Vis labiau didėja organizacijų tarpusavio konkurencija dėl įvairių sričių specialistų. Jau seniai baigėsi tie laikai, kai „laiku mokamas atlyginimas“ ir „socialinės garantijos“ darbo skelbimuose būdavo pabrėžiami kaip darbdavio privalumai. Žmonės į darbą nebeina tik tam, kad užsidirbtų pragyvenimui – jie nori mėgautis procesu, realizuoti save, jausti vidinę motyvaciją ir būti išgirsti.

Vis dažniau girdžiu, kad žmonės nori dirbti prasmingai ir jausti profesinį tobulėjimą. Dažnai darbuotojams trūksta grįžtamojo ryšio, jie nežino, kaip vadovas vertina jų darbą, profesionalumą. Tokie darbuotojai iš atsitiktinių vadovo replikų ar kolegų improvizuotos informacijos daro skubotas išvadas. Ir tai gali būti vienas iš faktorių, kuris skatina juos ieškoti naujo darbo.

Šiek tiek pasaulinės statistikos:

39 % darbuotojų jaučiasi neįvertinti darbe.
81 % darbuotojų svarsto galimybę išeiti iš darbo dėl geresnio pasiūlymo.
87 % darbuotojų tikisi, kad darbdavys padės rasti balansą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo.
66 % darbuotojų buvo motyvuoti likti savo darbe dėl pagerintos motyvacinės sistemos.
Trys ketvirtadaliai išėjusių darbuotojų palieka ne darbovietę, o vadovą.

Neseniai susidūriau su situacija: gera vienos organizacijos darbuotoja svarsto išeiti iš darbo. Ji puikiai atlieka savo darbą, yra puiki administratorė, jos ataskaitos be priekaištų, ji gera vadovo pagalbininkė,

Vadovas pasikviečia ją pokalbiui ir sužino, kad darbuotoja ketina išeiti. Sužino ir priežastis – nebeįdomu, nėra motyvacijos ir tobulėjimo. Vadovas supranta, kad turi ją išsaugoti, nes šiais laikas susirasti naują gerą darbuotoją yra tikras iššūkis – užtruks laiko ir kainuos nemažai.

Išsamesnis pokalbis atskleidė, kad moteris norėtų save išbandyti marketingo vadybininko pozicijoje arba savarankiškai dirbti floriste. Pakankamai radikalūs pokyčiai, ar ne?

Savęs pažinimo testas atskleidė, kad darbuotoja jau yra „išaugusi“ savo turimą poziciją, kad marketingo vadybininko pozicijoje ji nerealizuotų savęs, greitai tai pradėtų erzinti ir kelti stresą, o floristės ar aplinkos dizainerės veikla jai galėtų būti labiau kaip papildomas užsiėmimas ar hobis, bet ne pastovus darbas.

Galiausiai buvo nutarta, kad moteris lieka įmonėje, tačiau norint jai jausti pasitenkinimą ir vidinę motyvaciją, reikalingi pokyčiai. Taigi buvo sutarta, kad keičiasi darbuotojos funkcijos, atsakomybės ir pavaldumas, kad ji bus “auginama” į operacijų vadovės poziciją. Šiuo metu jai trūksta kai kurių kompetencijų, kurias artimiausiu metu moteris padedant įmonei įgis.

Na o floristės veikla lieka po darbo. Beje, įmonė kaip tik ketina sutvarkyti biuro vidinį kiemą ir darbuotojai suteiks galimybę įgyvendinti kiemo apželdinimo projektą.

Ši situacija puikiai iliustruoja tai, kad gebėjimas kalbėti ir išgirsti suteikia galimybę auginti lojalią ir motyvuotą komandą bei lemti organizacijos sėkmę. Darbuotojai, kurie jaučiasi išgirsti, turi 4,6 karto didesnę tikimybę įgyvendinti užsibrėžtus rezultatus.

10 patarimų, kurie padės lyderiams kurti ir auginti stiprią komandą:

- Su darbuotojais nuolat kalbėti ne tik apie darbo rezultatus, bet ir apie jų savirealizaciją.
- Sužinoti, kaip kiekvienas darbuotojas jaučiasi esamoje pozicijoje.
- Išsiaiškinti, kokius lūkesčius savo darbui ir karjerai organizacijoje turi kiekvienas darbuotojas.
- Sužinoti, kokias užduotis darbuotojas labiausiai mėgsta daryti ir ko nemėgsta.
- Sistemingai atnaujinti ir puoselėti darbuotojų motyvavimo sistemą.
- Išsiaiškinti, kokias motyvacines naudas darbuotojai labiausiai vertina, ir kuo jūs skiriatės nuo savo konkurentų.
- Sužinoti, ką apie jus kalba esami ir buvę darbuotojai.
- Suteikti darbuotojams karjeros galimybes.
- Pasvarstyti apie individualių atlygio paketų sukūrimą.
- Jei darbuotojas yra „išaugęs“ savo poziciją ir nori kažką keisti – kartu daryti pokytį.

Kurkite tvarias organizacijas, nepaleiskite gerų komandos narių ir paieškokite būdų, kaip juos išlaikyti ir motyvuoti.

***

Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „HR žvilgsnis“ dalis. Ankstesnį ciklo tekstą rasite ČIA. Ciklas skirtas perteikti personalo vadovų, žmogiškųjų išteklių specialistų įžvalgas dėl gerovės darbuotojams sukūrimo ir patarimus, kurie gali praversti ieškant darbo ar keliant kvalifikaciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją