„Patarimų svetainės „The Manifest“ atlikta apklausa atskleidė, kad beveik 90 % darbdavių peržiūri potencialių darbuotojų paskyras socialiniuose tinkluose ir net 79 % bent kartą atmetė kandidatą pagal informaciją, kurią jose rado,“ – pranešime žiniasklaidai pastebi komunikacijos agentūros „Brandnomika“ vadovas Robertas Šapalas.
Robertas Šapalas

Respondentai išskyrė populiariausias priežastis, dėl kurių nepriėmė potencialaus kolegos į darbą. Nors įmonės bei jų politika – skiriasi, dauguma darbdavių viešoje erdvėje netoleruoja neapykantos reiškimo, vakarėlių ar neleistinų medžiagų vartojimo vaizdų, neteisėto turinio. Taip pat darbuotojui užverti duris gali netaisyklinga rašyba bei konfidencialaus ar jautraus turinio skelbimas apie buvusią darbovietę.

„Paprastai sakant, jeigu išėjęs ar net atleistas iš darbo savo asmeninėse socialinių tinklų paskyrose skųsitės buvusiais kolegomis ar įmone, į naują kolektyvą galite ir nepatekti. Jeigu „LinkedIn“ prisistatote profesionalu, o, tarkime, „Instagram“ paskyroje dalinatės nuotraukomis, kaip pusnuogis šokate ant stalo su alkoholio buteliu rankoje, – tai tikrai nepatiks būsimiems darbdaviams“, – pastebi komunikacijos specialistas.

Apklausos duomenimis, 98 % įmonių atlieka pagrindinių kandidatų „patikrą“ internete, o 43 % iš jų tam naudojasi „Google“ paieška. Tai reiškia, kad darbo ieškantys asmenys turėtų atnaujinti savo „LinkedIn“ ir kitų socialinių tinklų paskyras, suvienodinti jose esančią informaciją bei padaryti viską, kad jų vardas pasirodytų „Google“ paieškos rezultatuose kuo aukščiau.

„Lietuvoje tai dar nėra įprasta, tačiau užsienyje profesionalai neretai susikuria asmeninę svetainę, kurioje skelbia savo patirtį ar rašo blogo įrašus, susijusius su jų profesija bei sritimi, kurioje specializuojasi“, – sako R. Šapalas.

Beveik trys ketvirtadaliai įmonių teigia, kad vertinant kandidatus gyvenimo aprašymas (CV) tebėra labai svarbus. O jei jis susietas su profesionaliai užpildyta „LinkedIn“ paskyra ar net asmeniniu prekės ženklu, pavyzdžiui, svetaine – ženkliai padidėja galimybės išsiskirti iš minios konkurentų.

„Net šiuo metu darbo neieškantiems socialinių tinklų vartotojams pravartu peržiūrėti savo asmenines paskyras ir jas patobulinti. Vis daugiau darbdavių persivilioja pareigoms tinkamą darbuotoją iš kitų įmonių net tais atvejais, kai jis nesižvalgo naujų pareigų. Jei esate darbo paieškose, galite pasinaudoti keliais patarimais, padėsiančiais išsiskirti iš kitų kandidatų“, – pataria komunikacijos ekspertas ir pateikia patarimų.

Informacija apie jus „Google“

Prieš pradedant keisti savo asmenines paskyras, pabandykite į paieškos langelį suvesti savo vardą ir pavardę. Tai, ką rasite, ras ir darbdaviai. Po šio žingsnio galima imtis atnaujinimų.

Pilnai užpildytas ir atnaujinta paskyra

Svarbiausias ir reikšmingiausias dalykas, kuris neretai pamirštamas – nuolat atnaujinkite duomenis apie save. Kad gautumėte darbą pasitelkę socialinius tinklus, pirma reikia tinkamai jais naudotis. Asmeninėje paskyroje turėtų būti aiškiai pateikta visa karjeros istorija, išsilavinimas bei su darbu susiję įgūdžiai. Taip pat labai svarbi nuotrauka. Jei ji nėra profesionali – potencialūs darbdaviai gali tiesiog nebežiūrėti toliau.

Svarbiausia informacija – paskyros viršuje

Paprastas, bet neretai pamirštamas dalykas – prioritetai. Potencialiems darbdaviams retai svarbūs jūsų pasiekimai su darbu nesusijusiose srityse. Todėl svarbu kuo anksčiau paminėti ir pabrėžti svarbiausią informaciją, pavyzdžiui – konkrečiose pareigose pasiektus tikslus, jų naudą įmonei bei kolegoms.

Profesionalumas net internetinėje erdvėje

Internete išlieka visa informacija, net ir vakarėlių nuotraukos, įkeltos prieš 15 metų į jūsų socialinio tinklo paskyrą. Taip pat – vaizdai, įrašai, prie kurių jus pridėjo jūsų turimi kontaktai. Siekiant atrodyti kuo profesionaliau paprasčiausia ištrinti kontroversiškus savo ar kitų, kur minimas jūsų vardas, įrašus. Žinoma, galima savo paskyras socialiniuose tinkluose padaryti privačiomis, tačiau taip lengva prarasti ir naujas karjeros galimybes.

Kontaktai ir bendrų interesų grupės

Neretai darbdaviai ieško naujų darbuotojų socialiniuose tinkluose, tai reiškia – kuo daugiau kontaktų, susijusių su savo darbu turėsite, tuo geriau. Tos pačios srities kontaktų turėjimas savo socialiniame burbule galimiems darbdaviams parodo, kad bendraujate su panašiais žmonėmis, domitės šia sritimi ir jūsų profesija jums svarbi. Tokią pat naudą duoda ir socialinių tinklų grupės, susietos su karjera.

Profesionalaus turinio skelbimas ir išlaikymas

Jei niekada to nedarėte arba darėte per retai, galite pradėti atnaujinę savo paskyrą – dalinkitės svarbia ir naudinga informacija. Tai gali būti įžvalgos apie su karjera susijusias aktualijas, svarbūs klausimai profesinei bendruomenei ar diskusijos apie tai, kas reikšminga jūsų srities specialistams.

***

Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „HR žvilgsnis“ dalis. Ankstesnį ciklo tekstą rasite ČIA. Ciklas skirtas perteikti personalo vadovų, žmogiškųjų išteklių specialistų įžvalgas dėl gerovės darbuotojams sukūrimo ir patarimus, kurie gali praversti ieškant darbo ar keliant kvalifikaciją.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Susiję straipsniai
Top naujienos