– Į „Helisotą“ atėjote kaip praktikantas – papasakokite, kodėl pasirinkote būtent šią įmonę?

– Kauno Technologijos universitete studijavau elektronikos inžineriją, buvau paskutinio bakalauro studijų kurso studentas, ir kai atėjo laikas rinktis, kur atlikti praktiką, buvo pakankamai paprasta, nes „Helisota“ buvo vienintelė įmonė, kuri siūlė ne tik galimybę atlikti praktiką, bet ir uždirbti. Kaip studentui tai pasirodė labai patrauklu, nors iš tiesų tuo metu nieko bendro su aviacija neturėjau.

Aš buvau priimtas kaip mokinys orlaivių surinkimo ceche. Kadangi dirbau elektriku-surinkėju, mano užduotis buvo elektrinius orlaivio įrenginius išmontuoti, o kai jie po remonto grįžta atgal – sumontuoti atgal. Žinoma, mano darbą lyg po padidinamuoju stiklu prižiūrėjo kvalifikuotas specialistas.

Darbas man patiko ir nesunku suprasti, kodėl – aviacijos sektorius nėra kasdienis. Kai kam nors pasakydavau, kur atlieku praktiką, visada sulaukdavau nuostabos ir susidomėjimo. Neslėpsiu, ir mane patį visas tas darbas užkrėtė. O kai pasitaikė galimybė dalyvauti jau surinkto orlaivio bandyme – iš tolo stebėti jo skrydį, patyriau nenusakomą jausmą. Tai, kad ir aš prie to prisidėjau, mane, jauną žmogų, labai palietė ir pakylėjo.

– Tačiau su praktikos pabaiga jūsų karjera „Helisotoje“ nesibaigė.

– Taip, po praktikos likau įmonėje, tik iš surinkimo cecho perėjau į laboratoriją, kur vyko įrenginių remontas. Buvau paskutinio kurso studentas, tačiau turėjau puikią galimybę derinti mokslus su darbu, tad baigiau bakalaurą ir įstojau į tos pačios pakraipos magistrantūros studijas. Remonto laboratorijoje praleidau beveik šešerius metus, tada perėjau į Technologijų skyrių ir tapau jo vadovu.

Pas mus kiekvienoje darbo srityje yra sudaroma galimybė augti: darbai pagal sudėtingumą yra suskirstyti į kategorijas, pakopas, ir aš laboratorijoje perėjau jas visas iki aukščiausios, taip pat papildomai dirbau elektrikų skyriaus vadu ar kaip pas mus vadinama – lyderiu. Taigi, tame skyriuje pasiekiau viską, ką galėjau.

O tada vieno susirinkimo metu laboratorijos darbuotojai pasiūlė mane į Technologijų skyriaus vadovus. Buvo gera pajusti aplinkos vertinimą. Dar maloniau nuteikė vadovybės požiūris: ji atsižvelgė į komandos nuomonę ir ryžosi jauną žmogų skirti į vadovaujančias pareigas, nors tokio darbo patirties ir neturėjau – jaučiausi labai įvertintas. Tai buvo malonus šuolis.

– Šiame poste esate jau ketvirti metai – papasakokite, už ką skyrius atsakingas?

– Technologijų skyriuje dirba dviejų pakraipų inžinieriai: mechanikai ir elektrikai avionikai. Įmonėje vyksta technologinių remonto procesų priežiūra – visa, kas susiję su orlaivio remontu: pradedant jo priėmimu, išardymu, detalių ir įrenginių gedimų nustatymu, remontu, išbandymu po remonto, surinkimu ir galutiniu orlaivio išbandymu. Visi šie procesai yra šio skyriaus darbas.

Taip pat mūsų darbas – naujesnių, modernesnių remonto metodų paieška ir diegimas gamyboje. Žinoma, yra ir biurokratinio darbo – technologinių procesų įvedimas, aktų sudarymas, remonto kontrolinės dokumentacijos ruošimas ir pan. Įdomi darbo specifika.
Gintautas Šukys

– Jūsų darbas toks, kad nuolat reikia tobulinti žinias – iš kur jų semiatės?

– Darbe sudarytos visos galimybės savarankiškam tobulėjimui – tai neišvengiama. Jei nori atlikti įdomesnius, sudėtingesnius darbus, jei nori įsisavinti naujus įrenginius, darbų proceso atlikimo specifiką, privalai tobulėti – yra literatūra, susijusi su konkrečiais darbais.

Taip pat įmonėje yra kvalifikacijos kėlimo programos, kurios sudaromos kiekvienam darbuotojui. Yra išdėstyti reikalavimai, ką darbuotojas turi žinoti, mokėti. Taip pat yra organizuojami mokymai, kurių metu labiau patyrę specialistai dalijasi žiniomis, perduoda jas mažiau patyrusiems. Taip žinių bagažas ir kaupiasi: teorija ir lygiagrečiai žingsnis po žingsnio einanti praktika, kai turi galimybę tai, ką išgirdai ar perskaitei, įgyvendinti praktškai. Be abejo, prižiūrint kvalifikuotam specialistui.

– Ką patartumėte žmonėms, svajojantiems dirbti aviacijos srityje, bet nedrįstantiems žengti to pirmojo žingsnio?

– Aviacija – sritis, kuri ne tik skamba labai gundančiai. Iš tiesų labai norėčiau padrąsinti jaunus žmones, ja besidominčius – nebūtinai turi jausti jai trauką ar kažkokį pašaukimą. Rekomenduoju net ir tiems, kurie yra iš kitos srities: elektronikos, mechanikos inžinieriai, nepažiūrėkite pro pirštus į galimybę atlikti praktiką, o gal net įsidarbinti aviacijos įmonėje. Tai iš tiesų yra įdomus, įtraukiantis, dėmesio vertas ir perspektyvus sektorius, leidžiantis augti ir pakeliauti.

Kaip keliaujame? Mūsų įmonė atlieka orlaivių aptarnavimą po remonto, tad privalome keliauti į tas šalis, kur sraigtasparniai dislokuoti. Taigi, turime galimybę pakeliauti, pažinti naujus kraštus ir įgyti praktinės bei techninės patirties. Tai iš tiesų įdomus darbas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)