Telkiasi į iniciatyvas

Feisbuke brokeriai buriasi į iniciatyvas ir netgi sukūrė atskirą renginį „STOP Monopolijai“, kuriame skatina dalyvauti visus, nesutinkančius su pakeltomis aruodas.lt kainomis. Siūloma vietoje šio skelbimų portalo rinktis kitas, mažiau vartotojams žinomas svetaines.

„Kasmet, kartu su neargumentuotu kainos pakėlimu mes pagrįstai piktinamės, tačiau tuo pačiu manome, kad kiti NT skelbimų portalai nepajėgūs sugeneruoti tiek lankytojų, kiek generuoja aruodas.lt, skelbiu.lt ir domoplius.lt.

Tačiau šiais metais, įvertinus realų skelbimų portalų lankomumą, skelbimų skaičių juose ir tai, kad pagrindinį lankytojų srautą NT portale generuojame mes, brokeriai, tapo aišku, kad galimybės reklamuotis kituose portaluose, atsisakant aruodas.lt, skelbiu.lt ir domoplius.lt, ne ką prastesnės. Todėl visi kartu mes nusprendėme imtis veiksmų ir rinktis klientams „draugiškus“ NT skelbimų portalus, tokius kaip alio.lt ir ntbumas.lt. Objektų reklama šiuose portaluose – nemokama.

Taigi, gruodžio mėnesį mes informuojame UAB „Diginet“, kad nutraukiame sutartį ir visus savo turimus skelbimus perkeliame į mūsų labai laukiančius, nemokamus portalus alio.lt ir ntbumas.lt.

Susivienykime, atgaukime savo orumą, veiksmų laisvę ir pasinaudokime proga parodyti, kad mums netinka, ir su monopolisto diktuojamomis sąlygomis mes nesutinkame.

Nors pokyčiai prasideda nuo vieno žmogaus, kartu galime nuveikti nepalyginamai daugiau! Visi kartu mes galime lengvai pakeisti šia absurdišką, kasmet blogėjančią situaciją“, – rašoma renginio aprašyme.

Brokeriai sukilo prieš portalą aruodas.lt

Vienas NT brokeris netgi patikino, kad jam daug pigiau yra apmėtyti pašto dėžutes skrajutėmis nei naudotis aruodas.lt paslaugomis.

Paslaugos pabrango keturis kartus

Brokerė Monika (pavardė redakcijai žinoma – DELFI) teigė, kad artėjant naujiesiems metams populiarusis skelbimų portalas aruodas.lt, priklausantis UAB „Diginet“ vėl paruošė staigmeną ir pakėlė kainas.

„Kasmet mes pagrįstai piktinamės, laikinai savo bendruomenėje sukylame, bet taip nieko ir nepadarome. O nepadarome todėl, kad dabartinė situacija, išties, ne mūsų naudai – aruodas.lt vienintelis portalas, kuriuo taip intensyviai naudojamės mes ir mūsų klientai. Minėtasis portalas priklauso monopolinei įmonei. Štai kur šuo pakastas. Situacija nėra labai stebinanti, ji greičiau yra eilinis monopolijos pavyzdys, bet situacija kasmet blogėja ir šiam momentui jau yra perpildyta mūsų, brokerių, kantrybės taurė. Nuo kitų metų pradžios brangsta skelbimai ne tik verslui, bet ir privatiems klientams, tad klausimas tikrai labai opus“, – piktinosi brokerė.

NT brokeris

Ji teigia, kad nuo euro įvedimo aruodas.lt paslaugos pabrango net 4 kartus – kiekvienais metais skelbimai vidutiniškai pabrangsta po 30 eurų.

„Pvz., užpraeitais metais už vieną skelbimų paketą (tiek vidutiniškai reikia brokeriui per mėnesį) aruodas.lt tekdavo mokėti po 79 eur + PVM, praėjusiais metais po 99 eur + PVM, o nuo kitų metų sausio mėnesio skelbimai brangsta iki 129 eur + PVM. Vadinasi per metus brokeris skelbimams išleidžia apie 2000 eurų (nes dar prisideda iškėlimai, paryškinimai, atnaujinimai, padidintas skelbimų kiekis). Privatiems asmenims analogiškai. Man rodos, nuo kitų metų skelbimas kainuos 20 eurų!

Asmeniškai aš atsisakiau UAB „Diginet“ paslaugų nuo praėjusių metų. Priežastis – neadekvati kaina. Šiais metais raginu tą padaryti ir visus kitus brokerius, kadangi kainos didinimui, matau, nebus galo“, – komentavo pašnekovė.

Pasak Monikos, neigiama to pasekmė yra ta, kad brokeris, didėjant kaštams ir išlaidoms, yra priverstas didinti savo paslaugų kainą, o dėl itin aršios konkurencinės aplinkos to daryti negalima, nes tai atsilieptų verslui.

„Kol kas yra labai sunku įtikinti brokerius, kad atsisakytų populiariausio skelbimų portalo, nes visi bijo, jog nukentės pardavimai ir bus prarastas lankytojų srautas, tačiau mes, šios iniciatyvos organizatoriai, neabejojame, kad jei visi masiškai pakeistų šiuos portalus į kitus, informuotų apie tai klientus, problemų neiškiltų‘, – užtikrintai sakė brokerė.

Asociacija nesikiš

Paklausus portalo aruodas.lt vadovės Viktorijos Steponavičiūtės apie pakilusias kainas, ji atsakė, kad tai yra lankomiausias nekilnojamojo turto portalas Lietuvoje, kurio lankomumas auga kasmet. Į portalo vystymą ir funkcionalumą kasmet investuojama ir tai didina paslaugos efektyvumą.

„Atsižvelgiant į lankomumo augimą ir diegiamas naujoves, paslaugų kainodara keičiama. Nuo sausio 1 d. paslauga brokeriui per mėnesį kainuos 129 Eur už 25 skelbimus, t.y. šiek tiek daugiau nei 5 Eur už 1 skelbimą. Preliminariai skaičiuojama, kad ši suma sudaro apie 10 proc. brokerio mėnesio pajamų“, – DELFI teigė V. Steponavičiūtė.

Visgi brokerių susitarimų, iniciatyvų bei jų teisėtumo jie nesiėmė vertinti.

Brokeriai, diskutuodami apie skelbimų portalo paslaugų kainas, iškėlė klausimą, kodėl jokių veiksmų nesiima Lietuvos nekilnojamojo turto agentūrų asociacija (LNTAA), kuri turėtų globoti brokerius ir ginti jų interesus. Asociacijos prezidentas Audrius Gudanavičius DELFI patikino, kad jie tame nedalyvauja ir neketina dalyvauti.

Audrius Gudanavičius

„Asociacija nieko nedaro ir nedarys, nes tai yra kiekvienos įmonės reikalas, negali būti jokių kažkokių susitarimų, nes jie yra nelegalūs, prieštaraujantys įstatymams ir asociacija įstatymų nepažeidinės. Kiekviena agentūra gali priimti savo sprendimus, kokius nori, jei kažkas netinka, nepatinka ar kaina per aukšta, gali naudotis arba nesinaudot. Situacija nesmagi, mums nepatinka, kad taip vyksta, bet mes naudojam tik legalias priemones“, – situaciją komentavo A. Gudanavičius.

Didžiosios įmonės boikotui nesiryš

Paklausus kito skelbimų portalo alio.lt plėtros vadovo Ilarion Maksimenko nuomonės apie šią situaciją, jis pasakė, kad kainos aruodas.lt dar labiau pakils – ir taip kiekvienais metais.

Anot jo, jeigu brokeriai atsisakytų aruodas.lt paslaugų ir pereitų į kitas platformas, kiti portalai labai džiaugtųsi, bet ne viskas yra taip paprasta.

„Jeigu dabar „Capital“ užboikotuotų ir nebedėtų savo skelbimų, jie nieko nebeparduotų, jų pardavimai smuktų, tarkim 5 kartus, ir automatiškai tuo metu tuos pačius pinigus susirinktų, pavyzdžiui, „Remax“. Didžiosios nekilnojamojo turto agentūros, tos, kurios konkuruoja tarpusavyje, nerizikuos nebedėti skelbimų“, – komentavo pašnekovas.

I. Maksimenko nuomone, jeigu visi sutartų nedėti skelbimų, tai pamokytų aruodas.lt svetainę ir jie nuleistų kainas, tačiau kadangi šiuo metu nekilnojamasis turtas yra ant bangos, bent vienai didžiajai įmonei padarius tokį ėjimą, ji beveik paskelbtų sau nuosprendį, nes klientai nueitų kitur.

„Aruodas.lt šitoje pusėje turi visus kozirius. Aišku, mes labai džiaugtumėmės, jei brokeriai susivienytų ir pasirinktų mus kaip partnerį. Jeigu visi visi taip padarytų, tai tada ir suveiktų. Kol nėra vienybės tarp pačių brokerių, tai neįvyks, nes tai neįmanoma – tai yra pinigai“, – aiškino I. Maksimenko.

DELFI primena, kad skaitomiausias kiekvieną dieną naujienų portalas DELFI su visa eile teminių kanalų, skirtų įvairioms auditorijoms, ir skelbimų portalas „Alio.lt“ priklauso Estijos žiniasklaidos grupei „Ekspress Grupp“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (221)