„Pastebime tendenciją, kad darbuotojui pasiekus tam tikrą uždirbamų pajamų lygį, 10-20 proc. didesnis atlyginimas jo nebevilioja ir daug svarbesni yra kiti dalykai: atmosfera komandoje, vidinė bendrovės kultūra, savirealizacijos galimybės. Įmonės ieško sprendimų, galinčių padėti privilioti darbuotojus, ir bando praktiškai viską daug investuoja į darbuotojų paiešką, nors neretai apsieiti galima ir be to“, – pranešime žiniasklaidai sako JAV startuolio, siūlančio galimybę greitai pasamdyti darbuotojus iš daugiau nei 130 šalių, „Deel“, plėtros vadovė Baltijos regione Liina Laas ir pateikia 4 patarimus, padėsiančius spręsti darbuotojų trūkumo problemą per daug nedidinant biudžeto.

Laikas atsisakyti nuobodžių darbo skelbimų

Kvalifikuoti darbuotojai šiais laikais vis daugiau dėmesio skiria pačiam darbo skelbimui. CVbankas.lt duomenys rodo, kad šių metų sausį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, darbo skelbimų skaičius išaugęs trimis ketvirtadaliais. IT srityje skelbimų padaugėjo 35 proc., inžinerijos – 56 proc., o klientų aptarnavimo srityje darbuotojų poreikis išaugo net 203 proc. Tad išsamus ir įdomus skelbimas, kuris yra lengvai pastebimas tarp kitų, yra ypač vertingas. Tiesa, darbo skelbimas, kuriame „laiku mokamas atlyginimas“ yra nurodomas kaip privalumas, dažnai taip pat gali būti vertinamas kritiškai ir į tokią įmonę gali būti žiūrima kaip į senamadišką ar nuobodžią.

Kai kuriuose sektoriuose, pavyzdžiui, IT ar komercijos, pastebimas ir vis didesnis darbdavių aktyvumas bandant išnaudoti skirtingas komunikacijos priemones ieškant darbuotojų. Pavyzdžiui, vis dažniau naudojamos socialinių tinklų reklamos, kartais komunikuojama net asmeninėse darbuotojų paskyrose, o pastaruoju metu išpopuliarėjo ir lauko stendų naudojimas. Kadangi į komunikaciją investuojama bet kuriuo atveju, tai nesukuria daug papildomų išlaidų, bet leidžia įmonei susilaukti didesnio dėmesio, ypač turint omenyje tai, kad net 79 proc. žmonių, Anglijos Atvirojo universiteto („The Open University“) duomenimis, darbo pirmiausiai ieško socialiniuose tinkluose.

Partnerystės su universitetais ar vietinėmis organizacijomis nekainuoja

Vienas iš darbuotojų paieškos būdų, kurį Lietuvos bendrovės galėtų išnaudoti dažniau, yra bendradarbiavimas su universitetais ir vietinėmis organizacijomis. Ieškoti darbuotojų tarp ypač talentingų magistrantų ar doktorantūros studentų tikrai apsimoka. Būtent tokia bendradarbiavimo forma leidžia rasti talentingiausius darbuotojus neišnaudojant pernelyg daug resursų. Tad apsiriboti vien ties praktikantų priėmimu nevertėtų ir įmonėms rekomenduojama pačioms imtis iniciatyvos.

Užsienyje korporacijos taip pat vis dažniau bendradarbiauja ir su įvairiomis ne pelno organizacijomis ar privačiomis mokymų įstaigomis. Ir nors tokių organizacijų kaip „Code Adacemy“ ar „The Atomic Garden“ Lietuvoje yra vis daugiau, dalis įmonių vis dar neišnaudoja bendradarbiavimo galimybių su jų studentais.

Pandemija atvėrė duris darbuotojams iš viso pasaulio

Kaip pagrindinį COVID-19 pandemijos privalumą daugelis darbuotojų įvardina atsivėrusią galimybę dirbti iš namų ar netgi bet kurio pasaulio krašto. Tai dažnai gali būti naudinga ir įmonėms: šiais laikais samdyti žmones, dirbančius kitose šalyse ar net žemynuose, jau nebėra tabu ir, įmonių komandoms vis dažniau keliantis į virtualias erdves, tai netgi nesukelia jokių papildomų nepatogumų.

Dalis įmonių, net ir veikiančių srityse, kuriose darbuotojai be jokių problemų gali dirbti visiškai nuotoliniu būdu, vis dar baiminasi samdyti užsieniečius. Vieni nenori aiškintis teisinių niuansų, kiti tiesiog nežino, kuriomis darbuotojų paieškos platformomis pasitikėti ar kaip valdyti nuotoliu dirbančią komandą. Tačiau pamirštama, kad visai kaip ir darbuotojų samdymu vietinėje rinkoje, jų įdarbinimu užsienyje nuo a iki z gali pasirūpinti su tuo dirbantys profesionalai.

Buvę darbuotojai gali tapti naujais darbuotojais
Pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, įmonės vis dažniau palaiko artimą ryšį su savo buvusiais darbuotojais: kuriami specialūs buvusių darbuotojų alumni klubai, jie kviečiami į įmonių vakarėlius. Tai yra puiki strategija, kadangi buvę įmonės darbuotojai tokiu atveju dažniau rekomenduoja savo buvusią darbovietę draugams. O būtent draugų ir artimųjų atsiliepimai yra vienas pagrindinių kriterijų, galinčių sudaryti nuomonę apie potencialų darbdavį.

Kita priežastis palaikyti ryšį su savo buvusiais darbuotojais yra galimybė juos pasamdyti vėl: kai kuriais atvejais jau kitoje pozicijoje ar net kitame skyriuje. Juolab, kad buvę darbuotojai jau puikiai pažįsta įmonės vidinę kultūrą, todėl šiems grįžus į organizaciją, nereikės skirti papildomų lėšų juos vėl apmokant.
Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją