Karantinas pakeitė planus

A. Bičeikos teigimu, papildomomis motyvacinėmis priemonėmis specialistai ypač susidomėjo karantino metu, o reikalavimų sąrašas biurui, darbo lankstumui šiandien tik auga. Jis laidos „Keturios sienos“ komandai aprodė kompanijos biurą Vilniuje ir papasakojo, kodėl naujų verslo centrų geriau nebestatyti ir ko nori šiuolaikinis darbuotojas.

„Revolut“ biure, įsikūrusiame Vilniaus miesto centre, Konstitucijos prospekte, apsilankėme saulėtą rudens dieną, tad jame netrūko šviesos ir spalvų žaismo. A. Bičeika sakė, kad šio biuro kūrimo procese komanda dalyvavo nuo pastato statybų pradžios prieš maždaug trejus metus.

„Tuo metu verslo centras dar tik buvo statomas. Norėjome nuomotis biurą aukščiausiame, devintame aukšte, iš kurio atsivėrė Vilniaus panorama. Pasirašėme sutartį ir po kelių savaičių skambinome, kad mums reikia dar daugiau vietos, nes planuojame dar didesnį augimą. Norėjome gauti aukštą šalia, bet 8-tame jau buvo nuomininkai, tad teko keisti planus ir nuomotis penktą bei ketvirtą aukštus“, – prisimina pašnekovas.

Jo teigimu, netrukus imta svarstyti apie dar didesnį biurą, jau buvo pradėta jo ieškoti, tačiau tuomet Lietuvą užklupo koronaviruso krizė ir karantinas, kurio metu visi darbuotojai iš biurų persikėlė į namus.

„Pamatėme, kad biuras stovi tuščias, ir tada pagalvojome, kad galbūt reikia keisti įmonės politiką ir darbą iš namų legalizuoti kaip visišką normą visai savaitei, ne vieną ar dvi dienas, o 100 proc., jeigu žmogus nori. Vasarą, kai karantinas buvo atšauktas, mes pamatėme, kad į biurą ateiną 10-20 proc. darbuotojų, tad ir didesnio ploto nereikėjo. Tai dabar turime 1600 kv. m biurą“, – pasakoja A. Bičeika.

Pašnekovas tęsia, kad šį biurą komanda pavertė į socializavimuisi ir komandiniam darbui skirtas patalpas.

„Mes šiame biure atidarėme pirmąsias tokias patalpas iš visų mūsų įmonės biurų pasaulyje – socializavimuisi ir komandiniam darbui skirtą erdvę. Čia žmonės gali susitikti, pagaliau po metų ar pusantrų susipažinti. Tai dabar turime apie 100 darbo vietų, dauguma jų skirtos komandiniam darbui, padvigubinom susitikimo kambarių skaičių, dalis vietų skirta sportui ar pan., turime masažo kambarį, interaktyvias lentas. Ir dalis darbo vietų skirta įprastam darbui, tiems žmonėms, kurie dėl kažkokių priežasčių namuose dirbti negali. Jie turi rezervuoti darbo vietą iš anksto, ateina ir dirba. Viską stebime, vedame statistiką“, – tikina A. Bičeika.

Pašnekovo teigimu, gaunami duomenys svarbūs ir tam, kad būtų įvertintas darbuotojų produktyvumas dirbant namuose ir biure. Kompanija, norėdama išsiaiškinti komandos emocinę būklę, darbo laiko rėžimą, siunčia klausimynus, kuris padeda padaryti daugiau išvadų ir apie kolegų poreikius. A. Bičeika akcentuoja, kad rezultatai džiugina: matyti, jog darbuotojai, dirbdami namuose, išlieka tokie patys produktyvūs kaip ir biure.

Žavi industrinis interjeras

Nors pastaraisiais metais kompanijos biuras Vilniuje ir nėra sausakimšas, A. Bičeikos teigimu, jo atmosfera ir interjeras turi traukti darbuotoją, jo neblaškyti, tačiau priversti jaustis jaukiai. Šios patalpos, kaip sako pašnekovas, įrengtos vadovaujantis bendra kompanijos biurų visame pasaulyje koncepcija.

„Vystytojas turėjo savo viziją ir ribas, kurių įrengiant biurą peržengti nebuvo galima, bet sukurti savo stilių, kuris būdingas visiems mūsų įmonės biurams visame pasaulyje, mes galėjome ir tai padarėme. Stiliaus koncepcija gimė kuriant centrinę būstinę Londone, <...> ją vienija industrinis stilius, tam tikri elementai“, – pasakoja A. Bičeika.

Pastato, kuriame yra įsikūręs kompanijos biuras, energinė klasė yra A+, o pačiose biuro patalpose, pasak A. Bičeikos, netrūksta išmanių sprendimų.

„Jeigu pradeda šviesti saulė, šviesdengės nusileidžia pačios, kondicionierius puse septynių vakaro išsijungia pats, nes žmonių skaičius sumažėja. Turime jau minėtas naujausias interaktyvias lentas, skirtas nuotoliniu būdu efektyvesniam darbui organizuoti“, – vardija pašnekovas.

Abejoja biurų ateitimi

A. Bičeika sako, kad biurų koncepcija keičiasi ir tai matyti visame pasaulyje. Jis mano, kad NT vystytojai turėtų suklusti ir, jei vis dar planuoja statyti tradicinius biurus, savo planus keisti.

„Kad visiškai nebereikės biurų, aš nemanau, bet, kad NT plėtotojai, kurie užsiima verslo centrų vystymu, turėtų stabtelėti ir pergalvoti tradicinių biurų koncepcijas – faktas. Ką aš ir minėjau, biurai turi taikytis prie kompanijų, idealiu atveju, didžiosios kompanijos turi turėti galimybę įsikelti į verslo centrą ir esant poreikiui savo darbo vietų skaičių keisti nelaukiant 6-7 metų, o greičiau ir vystytojas turėtų tuos poreikius patenkinti bet baudų. Nes Lietuvoje, mes matome, tokio lankstumo dar nėra, bent jau man neteko susidurti su tuo“, – pažymi pašnekovas.

Kaip ir sako A. Bičeika, kaip iš tiesų pasikeis darbo rinka, biurai, patys verslo centrai ir jų interjerai, paskirtys, ko gero, pamatysime vėliau, tačiau niekas nedrįstų paneigti, kad šiuo metu pokyčiai tikrai vyksta. Visą pokalbį su „Revolut“ įmonių Lietuvoje generalinio direktoriaus pavaduotoju Andriumi Bičeika ir kaip atrodo šios kompanijos biuras Lietuvoje žiūrėkite laidoje „Keturios sienos“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (47)