Ateitis – išmaniosioms sistemoms?

Anot Vilniaus Gedimino technikos universiteto Elektronikos fakulteto Elektroninių sistemų katedros doc. dr. Audriaus Krukonio, viešbučiuose diegiamos išmaniosios sistemos padeda taupyti elektros energiją ir vandenį. Reguliuojamas apšvietimas, jei kambaryje nėra žmonių, išjungiamas automatiškai. Oro kokybės kontrolės sistemos valdo oro srautus, vėdinimą ir kondicionavimą.

Išmaniosios prieigos kontrolės sistemos – patogios viešbučio svečiams, kai jie, naudodamiesi išmaniaisiais telefonais ar laikrodžiais, gali atsirakinti viešbučio kambarį, turėti prieigą prie įvairių kitų viešbučio paslaugų (televizorių, apšvietimo valdymo ir kt.). Prie išmaniųjų technologijų pašnekovas priskiria ir veido atpažinimo sistemas.

Viešbučių investavimo konferencijose, anot A. Krukonio, (konferencija „IHIF2018“ vyko šįmet) jau kelerius metus aptarinėjimas daiktų interneto, dirbtinio intelekto sprendimų taikymas, siekiant personalizuoti ir pagerinti komfortą viešbučiuose dažnai besilankantiems svečiams.

Išmaniųjų sistemų valdymas priklauso nuo patalpų ploto. Jis didžiausia įtaką turi vėdinimo ar oro kokybės valdymo sistemoms, mat didesniam plotui reikėtų atitinkamai ir daugiau energijos.

Apšvietimo valdymo sistemoms įtakos turi jutiklių išdėstymas ir apšvietimo valdymo sistemos veikimo algoritmas. Pavyzdžiui, netinkamas judesio jutiklių išdėstymas gali sudaryti akląsias zonas, o neapgalvotas apšvietimo jutiklių suplanavimas – blogai nustatyti apšvietimo lygį. Jei viso to išmanioji sistema neįvertina, tuomet gali atsirasti įvairių netikėtų šviesos lygio padidėjimų, ne laiku išsijungti šviestuvai ir pan.

Pašnekovo žodžiais, išmaniųjų sistemų ir technologijų naudojimas sukuria didesnį komfortą viešbučių klientams, o valdytojams leidžia efektyviau tvarkyti savo turtą, taupyti ir greičiau prisitaikyti prie klientų poreikių.

Viešbutis

Taupo energiją ir laiką

Išmaniuoju vadinamo viešbučio „Artagonist“ sostinės senamiestyje vadovas Vilius Vaičekauskas pasakojo, kad, viešbučio valdymo sistemą sujungus su pastato valdymo sistema, buvo gerokai išplėstos klientų aptarnavimo ribos. Nuo šiol pastatas „žino“, kada svečias atvyks, kada kambarį reikia sušildyti ar atvėsinti. Jei kambarys artimiausiu metu nėra rezervuotas, jo sistemos persijungia į ekonominį miego režimą, taupydamos eksploatacines išlaidas.

Vienas pagrindinių reikalavimų viešbučio rangovams, anot pašnekovo, buvo visiškai automatizuotas viešbučio valdymas, kuris turėjo būti paprastai tvarkomas pastato administratoriaus, sykiu patogus patiems viešbučio svečiams.

„Labai svarbu, kad visas viešbučio valdymas būtų nesudėtingas ir efektyvus. Taip pat skirta daug dėmesio, kad sistemos būtų susijusios tarpusavyje. Svarbu paminėti, kad išmaniosios technologijos ir jų įrengimo sprendimai negalėjo trukdyti atskleisti viešbučio autentikos – buvo itin svarbu išsaugoti senovines freskas.

Reikšminga ir tai, kad parinkta įranga derėtų su dizaino sprendiniais pastato viduje, nes būtent interjero išskirtinumas yra viena labiausiai vertinamų viešbučio ypatybių“, – komentavo viešbučio „Artagonist“ direktorius.

Pasitelkus išmaniąsias technologijas, kuriamas komfortas svečiams, sykiu taupoma energija. Dar svarbiau, kad galima greitai reaguoti tiek į svečių pageidavimus, tiek į tam tikrus sutrikimus, sparčiai juos ištaisyti.

Viešbučio sistema leidžia žinoti, kada kambaryje perdegė lemputė ar senka akumuliatoriai. Darbuotojai gali lengviau administruoti teikiamas paslaugas, aptarnaujantis personalas tampa dar mažiau pastebimas ir netrukdo svečiams ilsėtis kambaryje. Išmaniosios sistemos taip pat rodo, kada svečiai išeina iš kambario, todėl jį galima sutvarkyti niekam netrukdant.