Prekybos tinklas suteikia galimybę studentams derinti studijas ir karjeros galimybes. Jau ketvirtus metus prekybos tinkle „Lidl“ dirbantis studentas Ignas pranešime žiniasklaidai teigia, kad svarbiausias aspektas tokioje situacijoje – palaikantys vadovai ir lankstumas.

Studentas Ignas pasakoja, kad karjerą prekybos tinkle pradėjo dar mokykloje, pabaigęs vienuoliktą klasę, kai turėjęs nemažai laiko, nusprendė kandidatuoti į laisvą poziciją ir išbandyti save pardavėjo pozicijoje.

„Darbą man rekomendavo vienas iš mano draugų, tuo metu dirbantis parduotuvėje. Pradėjęs dirbti vasarą, čia dirbau besimokydamas dvyliktoje klasėje, darbus tęsiu ir pabaigęs mokyklą. visą šį laiką mane paskatino būtent tos priežastys, dėl kurių ir nusprendžiau prisijungti – ne tik geros darbo sąlygos, palaikanti aplinka, karjeros galimybės ar orus atlyginimas, bet ir lankstus grafikas“, – sako Ignas.

Grafiką pavyksta suderinti

Jo teigimu, patogus ir suderinamas darbo laikas Ignui kaip studentui buvo vienas svarbiausių aspektų įstojus į aukštąją mokyklą. Pašnekovas akcentuoja, kad nors per daugiau kaip trejus darbo metus neapsieita ir be įvairių iššūkių, rasti išeitį pavykdavo visada.

„Džiaugiuosi savo vadove, kuri įdeda labai daug pastangų ieškodama geriausių sprendimų tiek man, tiek kolegoms. Kadangi visą laiką dirbau ir dirbu nepilnu etatu, vadovė paruošia man tokį grafiką, kuris leidžia derinti studijas ir darbą. Procedūra atrodo taip – aš pateikiu vadovei vykstančių paskaitų ir seminarų tvarkaraštį arba pranešu, kuriomis dienomis esu laisvas, o ji pasiūlo darbo grafiką į priekį. Prireikus, jį galima koreguoti“, – pasakoja parduotuvės darbuotojas Ignas.

Studentas pratęsia, kad treji metai prekybos tinkle jį išmokė labai daug – nuo komunikacinių, bendravimo su klientais, iki strateginio ar laiko planavimo įgūdžių. Be to, su padidėjusiu žinių bagažu, Ignas paaugo ir pareigose.

„Nors savo karjerą pradėjau kaip pardavėjas, prieš maždaug metus tapau parduotuvės vadovo asistentu – tai reiškė ne tik naujas atsakomybes ir iššūkius, bet ir naujas galimybes tobulėti. Aš manau, kad prekybos tinklas suteikia visus įrankius augti – tereikia rodyti iniciatyvą ir būti motyvuotam, o vadovai tai neabejotinai įvertins“, – teigia Ignas.

Darbas ir studijos padeda tobulėti greičiau

Pašnekovas pažymi, kad nors suspėti dirbti ir mokytis universitete – nemenkas iššūkis, toks atsakomybių derinimas – puiki galimybė įdarbinti studijų ar darbo metu įgyjamas žinias.

„Šiuo metu esu verslo informacijos vadybos studijų programos trečiakursis – mano mokslai apima platų spektrą sričių – nuo verslo valdymo ar žmogiškųjų išteklių, iki komunikacijos ar ryšių su visuomene. Neabejoju, kad darbas ir studijos padeda man tobulėti sparčiau – turėdamas tiek teorinių, tiek praktinių žinių, jas galiu pritaikyti patekęs į įvairias situacijas ir universitete, ir prekybos tinkle“, – sako Ignas.

Kalbėdamas apie savo ateitį prekybos tinkle jis akcentuoja, kad čia save mato ir už kelių metų: „Nors šiuo metu didžiausią dėmesį stengiuosi skirti studijoms, jas pabaigus, įsivaizduoju save ir toliau dirbantį čia. Norėčiau kilti karjeros laiptais ir dar geriau pažinti šią organizaciją iš vidaus.“

Pasak ptekybos tinklo personalo vadovės ir valdybos narės Sandros Savickienės, nuolat stengiamasi kurti tokią terpę, kurioje savo vietą rastų kiekvienas – tiek mažamečių vaikų turintis darbuotojas, tiek studijuojantis komandos narys.

„Visi mūsų komandos nariai bendrauja tarpusavy kaip lygūs su lygiais. Šį konceptą įtvirtina ir darbo parduotuvėse pobūdis, nes prireikus atlikti tam tikras užduotis, tai padaryti gali bet kuris kolega, nepriklausomai nuo jo užimamų pareigų. Pavyzdžiui, esant dideliam parduotuvės užimtumui, jos vadovas dirba salėje ar kasoje bei kitaip padeda kolegoms. Be to, vadovai visada atsižvelgia į darbuotojų poreikius ir lanksčiai derina darbo grafiką“, – sako S. Savickienė.

Pašnekovės teigimu, lygybės principas prekybos tinkle taikomas visais atvejais. Pavyzdžiui, tokias pačias galimybes kilti karjeros laiptais turi tiek pilnu, tiek nepilnu etatu dirbantys komandos nariai.

„Šiuo metu tinkle nepilnu etatu dirba 253 darbuotojai, kurie kilti pareigose gali lygiai taip pat kaip ir pilnu etatu dirbantys komandos nariai. Mūsų bendrovėje veikia Talentų valdymo procesas, kurio metu nuo pat darbo įmonėje pradžios vertiname kiekvieno darbuotojo įgūdžius ir potencialą, organizuojame seminarus ar kitas, tobulėti skatinančias, iniciatyvas. Pasiekus gerų rezultatų, komandos nariai kyla pareigose, kartu auga ir jų atlyginimas. Džiaugiamės, kad pernai paaukštinome net 10 proc. įmonės darbuotojų“, – pasakoja personalo vadovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)