Nori būstą pajausti patys

Šiuolaikinės technologijos, galima sakyti, išgelbėjo NT pardavėjus ir pirkėjus. Jeigu ne išmaniosios priemonės, apžiūrėti išsirinkto būsto arba pasikalbėti apie dominantį daugiabučių projektą, būtų sudėtinga. Šiandien didžioji dauguma būsto apžiūrų vyksta nuotoliniu būdu, naudojant įvairias programas ir būdus.

Laidoje „Keturios sienos“ NT bendrovės „Ober-Haus“ Būsto departamento vadovas Antanas Kišūnas prisimena praeitų metų pavasarį, kai Lietuvoje buvo paskelbtas pirmasis karantinas. Anot jo, tuo metu visi patyrė nemenką šoką.

„Žmonės nežinojo, kaip dirbti, reikalavo pagalbos iš vadovo ir kovo mėnuo buvo pamoka, kaip gyventi dabar“, – pažymi pašnekovas.

Pasak A. Kišūno, pamokos – jau išmoktos. Nuotoliniai būstų aprodymai įvaldyti ir brokerių darbas yra produktyvus.

„Pirmiausia pradėjome žiūrėti į apžiūrų saugumą. Ne daugiau nei 15 min., langai atidaryti, po du žmones vienu metu buto apžiūroje. Be abejo, virtualios apžiūros, virtualūs skambučiai, kuriuos žmonės labai pamėgo. <...> Matome, kad gruodžio mėnesį pardavimai nekrito“, – vardija pašnekovas.

Jaukus interjeras

Tiesa, jis neneigia, kad pirkėjas, ypač antrinėje būstų rinkoje, nori gyvai pamatyti ir pajausti butą. Dėl to, pasak A. Kišūno, pirma buto apžiūra dažniausiai būna virtuali, o antra – fizinė, laikantis visų saugumo reikalavimų.

„Antrinėje rinkoje žmonės nori apžiūrėti būstą, jie nori jame nors trumpam apsigyventi“, – aiškina A. Kišūnas.

Būdas, kaip pirkėjas nori apžiūrėti būstą, priklauso ir nuo to, kam jis tą būstą perka. Anot A. Kišūno, jeigu nekilnojamasis turtas perkamas investicijai, žmogui užtenka jį pamatyti virtualiai, o jeigu nuolatiniam gyvenimui – reikalinga ir reali būsto apžiūra.

„Jeigu žmogus perka gyvenimui, tai jis turi ten pabūti, <...> kad suprastų, kaip jis ten jaučiasi, <...> o ne šiaip tik vieta ir kaina“, – sako pašnekovas.

A. Kišūno teigimu, potencialus būsto pirkėjas pirmiausia virtualiai supažindinimas su visomis buto, kotedžo ar namo techninėmis savybėmis, išplanavimu. Vėliau, jeigu pirkėjas nori, jis gali per 15 minučių be kontakto su pardavėju ir nekilnojamojo turto savininku, būstą apžiūrėti gyvai.

„Pirmiausia žmogų supažindiname su visomis techninėmis savybėmis, su būsto išplanavimu pirmo pokalbio metu. Paskui žmogui suteikiama galimybė per 15 minučių apžiūrėti butą, su juo susipažinti“, – aiškina A. Kišūnas.

Kaip tai atrodo?

Anot pašnekovo, praktiškai kiekvienas butas turi jau įrašytą 3D turą, o jeigu potencialus pirkėjas nori, butą virtualiai gali aprodyti ir brokeris. Kaip tai atrodo?

Bendrovė laidai „Keturios sienos“ pademonstravo virtualią būsto apžiūrą. „Ober-Haus“ Senamiesčio biuro vadovas Marius Čiulada aprodė nuomojamą kotedžą, esantį Vilniuje, Baltupių mikrorajone. Pirmiausia ekspertas pristato vietą, kurioje yra nekilnojamasis turtas, parodo jo aplinką, papasakoja, kokia yra, šiuo atveju kotedžo aplinka. Toliau M. Čiulada keliauja į kotedžo vidų. Čia jis pademonstruoja cokolinį pastato aukštą, kuriame yra garažas. Aprodęs garažo patalpą, pašnekovas kyla į pirmąjį aukštą, kuriame svetainė, tualetas ir virtuvė.

Pasak M. Čiulados, kotedžas nuomojamas su virtuvės baldais ir buitine technika, įrengtu tualetu ir dviem vonios kambariais. Apžiūrėjęs pirmąjį aukštą, NT ekspertas virtualią apžiūrą tęsia antrame kotedžo aukšte, kuriame yra trys miegamieji kambariai, drabužinė ir du vonios kambariai. M. Čiulados teigimu, virtualiu būdu perteikti apžiūrimo būsto dydį, detales, būklę ar net aurą yra labai sunku, todėl tai – atsarginis būtas aprodyti nekilnojamąjį turtą.

„Per telefoną, per kamerą sunku perduoti tą jausmą, kurį patiri užėjęs į būstą, tai kaip ten bebūtų, kas ką besakytų, NT pirkimas, kad ir labai didelis žingsnis, tačiau jis yra ir emocinis pirkinys, dėl to per kamerą to neperduosi. Tai taip, tai būna pirmas žingsnis, bet antras žingsnis būna jau fizinis buto aplankymas“, – sako M. Čiulada.

Pasak pašnekovo, karantino metu brokerių ir būsto pardavėjų darbas išties pasunkėjo, todėl ekspertams teko griebtis ne tik virtualių apžiūrų, bet ir 3D turų. Taip pat tenka susidurti ir su techniniais nesklandumais, tačiau, pasak M. Čiulados, jeigu reikia, virtuali būsto apžiūra gali būti kartojama, kiek tik pirkėjas nori.

„Visko pasitaiko, pažymio niekas nerašo, dvejeto negausi, tai tiesiog darai antrą kartą, darai tol, kol pavyks“, – pabrėžia pašnekovas.

Virtualiai lengviau pristatyti dar nepastatytą NT

„Ober-Haus“ atstovai pabrėžia, kad pirkėją virtualiai supažindinti su dar nepastatytu projektu yra kur kas lengviau nei jau su įrengtu būstu. Su tuo sutinka NT vystymo bendrovės „Citus“ pardavimų vadovė Andželika Keršytė. Ji sako, kad pernai, kai Lietuvoje buvo paskelbtas pirmasis karantinas, pagrindinė užduotis buvusi išlaikyti esamus klientus, o šiemet, augant susirgimų koronavirusu skaičiams ir gresiant antram karantinui – sugalvoti, kaip pirkėjams pristatyti pradėtus projektus, neturint su jais gyvo kontakto.

„Aš supratau, kad antras karantinas bus, nes matėme daug požymių. <...> Turėjau nuojautą, kad turime sukurti normalią sistemą. <...> Mes juk gebame virtualiai pirkti drabužius, maistą, bilietus ir pan.“, – sako A. Keršytė.

Pašnekovė tęsia, kad nujaučiant, jog teks susidurti su antru karantinu, teko galvoti, kaip toliau vykdyti pardavimus ir todėl, kad bendrovė ir toliau funkcionuotų. Tačiau be iššūkių apsieita nebuvo.

„Nors dar buvo galima rengti gyvus susitikimus, mes pradėjome ruoštis ir organizuoti pokalbius virtualiai. Nusipirkome įrangą, sudariau sistemas, strategijas, viską aptarėme ir pradėjome taip dirbti. Iššūkių buvo be galo daug. <...> Pirmiausia, pardavimų vadybininkai. Dėl pagarbos kitam žmogui jie sakė, kad dirbs virtualiai, bet iš tikrųjų jie šia naujove netikėjo. Paskui prisipažino, kad netikėjo ir iš pradžių stengėsi turėti kuo daugiau gyvų susitikimų. Įsivaizduokite, viena pardavimų vadybininkė pirmąjį sėkmingą virtualų pardavimą įvykdė po 50-to susitikimo“, – kaip sekėsi prisitaikyti prie naujovių, pasakoja pardavimų vadovė.

Pasak A. Keršytės, prie virtualių susitikimų dėl būsto pirkimo priprasti teko ne tik patiems pardavėjams, bet ir pirkėjams.

„Pirkėjai labai nerimtai žiūrėjo į virtualius susitikimus. Jeigu į gyvą susitikimą žmogus ateina pasiruošęs, jis žino, ko nori, skiria laiką, tai čia pirkėjai elgėsi labai buitiškai. Pirmiausia, neįsijungdavo kamerų ir sakydavo, kad turi 15 minučių. Kitas dalykas, buvo ir taip, kad klientai vairuoja ir per telefoną, mobiliuosius duomenis, klausosi. Tai kaip galima brėžinius pažiūrėti, koncepciją suprasti?“ – retoriškai klausia pašnekovė.

Nepaisant iššūkių, A. Keršytė sako, kad paskelbus antrąjį karantiną, bendrovė perėjo tiek prie nuotolinių pardavimų ir virtualių susitikimų. Anot pašnekovės, kol kas visi pardavimai įvyko tik nuotoliniu būdu. Ji tęsia, kad pardavėjai išmoko nuotoliniu būdu parduoti, o pirkėjai – pirkti.

„Dabar jau gražu žiūrėti, nes mes instruktuojame klientą, kad jis turi skirti normaliai valandą laiko virtualiam susitikimui, nes tai juk yra brangiausias pirkinys, kad jis įsijungtų kamerą, kad būtų normalus internetas, kad būtų ekranas didelis ir pan.“, – sako pašnekovė.

A. Keršytė įsitikinusi, kad būsto pardavimų persikėlimas į virtualią erdvę yra negrįžtamas procesas. Nuotoliniai susitikimai neribotai praplėtė NT pardavimo galimybes. Ypač nuotolinės apžiūros padėjo tais atvejais, kai projektas dar tik planuose ir statinių ant žemės nėra.

Pradeda nuo projektų pristatymo

Kaip atrodo nuotolinė dar nepastatyto projekto apžiūra, laidoje „Keturios sienos“ sutiko parodyti ir papasakoti bendrovės padavimų vadybininkas Sigitas Vadeikis. Pasak jo, susitikimas su pirkėjais pirmiausia prasideda nuo jų poreikių išsiaiškinimo. Vėliau pristatomas projektas.

„Susitikimas vyksta etapais. Pirmiausia, be abejo, turime išsiaiškinti, ko žmonės ieško, ar gali mūsų projektas pasiūlyti, ko jie ieško. Kitas etapas – bendrovės ir jos projektų pristatymas, konkretaus projekto pristatymas. Pristatymas vyksta prezentacijos forma, turime ir vaizdo medžiagą su lokacine vieta. Paskui žiūrime konkrečius variantus, kas domina klientą, o po susitikimo palaikome kontaktą“, – pasakoja S. Vadeikis.

Virtualaus susitikimo metu parodoma teritorija, kurioje bus pastatytas projektas. Aptarus lokaciją, virtualiai aptariami konkretūs projekto objektai, jų dydis ir išplanavimas. Tais atvejais, kai statiniai dar nebūna pastatyti, nagrinėjami tik brėžiniai ir planai.

Virtualiai įvertinus būsto išplanavimą, dydį ir jo aplinką, aptariama kaina ir tolesnės procedūros, jeigu būstas pirkėją sudomino. Vienas virtualus susitikimas, pasak S. Vadeikio, trunka apie valandą ar ilgiau.

Jeigu jūs planuojate įsigyti būstą, tačiau nenorite vykti į gyvas apžiūras, akivaizdu, kad yra daugybė būdų, kaip norimą NT apžiūrėti virtualiu būdu. Be abejo, tai nėra tas pats, kas apsilankyti bute, name ar kotedže, todėl kiekvienas pirkėjas renkasi, kas jam svarbiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (72)