Žinomos verslininkės įsitikinusios: šiandienos verslui komunikacija būtina

Desertinės įkūrėja Liucina Rimgailė mano, kad tiek vidinė, tiek išorinė komunikacija verslui yra labai reikalinga. Tai, kokio ji pobūdžio, kokiais kanalais skleidžiama, kokiu dažniu ir kokį biudžetą numatant, dažniausiai priklauso nuo verslo specifikos. Svarbu ir tai, kokią auditoriją norime pasiekti.

Kiekvienam verslui, mano nuomone, aktualu, kad žinia apie jo produktą ar paslaugą sklistų, todėl investuoti laiką bei finansus į žinomumą verta. Nuo veiklos pradžios pagrindiniais mano komunikacijos kanalais išlieka socialiniai tinklai ir rekomendacijos“, – pasakojo Liucina.

Liucina Rimgailė

Dvejus metus savo verslą puoselėjanti drabužių kūrėja Vidmantė Martikonytė atvira – veiklos pradžioje iškyla įvairių klausimų, o vienas iš jų – kaip pasiekti klientų auditoriją, juos sudominti?

Aš renkuosi artimą bendravimą su klientėmis, komunikuodama su jomis tiesiogiai socialiniuose tinkluose. Verslo pradžioje, visų pirma, daug darbo ir laiko reikia komunikacijai su žmonėmis, taip pat svarbu investuoti į produktą ir į jo pateikimą“, – mano V. Martikonytė.

Pradedate savo verslą? Būkite pasiruošę apie jį papasakoti

Strateginės komunikacijos specialistės Orijanos Mašalės teigimu, apie komunikaciją įmonėms verta pradėti galvoti jau nuo pirmos veiklos dienos.

Tiesa, kad verslo pradžioje taupome, todėl investuoti į komunikaciją planuojame vėliau, kai turėsime papildomų lėšų, tačiau tai yra didžiulė klaida. Jei nesate pasiruošę papasakoti apie savo produktą, paslaugą, komandą visuomenei – apie jus niekas nesužinos, tad ir prekių ar paslaugų nepirks. Todėl jau pradėjus galvoti apie savo verslą, lygiagrečiai reikėtų mąstyti ir apie tai, kaip jį pristatysite“, – pabrėžė O. Mašalė.

Vidmantė Martikonytė

Pasak O. Mašalės, dauguma pradedančiųjų verslininkų į komunikaciją žvelgia ne kaip į investiciją, o kaip į papildomas išlaidas. Tai gali daryti įtaką klientų pasirinkimui. Pavyzdžiui, vietoj profesionalios produktų fotosesijos įmonės svetainėje publikuojamos mėgėjiškos nuotraukos. Tai didelė klaida, nes kokybiški vaizduojamieji elementai 80 proc. padidina žmonių norą perskaityti turinį, sukelia emocijas, padeda geriau suprasti ir įvertinti paslaugą ar produktą. Matydami nekokybišką komunikaciją, antro šanso jie gali ir nebesuteikti.

Vadovas taip pat turi būti pasiruošęs investuoti savo laiką ir pastangas. Net ir turint daugybę atsakomybių, komunikacija turėtų tapti kiekvieno verslo kūrėjo darbotvarkės dalimi. Įmonės lyderiui verta apgalvoti – apie ką jis kalbės, kas jam svarbu, kokiame kontekste jis nori save matyti ir kaip tai padės jo verslui?

Pasitikėjimas įmone ar produktu yra pagrindinis dalykas, nuo kurio reikėtų pradėti asmeninę prekės ženklo strategiją. Ir svarbu nepamiršti: rezultatas neateina greitai, turėkime kantrybės dirbti, kad atėjus šlovės akimirkai, sublizgėtume“, – palinkėjo O. Mašalė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją