aA
Nors viešojoje erdvėje ir buvo galima išvysti diskusijų apie artėjančią influencerių rinkodaros pabaigą, tačiau jau keletą metų žaibišku greičiu augantis nuomonės formuotojų populiarumas rodo visai kitokias tendencijas.
Gandus apie influencerių eros pabaigą vadina gerokai perdėtais: kai kuriems jų prognozuojamas aukso amžius, kils paslaugų kainos
© Shutterstock

Kūrybinės agentūros „Love Media“ vadovė ir influencerių rinkodaros specialistė Armina Staniulienė pranešime žiniasklaidai teigia, kad ir artėjančiais 2022-aisiais metais prekių ženklų komunikacijoje ir toliau karaliaus influenceriai.

Prognozuojama, kad 2022 m. prekių ženklų išlaidos nuomonės formuotojų rinkodarai visame pasaulyje sieks net 15 mlrd. JAV dolerių. Palyginti, dar 2016 metais šios išlaidos pasauliniu mastu siekė vos 1,7 mlrd. JAV dolerių, skelbiama Influencer Marketing Hub tinklalapyje. Kasmet stebint vis augantį nuomonės formuotojų populiarumą, A. Staniulienė dalijasi prognozėmis, kokios influencerių tendencijos vyraus 2022-aisiais.

Gandus apie influencerių eros pabaigą vadina gerokai perdėtais: kai kuriems jų prognozuojamas aukso amžius, kils paslaugų kainos
© Asm. albumas


Kils reklamos kokybė. Prekių ženklams vis dažniau renkantis influencerių paslaugas, auga ir reikalavimai kokybei. Ateinančiais metais pastebėsime vis mažiau vadinamųjų „skelbimų lentų“ – nuomonės formuotojai kels sau kokybės kartelę, ims labiau atsirinkinėti, kiek ir ką reklamuoti. Tikėtina, kad dėl šios priežasties influencerių reklamos paslaugų kainos dar labiau kils. Net ir pasiūlius norimą honorarą, dar nebus garantijos, kad influenceris nuspręs dirbti su prekių ženklu. Todėl su kylančiomis kainomis augs ir reklamos kokybė, mažės reklamų skaičius.

Stiprės nanoinfluencerių galia. Prognozuojama, kad nanoinfluencerių (turinčių kelis tūkstančius sekėjų) svarba ir toliau augs. Jų kuriamas turinys – autentiškas, dažnai jie specializuojasi tam tikroje nišinėje temoje – tai leidžia prekių ženklams lengviau pasiekti tikslinį vartotoją. Be to, lyginant su didžiaisiais, megainfluenceriais, nanoinfluenceriai gali pasiūlyti itin konkurencingas kainas.

Kils mikroinfluencerių kainos. 2021 m. stebėtas didelis megainfluencerių honorarų šuolis, siekęs net iki 40 proc. Prognozuojama, kad kitais metais augs ir mikroinfluencerių kainos – prekių ženklai vis dažniau renkasi bendradarbiavimą su mažesniais nuomonės formuotojais dėl jų kuriamo turinio, organiškos auditorijos bei kokybiško darbo. Todėl tikėtina, kad ateinantys metai bus mikroinfluencerių aukso amžius.

Gandus apie influencerių eros pabaigą vadina gerokai perdėtais: kai kuriems jų prognozuojamas aukso amžius, kils paslaugų kainos
© Shutterstock


Mažės vartotojiškumas. Pasauliui vis garsiau kalbant apie besaikį vartotojiškumą, influenceriai dėl šios priežasties taip pat ims labiau atsirinkti, su kuo dirbti. Vis dažniau pastebėsime influencerius kalbant apie tvarų gyvenimo būdą ir tvarius aplinkai produktus. Su tuo susijęs bus ir reklamos vienetų mažėjimas. Nors vis daugiau prekių ženklų nori bendradarbiauti su nuomonės formuotojais, tačiau šie ima itin atidžiai atsirinkti, su kuo dirbti ir ką komunikuoti savo auditorijai.

Daugės asmeninių prekių ženklų. Tokių influencerių kaip Viktorijos Siegel ar Karolinos Meschino sėkmė įkvėps ir kitus sekti jų pavyzdžiu. Dėl to ateityje matysime vis daugiau nuomonės formuotojų, įkursiančių savo prekių ženklus ir atidarysiančių vardines parduotuves. Tiesa, tai neapsiribos vien tik drabužių, kosmetikos ar namų dekoro prekių kūrimu, tarp nuomonės formuotojų vis labiau ims populiarėti ir asmeninės laidos ar podkastai.

Populiarės pozityvus turinys. Influenceriai ims vis daugiau kalbėti apie pozityvumą, geras emocijas bei pozityvaus mąstymo idėjas. Pastarieji pandeminiai metai ir jų sukelti iššūkiai visiems atnešė daug neigiamų emocijų, tad nuomonės formuotojai išnaudos savo eterį kalboms apie motyvaciją bei teigiamus dalykus.

Daugės vaizdo turinio. Kadangi „Instagram“ planuoja pradėti mokėti kūrėjams už „Reels video“, 2022-aisiais matysime dar daugiau tokio pobūdžio turinio. „Reels“ funkcija jau diegiama ir „Facebook“ kanale, tad tikėtina, kad kitais metais ji pasirodys ir Europoje. Kadangi vaizdo turiniui paruošti reikia daugiau laiko, originalių idėjų ir kokybės, šiuo metu Lietuvoje matome vos keletą influencerių, kurie aktyviai kuria kokybiškus reklaminius „Reels“ – tai Inidė Jasnauskaitė ir Dalia Belickaitė. Tikėtina, kad 2022-aisiais jų gretos didės ir nuomonės formuotojai pradės aktyviau naudotis šia funkcija bei pasitelks ją reklamų kūrimui.

Gandus apie influencerių eros pabaigą vadina gerokai perdėtais: kai kuriems jų prognozuojamas aukso amžius, kils paslaugų kainos
© Shutterstock


Bus demonstruojama daugiau asmeninio gyvenimo. Norėdami konkuruoti tarpusavyje ir išlaikyti auditorijos dėmesį, influenceriai ims rodyti dar daugiau savo asmeninio gyvenimo. Asmeniškos detalės ir vaizdai padės nuomonės formuotojams kurti dar glaudesnį ryšį su sekėjais ir stiprinti jų lojalumą.

Matysime daugiau natūralumo. Gerokai dažniau socialiniuose tinkluose matysime ir neredaguotus vaizdus. Vartotojams norint matyti daugiau natūralumo ir nuotraukų, nepadailintų jokiais filtrais, nuomonės formuotojai ims vis labiau atsižvelgti į populiarėjančio „No-edit“ turinio tendencijas. Neretušuoti kadrai, nenušlifuota kasdienybė ir atvirai demonstruojamos emocijos – influenceriai ims vis dažniau rodyti „tikruosius aš“ ir nepagražintą realybę.

Daugės ilgalaikio bendradarbiavimo atvejų. Prekių ženklai ims dažniau rinktis ilgalaikį bendradarbiavimą su influenceriais, o ne vienkartinius projektus. Influenceriai, ilgą laiką reklamuodami tam tikrą prekių ženklą, padeda didinti pasitikėjimą juo, tad ateityje matysime daugiau nuomonės formuotojų, kurie taps prekių ženklų ambasadoriais. Nuo kelių mėnesių iki metų trunkančios prekių ženklų ir jų ambasadorių partnerystės leidžia sukurti vertę klientams ir pastebėti didesnę naudą rezultatuose. Kaip puikūs pavyzdžiai galėtų būti Neringos Zeleniūtės ir „Maximos“, Rimantės Kulvinskytės ir „Gintarinės vaistinėsׅ“ ar Naglio Bieranco ir „Lidl“ bendradarbiavimai.

Populiariausi influenceriai
Populiariausi influenceriai
© DELFI montažas


Viską reziumuodama, A. Staniulienė priduria, kad prekių ženklai turėtų išnaudoti influencerių rinkodarą, įterpdami ją į savo rinkodaros kompleksą. Tokia komunikacijos forma ne tik suteikia galimybę prekių ženklui tapti artimesniam su savo vartotoju, bet ir padaro jį labiau asmenišką bei patikimą auditorijos akyse.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
1.0000

„Girteka“ samdys per 100 IT specialistų – planuojama, kad kitąmet jų skaičius išaugs dvigubai (27)

Didžiausią nuosavą transporto parką Europoje valdanti „Girtekos“ įmonių grupė sėkmingai...

Piktinasi įstatymo pataisomis ir sumažintomis išmokomis: kaip įdarbinti pusiau paralyžiuotą? (11)

Lietuvos laisvosios rinkos instituto (LLRI) duomenimis, daugiau kaip trečdalis įstatymų šalyje...

Užgriuvo it cunamis: šiemet darbuotojai masiškai keičia darbą – įvardijo, ką tai reiškia įmonėms (30)

Tarptautinis verslo žurnalas „Forbes“, įvertinęs įvairių darbo rinkos tyrimų tendencijas,...

Lietuvos įmonė Indijoje atsirinko pirmuosius vairuotojus – per metus žada jų įdarbinti dešimtis ar net šimtus (29)

Lietuvos logistikos bendrovė „cargoGO Logistics“ atsirinko pirmuosius vilkikų vairuotojus...

Karantinas pakeitė savarankiškai dirbančių darbuotojų gyvenimą: pavyko rasti naujų būdų, kaip pritraukti klientus (1)

Darbas sau prieš kurį laiką skambėjo kaip daugelio, ypač jaunų ir kūrybingų žmonių,...

Top naujienos

Po prokuroro pasiūlymo kyšininkams pasiduoti patiems – teisininko verdiktas (3)

Ketvirtadienį paskelbta apie plataus masto korupcijos schemą valstybės institucijose, atsakingose...

Pusę metų dirbo ir už dyką: sunku net pagalvoti, kaip lietuviai tokioje krizėje elgtųsi šiandien

XXI amžius kiekvieną mūsų uždaro į tylų ir vienišą gyvenimą virtualioje erdvėje. Galime...

Žiniasklaida: iš Baltarusijoje įstrigusių migrantų – nemalonus „siurprizas“ Lukašenkai (140)

Ne vienas Artimųjų Rytų gyventojas, praleidęs kelias savaites miškuose prie Baltarusijos ir...

Lietuvoje nustatyti 1222 nauji koronaviruso atvejai, 19 žmonių mirė papildyta

Beveik visoms Lietuvos savivaldybėms, išskyrus keturias vakarų Lietuvos savivaldybes, esant...

Eurų išpardavimas ima kelti nerimo: tai dar prisidės prie kainų augimo, bet kai kas gali ir išlošti (89)

Bendroji Europos valiuta – euras – trečiadienį JAV dolerio atžvilgiu krito iki žemiausio...

Nufilmuota, kaip pasieniečiai į Lietuvą neįleido dviejų migrantų grupių: vienoje jų buvo 46 žmonės

Pasieniečiai dalijasi savo filmuota medžiaga, kurioje užfiksuota, kaip šeštadienį ties...

Transliacija / Ateities karta. Itin kenksmingi ir net nuodingi valikliai bei skalbikliai: kodėl juos perkame savo noru? (1)

Kokias grėsmės kelia namuose naudojama buitinė chemija? Kokią įtaką mūsų sveikatai daro indų...

Į Lietuvą neįleistų migrantų skaičius vėl šoktelėjo (1)

Per praėjusią parą, nuo šeštadienio vidurnakčio iki sekmadienio, pasieniečiai draudžiamose...