aA
Niekada nežinosi, kada ir kaip pasisuks profesinės vizijos planai. Gintautas Šukys (32 m.) į „Helisotą“, kompaniją, teikiančią sraigtasparnių techninės priežiūros ir remonto paslaugas, atėjo būdamas studentas. Vaikinui nė minties nebuvo savo ateitį sieti su aviacija. Tačiau darbas taip įtraukė ir patiko, kad liko įmonėje ir sparčiai kopia įdomios karjeros laiptais.
Gintautas Šukys
Gintautas Šukys
© Asmeninins albumas

– Į „Helisotą“ atėjote kaip praktikantas – papasakokite, kodėl pasirinkote būtent šią įmonę?

– Kauno Technologijos universitete studijavau elektronikos inžineriją, buvau paskutinio bakalauro studijų kurso studentas, ir kai atėjo laikas rinktis, kur atlikti praktiką, buvo pakankamai paprasta, nes „Helisota“ buvo vienintelė įmonė, kuri siūlė ne tik galimybę atlikti praktiką, bet ir uždirbti. Kaip studentui tai pasirodė labai patrauklu, nors iš tiesų tuo metu nieko bendro su aviacija neturėjau.

Aš buvau priimtas kaip mokinys orlaivių surinkimo ceche. Kadangi dirbau elektriku-surinkėju, mano užduotis buvo elektrinius orlaivio įrenginius išmontuoti, o kai jie po remonto grįžta atgal – sumontuoti atgal. Žinoma, mano darbą lyg po padidinamuoju stiklu prižiūrėjo kvalifikuotas specialistas.

Darbas man patiko ir nesunku suprasti, kodėl – aviacijos sektorius nėra kasdienis. Kai kam nors pasakydavau, kur atlieku praktiką, visada sulaukdavau nuostabos ir susidomėjimo. Neslėpsiu, ir mane patį visas tas darbas užkrėtė. O kai pasitaikė galimybė dalyvauti jau surinkto orlaivio bandyme – iš tolo stebėti jo skrydį, patyriau nenusakomą jausmą. Tai, kad ir aš prie to prisidėjau, mane, jauną žmogų, labai palietė ir pakylėjo.

– Tačiau su praktikos pabaiga jūsų karjera „Helisotoje“ nesibaigė.

– Taip, po praktikos likau įmonėje, tik iš surinkimo cecho perėjau į laboratoriją, kur vyko įrenginių remontas. Buvau paskutinio kurso studentas, tačiau turėjau puikią galimybę derinti mokslus su darbu, tad baigiau bakalaurą ir įstojau į tos pačios pakraipos magistrantūros studijas. Remonto laboratorijoje praleidau beveik šešerius metus, tada perėjau į Technologijų skyrių ir tapau jo vadovu.

Pas mus kiekvienoje darbo srityje yra sudaroma galimybė augti: darbai pagal sudėtingumą yra suskirstyti į kategorijas, pakopas, ir aš laboratorijoje perėjau jas visas iki aukščiausios, taip pat papildomai dirbau elektrikų skyriaus vadu ar kaip pas mus vadinama – lyderiu. Taigi, tame skyriuje pasiekiau viską, ką galėjau.

O tada vieno susirinkimo metu laboratorijos darbuotojai pasiūlė mane į Technologijų skyriaus vadovus. Buvo gera pajusti aplinkos vertinimą. Dar maloniau nuteikė vadovybės požiūris: ji atsižvelgė į komandos nuomonę ir ryžosi jauną žmogų skirti į vadovaujančias pareigas, nors tokio darbo patirties ir neturėjau – jaučiausi labai įvertintas. Tai buvo malonus šuolis.

– Šiame poste esate jau ketvirti metai – papasakokite, už ką skyrius atsakingas?

– Technologijų skyriuje dirba dviejų pakraipų inžinieriai: mechanikai ir elektrikai avionikai. Įmonėje vyksta technologinių remonto procesų priežiūra – visa, kas susiję su orlaivio remontu: pradedant jo priėmimu, išardymu, detalių ir įrenginių gedimų nustatymu, remontu, išbandymu po remonto, surinkimu ir galutiniu orlaivio išbandymu. Visi šie procesai yra šio skyriaus darbas.

Taip pat mūsų darbas – naujesnių, modernesnių remonto metodų paieška ir diegimas gamyboje. Žinoma, yra ir biurokratinio darbo – technologinių procesų įvedimas, aktų sudarymas, remonto kontrolinės dokumentacijos ruošimas ir pan. Įdomi darbo specifika.

Gintautas Šukys
Gintautas Šukys
© Asmeninins albumas


– Jūsų darbas toks, kad nuolat reikia tobulinti žinias – iš kur jų semiatės?

– Darbe sudarytos visos galimybės savarankiškam tobulėjimui – tai neišvengiama. Jei nori atlikti įdomesnius, sudėtingesnius darbus, jei nori įsisavinti naujus įrenginius, darbų proceso atlikimo specifiką, privalai tobulėti – yra literatūra, susijusi su konkrečiais darbais.

Taip pat įmonėje yra kvalifikacijos kėlimo programos, kurios sudaromos kiekvienam darbuotojui. Yra išdėstyti reikalavimai, ką darbuotojas turi žinoti, mokėti. Taip pat yra organizuojami mokymai, kurių metu labiau patyrę specialistai dalijasi žiniomis, perduoda jas mažiau patyrusiems. Taip žinių bagažas ir kaupiasi: teorija ir lygiagrečiai žingsnis po žingsnio einanti praktika, kai turi galimybę tai, ką išgirdai ar perskaitei, įgyvendinti praktškai. Be abejo, prižiūrint kvalifikuotam specialistui.

– Ką patartumėte žmonėms, svajojantiems dirbti aviacijos srityje, bet nedrįstantiems žengti to pirmojo žingsnio?

– Aviacija – sritis, kuri ne tik skamba labai gundančiai. Iš tiesų labai norėčiau padrąsinti jaunus žmones, ja besidominčius – nebūtinai turi jausti jai trauką ar kažkokį pašaukimą. Rekomenduoju net ir tiems, kurie yra iš kitos srities: elektronikos, mechanikos inžinieriai, nepažiūrėkite pro pirštus į galimybę atlikti praktiką, o gal net įsidarbinti aviacijos įmonėje. Tai iš tiesų yra įdomus, įtraukiantis, dėmesio vertas ir perspektyvus sektorius, leidžiantis augti ir pakeliauti.

Kaip keliaujame? Mūsų įmonė atlieka orlaivių aptarnavimą po remonto, tad privalome keliauti į tas šalis, kur sraigtasparniai dislokuoti. Taigi, turime galimybę pakeliauti, pažinti naujus kraštus ir įgyti praktinės bei techninės patirties. Tai iš tiesų įdomus darbas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
3.3636

Šiemet šioje srityje atlyginimai kyla sparčiausiai, o konkuruojant dėl gerų specialistų siūlomas ir papildomas gėris (14)

Nekilnojamo turto (NT) rinka išgyvena pakilimo laikotarpį – nuo metų pradžios NT kainos...

Patenkintas, bet vis tiek žvalgosi naujo darbo – dėl kokių darbuotojų labiausiai turėtų nerimauti darbdaviai (17)

Šiandien darbdaviams tenka dvigubas iššūkis: ne tik pritraukti, bet vėliau ir išsaugoti...

Perspektyvi sritis, kurioje šiuo metu itin laukiami nauji talentai – per porą metų atlyginimas išaugs kelis kartus (12)

Darbą finansų srityje vis dar supa nemažai stereotipų, o vienas dažniausiai akcentuojamų, kad...

Šie specialistai Lietuvoje neruošiami, o trūkumas – didelis: darbuotojus vilioja net iš karo pramonės (14)

Trūkstant inžinerijos specialistų, verslas priverstas sukti galvą, kur ir kaip rasti...

Įspėja, kad 21-ame amžiuje darbo pakaks ne visiems – niūrios prognozės pildosi greičiau, nei įsivaizduota (54)

Taip teigia Oksfrodo universiteto ekonomikos mokslų daktaras Daniel Susskindas. Su Didžiosios...

Top naujienos

Vladimiras Laučius | D+

Saudargas: kunigams reikšti savo nuomonę visuomenei svarbiais klausimais – būtina (36)

Nors kunigai tiesiogiai politikoje nedalyvauja, pareikšti savo nuomonę svarbiais valstybės gyvenimo...

Neįtikėtinas sukčių įžūlumas: moteris NT skelbimų portale rado savo namo nuotraukų įspėja saugotis apgavikų (35)

Abejojančių, kad šie metai NT rinkai buvo ypač sėkmingi, rasti sunku. Tačiau toks aktyvumas...

Situacijai blogėjant COVID–19 toliau kemša ligonines: žmonės bijo, kad nebesulauks pagalbos, uždaromi kai kurie skyriai

Vilniuje medikai jau savaitę kovoja dėl sunkia COVID–19 forma sergančio keturiolikmečio...

Seime – iniciatyva baudas už PVM grobstymą didinti 2-5 kartus

10 Seimo narių įregistravo Pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) įstatymo pataisą, pagal kurią...

Skaičiai nemažėja: Lietuvoje nustatyti 1464 nauji koronaviruso infekcijos atvejai papildyta (87)

Praėjusią parą, ketvirtadienį, Lietuvoje patvirtinti 1464 nauji koronaviruso ( COVID-19 ) atvejai,...

Blinkevičiūtė kritikuoja Šimonytės retoriką: sukėlus tokį šaršalą nebuvo priimta jokių sprendimų (132)

Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) pirmininkė Vilija Blinkevičiūtė kritikuoja...

Pajūryje siautėjo galinga audra: išversti medžiai, išplaukti negali du laivai įspėja kitus miestus (21)

Penktadienio naktį Klaipėdoje siautęs didžiulis vėjas, gūsiais siekęs iki 30 metrų per...

Kinija demonstruoja galią: Taivano link pasiųsti 24 karo lėktuvai (92)

Kinija ketvirtadienį pasiuntė 24 karo lėktuvus Taivano link, demonstruodama savo karinę...

Darbdaviai sako, kad už testus turi mokėti darbuotojai (7)

Vyriausybei svarstant atsisakyti privalomų COVID-19 testų kompensavimo, darbdaviai teigia, kad už...

Siaubas kaime – teko gelbėti nukankintą kumelę (2)

Kėdainių valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos bei kraštiečių geradarių žirgų...