinami, kai jų nekviečia prisijungti prie projektų, apie kuriuos svajojo ir kalbėjo, kiti gali jaustis nematomi, kai paaukštinamas paskiriamas vos kelis mėnesius laiko dirbančiam naujokui, o ne jiems, lojaliems įmonės darbuotojams. Ką daryti, kai norisi bet kokiais būdais gauti dėmesio iš vadovo, kolegų? Kaip kalbėti? Pataria verslo psichologė Eglė Rūkštelytė.

Pirmiausia, suteikite vertinimą pats sau. Tai, ką gauname iš išorės (kitų pagyras, finansines premijas, paaukštinimus) neskatina taip stipriai, kaip vidinė mūsų motyvacija. Atlikę užduotis, pats įsivertinkite savo veiksmus – ką galėjote padaryti kitaip, kad rezultatas būtų pasiektas greičiau arba efektyviau? Dėl kokių veiksmų galite savimi didžiuotis? Ko naujo išmokote arba kokių pamokų gavote po projekto įgyvendinimo? Kokios jūsų stipriosios savybės padėjo pasiekti tokio rezultato?

Taip pat reikėtų realistiškai įsivertinti, ar tikrai mano pastangos nėra vertinamos. Vadovai, turėdami daug darbuotojų, gali suteikti ne tokį grįžtamąjį ryšį, kokio jūs tikitės – gali pasakyti kelis žodžius prasilenkiant koridoriuje, o ne pusvalandį kalbantis jo kabinete. Kolega gali pagirti jūsų darbus pietaujant, o jūs tik priimate tai kaip savaime suprantamą dalyką arba nuleidžiate galvą murmėdamas „Na baik tu, pasisekė tik atsitiktinumo dėka“. Tad atkreipkite dėmesį, ką darote, kaip jums pasakomas įvertinimas, pagyrimas? Ar pats neatmetate jų ir neišsukinėjate nuo dėmesio?

Dar vienas būdas „tapti matomam“, yra pokalbis su vadovu. Kaip prašyti vadovo „dėmesio“? Nesiekite jo pakeisti ar išugdyti žarstyti komplimentus, tiesiog kalbantis atkreipkite jo dėmesį į aspektus, kurių jums iš tiesų trūksta. Paprasčiausiai galite prašyti jo grįžtamojo ryšio – priminkite vadovui pastaruosius savo atliktus darbus, įvykdytus projektus, ir sakykite, kad norite sužinoti, kur yra jūsų stiprybės ir ko dar reikėtų jums pasimokyti. Taip pat galite paminėti, kad kai jaučiate, jog esate naudingas įmonei ar žmonėms, galite nuversti kalnus.

Stenkitės pats pastebėti kitų darbuotojų, vadovų darbus ir pastangas. Padėkokite jiems už darbą ir įvertinkite jų pastangas gerais žodžiais, padėkite jiems bendradarbiaudami. Taip galite sukurti pokytį savo įmonės kultūroje. Kolegos ims pastebėti jūsų darbus, grįžtamasis ryšys, dalinimasis savo įžvalgomis apie kitų atliktus darbus pamažu taps norma jūsų įmonėje. Galite net išsikelti mažus tikslus, kad kartą per dieną pastebėsite kitų kolegų atliekamus darbus ar pastangas ir pagirsite juos (pavyzdžiui, „Na ir šaunią prezentaciją padarei. Puikiai padirbėjai!”)

Nepamirškite padėkoti už gaunamą grįžtamąjį ryšį, konstruktyviai vertinkite gaunamą kritiką, kadangi ji skatina tobulėti. Taip pat nepamirškite, kad norėdami gauti žvaigždutes ant antpečių, pirmiausia turite jas užsitarnauti.