Sudaromas darbuotojo asmeninis ugdymo planas
Kuo sklandžiau ir tikslingiau įmonės vykdo darbuotojų ugdymo procesus, tuo efektyviau jie geba spręsti darbe kylančius iššūkius ir greičiau prisitaiko prie vidinių ir išorinių rinkos pokyčių, pranešime žiniasklaidai sako Sandra Savickienė, „Lidl Lietuva“ valdybos narė ir personalo vadovė.
Siekdami skatinti darbuotojų tobulėjimą ir kokybiškai įvertinti jų pažangą, įmonė taiko tarptautinės įmonės patirties išgrynintą vidinę talentų ugdymo programą. Jos metu yra identifikuojamos kiekvieno darbuotojo tiek stipriosios, tiek ugdytinos sritys, pagal kurias kiekvienam komandos nariui yra sudaromas jo asmeninis ugdymo planas.
„Kasmet atliekame ir vadovų bei tam tikrų pozicijų darbuotojų 360° grįžtamojo ryšio tyrimą. Tyrime dalyvaujančiam įmonės komandos nariui grįžtamąjį ryšį suteikia jam atskaitingi darbuotojai, kolegos, vadovai, jis įsivertina ir pats save. Būtent tai leidžia įvairiapusiškai įvertinti mūsų vadovų bei darbuotojų esmines kompetencijas, identifikuoti stipriąsias savybes bei asmeninio tobulėjimo kryptis“, – pasakoja personalo mokymų vadovė Giedrė Rankauskaitė.
Be to, įmonės naudojamas ugdymo priemonių paketas yra kasmet atnaujinamas, papildomas aktualiomis mokymų temomis, naujais ugdymo metodais ir naudomis. Pavyzdžiui, praėjusiais metais darbuotojai pradėjo naudotis „LinkedIn“ platformos e-mokymais, kurioje daugiau nei 600 įvairių mokymų temų – nuo komunikacijos, viešojo kalbėjimo pagrindų iki lyderystės, asmeninio produktyvumo patarimų, o norintys savo žinias plėsti dalyvaudami specifiniuose mokymuose, kurie nėra įtraukti į metinį įmonės ugdymo priemonių paketą, gali pasinaudoti papildomu mokymų biudžetu.
Galimybė darbuotojams lanksčiai rinktis mokymus
Darbuotojų ugdymo svarbą verslo sėkmei pabrėžia ir „Cognizant Technology Solutions Lithuania“ personalo vadovė Baltijos šalims Edita Znutienė.
Įmonė, norėdama įvertinti skirtingų mokymosi programų teikiamą naudą bei dalyvių žinių įsivertinimą, naudoja Kirkpatriko keturių lygių mokymosi įvertinimo modelį, kuris apima daugelį darbuotojų tobulėjimui svarbiausių aspektų.
„Kiekvieną mėnesį darbuotojai, atsižvelgdami į savo prioritetines tobulėjimo sritis bei trūkstamas kompetencijas, kurios padėtų efektyviau įgyvendinti išsikeltus tikslus ar persikvalifikuoti, pasirenka tinkamiausius mokymus ir jų formas. Mokymasis yra pačių darbuotojų rankose ir atsakomybėje, darbdavys tik suteikia šaltinius, siūlo inovatyvias formas ir suteikia galimybę skirti pakankamai laiko mokymuisi darbo metu“, – sako E. Znutienė.
Pasakodama apie įmonėje taikomas darbuotojų tobulėjimo programas, E. Znutienė pabrėžia, kad yra svarbu suteikti galimybę darbuotojams lanksčiai rinktis mokymus: „Nespaudžiame komandos narių ir leidžiame jiems laisvai rinktis, kokiuose mokymuose ar ugdymo iniciatyvose jie dalyvaus. Manome, kad lanksčios sąlygos yra kur kas naudingesnės nei į akmenį įkalti ir visiems vienodi, pasenę metodai. Tai lemia aktyvų darbuotojų dalyvavimą įvairiuose organizacijos valdymo aspektuose ir atvirą norą diskutuoti bei dalintis sukaupta patirtimi su naujais kolegomis“.