– Artūrai, papasakokite, kaip vyko ženklo kūrybinis procesas?

– Kurti logotipą buvo labai įdomu, nors visa kelionė, kol miesto ženklą oficialiai patvirtino, nebuvo paprasta ar lengva, kaip gali pasirodyti. Šiam ženklui skyrėme metus, per juos patyrėme tiek istorijų ir situacijų, kad iš viso to galėtume sudėti dar vieną laaabai ilgą pasakojimą. Trumpai tariant, gerų norų ir ketinimų kartais per maža, reikia kovoti dėl to, kuo tiki.

Ženklo idėja, vertybės, konstrukcija ir kiekviena smulkiausia detalė buvo kūrybingai, logiškai ir kruopščiai apgalvotos, kad ženklas kaip kūrinys galėtų būti racionaliai apgintas ir neliktų vietos emociniam vertinimui „gražu ar negražu“.

– Kokią žinią siekiate juo skleisti?

– Noriu pridurti, kad kartu su ženklu buvo padovanota ir stiliaus knyga (angl. brandbook), kurioje pasiūlėme ne tik komunikacinę sistemą, bet ir miesto pozicionavimo idėją – ŠEIMOS MIESTAS. Idėja siūlo atsigręžti į žmogų, nes tai didžiausia vertybė, dėl kurios konkuruoja ne vienas Lietuvos ir pasaulio miestas. Miestas negalimas be žmogaus ir tai turi aiškiai suvokti kiekvienas jo valdininkas. Kitaip tariant, ženklas atspindi savas vertybes – tai meilė šeimai ir miestui.

Alytus

– Ar alytiškius ženklas nustebino?

– Alytus dažnai identifikuojamas kaip buvęs pramonės miestas: tai erdvė, kuri išgyvena žmonių emigraciją, sparčiai traukiasi ir susiduria su įvairiais sudėtingais iššūkiais, todėl, siekiant išlikti konkurencingam, tiesiog negalima ignoruoti ir nespręsti šių problemų. Būtent ryžtingo sprendimo reikia, kad būtų galima susitarti ir drąsiai apibrėžti savo KRYPTĮ. Taip, kaip tai padarė Kaunas, aiškiai pareiškęs: „Nuo šiol Kaunas bus pilnas kultūros!“. Kaip manote ar jiems pavyko?

Tai suprasdami mes pasiūlėme ženklą, kuris kiek netikėtai atskleidė alytiškių patriotiškumą ir meilę savo miestui. Pasirodo, toks lyg ir nedidelis objektas – logotipas – suteikia tūkstančiams žmonių galimybę vienu objektu išreikšti savo požiūrį į gimtąjį miestą. Buvo ir yra. Malonu stebėti, kaip žmonės didžiuojasi būdami Alytaus piliečiai. Net ne alytiškiai stebėdamiesi gyrė ir norėjo tapti šio miesto gyventojais.

Negana to, tai ženklas, kurį žmonės tatuiruojasi, kurį segėdami švarko atlape klaupia prie altoriaus. Ženkliukas, kurį nešioja su Alytumi neturintys ypatingų ryšių žmonės. Man tai šis tas nuostabaus, tame aš matau daug jėgos.

– Kodėl miestui reikia ženklo, logotipo? Kodėl svarbu suformuoti identitetą?

– Žinodamas ir stebėdamas pastaruosius įvykius, kai savivaldybėse kuriami ženklai, galiu drąsiai teigti, kad Alytaus ženklas yra vienas sėkmingiausių Lietuvos miestų logotipų. Todėl jaučiu didelį norą ir pareigą šį ženklą išnaudoti miesto identiteto formavimosi procesui, ką pastaruosius metus ir darau.

Pradžia gana efektyvi, toliau reikia tik didesnių pajėgumų ir žmonių, kurie tiesiogiai dirbtų šia kryptimi. Deja, bet turiu pripažinti, kad vos kelių žmonių per maža dirbti su tokia „nevaikiška“ užduotimi kaip miesto įvaizdžio kūrimas. Taip pat pastebiu, kad žmonės, galintys paveikti sprendimus, lemiančius miesto įvaizdžio ir estetikos klausimus, neįvertina ženklo potencialo ir galimybės, kiek tai gali atnešti naudos. Kuriant miesto veidą, reikia įdėti daug pastangų ir, žinoma, bendro susitarimo.

Bet kokiu atveju labai džiaugiuosi, kad dirbdamas savivaldybėje sulaukiu vis daugiau pasitikėjimo ir palaikymo dėl ženklo komunikacijos vystymo. Čia, ko gero, bemiegių naktų rezultatas. O tai man tik įrodo, kad savivaldybėje dirbu kartu su šiuolaikiškai mąstančiais kolegomis, kurie geba suprasti identiteto svarbą ir poreikį. Tai labai motyvuoja.

– Kaip keičiasi Alytus atsiradus naujam ženklui?

– Įgyvendinęs kelias miesto identiteto komunikacijos idėjas, glaudžiau pradėjau bendradarbiauti su kitais savivaldybės skyriais, architektais, ūkio ir statybos skyriais. Tai labai svarbu, kad idėjos būtų realizuojamos bendrai įvairiose miesto erdvėse ir infrastruktūroje. Paminėsiu kelis tokius projektus.

Ant Baltosios rožės tilto suprojektuota metalinė Roželių širdelė, skirta spynelėms kabinti. Šios idėjos tikslas buvo apsaugoti tilto turėklų konstrukciją nuo korozijos, nes ji nebuvo pritaikyta spynelėms tvirtinti. Širdelė visiškai pasiteisino ir tapo vienu iš Alytaus meilės simbolių, sutvirtinančių ženklo „Alytus Myliu“ idėją ir komunikaciją.

Šiuo metu mieste kursuoja naujas Alytaus viešasis transportas, kurį vizualizavau remdamasis „Alytus Myliu“ stiliaus knyga. Taip pat sukūriau viešojo transporto maršrutų schemos, elektroninio bilieto, maršrutų švieslentės dizainą, šiuo metu dirbama su naujomis laukimo stotelėmis, kurių įvaizdis darniai įsilies į bendrą visumą. Viešojo transporto įtraukimas į ženklo sistemą yra viena iš mano strateginių užduočių, kuri padės sustiprinti miesto vizualinį identitetą.

Taip pat įsibėgėja AMS tinklalapio naujo įvaizdžio kūrimo darbai. Jo dizainas ir struktūra bus paremti ženklo stilistika ir vertybėmis. Interneto svetainė šiais laikais yra būtinybė, ji – kaip miesto veidas virtualioje erdvėje, todėl privalo būti „aprengtas“ ir suprojektuotas tikslingai.

Vienas svarbių simbolių, identifikuojant miestą, yra miesto vartai (riboženkliai). Šie objektai buvo nugriauti ir šiuo metu miestas neturi nė vienų miesto vartų, kurie išdidžiai pasitiktų atvykstančiuosius. Todėl šie statiniai taip pat yra vienas iš tikslų. Šiuo metu juos projektuojame ir ketiname greitai pristatyti visuomenei.

Išvardijau vizualius ir apčiuopiamus rezultatus, tačiau turiu pasakyti, kad dirbame ir su emociniais bei nuomonę formuojančiais projektais, kurie taip pat stiprina miesto poziciją ar identitetą, miestiečių pasididžiavimą. Alytaus miestas taip pat aktyvus ir atviras nacionalinėms iniciatyvoms, tokioms, kaip žurnalo STRUCTUM projektas „Išmanusis miestas“, kuris ir skatina jaunimą kurti savo šaliai.

– Artūrai, kaip būdamas kūrybingas žmogus, formuojantis miesto veidą, prisistatote pats?

– Esu breikeris, fotografas, grafikos dizaineris, mėgstu menus, stovėti ant galvos, sportą ir valgyti ištirpusius ledus, labiausiai patinka raudoni sportbačiai „Puma Suede“ ir, manau, kad mano ausys yra per daug atlėpusios.