Nešvarumai traukia purvą

Algirdas Plečkaitis, „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų vadovas, teigė, kad pirmiausia, dauguma nori, jog automobilis visais atvejais atrodytų reprezentatyviai, o tiek tam, tiek norint apsaugoti automobilio kėbulą, svarbu jo priežiūrą išskirti į reguliarią ir atliekamą esant poreikiui.

„Visų pirma, reguliariai plaunant ir prižiūrint automobilį, išvengiama besikaupiančių nešvarumų, kurie gali sukelti problemų. Nešvarumų sankaupos yra tinkama terpė vykti korozijai, taip pat, dėl jų gali atsirasti mechaninių kėbulo pažeidimų – kietos purvo dalelės gali įrėžti paviršinį laką ar net dažų sluoksnį. Kol automobilis purvinas, pažeidimų galima ir nepastebėti, o nuplovus – pasimato padaryta žala.

Antra, pagal poreikį automobilis plaunamas ir valomas įvertinus jo faktinę būklę. Jei, pavyzdžiui, teko važiuoti per kelio remonto darbų ruožą, tikėtina, kad kėbulas bus padengtas bitumo apnašomis, kurių neįmanoma pašalinti be specialios jas tirpdančios chemijos. Šios apnašos prislopina kėbulo spalvą, jis tampa matinis, be to – bitumo apnašos yra lipnios ir dar labiau traukia nešvarumus.

Gaunasi sniego gniūžtės efektas: kuo nešvaresnis yra automobilis, tuo labiau prie jo kimba purvas. Panašiai yra su apnašomis automobilio viduje, kurių neįmanoma pašalinti paprastu sausu valymu. Jei išsipylė skysčiai, ar teplus maistas – dėmes būtina pašalinti. Kalbant apie taršą, laikas yra mūsų priešas, nes kuo ilgiau tarša išlieka ant paviršių, tuo sunkiau ją vėliau pašalinti ir tuo labiau ji traukia tolesnius nešvarumus“, – įžvalgomis dalijosi A. Plečkaitis.

Rūdys

Kalbėdamas apie saugiam eismui svarbią automobilio priežiūrą, pašnekovas išskyrė, kad iš švaros priežiūros perspektyvos, viena dažniausiai dylančių dalių – valytuvų šluotelės, kurias ypač rekomenduojama keisti prieš kiekvieną žiemą. Jis teigė, kad nuo jų darbo kokybės ženkliai priklausys saugumas vairuojant bei kritulių pašalinimo kokybė.

Negana to, anot A. Plečkaičio, dažnai vairuotojai neįvertinama langų plovimo skysčio svarbos. Jo teigimu, minėtą skystį jau dabar derėtų pasikeisti į žieminį, o jį įsigyjant, rekomenduojama rinktis aukštesnės klasės produktą dėl keleto priežasčių.

„Kokybiško, brangesnio langų skysčio išeiga bus mažesnė, jis efektyviau tirpdys purvą. Be to, pigaus skysčio sudėtyje bus daugiau pavojingo metanolio, gadinančio gumines ir plastikines automobilio dalis. Skystyje esantis metanolis ne tik sutrumpins valytuvų šluotelių gyvavimo laiką, bet gali pakenkti ir žibintams. Naujesnių automobilių žibintai gaminami iš plastiko, o juose neretai būna įrengtos žibintų apiplovimo sistemos. Bėgant laikui žibintų plastikas dėl nekokybiško langų apiplovimo skysčio aižėja ir tampa matinis, taip pablogindamas skleidžiamos šviesos srautą“, – aiškino A. Plečkaitis.

Rūdys.

Ilgesnį tarnavimą užtikrins papildoma apsuga

Automobilių priežiūros ekspertas aiškino, kad natūraliai eksploatuojant automobilį jo kėbulas, kaip ir visos dalys – dėvisi. Tad patikimiausias būdas jį saugoti yra palaikyti švarą ir padengti specialiomis dangomis, kurių yra įvairių ir pritaikytų skirtingoms automobilio dalims.

„Dažniausiai sutinkama danga yra vaškas, kuris padaro automobilio paviršių hidrofobišku, taigi geriau atstumia vandenį ir nešvarumus, todėl automobilis išliks švarus ilgiau. Nuo mechaninių pažeidimų vaškas padeda labai nežymiai arba visai nepadeda.

Saugantis nuo mechaninių pažeidimų galima rinktis sintetines ilgalaikio poveikio dangas, kaip silicio keramikos danga. Tokios dangos apsaugo paviršių nuo lengvų mechaninių pažeidimų. Pavyzdžiui nešvarų kėbulą perbraukus ranka, pažeista bus pati danga, o kėbulo dažai ar apsauginis lakas išliks sveiki“, – pasakojo ekspertas.

A. Plečkaitis taip pat atkreipė dėmesį ir į kitą dangos privalumą, kuris išryškėja žiemą. Ja padengtą automobilį lengviau nuvalyti nuo lengvo šerkšno. Tai svarbu, kadangi gramdant ledą ir šerkšną automobilio kėbulas ir stiklai raižosi. Dangą atnaujinti paprasta, o kėbulo remonto darbai sudėtingi ir brangūs.

„Jei žiūrėtume į blizgų dažų paviršių per mikroskopą, pamatytume, kad lako ir dažų struktūra yra nelygi, „banguota“, o visi šie dažų nelygumai – palengvina purvo prikibimą. Apsauginė danga įsiskverbia į tuos nelygumus, sumažina jų kiekį ir taip padaro paviršių labiau hidrofobišku. Nešvarumai neturi už ko užsikabinti, todėl automobilis išliks švarus ilgiau. Ši savybė ypač svarbi stiklams, kurių švara užtikrina gerą matomumą. Be to, apsauginėmis dangomis padengtas kėbulas įgauna spindesio, jo spalva atrodo ryškesnė. Smulkmeniški vairuotojai specialiomis dangomis dengia net padangas, kurios išlaiko ryškią juodą spalvą ir blizga, kaip naujos“, – komentavo A. Plečkaitis.

Rūdys.

Svarbu rinktis tinkamas priemones ir metodus

Automobilių priežiūros ekspertas teigė, kad tais atvejais, kai kėbulas jau yra pažeistas smulkių įrėžimų ir turi dažų sluoksnio defektų, derėtų nupoliruoti kėbulą. Tą daryti automobilių gamintojai siūlo bent kartą per du metus eksploatuojant automobilį normaliai. A. Plečkaitis paaiškina, kad poliravimas išlygina paviršių, atgaivina spalvą. Tiesa, nupoliravus automobilį patartina jį padengti sintetine apsaugine danga.

„Svarbu paminėti, kad prekyboje yra įvairių priemonių, kurias netinkamai naudojant galima negauti geidžiamo efekto arba, dar blogiau, pakenkti automobilio būklei. Norint tinkamai išvalyti ar apsaugoti automobilį, derėtų patikėti tokius darbus specialistams, kurie ne tik naudoja aukštos klasės priemones, bet ir turi reikiamus įrankius bei yra tinkamai apmokyti jais naudotis“, – sakė automobilių priežiūros ekspertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją