Personalo paslaugų bendrovės „TriNet“ duomenimis bene ketvirtadalis (22 proc.) Y kartos (angl. millenials) vertinimo dienos vengia taip, kad vadovui tiesiog praneša neatvyksiantys dėl ligos. Baimė ir nežinomybė prieš vertinimo dieną – dažnai pasitaikantis jausmas, be to, žinant, kad beveik visą verslo sektorių tiesiogiai ar netiesiogiai paveikė koronavirusas, neužtikrintumas šiais metais yra vienareikšmiškai išaugęs.

„Beveik visos įmonės peržiūrėjo savo ilgalaikius planus ir koregavo tikslus. Tačiau tai nereiškia, jog dėl to reiktų labiau bijoti. Svarbu peržvelgti savo įgyvendintas užduotis ir jas įvertinti besikeičiančių sąlygų akivaizdoje, o planuojant 2021-ųjų tikslus – suderinti savo prioritetus su pasikeitusiais organizacijos planais“ – pranešime spaudai pataria Mindaugas Šestilo, kompetencijų centro „Telia Global Services Lithuania“ personalo vadovas.

Asociatyvioji nuotr.

Pasikeitusi darbo kasdienybė

Eksperto teigimu, virtualus darbas į kasdienį darbuotojo ir vadovo bendravimą įnešė ir pliusų, ir minusų. Kaip didžiausi privalumai įvardijami šie: tampresnis ryšys, išsamesnė komunikacija, konkretus laikas neformaliam bendravimui, išaugęs pasitikėjimas darbuotojais.

Komandoms dirbant biure gali atrodyti, kad nėra reikalo specialiai susitikti virtuvėlėje neformaliam pokalbiui, o dabar tam rezervuojamas laikas ir virtualios kavos pertraukėlės tampa kasdienybe. Lygiai taip pat kuriamas ir pasitikėjimas bei atvirumas – suplanuoti pokalbiai su vadovu ir fizinės kontrolės nebuvimas leidžia atsiskleisti savarankiškumui ir iniciatyvumui.

Tačiau kai kurios įmonės griebėsi dar didesnės kontrolės – išaugo darbuotojų stebėjimo programinės įrangos pardavimai. Skaičiuojama, kad „Google“ paieškoje frazės „kaip sekti darbuotojų veiklą dirbant iš namų“ paieškų dažnumas pavasarį buvo išaugęs net 1705%. Vadovams iškilo dar vienas naujas iššūkis – suderinti ir vienodai įtraukti skirtingas komandos dalis – dirbančius iš namų ir biuro.

Ką vadovas vertins naujomis sąlygomis

Šie pokyčiai įnešė naujų vėjų ir į vertinimo procesą. Unikalus šių metų kontekstas lėmė, kad darbuotojai ne tik turėjo efektyviai vykdyti savo užduotis, bet ir prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų.

„Vadovai natūraliai pradės labiau vertinti minkštuosius įgūdžius – gebėjimą komunikuoti, konstruktyviai pateikti savo mintis, lankstumą. Šie dalykai padėjo darbuotojams tapti matomiems vadovo virtualiame komandos gyvenime“ – išskiria M. Šestilo. „Priešingu atveju vadovas galės vertinti tik teorinį užduočių įvykdymą, tačiau neturės suvokimo kokiais principais vadovaujamasi, kaip mąstoma ir priimami sprendimai bei kaip bendradarbiaujama.“

Pasiruošimas virtualiam pokalbiui

Ruoštis metiniam pokalbiui reikėtų pradėti kur kas ankščiau nei likus savaitei ar kelioms dienoms. Eksperto teigimu, pasiruošimą reiktų suskirstyti į kelias dalis ir veiksmus pradėti likus mėnesiui iki paskirtos datos.

Prašyti vertinimo iš kolegų. Dirbant iš namų galima labai greitai pasijusti nevertinamam ar neįvertintam. Kai aplink nėra kolegų, kurie pagiria, paragina ar tiesiog mato jūsų įdėtas pastangas – savo pasiekimus vertinti kur kas sudėtingiau. Nebijokite paprašyti 360 laipsnių vertinimo komandos narių ir visų kolegų, su kuriais teko susidurti metų laikotarpyje.

Prisiminti visas metų pergales. Suvokiant, kokie nenuspėjami buvo pastarieji metai, svarbu nepamiršti nė vienos, net ir mažos pergalės. Mažėjant tiesioginiam ryšiui su komanda ir vadovu, pravers priminti ne tik apie pagr. darbo rezultatus, bet ir asmenines iniciatyvas, pagalbą kolegoms.
Įsivertinti minkštąsias savybes. Komunikacija, proaktyvumas, konstruktyvumas, laiko valdymas, savarankiškumas – tokių savybių reikalauja efektyvus darbas iš namų. Prisiminkite, kaip pavyko reaguoti į pirmąjį karantiną, darbą iš namų ar kaip sekėsi grįžti atgal į biurą – įvardinkite savo stiprybes ir ką galite patobulinti.

Vertinti tikslus per naują prizmę. Savo pasiektus 2020-ųjų tikslus įvertinkite pagal pasikeitusią bendrovės strategiją – ar mano vykdomas projektas dar vis aktualus? Ką galiu padaryti, jog mano vykdoma veikla padėtų įmonei šiuo laikotarpiu? Kur įmonė bus po 3-5 m. Ar mano pozicija bus aktuali? Jei ne, kaip ji gali transformuotis?

Karjeros tikslai

Tikslų išsikėlimas

Be konkrečių su jūsų sritimi ir veiklos lauku susijusių funkcinių veiklos tikslų, personalo ekspertas pataria neužmiršti ir karjeros planavimo bei aptarti, kaip dirbsime ateinančiais metais.

Sutrumpinti vertinimo periodus. Kai pandemijos akivaizdoje visos bendrovės trumpina savo strateginių planų trukmę, taip ir su darbuotojais reikėtų susitarti dažniau aptarti rezultatus ir pasiekimus. Dirbant biure „pasiekimo“ ar „pergalės“ jausmas yra dažnesnis ir labiau išreikštas, todėl skaidyti skirtingų tikslų vertinimą į mėnesį, tris ar pusmetį – itin sveika.

Atkreipti dėmesį į pokyčius. Kurdami savo 2021-ųjų tikslus įsigilinkite, ką įmonė planuoja kitiems metams – augimas, plėtra, o galbūt optimizavimas. Prisitaikykite prie pasikeitusių sąlygų pasiūlydami savo įgūdžius išnaudoti naujiems tikslams pasiekti.

Nuspręsti, kaip dirbsime. Natūralu, kad sulig Naujaisiais metais aplinka ir sąlygos dėl COVID-19 iškart nesikeis, todėl svarbu su vadovu aptarti ir nuspręsti, kur esate produktyviausias bei kaip norėtumėte dirbti, jei funkcinė atsakomybė tai leidžia – iš namų, iš biuro, ar mišriai.

„Nors šių metų darbo pokalbis išties bus kitoks, nei esame įpratę, nepamirškite, kad vienodai naujas jis bus abiem pusėms – ir darbuotojui, ir vadovui. Bene svarbiausia, kad į pokalbį abi pusės ateitų pasiruošusios atviram ir nuoširdžiam pokalbiui. Tik tokiu būdu, darbuotojui pasitikint organizacija ir vadovu, bei atvirkščiai, galima planuoti karjerą net ir pandemijos akivaizdoje,“ – reziumuoja Mindaugas Šestilo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)