Šiuo metu daug kalbama apie sunkumus, kylančius norint rasti patikimų naujų ar išlaikyti esamus darbuotojus. Pastarųjų poreikiai kinta ne tik dėl darbo užmokesčio. Ne paslaptis, daugelis nori jo didesnio ir tai suprantama, kai virš 20 proc. išaugusi infliacija sumažina didžiąją dalį darbuotojo pajamų. Kaip įmonės vadovas vis dažniau pastebiu, kad prieš rinkdamiesi darbą, daugelis vertina ne tik darbo užmokestį prieš mokesčių ir po jų atskaitymo. Darbuotojai ieško vietos, kurioje būtų vertinami, ir taptų bendruomenės dalimi. Laimingas darbuotojas = produktyvus darbuotojas.

Atėję į darbo pokalbį ar tyrinėdami darbo skelbimus, žmonės netrunka išsiaiškinti, kokios galimybė uždirbti. Ir tai – visiškai suprantama. Mūsų patirtis rodo, kad daugiau uždirbantis darbuotojas jaučiasi labiau vertinamas, išlieka lojalus bendrovei bei produktyviau dirba. Kuo didesnis įmonės produktyvumas, tuo didesnį darbo užmokestį galime jam pasiūlyti. Didesnė alga yra tik vienas iš būdų, padedančių motyvuoti darbuotoją. Šioje įžvalgoje paminėsiu daugiau praktinių patarimų, kurie padeda mūsų bendrovėje išlaikyti ir pritraukti darbuotojus.
Andrius Urbonas

Ieškokite profesionalų ir jais pasitikėkite

Dažna klaida, dėl kurios spartėja darbuotojų kaita bei mažėja našumas, – nepasitikėjimas žmonėmis. Mano patirtis rodo, kad ieškant naujo komandos nario labai svarbu išsiaiškinti jo poreikius, požiūrį į būsimas pareigas bei jo žinias. Išsirinkus gerai savo darbą išmanantį specialistą, gyvenimas palengvėja ir jam pačiam, ir jo vadovui.

Turbūt nesuklysiu sakydamas, kad niekam nėra malonu, kai dirbant kažkas vis žvilgčioja per petį, šnopuoja į nugarą ar net mojuoja bizūnu. Nereikalingos įtampos ir laiko praradimo išvengti paprasta pasirinkus atsakingus darbuotojus, kuriems vėliau galima leisti dirbti savarankiškai.

Pandemijos metu atlikti tyrimai parodė, kad nuotolinio darbo metu darbuotojų produktyvumas išauga 7 proc. Tai reiškia, jog aiškias atsakomybes bei tikslus turintys darbuotojai puikiai vykdo numatytą planą ir jiems visai nereikia priežiūros. Tą patį galima pasakyti ir apie gamybinį sektorių, kurio darbuotojai retai kada gali dirbti nuotoliu. Nuolatinė priežiūra kelia stresą ir mažina produktyvumą. Pasamdžius savo sričių specialistus nėra reikalo aiškinti jiems, ką ir kaip daryti. Nesijaudinkite – jie patys tai puikiai žino.

Pagyrimas – vertingesnis už nemokamą kavą

Dalį naujų darbuotojų į kiekvieną įmonę atveda jau joje dirbantys. Norint tapti trokštamu darbdaviu, jau dirbantiems žmonėms būtina sukurti kiek įmanomą jaukesnę aplinką. Gyvename dinamiškais laikais, kuomet daugelis darbdavių siūlo nemokamą kavą, arbatą ar pietus, tačiau tuo nenustebinsi ir juolab nesulaikysi darbuotojo.

Pastebiu tendenciją, kad už teigiamus pasiekimus pagiriami žmonės dirba kur kas geriau. Deja, daugelyje didelių įmonių vis dar gajus įsitikinimas, kad su darbuotoju kalbama tik tada, kai jis neįvykdo plano ar, liaudiškai tariant, prisidirba. Esą, gerai dirbti turi būti pareiga ir duotybė, į kurią vadovams atkreipti dėmesį nėra reikalo. Deja, toks požiūris žlugdo darbuotojus.

Pabandykite kas savaitę viešai pagirti vieną žmogų ar komandą, puikiai atlikusią savo darbą. Jei turite galimybę, tiesiogiai pasikalbėkite su darbuotojais ir paminėkite, kaip juos vertinate, įvardindami konkrečius pasiekimus. Jei taip jau darote, turbūt spėjote pastebėti teigiamus pokyčius? Abstrakčios padėkos „už atsidavimą darbui“ kalėdiniame vakarėlyje nesuteikia tokio pasitenkinimo kaip pastebėjimas, ką kiekvieną dieną jūsų verslui duoda kiekvienas žmogus.

Norą kuo geriau atlikti savo pareigas ypatingai stiprina pagarba ir supratimas, jog įmonėje esi vertinamas bei gerbiamas už tai, ką išmanai. Būtų gerai, jei visiems Lietuvos verslams pavyktų pakeisti neigiamą posakio „viršininkas kviečia „ant“ kilimėlio“ reikšmę.

Didesni projektai – didesnis pasitenkinimas

Ne ką mažiau svarbu suteikti galimybę darbuotojams pasijusti bendro didelio tikslo dalimi. Bendruomeniškumas ar aiškus matomumas suteikia pasitenkinimą ir norą savo pasiekimais dalintis su kitais.

Pavyzdžiui, reklamos agentūroje dirbantis dizaineris sukuria maketą plakatui, kuris vėliau iškabinamas visoje Lietuvoje. Eidamas su draugu pro šalį jis pasakys, kad prisidėjo prie šios reklamos – su komanda sukūrė šūkį ar vizualą. Vėliau jo draugas pasakos kitiems, kad pažįsta žmogų, sukūrusį reklamą. Toks aplinkinių įvertinimas svarbus kiekvienam.

Arba įmonė pakeičia visos mokyklos langus regione, kuriame veikia. Joje dirbantys mokytojai ir mokiniai, pažįstantys nors vieną prie projekto prisidėjusį žmogų, būtinai apie tai papasakos kitiems. Ir visai nesvarbu – darbuotojas derino projektą, braižė vizualus ar fiziškai montavo langus, jis bus svarbus ir pastebėtas.

Kaip pažiūrėsi, visi vienos įmonės darbuotojai susitelkia bendram tikslui. Todėl esu tikras, kad esant galimybei, būtina skatinti prie didesnių projektų prisidėti daugiau žmonių. Taip ne tik kuriamas bendruomeniškumo, komandos pasitenkinimo jausmas, bet ir darbuotojai geriau pažįsta vieni kitus, sužino stipriąsias bei silpnąsias kolegų puses, kas jiems palengvina tolimesnį darbą.

Bendraukite su savo darbuotojais

Iki dabar Lietuvoje vis dar veikia daugybė verslų, kurių įkūrėjai ar direktoriai tebėra lyg nežemiškos būtybės, kartkartėmis pamaloninančios darbuotojus savo vizitu ar (dažniau) tiesiog atviruku švenčių proga. Didelė dalis dirbančių žmonių nei karto nėra matę įmonės, kurioje dirba, vadovo, todėl laiko jį nelyg vienaragiu, kuris nesiteikia gaišti laiko susitikimui su jam pinigus uždirbančiais žmonėmis.

Skamba gana kategoriškai, tačiau daug kur tokia praktika tebeegzistuoja. Tokiais atvejais darbuotojai paprasčiausiai bijo aukščiausias pareigas užimančių žmonių, o susitikę nesugeba praverti burnos. Mūsų patirtis rodo, kad kuo dažniau tiesiogiai bendrauji su įvairius darbus dirbančiais darbuotojais, tuo lengviau sukurti kolegiškumą.

Apsilankymas įmonėje ar gamykloje, pokalbis su žmonėmis, pasiteiravimas, kaip jiems sekasi, ar viskas gerai, ilgainiui sukuria ryšį ir tarpusavio pasitikėjimą, kuris naudingas visiems.

Kai darbuotojas pažįsta savo vadovus, o ne laiko juos kone mistiniais personažais, galite būti tikri, kad iškilus problemai, jis nebijos kreiptis ir pranešti apie kilusią bėdą ar naujus iššūkius. Tai svarbu ne tik darbuotojų ramybei, bet ir verslo plėtrai bei modernizavimui. Kai problemos žinomos, jas išpręsti galima kur kas greičiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją