Savanorystė – ir darbdavių problemoms spręsti

„Pandemija pakeitė darbuotoj požiūrį į tai, ko jie tikisi iš darbdavio. Vis dažniau įmonės kreipiasi į mus ir dalijasi, jog pradėti įmonėje kurti savanorystės politiką ar bent pirmą kartą išbandyti savanorystę paskatino patys darbuotojai. Kartais įmonės reaguoja ir į rinkos aktualijas, ieško inovatyvių būdų išlaikyti darbuotojus ir plečia papildomų darbdavio naudų paketus, įtraukdamos į juos laiką savanorystei“, – sakė M. Lukoševičiūtė.
Įmonei nutarus, jog ji gali dalį darbuotojų laiko dedikuoti savanorystei, įprasta praktika yra pasirinktą dienų skaičių per metus paskirti talkoms – komandinėms išvykoms, kurių metu darbuotojai padeda ne pelno siekiančioms organizacijoms, arba leisti į savanorystės veiklas vykti individualiai, pagal darbuotojo vertybinius poreikius ir asmeninį įsitraukimą. „SAVA platforma“ įrankis leidžia tiek komandines, tiek individualias veiklas valdyti paprasčiau. Prisijungę darbuotojai randa daugybę įvairių veiklų, o komandų ar personalo vadovai įrankio dėka gali stebėti ir analizuoti darbuotojų įsitraukimą.

Pagalbos rankų ypatingai reikia dabar
Tarp savanoriškų veiklų, kuriose dalyvauti kviečiami įmonių darbuotojai, yra ir vienkartinių, pavyzdžiui, talkos regioniniuose parkuose ar botanikos soduose, ir tęstinių – tokių kaip pagalba moksleiviams ar senoliams, maisto gaminimas, ir panašiai. Šiuo metu „SAVA“ platformoje dalis veiklų yra skirtos padėti Ukrainai ir nuo karo pabėgusiems žmonėms.

Vienas pagrindinių įrankių įsitraukimui didinti
M. Lukoševičiūtei antrina ir personalo valdymo konsultantė ir mokymų vedėja Jevgenija Ešvovičiūtė, savanorystę įvardijanti kaip gerą motyvacinę priemonę ir būdą išlaikyti darbuotojus. Jos teigimu, savanorystė darbuotojams suteikia galimybę patirti daugiau žmogiško ryšio, kurio ypač reikia emociškai sudėtingais laikotarpiais.

„SAVA platforma“ įmonių konsultantė Kristina Balčiauskaitė prideda, jog kokybiška savanorystė yra esminis įrankis, padedantis darbuotojams persikalibruoti savo vidinę vertybių sistemą.
„Nors savanorystė sudėtingose socialinėse temose yra mažiau populiari, tai – didžiausią vidinį poveikį darantis potyris, atnešantis daug augimo galimybių tiek pačiam darbuotojui, tiek darbdaviui. Kai dėl savanorystės pokytis vyksta darbuotojo viduje – jis vyksta ir organizacijoje. Įvairios apklausos rodo, kad savanoriaudamas darbuotojas sutapatina pagalbos, geranoriškumo, atjautos bei gerumo vertybes su įmone, kurios paskatintas ar pakviestas savanoriauja. Stipri savanorystės programa nebūtinai padės pritraukti darbuotoją, bet tikrai prisidės prie darbuotojų išlaikymo, nes paskatins pozityvią patirtį turėjusį darbuotoją likti įmonėje. Kokybiška savanorystė ypatingai svarbu įmonėms, norinčioms stiprinti savo įvairovės ir įtraukties kultūrą“, – sakė K. Balčiauskaitė.

Ekspertės sutaria, jog tam, kad įmonės savanorystės programa būtų sėkminga, neužtenka suteikti savanorystės dienas ir formaliai pakviesti savo darbuotojus savanoriauti. Kaip ir kitose tvarumo temose, vadovo pavyzdys ir įkvėpimas bei palaikanti bendruomenė yra labai svarbūs.