Laisvė laisvė ir dar kartą laisvė

Pasak G. Jakubkaitės, šiuo metu bene svarbiausias darbuotojų išlaikymo veiksnys – jiems suteikiamos laisvės ir pasitikėjimo darbo vietoje kreditas.

„Laisvė ir pasitikėjimas darbo vietoje darbuotojams yra svarbesni nei atlyginimo dydis“, – tegia personalo ekspertė ir priduria, kad laisvė darbo vietoje suprantama kaip galimybė su verslo vadovais derinti darbo pobūdį, vietą, laiką, šalį, iš kurios dirbama, ar kokiomis priemonėmis siekiama rezultato.

„Paprastai tokio kalibro laisvę gali suteikti prie verslo procesų neprisirišusios, kūrybingai į verslo vystymą žvelgiančios įmonės. Toks požiūris reikalauja drąsos ir pasiryžimo iš įmonės vadovų daug laiko skirti darbuotojų tobulinimui“, – sako G. Jakubkaitė.

Darbuotojams suteikiama laisvė suteikiama yra neatskiriama nuo pasitikėjimo jų galimybėmis. „Pasitikime darbuotojų kompetencijomis, kūrybingumu, atsakingumu, sprendimų ieškojimu. Siekiame, kad darbuotojui verslo rezultatai būtų tokie pat svarbūs kaip asmeniniai. Pasitikėjimas neatsiranda iškart, bet darbuotojų paieškos ir įdarbinimo procese labai daug dėmesio skiriame vertybių išsiaiškinimui bei lūkesčių moderavimui“, – teigė personalo partnerė.

Antras svarbus darbuotojų lojalumą skatinantis veiksnys, kuris padeda įmonei išlaikyti darbuotojus ne vienerius metus – atvirumo kultūra. „Esame labai atviri su žmonėmis, kurie nori pas mus dirbti. Dalijamės verslo rodikliais, tikslais, investuotojų lūkesčiais. Taip pat kalbame apie mūsų netobulumus, neapibrėžtumus. Tai padeda darbuotojams suprasti verslo procesus“, – sakė G. Jakubkaitė.

Personalo partnerė įvardijo ir trečiąją darbuotojų lojalumo paslaptį. Tai – nestruktūruotos pareigybės. „Mūsų startuolyje darbuotojai tobulina profesinius įgūdžius skirtingose srityse, keisdami pozicijas. Pradėję nuo, pavyzdžiui, pardavimų jie tęsia karjerą klientų aptarnavimo, verslo plėtros, didžiųjų duomenų analizės, rinkodaros, produkto plėtros skyriuose. Dažnai sujungus skirtingas sritis gimsta naujos pareigybės – klientų patirties duomenų analitikai, skaitmeninės verslo plėtros vadovai, produkto vizionieriai“, – sakė personalo ekspertė.

Ji pridūrė, kad siekis atrasti darbuotojų talentus ir polinkius tobulėti skirtingose srityse prisideda prie verslo sėkmės. „Darbuotojų kompetencijos auga, skyriai naujai pažvelgia į problemas ir galimus sprendimo būdus, kuriamos naujos verslo hipotezės. Darbuotojai taip pat turi daugiau motyvacijos, darbas niekada netampa rutina. Mūsų startuolis plečiasi greitai, kasmet tris kartus, tad naujų iššūkių ir galimybių darbuotojams yra apsčiai“, – sakė ji.

G. Jakubkaitė pastebi, kad darbuotojai pavargsta nuo rinkoje siūlomų įprastų pridėtinių verčių paketų. „Darbuotojms svarbu gauti jo lūkesčius atitinkantį atlyginimą bei pridėtines vertes, kurios išties gerintų darbuotojų gyvenimo kokybę. Neturime standartinių verčių paketų darbuotojams, o atsižvelgiame į vertes individualiai pagal darbuotojo pomėgius ir pageidavimus“, – teigia Guoda.

Tad startuolis pataria kitoms įmonėms daugiau dėmesio skirti darbuotojų asmenybėms. Būtent noras pažinti žmogų ir siekis prisidėti prie asmeninių darbuotojo tikslų yra ypač vertinamas. „Mes ne tik dirbame, mes svajojame drauge. Žinome, kokius asmeninius tikslus puoselėja kolegos ir padedame vienas kitam tų tikslų siekti“, – sako įmonės atstovė. Ji pateikė pavyzdį, kad šiuo metu bent pora darbuotojų treniruojasi bėgti maratoną ir prie šio tikslo prisideda kolegos, derindami susitikimus prie treniruočių grafiko ar sutikdami išspręsti verslo klausimus prieš treniruotes, o ne po jų.

Atlyginimas svarbus, bet svarbiau kultūra

Įmonės personalo partnerės teigimu, atlyginimas yra svarbus darbuotojų pritraukimo ir išlaikymo veiksnys, tačiau ne pagrindinis. Tai gan stebinanti tendencija, žinant rinkos lenktyniavimą tiek atlyginimo klausimu, tiek pridėtinių verčių paketais.

„Susiduriame su darbuotojais, kuriems kur kas svarbiau už atlyginimą yra įmonės kultūra, darbuotojų santykiai ir vertybės“, – teigė G. Jakubkaitė.

Atstovės teigimu, darbuotojai ypač vertina vadovų įsitraukimą į jų tobulėjimo procesą ir nuolatinį motyvacijos sekimą. „Kad darbuotojas jaustųsi geriau kompanijoje ir atkakliau siektų rezultatų, neatsisakoma galimybės keisti poziciją, komandą, darbo pobūdį, net šalį, kurioje dirbama. Taip pat suteikiama galimybė daryti darbo pertraukas, kurios padeda susigrąžinti motyvaciją ir išsigryninti profesinius tikslus“, – aiškino personalo partnerė.

Įmonė pastebi, kad šiuo metu darbuotojams ypač aktuali įmonių socialinė atsakomybė ir įsitraukimas į socialinės, ekonominės gerovės kūrimą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.

Per pusantrų metų – į verslo plėtros vadovus

Personalo partnerė pasidalijo įmonės darbuotojo Arnoldo Žemoitino sėkmingos karjeros istorija, iliustruojančia darbo pobūdį startuolyje. Arnoldas įmonėje dirba pusantrų metų ir jau tris kartus kilo karjeros laiptais. Pradėjęs kaip pardavimų specialistas, dabar jis – verslo plėtros vadovas Lenkijos rinkai.

Pasak Arnoldo, toks greitas kilimas karjeros laiptais susijęs su startuolio verslo specifika, tačiau ypač svarbią rolę vaidino ir asmeninės savybės. Arnoldas išsikėlė asmeninius tikslus, kurie sutapo su įmonės tikslais ir atkakliai jų siekė. Jis išbandė skirtingas pardavimų strategijas ir viena jų ypač pasiteisino.

Taip pat vaikinas pasinaudojo startuolio teikiamomis galimybėmis, naujomis progomis, atsirandančiomis greitai besiplečiant įmonei. Arnoldo darbo ir atsakomybių apimtys augo kartu augant įmonei. Šiuo metu jis išsikėlė ambiciją net kelis kartus didinti verslo apimtis Lenkijos rinkoje.

Pasak Arnoldo, tikslingas darbas ir tikslų siekimas pasiteisina visose įmonėse, tačiau tik startuolyje pavyksta mokytis taip greitai ir pritaikyti drąsias netradicines idėjas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją