Žinoma, šaltuoju metų laiku didesnis išbandymas tenka ir padangoms. Žieminių padangų protektoriuje esančių lamelių išdėstymas ir pats gumos mišinys yra specialiai sukurti užtikrinti saugias savybes esant žemai temperatūrai ir važiuojant per sniegą ir ledą. Tačiau žieminės padangos pasižymi ir didesniu pasipriešinimu riedėjimui, o tai taip pat įtakoja energijos naudojimo efektyvumą. Be to, šios minkšto gumos mišinio padangos dyla greičiau, todėl su jomis nuvažiuojama mažiau nei su vasarinėmis padangomis. Bet pasirinkę tinkamą vairavimo stilių ir rūpindamiesi padangomis, vairuotojai gali žymiai padidinti ridą ir, svarbiausia, užtikrinti, kad kelionės būtų saugios. „Continental“ ekspertai pataria kaip pasiekti, kad žieminės padangos būtų naudojamos maksimaliai efektyviai.

Slėgis ir protektoriaus gylis: svarbiausia yra reguliarus tikrinimas

Padangų slėgis turi vieną didžiausių įtakų padangų ilgaamžiškumui. Net esant tik šiek tiek mažesniam slėgiui nei nurodo gamintojas, padidėja pasipriešinimas riedėjimui ir padangos labiau dyla. Pavyzdžiui, jei slėgis padangose yra 0,4 atmosferos žemesnis, jų naudojimo laikas sumažės net 30 procentų! Tuo pačiu metu degalų sąnaudos padidės dviem procentais. Todėl vairuotojai turėtų reguliariai, maždaug kas dvi savaites, tikrinti padangų slėgį ir jas pripūsti pagal gamintojo rekomendacijas. Ši informacija yra nurodyta vidinėje priekinių durelių pusėje arba ant degalų bako dangtelio. Padangų slėgis turi būti ir ne per didelis, nes tai taip pat neigiamai veikia tiek padangų naudojimo laiką, tiek ir paties automobilio važiavimo savybes.

Automobilis

Numatantis vairavimas didina saugumą ir mažina padangų dilimą

Agresyvus vairavimo stilius – greitas įsibėgėjimas, stiprus stabdymas vietoje tolygaus riedėjimo, posūkių įveikimas dideliu greičiu – žiemą yra ne tik pavojingas, bet ir trumpina padangų naudojimo laiką, nes žymiai padidina protektoriaus dilimą. Tačiau padangos dils mažiau jei naudosite numatantį vairavimą. Tai reiškia, kad artėjant prie sankryžos, šviesoforo ar kitos vietos, kur reikės sustoti, geriau palikti pakankamą atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės ir riedėti, o ne stabdyti. Lygiai taip pat artėjant staigiam posūkiui, reikia iš anksto atleisti akceleratorių ir posūkyje važiuoti tolygiu, iš anksto pasirinktu greičiu.

Net ir nenaudojamos padangos gali tapti netinkamos

Padangų naudojimo trukmę trumpina ne tik agresyvus vairavimo stilius, bet ir netinkamas jų saugojimas, dėl kurio gali atsirasti deformacijos ir būti pažeista padangų konstrukcija. Tam, kad padangas būtų galima naudoti maksimaliai ilgai, saugojimo metu jas reikia laikyti vėdinamose ir nuo tiesioginių saulės spindulių apsaugotose vietose. Idealiu atveju padangos ant ratlankių turėtų būti laikomos pakabintos ir su padidintu oro slėgiu, jų saugojimui naudojant specialius laikiklius ir taip išvengiant deformacijos ir slėgio taškų. Saugant padangas su ratlankiais, jas galima guldyti vieną ant kitos. O štai padangas be ratlankių reikia laikyti statmenai ir reguliariai pasukti. Taip pat „Continental“ primena, kad padangų saugojimo paslaugas teikia tiek padangų pardavėjai, tiek ir specializuotos dirbtuvės, kur padangos yra laikomos atsižvelgiant į visus reikalavimus. Be to, specialistai visada patikrins ar padangų protektorius yra vis dar tinkamas naudoti, o pačios padangos neturi pažeidimų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją