aA
Daugybė valstybių sostinių ir didžiųjų miestų išgyvena neeilines transformacijas – geležinkelių ir autobusų stočių rajonai iš pilkų, pramoninių, kartais net apleistų miesto teritorijų virsta prestižiniais kvartalais. Į šiuos dažnai itin netoli istorinio miesto centro esančius rajonus atsikelia vis daugiau jaunų šeimų, o jų poreikius užtikrina socialinė infrastruktūra. Pasaulinės tendencijos, panašu, neaplenks ir Lietuvos, o Vilniaus stoties rajonas taip pat artėja link tokios transformacijos, rašoma pranešime spaudai.
Stoties rajonas
© Bendrovės archyvas

Prieš daugiau nei šimtmetį, kai visą Europą sujungė geležinkelių tinklas, stotis buvo kur kas daugiau nei vieta, kur įlipama ir išlipama iš traukinio. Į jas žiūrėta kaip į grandiozinius projektus, kurie gali tapti rajono simboliu ir akį traukiančiais vartais į miestą. Aplink kūrėsi kompanijos ir parduotuvės, siekiančios išnaudoti susisiekimą ir gyventojų bei miesto svečių srautus.

Šiais laikais tokia vizija atgyja naujomis spalvomis, o grandiozinių projektų ir sėkmės istorijų pavyzdžių nereikia ieškoti itin toli.

Nuo Prahos iki Oslo

Prahoje šiuo metu vystomas garsios architektūros kompanijos „Zaha Hadid Architects“ suprojektuotos teritorijos atnaujinimo projektas, kai šalia pagrindinės miesto geležinkelio stoties turėtų iškilti 100 tūkst. kvadratinių metrų ploto pastatai, sujungiantys biurus, mažmeninę prekybą ir viešąsias erdves. Projektą visiškai užbaigti planuojama iki 2025 metų.

Stoties rajonas
Stoties rajonas
© Bendrovės archyvas

Vos per kilometrą nuo centrinės Čekijos sostinės aikštės nutolęs projektas turėtų apimti ir autobusų stotį bei tapti šio transporto mazgo ašimi. Kartu planuojama atidaryti geležinkelio liniją į oro uostą. Iš viso projektui ketinama išleisti beveik 400 mln. eurų. Galimybė visai šalia senamiesčio plėtoti tokio masto kvartalą leidžia stoties teritorijoje esanti nenaudojama žemė bei geležinkelio sandėlių. Be to, biurus įrengti planuojama ir virš bėgių.

Kur kas didesnis projektas nei Prahoje vykdomas šalia pagrindinės Oslo geležinkelių stoties. Šioje teritorijoje anksčiau buvo ir jūrų uostas, tačiau dėl nebeatitikimo dabartiniams laivybos standartams jis buvo iškeltas į miesto pakraštį. Tad centrinėje Norvegijos sostinės dalyje liko didžiuliai nebenaudojami žemės plotai. Teritorijos atgimimo ženklu tapo dar 2008 metais duris atvėręs garsusis Nacionalinis operos ir baleto teatras, o šalia jo turėtų iškilti net 9 tūkst. butų ir daugybė biurų, kurie taps darbo vieta maždaug 45 tūkst. žmonių. Šios teritorijos išskirtinumu bus ir tai, kad nei vienas pastatas nebus panašus į šalia esantį, o naujų namų gausa bent iš dalies padės itin sparčiai besiplečiančiam miestui patenkinti žmonių apgyvendinimo poreikius.

Stoties rajonas
Stoties rajonas
© Bendrovės archyvas

Sėkmingų stoties teritorijos integracijos į kokybišką sostinės gyvenimą pavyzdžių Skandinavijoje yra ir daugiau. Štai Helsinkyje visai šalia miesto širdies esančios geležinkelių stoties sandėliai buvo nugriauti atlaisvinant vietą ne tik koncertų salei, bet ir biurų pastatams.

Atsinaujina ir Vilnius

Vilniaus stoties rajonas taip pat atsinaujina – plėtojami nauji gyvenamieji kvartalai, o taip pat planuojama pastatyti daugiafunkcį centrą pačioje stoties teritorijoje.

Dar prieš metus „Lietuvos geležinkeliai“ ir miesto administracija pristatė idėją paversti 20 hektarų teritoriją tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių daugiafunkciu verslo ir mobilumo centru, kuriame atsiras vietos biurams, prekybos ir paslaugų teikėjams. Čia turėtų persikelti ir pačių „Lietuvos geležinkelių“ centrinė būstinė.

Stoties rajonas
Stoties rajonas
© Bendrovės archyvas

„Jau kurį laiką vyksta stoties rajono atgimimas, šioje miesto dalyje atsiranda vis daugiau naujų maitinimo įstaigų, plečiasi paslaugų sektorius. Naujų kavinių, barų, parduotuvių klientai yra ne tik atvykėliai iš svetur, bet ir miesto gyventojai, kurie nebeapsiriboja senamiesčiu“, – teigia Arvydas Avulis, nekilnojamojo turto plėtros UAB „Hanner“ valdybos pirmininkas.

Bendrovė stoties kvartalo ir senamiesčio sandūroje plėtoja „Renesanso“ projektą, kuris turėtų tapti viso rajono atgimimo dalimi. Iki 2020 metų čia ketinama pastatyti septynis unikalius mažaaukštės statybos namus, kuriuose bus įrengti 145 butai ir 4 komercinės patalpos.

Gyventojų patogumui bus įrengta požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, veiks kavinė, vaikų žaidimų aikštelė. Aplinkiniame rajone kuriasi socialinė infrastruktūra – kitoje gatvės pusėje yra vaikų darželis, veikia jaunatviški barai, kavinės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.4286

„Černobylio“ seriale sužibėjusių Fabijoniškių negelbėja net ir užgriuvusi šlovė Pakalnis: situacija nėra tokia bloga (171)

Fabijoniškės – vienas didžiausių Vilniaus mikrorajonų, kuris, kaip ir kiti seni miegamieji...

Vilniaus stoties rajonas atsinaujina: kokie pokyčiai laukia? (17)

Daugybė valstybių sostinių ir didžiųjų miestų išgyvena neeilines transformacijas –...

Naujas NT projektas siekia suburti bendruomenę ir skatinti dalijimosi kultūrą (1)

Nekilnojamojo turto bendrovė „Omberg“ plečia vystomų projektų portfelį. Sostinės...

Žalieji Vilniaus rajonai: kur žvalgosi būsto pirkėjai? (19)

Gyvenimas šalia žaliųjų zonų – miškų, parkų, ežerų – vienas pagrindinių kriterijų...

Lietuvos regionai keisis neatpažįstamai – išrinkite geriausią projektą savo miestui! balsavimas (43)

Jau penktus metus iš eilės konkursas „Išmanusis miestas V“ jungia talentingus Lietuvos...

Top naujienos

Pinigai dar ne viskas: į Lietuvą grįžo dirbti už keturiskart mažesnį atlyginimą ir nesigaili (45)

Prieš dvejus su puse metų iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą gyventi grįžęs Gytis Kašėta...

Plaukimo meistras atsakė, kokią klaidą darome beveik visi: toks jūsų veiksmas gali baigtis tragiškai (21)

Lietuvą užklupęs karštis reikalauja aukų. Gelbėtojai praneša jau apie 6 skenduolius, tačiau...

Mėnuo su „OnePlus 7 Pro”: lietuvių dar neatrastas telefonas sužavėjo daugeliu atžvilgiu

Nors „ OnePlus “ išmaniųjų telefonų prekės ženklas savo krepšelyje jau turi net 11...

Po Petrikytės koncerto kilusio skandalo Vitulskienė sulaukė atsako: dabar provokuoja ir net prakeikė vaikus (530)

Pastarieji metai, kai pradėjo veikti verslininkės Erikos Vitulskienės mados namai, žinomai...

Gydytojų gudrybė naciams įvarė panišką baimę: mirtinos ligos „protrūkis“ išgelbėjo tūkstančius (48)

Antrojo pasaulinio karo metais vienas žmogus kreipėsi į gydytoją Lenkijos Rozvadovo mieste dėl...

Užkalnis Vilniuje rado geriausius sušius ir dar vieną patiekalą, geriausią Europoje (99)

Pradedame nuo to, kad nuo sekmadienio, birželio 16 d., jūs nebegausite ten vietų be rezervacijos....

Mama naujų mokslo metų laukia su siaubu: mus šokiravo, kiek kainuos pirmoko laikas mokykloje (147)

Esu būsimo pirmoko mama . Kadangi esame mažesnes nei vidutines pajamas uždirbanti šeima,...

Gražiai odai ir plaukams: kaip panaudoti arbatos pakelius

Neskubėkite išmesti naudotų arbatos pakelių. Naudoti arbatos pakeliai dar gali būti...

Maisto produktai karštą dieną: pavalgę jausitės puikiai ir atvėsite 10 gudrybių (9)

Mažiau angliavandenių ir baltymų – užtikrintas būdas ištverti svilinanti vasaros karštį,...

Apie „švytinčią“ piloto profesiją arba mergaitėms taip pat reikėjo (33)

Panašu, jog populiarios dainos „Reikėjo berniukams“ žodžius greitai teks perrašyti –...