Personalo vadybos specialistai sutaria, kad dėl to paprastai kalti ne darbuotojai, o pačios organizacijos, ir vardija dažniausius motyvacijos „ryklius“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

1. „Mikrovadyba“ lemia „mikromotyvaciją“

Vienas veiksmingiausių būdų sunaikinti darbuotojų motyvaciją yra jų „mikrovadyba“ (angl. micromanagement), teigia „Forbes“. Vadovai, kontroliuodami kiekvieną savo darbuotojų žingsnį, paprastai tą daro su kuo geriausiais ketinimais – siekia užtikrinti, kad darbai būtų atlikti kokybiškai, laiku. Tačiau darbuotojas, per petį visą laiką matantis griežtą vadovo žvilgsnį, tiesiog neturi galimybės pasijusti įgalintas ir atsakingas už savo darbo rezultatą.

2. Kalnai formalumų neįkvepia kopti į tikslą

Vienas dažniausių didelių organizacijų bruožų – biurokratija. Sudėtingi, ilgai trunkantys procesai, kalnai dokumentų, kuriuose užfiksuotos perteklinės taisyklės ar begalės formalumų. Visa tai darbuotojas turi įveikti, norėdamas ką nors pasiekti. Tokios kliūtys, ypač jei jose trūksta logikos ir sveiko proto, gali tapti dar vienu demotyvuojančiu veiksniu.

3. „Įmestiems į darbus“ plaukti norisi mažiau

69 proc. darbuotojų teigia, kad jie labiau linkę likti organizacijoje bent trejus metus, jeigu darbo pradžioje patyrė kokybišką naujokų įvedimo procesą (JAV Žmogiškųjų resursų vadybos asociacijos tyrimo duomenys). Ir priešingai – darbuotojai, pirmosiomis dienomis „įmesti į darbus“ ir palikti „išplaukti“ savarankiškai, nesijaučia pakankamai vertinami organizacijoje bei motyvuoti dėl jos stengtis.

4. Nori erdvės augti

Kaip dar vieną labiausiai darbuotojų įsitraukimą bei motyvaciją žlugdantį faktorių daug personalo specialistų įvardija menkas tobulėjimo galimybes. Tyrimai rodo, kad darbuotojų įsitraukimo, nematant prasmės ir progreso, padidinti nepadeda net didesnis finansinis atlygis.

5. Vien tik skaičiais santykio nesukursi

Dar viena „Forbes“ publikacija pabrėžia, kad tarp priežasčių, kodėl žmonėms nelabai rūpi jų darbas, yra tikro, nuoširdaus santykio bei rūpesčio darbuotojais nebuvimas organizacijoje. Jeigu komanda nuolat girdi kalbas apie darbdavio tikslus, keliamus ambicingus uždavinius, siekiamus rezultatus, bet patys negauna žmogiško dėmesio, nuoširdaus įsitraukimo laukti neverta.

Motyvuoti darbuotojus, pirmiausia, reikia norėti

Lidl Lietuva“ personalo vadovė Sandra Savickienė komentuodama pabrėžia, kad dažniausiai įmonės gali pakankamai paprastai išlaikyti savo darbuotojų motyvaciją, tačiau tam reikia ir noro, ir pastangų. Jos teigimu, vienas iš būdų, kaip efektyviai motyvuoti darbuotojus, yra suteikti jiems realios atsakomybės jausmą ir pastebi, kad tai veikia – įkvepia komandos narius dirbti taip, tarsi tai būtų jų pačių verslas.

Pirmosios patirtys darbo vietoje, rodo „Lidl“ patirtis, yra vienas svarbiausių sėkmingo darbuotojo įsitraukimo į organizaciją faktorių.

„Turime išskirtinį naujokų įvedimo modelį, kurį esame ištobulinę tarptautiniu mastu. Pavyzdžiui, naujas parduotuvės darbuotojas, kurio darbas labai dinamiškas ir įvairus bei reikalauja skirtingų įgūdžių, kelias pirmąsias darbo dienas turi bičiulį – kolegą, padedantį perprasti visus darbo niuansus, palaikantį, pamokantį. Patirtis parodė, kad ši investicija atsiperka su kaupu – darbuotojai daug greičiau įsisavina informaciją, pajunta organizacijos kultūrą ir natūraliau į ją įsilieja“, – pasakoja S. Savickienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)