Atsiliepia pasaulyje vykstantys pokyčiai

Pasak gegužę Įvairovės mėnesiu paskelbusio „Rimi“ personalo vadybos specialistės Milanos Kliacevič, įvairių tautybių žmones bendrovė įdarbina jau gana seniai – veikia sklandus užsieniečių įdarbinimo procesas, kuris padėjo prie komandos prisijungti darbuotojams iš Latvijos, Venesuelos, Baltarusijos, Ukrainos, Uzbekistano, Afganistano ir Nigerijos bei kitų šalių. Daugiausiai kitų šalių piliečių dirba didžiuosiuose miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.

Prasidėjus karui Ukrainoje, bendrovė ėmėsi iniciatyvos įdarbinti į Lietuvą atvykusius karo pabėgėlius. „Iki karo Ukrainoje pradžios „Rimi“ jau dirbo keli Ukrainos piliečiai, kurie buvo atvykę į Lietuvą ir gyveno čia su šeimomis, tačiau prasidėjus karui skaičiai ženkliai išaugo – nuo kovo pradžios esame įdarbinę jau 97 ukrainiečius. Jų užimamos pozicijos labai įvairios: salės darbuotojai, kasininkai, uždaro skyriaus pardavėjai, gamybos skyriaus darbuotojai, valytojai, kurjeriai. Ukrainiečiai savo darbą atlieką labai atsakingai ir išties kokybiškai“, – sako M. Kliacevič.

Ji priduria, kad įmonė rinkoje jau yra įsitvirtinusi kaip užsieniečiams draugiškas darbdavys, todėl neretai į Lietuvą atvykę piliečiai iš įvairių pasaulio šalių apie darbo galimybes sužino iš pažįstamų, draugų, šeimos narių. „Taip pat bendradarbiaujame su įvairiomis institucijomis, kurios rekomenduoja mus darbuotojams. Turėjome atvejų, kai kitų šalių piliečiai atvykdavo į Lietuvą įsidarbinti būtent pas mus. Esame įdarbinę ir studentų, kuriems, pasibaigus studijų laikui, padėjome susitvarkyti dokumentus Lietuvoje ir jie sėkmingai dirba įmonėje iki šiol“, – tikina personalo specialistė.

Padeda išvengti nepatogumų

Pasak M. Kliacevič, su įsidarbinti norinčiais užsieniečiais bendrovės personalas komunikuoja jiems suprantama kalba, kuria taip pat pateikiami visi įdarbinimo dokumentai, tvarkos, politikos: „Prekybos centruose yra nemažai darbuotojų, kurie geba kalbėti rusų, anglų, ukrainiečių ir kitomis kalbomis. Šie darbuotojai padeda ir paaiškina darbo principus bei taisykles naujiems kolegoms jiems suprantama kalba. Kartais būna situacijų, kai užsienio darbuotojai turi buitinių klausimų, nesusijusių su darbu – padedame jiems ir čia: ruošiame atmintines ir tokiu būdu stengiamės supaprastinti jų adaptacijos laikotarpį Lietuvoje.“

Prekybos centruose taip pat paruoštos lenteles bei lipdukai skyriuose, informuojantys pirkėjus apie parduotuvėje dirbantį užsienio pilietį. Tuo tarpu patys užsieniečiai segi ženkliukus, kuriuose nurodyta, kokia kalba darbuotojas bendrauja, o vidinis radijas skelbia informaciją pirkėjams apie dirbančius užsieniečius. Anot M. Kliacevič, šios priemonės padeda tiek pačiam darbuotojui, tiek pirkėjui nepatekti į nepatogias situacijas.

Specialistė priduria, kad įmonėje dirbantys užsieniečiai nėra išskiriami, todėl jiems, kaip ir visiems likusiems darbuotojams, yra taikomos vienodos darbo sąlygos. „Jie turi tokias pat socialines ir materialines garantijas. Be to, įmonėje esame įsteigę paramos fondą ir kiekvienas darbuotojas susidūręs su sunkia situacija vienodomis sąlygomis gali į jį kreiptis dėl paramos skyrimo“, – sako M. Kliacevič.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją