Kaip atrasti naujas darbo galimybes?

Galima (ir reikia) sekti viešus darbo skelbimus, tačiau turėkite omenyje, kad šiame kelyje susidursite su didžiausia konkurencija – jums teks konkuruoti su 50 ar daugiau kitų susidomėjusių kandidatų. Tad šiam darbo paieškos metodui rekomenduoju skirti ne daugiau kaip 20-30 procentų naujo darbo paieškai skiriamo laiko.
Lina Buinauskienė

Daug laisvų darbo vietų yra užpildoma vidinių rekomendacijų būdu, tad tokie darbo pasiūlymai viešoje erdvėje iš viso nepasirodo. Labai dažnai vadovas, turintis poreikį pasamdyti darbuotoją, pirmiausia klausia savo kitų darbuotojų / profesinio kontaktų rato, gal jie ką nors pažįsta. Tam, kad kažkas įvardintų jus, turite palaikyti ryšius su žmonėmis, kurie yra susiję su potencialiomis jums patrauklaus darbo galimybėmis. Net jeigu tai yra žmonės, kurie nėra tiesioginiai sprendimo priėmėjai, jų rekomendacijos gali būti greitas būdas susitikti su samdančiu vadovu.

Ne mažiau svarbu yra megzti ir palaikyti ryšius tiesiogiai su samdančiais vadovais/ sprendimo priėmėjais – parodykite jam/jai, kad jūs žinote apie jų turimą iššūkį ar problemą, ir kad jūs žinote, kaip tą problemą spręsti. Tikrai nutinka ir taip, kad dar net nėra nuspręsti kurti naujos darbo vietos, tačiau vadovas, sutikęs žmogų, kuris gali išspręsti jo „galvos skausmus“ versle, pakviečia prisijungti prie komandos.

Taigi 70% naujo darbo paieškai skirto laiko rekomenduoju skirti būtent „networking‘ui“!

Ką daryti ir ko nedaryti?

Ką daryti:

Paruoškite savo asmeninį vertės pasiūlymą (angliškai – Personal Value Proposition arba PVP). Tai maksimaliai išgryninta informacija apie jūsų turimą patirtį, jūsų stipriąsias puses, bei naudą, kurią galite pasiūlyti būsimam darbdaviui. Kalbant, tai turėtų užtrukti ne ilgiau kaip minutę. Raštu tai gali būti 3-5 sakiniai. Kas labai svarbu – jūsų vertės pasiūlymas turi būti asmeninis – individualus ir unikalus.

Kurdami savo kontaktų ratą, stenkitės būti kažkuo naudingi ir kitiems. „Networking‘as“ nėra tik apie jus. Geriausiai veikia santykiai, kurie yra ABIPUSIAI naudingi. Jeigu nesate tikri, kuo galėtumėte būti naudingi savo kontaktams Linkedin tinkle, jūs galite jiems parašyti rekomendaciją, persiųsti kvietimą į įdomų renginį, pasidalinti naudinga informacija ir t.t.

Planuokite ir fiksuokite „networking‘o“ veiksmus. Susidarykite tikslinių organizacijų/asmenų sąrašą, jame žymėkite, kada, su kuo ir apie ką bendravote.

Mąstykite kūrybiškai, ieškodami naudingų kontaktų. Jums gali būti naudingi esami/buvę kolegos, partneriai, tiekėjai, klientai, konsultantai, personalo paieškos įmonių atstovai, kolegos iš lankytų kursų/mokymų, bendramoksliai, žmonės, kuriuos sutinkate laisvalaikio veiklose, kaimynai, jūsų vaiko geriausio draugo tėvai ir t.t.

Išsiųskite žinutę. Galite pradėti nuo žinutės savo artimiausiam kontaktų ratui. Žinutėje būtinai turi būti išdėstytas asmeninis vertės pasiūlymas (PVP), trumpai pristatoma jūsų dabartinė situacija ir tikslai (esu pasirengęs naujoms darbo galimybėms, naudingiausias galiu būti tokiems ir tokiems darbdaviams). Idealiu atveju kiekviena žinutė turėtų būti personalizuota – skirta konkrečiai tam žmogui, žinant jo organizacijos poreikius/iššūkius, ir parodant, kuo konkrečiai galiu būti naudingas jam/jai/organizacijai. Pasiūlykite pasikalbėti kad ir prie virtualaus kavos puodelio, arba paprašykite pasidalinti bet kokia informacija, kuri galėtų būti jums reikšminga.

Ko nedaryti:

Neprašykite darbo. Jeigu jūs savo žinutėje parašysite tik tiek, jog jūs šiuo metu ieškote darbo, tokia žinutė nebus veiksminga (ypač jei mėginsite užmegzti kontaktą su žmogumi, kurio dar nepažįstate). Jokiu būdu nesiuntinėkite standartinių masinių žinučių visiems iš eilės.

Nebūkite per daug įkyrūs. Riba čia yra labai subjektyvi. Tačiau jeigu žmogus jums keletą kartą neatsakė, nebebandykite su juo susisiekt dar ir dar kartą. Jeigu nepažįstamam žmogui jau pirmoje žinutėje iš karto siūlysite eiti kartu pasivaikščioti ar papietauti, tai irgi gali nuskambėti keistai. Megzkite kontaktus mažais žingsneliais, bandydami pajausti, kiek kitas žmogus yra linkęs bendrauti su jumis, po truputį „šildykite“ kontaktą.

Nepamirškite tęstinumo. „Networking‘as“ nėra vienkartinis veiksmas. Ryšiai turi būti nuosekliai palaikomi ir puoselėjami.

Neatidėliokite. Didžiausia klaida, kurią daro žmonės – neužsiima ryšių mezgimu tol, kol neprireikia naujo darbo, klientų ar pan. Tačiau tuo reikėtų pradėti rūpintis kur kas anksčiau. Taigi net jei šiuo metu aktyviai darbo neieškote, laikas, investuotas į „networking‘o“ veiksmus, tikrai pasitarnaus jūsų karjerai ateityje.

Pirmyn!

Jeigu turite vidinį barjerą, kuris tyliai viduje šnabžda „Na kaip aš čia lįsiu žmonėms į akis, ypač nepažįstamiems? Ką jie apie mane pagalvos? Ar nepasirodysiu desperatiškai ieškantis/i darbo? Kaip aš čia pats/pati save siūlysiu?..“, galiu jus nuraminti – jūs ne vienas/a turite tokių nuogąstavimų. Tiesą sakant, su tokiais vidiniais barjerais ir vidinėmis baimėmis susiduriu nuolat, bendraudama su savo klientais karjeros/darbo paieškos klausimais.

Ir šioje vietoje labai noriu tiek nuraminti, tiek padrąsinti. Linkedin populiarumas Lietuvoje yra išaugęs 700 procentų nuo pandemijos pradžios. Šiai dienai yra visiškai normalu ir įprasta dalintis naudinga informacija, bendrauti, diskutuoti įvairiomis profesinėmis temomis ir virtualiai megzti naujus profesinius ryšius. Kol ši banga neatslūgo, tiesiog privalote išnaudoti esamas galimybes! Jeigu bendrausite ne iš prašančiojo pozicijos, o iš realią naudą galinčio pasiūlyti pozicijos, susikursite naudingų ryšių, galinčių atverti jums naujas galimybes.

Tad atsiraitokite rankoves ir pirmyn!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)