„Lietuvoje darbdaviai vis dar stengiasi darbuotojus sužavėti prieš kelerius metus entuziazmą kėlusiomis pramogomis, tokiomis kaip stalo futbolas, nemokami pusryčiai ar picos pietums. Šiandien tai tapo kasdienybe – žaidimus ir maistą biure siūlo kone visi ir tai nemotyvuoja prisijungti prie bendrovės ar joje toliau dirbti“, – pastebi Vaida Paulauskienė, IT sprendimų bendrovės „Nortal” personalo valdymo partnerė.

Nori reikšmingo darbo

Personalo atrankos tyrimai rodo, kad šiandien darbuotojus labiausiai motyvuoja jų darbo prasmė ir tikslas. „LinkedIn“ atliktoje vartotojų apklausoje apie darbe motyvuojančius faktorius, respondentai dažniausiai įvardijo prasmę, statusą ir atlygį.

37 proc. „Linkedin“ vartotojų nurodė, kad jie darbą renkasi pagal tai, ar jiems priimtina įmonės veikla ir ar jų darbas bus prasmingas. 49 proc. apklaustųjų teigė, kad atsisakytų dalies savo darbo užmokesčio tam, kad galėtų dirbti reikšmingesnį darbą.

V. Paulauskienė Lietuvos darbdaviams pataria pažvelgti į užsienio kapitalo IT įmonių vykdomą personalo politiką, kuri joms leidžia pirmauti rinkoje.

„Svarbu suprasti, kad IT sektorius negali būti skirstomas pagal lokacijas, vietinę ar užsienio rinką – tai sektorius, kuriame vyrauja pasaulinės praktikos bei tendencijos, todėl žvelgti į darbuotoją technologijų srityje reikėtų labai plačiai. Žmonės nori dirbti ne tik tam, kad už tai gautų užmokestį, jie taip pat nori pajusti, kad prisideda prie didesnės naudos – kad jie daro įtaką priimamiems sprendimams“, – sako ekspertė.

Kurkite patrauklią bendruomenę

Pašnekovė pabrėžia, kad darbuotojams vis svarbesnė tampa ir atmosfera darbe. Vis daugiau mūsų gyvenimo ir darbo keliantis į skaitmeninę erdvę, mažėja tiesioginės interakcijos su žmonėmis. Tai lemia, kad jaučiamės vienišesni. Ši tendencija ypač aktuali IT sektoriaus darbuotojams – jie jaučia didelį poreikį priklausyti bendruomenei, kurią šiandien tikisi rasti ir darbovietėje.

„IT specialistams vis svarbiau jų nevaržanti atmosfera darbe, draugiški kolegos. Jie nori įsitraukti ir dalyvauti bendrose veiklose ir būti atsakingi už įmonėje vykstančius procesus“, – paaiškina ekspertė.

Ji pastebi, kad stipri bendruomeniškumo kultūra labiau būdinga augančioms įmonėms, startuoliams nei tarptautinėms korporacijoms. „Jaunų įmonių darbuotojus, lyg šeimą, vienija bendras tikslas – įmonės augimas. Išlaikyti tokią atmosferą bendrovei užaugus, tampa sudėtinga, nes procesai įmonėje sulėtėja, atsiranda daugiau politikos organizacijos viduje. Pasiskirstoma skyriais, kurie siekia skirtingų tikslų, todėl sunkiau išsigryninti vieną, visus vienijančią misiją“, – paaiškina V. Paulauskienė.

Karjera – ne tik naujos pareigos, bet ir patirtys

„Nortal” personalo valdymo partnerė priduria, kad bendruomenę pavyks suburti tik tada, kai kiekvienas darbuotojas asmeniškai jausis gerai ir bus patenkintas savo darbu. Savirealizacija, galimybės darbovietėje įgyvendinti turimas idėjas, siekti karjeros ir ugdyti ne tik turimus, bet ir naujus gebėjimus – tai šiandien tampa vis svarbiau kiekvienam darbuotojui.

„Lietuvoje vis dar įprasta karjeros galimybes suvokti kaip kilimą aukštyn – pozicijos ar atlygio atžvilgiu. Tačiau tarptautinių organizacijų patirtis ir jaunosios kartos poreikiai karjerą ima sieti su naujomis patirtimis“, – pastebi pašnekovė.

Pasak jos, jauni darbuotojai karjerą organizacijoje vertina kaip kelią į pripažinimą gauti naujų atsakomybių, dirbti su naujomis technologijomis – jie ieško galimybių dirbti įdomiai ir jausti, kad nestovi vietoje ir kartu taip pasididinti atlyginimą.

„Jaunoji karta nebijo prarasti darbo, todėl jeigu pajaučia, kad darbas jiems darosi nebeįdomus – nebemato galimybių toliau augti, ilgai nesvarstydami keičia darbovietę. Amerikiečių tyrimų centro „Pew Research“ duomenys rodo, kad didžioji dauguma (63,4 proc.) 18–35 metų darbuotojų toje pačioje įmonėje išdirba 13 mėnesių ir pradeda ieškoti tolesnio augimo galimybių. Tokį darbuotoją išlaikyti galite tik suteikdami jam naujų galimybių įmonės viduje“, – sako V. Paulauskienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)