Vertina vietą ir erdvę

Dažnas lietuvis svajoja apie nuosavą namą ir, panašu, kad pastaraisiais metais nemažai gyventojų galėjo išpildyti šią svajonę. Išaugę nuosavų namų pardavimai rodo ne tik geresnę gyventojų ekonominę situaciją, bet ir didesnės erdvės poreikį. Likvidžiausi arba kitaip populiariausi, labiausiai perkami namai, pasak „Ober-Haus“ gyvenamojo NT ekspertės Nikos Kulikienės, yra tie, kurie pasižymi gera infrastruktūra.

„Labiausiai namo likvidumą nulems esama infrastruktūra – privažiavimas, kaimynystė ir inžineriniai tinklai. Namas su asfalto keliu iki kiemo arba trumpa žvyro kelio atraiža bus paklausesnis už namą iki kurio tenka ilgai vingiuoti duobėtu keliu. Gera kaimynystė ir tvarkingi neapleisti namai šalia parduodamo namo didina vietos patrauklumą. Namas laukuose arba tarp senų remontuotinų pastatų jau praranda pliusus. Taip pat labai svarbu inžineriniai tinklai – pirkėjai vertina miesto komunikacijas (nuotekas ir vandenį)“, – vardija ekspertė.

Ji tęsia, kad šiuo metu labiausiai ieškomi ir paklausiausi yra 100–150 kv. m namai. Pirkėjams įprastai reikalingi trys miegamieji kambariai. O papildomas darbo kambarys/miegamasis tampa papildomu privalumu. „Ober-Haus“ duomenimis, vidutinė individualaus naujos statybos namo kaina Vilniaus priemiestyje spalio mėnesį buvo nuo 125 iki 185 tūkst. eurų, o namai, jau turėję šeimininkus, šiandien kainuoja nuo 115 tūkst. eurų taip pat Vilniaus priemiestyje. Vilniaus prestižiniame rajone nuosavas namas su daline apdaila gali kainuoti ir 650 tūkst. eurų.

„Trečias svarbus likvidumo kriterijus –sutvarkytas gerbūvis. Pirkėjas vienareikšmiškai vertina sutvarkytą teritoriją šalia namo: įrengtą terasą, išklotas trinkeles automobilių stovėjimo vietose, pasėtą veją, įrengtą tvorą. Ir žinoma, namo likvidumą visada nulems žalia aplinka, rami vieta. Pirkėjui svarbu, kad namas nestovėtų šalia triukšmingos gatvės. Puiku, jei namas šalia miško ar kitų žalumos oazių“, – pažymi pašnekovė.

Architektūra – vis svarbesnė

Šiomis dienomis, anot N. Kulikienės, tradicinis parduodamų namų įrengimo lygis vis dar yra dalinė apdaila: nutinkuotos vidaus sienos, išvedžiotos nuotekos, vanduo, įrengtas grindinis šildymas, įrengtos vidinės pertvaros.

„Tačiau akivaizdžiai didėja poreikis įrengtiems namams. Dažnai vystytojai prisitaiko prie pasiūlos, pasiūlo keletą skirtingų pilnos apdailos įrengimo lygių, pvz., ekonominį ir premium. Vystytojams paprasčiau parduoti namą jau su baigtais apdailos įrengimo darbais, kai kiekvienos detalės nebereikia derinti su klientu“, – sako pašnekovė.

Pilkas namas

Apie augančius namo įrengimo poreikius pasakoja ir „Capital Architects“ architektas Vladas Gžybovski. Pašnekovo teigimu, pastebima, kad šiuolaikinis pirkėjas labiau vertina išskirtinę, unikalią architektūrą.

„Buvo laikai, kai vienbučiai namai buvo labiau orientuojami į ekonominį segmentą, buvp tokių projektų, kai namas tėra kvadratinė dėžutė, šlaitinis stogas. To anksčiau užteko, kad namai būtų parduoti. Tačiau dabar pastebime, kad daugėja klientų su aukštesnėmis pajamomis, kurie tikisi kiek daugiau. Todėl keičiasi ir projektai, jie tampa įdomesni, unikalesni. Žmonės nori namų, kurie atitinka jų įsivaizdavimą ir poreikius“, – teigia architektas.

Jis tęsia, kad nuosavų namų pirkėjų amžius jaunėja. Anksčiau tipinis individualaus namo pirkėjas buvo 40-tis, o šiandien nuosavais namais intensyviai domisi 30-čiai.

„Įžvelgiame ir kitą skirtumą: dabartinės kartos klientai patys namų nebestato, statybų, įrengimo darbams jie samdo ekspertus. Seniau žmonės norėdami viską padaryti patys, pasitelkdami giminaičių pagalbą“, – tikina V. Gžybovski

Vertina įrengimo kokybę

Architekto teigimu, be išskirtinės architektūros, pirkėjai šiandien vis daugiau dėmesio kreipia į namo įrengimo lygį.

„Namo įrengimas, jame esanti komplektacija (baldai, buitinė technika, elektronika) kelia turto vertę. Žinoma, ne ekonominiame segmente, kur žmogui svarbiausia kaina. Aukštesniame segmente kokybiškai unikalus namo interjeras, kokybiškas įrengimas sukuria komfortą. Labai svarbu tokiam turtui išskirtiniai sprendimai, pavyzdžiui, protingo namo įrenginiai. Atrodo, lyg ir nereikalingos funkcijos, tačiau jeigu pradedi jomis naudotis, supranti, kad jos suteikia papildomo komforto, kai kuriais atvejais taupo laiką. Ir visa tai kelia vertę, tačiau tam pirkėjui, kuris tos vertės ieško, kuris supranta, kad tai yra vertinga. Šiandien matome, kad žmonėms vis labiau to reikia, jiems reikia kokybės ir už ją jie nori mokėti“, – sako V. Gžybovski.

Nuosavas namas

Kita vertus, anot pašnekovo, kalbant apie antrinę rinką, pirkėjai vertina kitus dalykus. Interjeras jiems tampa nebesvarbus, nes dauguma jų ruošiasi įsirengti namus pagal savo norus.

„Išliekamąją namo vertę sukuria kokybiškos statybinės medžiagos: kokybiška, iš gerų medžiagų padaryta namo išorės apdaila, kokybiškas stogas, langai. Žinoma, nereikia pamiršti, kad likvidus turtas yra geroje vietoje. Kad ir kaip labai kokybiškai būtų pastatytas namas, kad ir kokios išskirtinės architektūros jis bebūtų, jeigu jis yra prastoje vietoje, toli nuo miesto, vienkiemyje ar pan., jį parduoti bus labai sunku, bent jau už tokią kainą, kad pardavėjas nepatirtų nuostolių“, – akcentuoja pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (34)