aA
Sijonas ar kelnės? Pėdkelnės ar plikos kojos? Varlytė ar kaklaraištis? Greičiausiai visiems yra tekę ryte stovėti prie veidrodžio ir klausti savęs, ar tinkamai apsirengėte į darbą. Specialistė dalinasi vos keliomis įvaizdžio taisyklėmis, kurias žinodami tikrai niekada neprašausite pro šalį.
Apranga biure
Apranga biure
© Shutterstock

„Nesvarbu kokioje pozicijoje dirbate, jūsų įvaizdis neturi nukreipti dėmesio nuo jūsų darbo rezultatų ir žinių. Profesinėje aplinkoje turite atrodyti profesionaliai“,– sako tarptautinės personalo valdymo ir atrankų kompanijos „Soprana Personnel International“ vadovė Diana Blažaitienė.

Kaip atrodyti einant į darbo interviu?

Pirmojo įspūdžio svarbos nuvertinti tikrai nereikėtų, ypač einant į darbo interviu. Sena liaudies išmintis byloja, kad „sutinka pagal drabužį, pagal protą palydi“, todėl labai svarbu per pokalbį atrodyti tinkamai.

Nepriklausomai nuo to, į kokią poziciją kandidatuojate, minimalūs išvaizdos kriterijai vienodi visiems: drabužiai turi būti išlyginti ir švarūs bei tinkamo dydžio, plaukai ir nagai tvarkingi, papuošalų ir aksesuarų – saikingai.

Dažnai kyla klausimų, ar galima rengtis ryškiau, jei kandidatas nori išsiskirti? D. Blažaitienė išskiria 4 spalvas, kurios turėtų dominuoti aprangoje – mėlyna, balta, pilka ir juoda. Mėlyna spalva laikoma patikimumo simboliu, asocijuojasi su loginiu, analitiniu mąstymu. Balta spalva asocijuojasi su švara, žmonėmis, kurie mėgsta tvarką ir puikiai organizuoja darbus.

Apranga biure
Apranga biure
© Shutterstock

Vengti reikėtų raudonos, oranžinės ir rudos spalvos drabužių. Raudona spalva laikoma agresyvia, galios spalva, todėl tokios spalvos apranga gali transliuoti žinutę, kad kandidatas linkęs maištauti ir dominuoti. Nors ruda spalva asocijuojasi su ramybe, tačiau tokios spalvos rūbai gali sukurti įspūdį kad žmogus pasyvus ir sunkiai priima pokyčius. Oranžinė spalva atrodys nenuobodžiai, bet neprofesionaliai.

Ekspertė pataria dėvėti neutralaus kolorito spalvas, tokiu būdu jūsų išvaizda neblaškys darbdavio ir nenukreips dėmesio nuo jūsų turimų gebėjimų.

Moterims rekomenduojama dėvėti kostiumėlį arba suknelę, paprastų klasikinių kirpimų ir neutralių spalvų. Švarkelis ir marškiniai - klasika, kuri visada bus tinkama į darbo interviu. Atkreipkite dėmesį į batus – jie turėtų būti uždara nosimi, tai reiškia, venkite sandalų, basučių ar sportbačių. Nepadauginkite makiažo ir kvepalų. Ilgi, ryškūs nagai taip pat nėra pageidaujamas elementas darbo pokalbyje.

Diana Blažaitienė.
Diana Blažaitienė.
© Shutterstock

Minimaliausias reikalavimas einant į darbo pokalbį vyrui – marškiniai. Priklausomai nuo to, į kurią poziciją kandidatuoja, gali prireikti ir kostiumo, tačiau bandant gauti vidutinės ir žemesnės kvalifikacijos darbą rekomenduojama dėvėti marškinius. Plaukai turėtų būti tvarkingai sušukuoti, o batai uždara nosimi, būtina avėti kojines.

Atrankų ekspertė išvardino ko nereikėtų dėvėti darbo pokalbio metu: palaidinių su paveikslėliais, stambiais užrašais arba raštais; laisvalaikio drabužių ir sportbačių; labai ryškių spalvų drabužių bei aksesuarų; stambių, blizgių papuošalų; specialiai ar ne plėšytų drabužių, kepurių ir skarų.

Verslo pasaulio apranga

Aukštas pareigas užimantys žmonės greičiausiai žino, kad aprangos etiketas yra labai svarbus ir reikšmingas elementas verslo pasaulyje. Ekspertė išskiria tris populiariausius įvaizdžio tipus.

„Business Formal“

Tai griežčiausias ir rimčiausias aprangos kodas, kuris egzistuoja verslo pasaulyje. Jis išsiskiria labai konkrečiais tiek kolorito, tiek drabužių stiliaus bei kokybės reikalavimais. Dažniausiai tokie aprangos standartai taikomi teisininkams, aukščiausio lygio vadovams, politikams.

Čia vyrauja griežto klasikinio kirpimo kostiumų ar kostiumėlių ir baltų marškinių deriniai. Taip pat nepriekaištingos šukuosenos ir manikiūras. „Besirengiantiems pagal šį standartą labai svarbi drabužių kokybė. Dažniausiai jie yra siuvami individualiai iš patogių ir itin kokybiškų audinių, siekiant tobulai priderinti prie žmogaus figūros “, – teigia D. Blažaitienė.

Apranga biure
Apranga biure
© Shutterstock

„Business professional“

Vienu laipteliu žemiau esantis aprangos kodas leidžia kiek didesnę spalvų ir medžiagų variaciją, tačiau pagrindiniai standartai išlieka tokie patys griežti. Dažniausiai būtent šis stilius suprantamas kaip tradicinis verslo aprangos standartas.

Rengiantis šiuo kodu vis dar dominuoja kostiumas, tačiau jis gali būti ne tik klasikinio kirpimo, bet ir kiek laisvesnis. Taip pat vyrams leidžiama didesnė marškinių spalvos įvairovė: burgundiški, žali, pilki ir kiti konservatyvūs atspalviai. Rekomenduojama dėvėti geros kokybės laikrodį.

Moterys gali pasipuošti labiau matomais, prabangiais papuošalais. Taip pat atsiranda daugiau drabužių spalvų – kūno spalva, žydra, rausva ar balta, ne tik tradicinės.

„Business casual“

Tai aprangos stilius, kuris leidžia daugiau individualumo, tačiau ankščiau įvardinti standartai turi būti išlaikyti.

Vyrams leidžiami visų spalvų kostiumai, tačiau jie neturėtų būti raštuoti, daugiaspalviai, taip pat ir kaklaraištis. Gali būti dėvimi megztiniai, tačiau po jais turėtų būti marškiniai. Kostiuminės kelnės gali būti pakeistos į tamsias tiesaus kirpimo kelnes.

Moterys gali derinti įvairesnės formos ir spalvų sijonus su palaidinėmis, ne tik marškiniais. Batai gali būti patogūs, nebūtinai aukštakulniai, bet jokių pirštus atveriančių basučių. Leidžiama ir daugiau nagų spalvų, ne tik pastelinės ir šviesios.

Tradicinio biuro ar startuolio įvaizdis?

Na, o pats įprasčiausias ir dažniausias yra būtent paprastas biuro darbuotojo įvaizdis, kuomet darbuotojas turi atrodyti tvarkingai. Tai klasikinės taisyklės, tokios kaip: sijonai neturi būti aukščiau kelių, gilios iškirptės ir tinklinės pėdkelnės yra tabu. Ekspertės D.Blažaitienės teigimu, startuolių kultūra ir taisyklės šiek tiek pakeitė nusistovėjusias normas.

„Tam tikri aprangos reikalavimai darbuotojams, tokie kaip, sijono ilgis, uždaras apavas ar netoleruojami megztiniai, po truputį švelnėja arba visai dingsta. Būtent startuoliai diktuoja visiškai laisvą aprangos stilių, kuriuose praktiškai nėra paisoma jokių reikalavimų – darbuotojai gali rengtis tai, kas jiems patinka ir patogu, todėl nyksta ir griežtas aprangos kodas ofisuose“.

„Bet kokiu atveju, prieš pradėdami darbą naujoje vietoje sužinokite, koks aprangos kodas yra įprastas įmonėje, tam, kad netektų vėliau jaustis nepatogiai,“ – pataria tarptautinės personalo valdymo ir atrankų kompanijos „Soprana Personnel International“ vadovė D. Blažaitienė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
3.2222

Pataria, kokios darbuotojus vienijančios iniciatyvos gali sustiprinti komandinę dvasią ir ko svarbu nepamiršti jas įgyvendinant

Nuo darbuotojų susitelkimo, įsitraukimo ir stiprios komandinės dvasios reikšmingai priklauso bet...

Įvertino hibridinio darbo pliusus ir minusus: ekspertai ragina namuose per ilgai neužsibūti

Nors mišraus darbo modeliu per trumpą laiką susižavėjo didžioji dalis darbuotojų ir darbdavių,...

Naujausias tyrimas parodė: net 60 proc. darbuotojų yra linkę grįžti pas buvusį darbdavį

Darbuotojų trūkumas verčia organizacijas ne tik ieškoti kūrybinių sprendimų juos...

Įspėja apie vis labiau darbo rinkoje plintančią tendenciją: kas tai yra „tylusis atsitraukimas“ ir kuo tai gresia darbdaviui (1)

Pastaraisiais metais darbo rinkoje vyksta sparčios tendencijų permainos – nuo stadijos, kuomet...

Top naujienos

Po grasinimų susprogdinti STT ir LNK – šokiruojantis prisipažinimas (43)

Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) bei Laisvo ir nepriklausomo kanalo (LNK) pastatus...

Analitikas apie pokytį NT rinkoje: kažkas vyksta tarp pirkėjų ir pardavėjų (2)

Sumažėjęs nekilnojamojo turto sandorių skaičius gali būti laikina rinkos reakcija įtampų ir...

SuTaupyk

Net nedrįso prasitarti žmonai, kiek sutaupė su saulės elektrine: štai, kas vyksta, kai ateina žiema specialistas atsakė, kodėl negalima valyti sniego nuo saulės modulių (25)

Itin pabrangus elektros energijai, vis daugėja žmonių, nusprendusių investuoti į saulės...

Aurimas Kuckailis

Prancūzų Smaugėjo iššūkį priėmęs Krilavičius: jei norime būti viršūnėje, turime šį lygį įveikti griausmingai (1)

„Grįžtu po traumos, man tiesiog reikia kovų, nes turėjau ilgą pertrauką, todėl noriu čiupti...

Lietuvą pasiekė sniegingoji žiema: sinoptikai įvardijo, kur ir kada snigs smarkiausiai

Ketvirtadienio dieną Lietuvos orus lems virš Baltijos regiono besisukantis ciklonas.

Natalijai Bunkei – įspūdingas mylimojo siurprizas: padovanojo naujutėlaitį prabangų Audi automobilį (11)

Panašu, kad Kalėdos Natalijos Bunkės ir jos vyro Edgaro Eidėjaus namuose atėjo anksčiau. Pora...

Traukinių maršrutas iš Vilniaus į Lenkiją susilaukė didelio lietuvių susidomėjimo: ką reikia žinoti keliaujantiems šiuo reisu? (28)

Nuo gruodžio 11 d. iš Vilniaus tarptautiniu traukinių maršrutu kasdien bus galima pasiekti tiek...

Parengė Agnė Keizikienė

Susipažinkite su 12 milijardierių žmonų ir draugių: kas jos ir kaip patraukė turtuolių dėmesį?

Ko reikia, jei nori suvilioti turtingiausią pasaulyje vyrą? Sakote, gražios krūtinės, ilgų...

Karas Ukrainoje. NATO vadovas: didelio Rusijos puolimo Ukrainoje galima laukti pavasarį Žiniasklaida: Baltarusija perkelia karius ir karinę techniką (5)

Vėlų antradienio vakarą, gruodžio 6-ąją, Rusija užpuolė kelis Ukrainos regionus. Visų...

Putinas planavo per 10 dienų užimti Ukrainą ir nužudyti Zelenskį (38)

Jungtinės Karalystės karališkasis Jungtinis gynybos studijų institutas (RUSI) paskelbė svarbią...