Sprendimai – mažiau impulsyvūs

Baldus išsimokėtinai šiuo metu perka vis daugiau pirkėjų, skolindamiesi pačioms įvairiausioms prekėms. Kreditus gyventojai linkę imti tiek nedidelėms komodoms, tiek sofoms ar sekcijoms į svetainę.

Tokias tendencijas šalyje stebi „Gintaro baldai“ Rinkodaros vadovė Kristina Mažulė. Jos teigimu, tik kiek didesnė dalis pirkėjų lizingu perka norėdami įsigyti brangesnes prekes. Tuo metu dauguma kreditus linkę imti ir mažesniems pirkiniams.

„Nors šiuo metu nekilnojamojo turto rinka yra stabtelėjusi, tačiau yra natūralu, jog žmonės nori savo namus įsirengti patogiai, kokybiškai ir funkcionaliai. Savo ruožtu juos jau turintys, dažnai linkę atsinaujinti. Neturint pakankamai lėšų iškart, galima skolintis. Žinoma, baldai nėra greito vartojimo prekės. Jos perkamos tuomet, kai jau tikrai reikia. Tačiau nėra taip, kad vieniems baldams skolinamasi dažniau, o kitiems – rečiau. Jei prireikia minkšto kampo, sekcijos ar stalo, jie ir įsigyjami“, – pranešime komentuoja K. Mažulė.

Visgi, priduria pašnekovė, stebima tendencija, kad įtakos pirkimui išsimokėtai neretai turi sezoniškumas. Todėl, anot jos, prieš didžiąsias šventes daugiau nuperkama, pavyzdžiui, valgomojo baldų komplektų.

„Kalbant apie pirkimo įpročius, baldus išsimokėtinai įsigyjantys klientai yra mažiau impulsyvūs. Daugiau tokių greitų sprendimų priima žmonės, kurie atsiskaito iškart. Tuo metu perkantys lizingu labiau viską apgalvoja, pasiruošia iš anksto, įsivertina, kokio konkretaus baldo reikia, kiek už jį yra pasiruošę sumokėti“, – apie pirkėjų įpročius pasakoja K. Mažulė.

Nori čia ir dabar

Paklausta, kada dažniau priimamas sprendimas imti kreditą baldams – perkant internetu ar fizinėje parduotuvėje, K. Mažulė tikina – populiaresnis skolinimasis prekes renkantis ne salonuose. Pasak jos, e. prekyba leidžia ilgiau pasvarstyti, pirkti iškart arba skolintis, o galutinis sprendimas priimamas prieš pat pirkimą.

„Kita priežastis – perkant internetu, lizingo galimybė apsvarstoma laisviau. Nereikia akis į akį bendrauti su pardavėju, kalbėti apie savo finansines galimybes. Klientai jaučiasi komfortiškiau, nes šeimos biudžeto klausimas yra išties jautri tema“, – pažymi K. Mažulė.

Tokiai nuomonei pritaria ir vartojimo finansavimo bendrovės „SB lizingas“ generalinis direktorius Mindaugas Valančius. Jis pranešime spaudai sako, kad kreditavimo paslaugą populiarino ir lengvesnis jos prieinamumas.

„Šiandien bendras gyventojų vartojimas yra išaugęs. Žmonės vis daugiau investuoja į namus, nori ilgam atsinaujinti. Kadangi baldus, kaip ir daugumą kitų prekių, įpratome pirkti internetu, sprendimai priimami ne taip greitai, apie juos ilgiau pagalvojama, atsižvelgiama į prekės tvarumą. Apgalvotas pirkimas aiškiai suplanavus galimą biudžetą – pirkėjų finansinio raštingumo ženklas. Todėl lizingo vartotojų įpročiai kinta. Kitas pokytis, susijęs su pačiomis kreditu perkamomis prekėmis – anksčiau buvo skolinamasi norint įsigyti brangesnius, individualiai gaminamus baldus ar pasiskolinti jiems trūkstamą sumą. Šiandien kreditai imami ir paprastesniems gaminiams su greitais pristatymo terminais“, – akcentuoja M. Valančius.

Visgi pašnekovas pabrėžia, kad kreditas yra finansinis įsipareigojimas, taigi priimant šį sprendimą, reikėtų atsakingai įvertinti savo galimybes. M. Valančius pataria apsvarstyti, ar ateityje nesikeis šeimos pajamos, kaip kreditas bus grąžinamas, kokie turimi kiti įsipareigojimai bankams, lizingo bendrovėms. Tik visą tai tinkamai pasvėrus, priduria jis, galima skolintis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją