Mokytojams tenka padėti mokiniams, turintiems sunkumų namuose, o tai – didelis emocinis krūvis.

Nemažai mokytojų sako, kad emociškai sunku mokyti mokinius, kai žinai, kad namuose jie turi sunkumų.

„Man sunkiausia – išgirsti apie sunkumus, su kuriais susiduria mano mokiniai, ir gyventi tai žinant, – teigė mokytoja Andrea iš Ilinojaus. Kai jiems skaudu, man irgi skaudu. Mokytojai labai rūpinasi savo mokiniais, visi mūsų rūpesčiai lieka su mumis, pasibaigus pamokoms, darbo dienai. Sunku nuo to atsiriboti.“

Mokytojams tenka bendrauti su pretenzingais tėvais

Mokytoja Morgan iš Pietų Karolinos mano, kad sunkiausia jos darbe – bendrauti su tėvais, kurie dėl netinkamo vaikų elgesio kaltina mokytojus.

„Kai paskambinu tėvams, norėdama aptarti vaikų elgesio problemas, dažnai dėl to apkaltina mane, – pasakojo Morgan. – Viena motina išvadino mane rasiste, pareiškė, kad neturėčiau dirbti mokytoja (esu juodaodė, o mano mokiniai – daugiausia baltieji). Bet kita motina patarė nepaisyti tokių pastabų ir mesti jas iš galvos.“

Mokytoja apgailestavo, kad iš mokyklos administracijos nesulaukia pagalbos, patarimų, kaip elgtis su pretenzingais tėvais. „Šiais metais tikrai norėčiau daugiau patarimų“, – sakė ji.

Mokytojus (ir mokinius) riboja standartizuoti testai

Mokytojai nepatenkinti, kad standartizuoti testai riboja mokymą. „Sakyčiau, nemaloniausia mokytojų darbo dalis – visi tie testai, – teigė pradinės mokyklos Nebraskoje mokytoja Dianna. – Vaikams trukdoma būti vaikais, o jų (testų) daugybė.“

Pvz., Amerikoje nuo darželio iki 12-os klasės mokinys atlieka apie 112 standartizuotų testų, rodo 2015 m. tyrimas. Testai kritikuojami už tai, kad neatsižvelgiama į vaikų individualumą, socioekonominius ir kt. veiksnius.

Mokytojams būna sunku atsiriboti nuo darbo

Mokytojams ne visada lengva išsaugoti balansą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo, ypač turint omenyje tai, kaip jie prisiriša prie mokinių, jaudinasi dėl jų, teigė vidurinė mokyklos mokytoja iš Ilinojaus.

„Namo parsinešu visus dienos reikalus, taip pat visas savo ir mokinių patirtas emocijas. Gali būti sunku atsiriboti nuo darbo, – sakė mokytoja. – Tai streso kupinas darbas, kuriam reikia psichinio ir fizinio tvirtumo.“

Neklusnūs mokiniai apsunkina mokytojų darbą

Mokytojų teigimu, namuose turintys sunkumų mokiniai dažnai būna nedrausmingi mokykloje.
„Daugelis mano mokinių – iš šeimų, gyvenančių žemiau skurdo ribos, – pasakojo pradinės mokyklos Virdžinijos valstijoje mokytoja. – Jiems reikia ne tik mokymo, reikia kur kas daugiau – dėmesio, kartais norėdami sulaukti dėmesio jie ima vartyti suolus.“

Mokytojai skundžiasi dėl mažų atlyginimų

„Dirbu Virdžinijos valstijoje. Kai pastarąjį kartą domėjausi, sužinojau, kad pagal mokytojų atlyginimų dydį esame 38-i pasaulyje, – pasakojo vidurinės mokyklos mokytojas Fredas. Jo teigimu, po krizės jam septynerius metus nedidino atlyginimo, todėl jam teko parduoti namą, dėl to šeimai buvo sunku. Šiuo metu jo atlyginimas padidėjo vos vienu ar dviem procentais.

Dalis mokytojų jaučiasi pervargę

Vidurinės mokyklos mokytoja iš Merilando sako besijaučianti taip, tarsi atliktų penkių asmenų komandos, kuri niekada nemiega, darbą.

Jos klasėje – 14 mokinių su specialiaisiais poreikiais, kiekvienas mokomas pagal griežtai individualią programą. Mokytojos teigimu, 42 individualios pamokos per savaitę yra sunkiai įgyvendinamas tikslas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)