JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ Žmonių ir organizacijos vystymo direktorės, ISM profesorės Raimondos Alonderienės teigimu pranešime žiniasklaidai, vadovai, kurie nuolat galvoja apie savo komandas, šiuo metu turėtų rodyti lyderystę, dar labiau įsiklausyti į kiekvieną komandos narį ir vadovautis šiais esminiais principais.

Subalansuokite komandos darbą

Personalo vadovė atkreipia dėmesį, kad ilgą laiką sekant naujienas vien tik karo tematika, labai lengva įsijautrinti ir įžiebti karštas diskusijas komandose. Kalbėtis yra būtina, tačiau reikia nepamiršti, kad daugelis labai jautriai interpretuoja gaunamą informaciją. Vadovui tenka itin svarbus vaidmuo suvaldyti komandinius procesus taip, kad kiekvienas narys, dirbdamas savo tiesioginį darbą ne tik išlaikytų rutiną, bet ir nurimtų, jaustų palaikymą ir glaudų ryšį su visais komandos nariais.

„Šiuo metu daugeliui darbuotojų tenka ne tik dirbti biure, bet ir namuose, kur kyla pagunda panirti į negatyvios informacijos srautą, tai gali įnešti dar daugiau nerimo, sumaišties bei neleisti sklandžiai dirbti. Vadovui čia tenka ne tik pasitikrinti savo empatijos įgūdžius ir lanksčiau vertinti darbuotoją, bet ir bandyti sutelkti komandą. Jeigu žmogus turi galimybę grįžti į biurą, tai jam gali padėti pasijusti šiek tiek geriau, išsiventiliuoti, o ypač atitrūkti nuo įtampos, prablaškyti savo mintis, drauge su komanda pasidalyti savo nuotaikomis ir neužsisklęsti“, – pataria R. Alonderienė.

Valdykite emocinį foną

Anot pašnekovės, derėtų nepamiršti, kad emocinės savijautos klausimą lemia ir aplinka. Karantino metu žmonės turėjo staiga prisitaikyti prie niekada anksčiau nepatirtos situacijos – nežinomas virusas, sunkiai suvokiamas pavojaus laipsnis, nauji apribojimai, asmeninės saugos priemonės, darbas iš namų. Tačiau dabartinė situacija yra kur kas sudėtingesnė, tad norint išlaikyti efektyvumą darbe, reikės dar daugiau vadovų pastangų ir įdirbio.

„Galbūt komandos susitikimų metu, nepavyks užtikrinti balanso tarp pokalbių apie karą ir darbą, tai yra natūralu. Vis dėlto emocinį foną būtina valdyti ir neleisti, kad neigiamos emocijos ir panika imtų viršų. Būtina stengtis išlaikyti rutiną ir įprastą darbo tempą, kiek tai yra įmanoma, kiekvienas komandos narys, įskaitant ir vadovą, turi elgtis supratingai ir palaikančiai. Lankstumas, racionalus prisitaikymas prie esamų aplinkybių bei viltingas požiūris gali padėti išvengti panikos eskalavimo situacijų“, – pataria personalo vadovė.

Užtikrinkite psichologines priemones

R. Alonderienė pabrėžia, kad nenuostabu, kad esant sunkiai prognozuojamai aplinkai, žmonės jautriau reaguoja ir į situacijas darbe. Šiuo atveju gali padėti individualus vadovo dėmesys, psichologinės priemonės ir įvairios įtraukiančios iniciatyvos.

„Reikėtų įsivertinti ir, poreikiui esant, organizacijoje inicijuoti psichologo konsultacijas, surengti paskaitų ciklą apie tai, kaip valdyti savo emocijas ir elgtis neapibrėžtomis aplinkybėmis. Šias iniciatyvas šiuo metu įgyvendiname ir „Devbridge“, nes esame tikri, kad psichologinis palaikymas yra kaip niekada svarbus ir reikalingas. Pavyzdžiui, mūsų darbuotojų psichologine sveikata padeda rūpintis Mindletic programėlė, taip pat padengiame neribotas psichologų, psichoterapijos konsultacijų išlaidas. Būtina nuolat matuoti mikroklimatą organizacijoje. Derėtų nepamiršti bei praktikuoti ir reguliarius darbuotojų susitikimus su tiesioginiu vadovu. Daug dėmesio reikėtų skirti ne tik atviram pokalbiui apie kasdienius darbus, bet ir nuolatiniam kiekvieno darbuotojo emocinės būsenos aptarimui. Mūsų darbuotojai vis drąsiau naudojasi psichologo konsultacijomis ir nevengia kalbėtis apie savo emocinę būseną. Džiugina, kad norma tampa ne tik kūno, bet ir emocijų treniravimas.“, – vardija pašnekovė.

Kurkite palaikančią atmosferą

R. Alonderienės teigimu, jei įprasti vadovo pokalbiai (1-on-1) vyksta kartą per mėnesį, šiuo metu susitikimus, kad ir trumpesnius, reikėtų organizuoti dažniau. Pasitarnauti gali ir nuotolinė kavos pertrauka, drauge išėjimas pasivaikščioti ir pokalbiai ne tik apie karą ar darbą.

„Nuolat mokome vadovus ieškoti kūrybiškų ir netradicinių kelių, kaip palaikyti ryšį su darbuotojais, suprasti jų emocinę savijautą, užmegzti dar geresnį ryšį bei stengtis kiekvienam individualiai padėti. Todėl vadovams vienas iš keliamų reikalavimų – nuolat palaikyti ryšį su kiekvienu darbuotoju, rengti individualius ir reguliarius „1-on-1“ susitikimus. Tai ne tik padeda užkirsti kelią krizinėms situacijoms organizacijoje, bet ir skatina vadovus išeiti iš savo komforto zonos bei mokytis ieškoti individualaus priėjimo prie kiekvieno kolegos, kurti palaikančią atmosferą organizacijos viduje“, – pabrėžia vadovė.

Skatinkite sunkumus įveikti drauge

Pasak R. Alonderienės, šiuo metu praskaidrinti komandų nuotaikas yra iššūkis, tačiau būtina palaikyti komandos įsitraukimą.

„Kviečiame kviestinius svečius į organizaciją, raginame dieną, kurią anksčiau skirdavome mokymuisi, išnaudoti savanorystei ir prisidėti prie pilietinių iniciatyvų. Skatiname bendrumą ir informuojame darbuotojus, kokia yra vertybinė organizacijos pozicija dėl Rusijos pradėto karo Ukrainoje, detalizuojame kiek skyrėme lėšų paramai, kaip padedame kolegoms ukrainiečiams bei raginame dalytis visomis geromis iniciatyvomis ir darbais mūsų vidiniuose komunikacijos kanaluose. Bendros iniciatyvos vienija ir padeda lengviau išgyventi sudėtingą situaciją“, – įsitikinusi Žmonių ir organizacijos vystymo direktorė.

Inicijuokite bendras fizines veiklas

R. Alonderienės teigimu, fizinis aktyvumas biure gali prisidėti prie geresnės psichologinės būsenos.

„Pavyzdžiui, paskatinkite kolegas rytą pradėti nuo sporto drauge, pakvieskite pasivaikščioti arba pažaisti stalo tenisą ar futbolą. Visos veiklos šiuo metu yra vertingos. „Devbridge“ biuruose yra sporto klubai, kuriuose kviečiame darbuotojus eiti prasimankštinti, inicijuojame jogos ritualus ir bendras treniruotes, įrengėme krepšinio aikšteles ir stengiamės skatinti kolegų sveiką gyvenseną. Kviečiame prasiblaškyti ir raginame dalyvauti pažintiniuose žygiuose, daugelį metų apmokame sporto klubų narystę. Būtina ieškoti būdų, kaip palaikyti savo emocinę sveikatą ir su komanda išnaudoti naujas patirtis bei palaikyti šviesią nuotaiką net ir tokiu sudėtingu metu“, – patirtimi dalijosi įmonės atstovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją