aA
Dygliuotos padangos miestų gyventojams skamba kaip prisiminimas iš senų laikų. Taip ir įsivaizduoji styrančius ir chaotiškai po protektorių (ir ant kelio) išbarstytus dyglius, kuriais įnirtingai gremži asfaltą, nors tiek dabartinės žiemos, tiek ir gatvių valymas gerokai skiriasi nuo to kas buvo prieš trisdešimt metų. Pamiršti amžiams? Nebūtinai.

Nes ne visi kasdien važinėja valytomis gatvėmis, ne visiems savaitgaliais reikia lankytis Lenkijoje ar dar toliau Europoje, kur važinėjimas dygliuotomis padangomis apskritai yra draudžiamas. O ir dygliuotų padangų privalumų, palyginti su nedygliuotomis, yra ne vienas. Žinoma, didžiausias jų – kur kas geresnis sukibimas važiuojant ledu.

Bet ir trūkumai akivaizdūs, kurių bene didžiausias – triukšmingumas. Neverta pamiršti ir žymiai didesnio poveikio kelio dangai – tai ne tik kelio dangos gadinimas, bet ir didesnė tarša, kuria tenka kvėpuoti visiems mums. Tačiau dygliuotų padangų technologijos nestovi vietoje ir vienas geriausių to pavyzdžių – naujos „Continental IceContact 3“ padangos.

Pirmiausiai, palyginti su ankstesniu modeliu, kuris buvo itin gerai vertinamas padangų specialistų, buvo sukurtas naujas kryptinio rašto protektorius. Su nauju raštu pasikeitė ir padangų savybės – dabar jų protektoriaus grioveliai kur kas efektyviau pašalina vandenį ir pažliugusį sniegą. O tokios, atrodo, smulkmenos kaip mažos pertvaros, esančios tarp protektoriaus blokelių (čia tie didesni rombo formos „kubeliai“), padidino protektoriaus standumą. Ir, tuo pačiu, užtikrino tikslesnį valdymą, kuriuo šiaip žieminės padangos su gerokai minkštesniu nei vasarinių padangų gumos mišiniu niekada ypatingai nepasižymėjo.

Žinoma, didžiausios šių padangų „žvaigždės“ yra dygliai. Čia jie – dviejų tipų. Vienų dyglių plokštuma yra statmena riedėjimo krypčiai – taip dar labiau padidinimas sukibimas įsibėgėjant ir stabdant. Bet nemažiau svarbus ir tvirtas padangos įsikibimas į kelią, sukant vairą – už tai atsakingi antro tipo dygliai, kurių plokštumos yra išdėstytos išilgai riedėjimo krypčiai, bet statmenai padangas veikiančioms šoninėms jėgoms.

Be to, padangų dygliai į protektorių yra ne įpresuoti, o sumontuoti karštu vulkanizavimo būdu. Atrodo, dar viena smulkmena, bet šis metodas užtikrino, kad tarp dyglio ir protektoriaus neliko net mažiausių plyšelių, dėl kurių galiausiai dyglys atsisveikina su padanga ir su laiku jų lieka vis mažiau. Automatiškai stipriai blogėja ir tokių „nuplikusių“ padangų savybės.

Tačiau didžiausia naujiena – „ContiFlexStud“ dygliai. Revoliucinė technologija, tiesa, siūloma tik nuo 17“ ir didesnio dydžio padangoms. Jos ypatybė – dyglį gaubiantis minkštas apvalkalas, prisitaikantis prie kelio dangos, todėl metalinis smaigalys įsminga giliau į ledą, taip žymiai padidinant sukibimą su apledėjusia kelio danga. Jei kalbant skaičiais, tai yra net 10 % proc. geresnis sukibimas su ledu – toks skirtumas, kalbant apie padangų savybes, yra labai didelis.

Taip pat dygliai su guminiu apvalkalu sumažina triukšmą salone, nes mažiau metalo liečiasi su keliu. Taip pat guminis dyglių apvalkalas prisitaiko prie kelio paviršiaus, tad tokių dyglių poveikis kelio dangai yra net iki 20 procentų mažesnis. Ir, galiausiai, „ContiFlexStud“ dyglio guminis apvalkalas dyla tolygiai su padangos protektoriumi – tai leidžia dygliui išsaugoti smaigalio efektyvumą, užtikrinant saugesnį važiavimą visą padangų naudojimo laiką.

Daugiau apie naujas „Continental IceContact 3“ padangas žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.1111

Elektrinio „Volkswagen ID.4“ testas: naujos kartos „vabalas“ šiuolaikiniams hipiams (72)

„Volkswagen“ koncernas visais laikais turėjo sėkmingus pardavimus užtikrinančių modelių....

Naujo „Bentley Flying Spur V8“ testas: bilietas į kilmingų automobilių pasaulį (25)

Kai pernai „Bentley Motors“ nutraukė savo prabangiausio, bet senstelėjusio reprezentacinio...

Naujo „Ford Kuga“ testas: lietuvi, „Make Ford Great Again“! (67)

„Jato Dynamics“ duomenimis „ Ford Kuga “ ne pirmus metus yra tarp keturių populiariausių...

Atnaujinto „Audi Q5“ testas: subalansuotas automobilis subalansuotiems žmonėms (156)

Atnaujintas „ Audi Q5 “ pasižymi efektingesne išvaizda, nauja multimedijos sistema ir skirtas...

Naujo „Cupra Formentor“ testas: tobulas katalonų desertas už priimtiną kainą (30)

Ilgai galvojau kaip pavadinti šį testą. Apie prieš pusmetį bandytą 300 AG „Volkswagen T-Roc...

Top naujienos

Rusnė Valatkaitė | D+

Vaida Kurpienė įvardijo, kokiuose produktuose gausu druskos – apie kai kuriuos nebūtumėte nė pagalvoję

Druska – kasdien vartojamas maisto pagardas, suteikiantis patiekalams sodresnį skonį. Daugelis...

Prabilo apie išskirtinius pokovidinius sutrikimus: vasarą ruošiamės nemažam pacientų srautui (134)

Išanalizavus pastarojo pusmečio duomenis, mokslininkai pastebėjo, kad COVID-19 infekcija persirgę...

Lietuviai sugužėjo į Palangą: Basanavičiaus gatvė – pilnut pilnutėlė Palangos meras: situacija kontroliuojama (papildyta) (388)

Panaikinus kelionių ribojimus tarp atskirų savivaldybių lietuviai šoko į automobilius ir...

Dėl vertingos senovinės kolekcijos – nemalonumai: nemaniau, kad tai draudžiama (13)

Šiaulių apygardos teismas paskelbė nuosprendį baudžiamojoje byloje, kurioje Radviliškio rajone...

Su dviem moterimis sūnų auginantis Raskevičius: apie žmonių įvairovę turi būti ugdoma nuo mažens (1619)

Prieš rinkimus pagarsėjęs provokuojančiu įvaizdžiu, debatuose pasirodęs moteriškais apdarais,...

Užgoš Jefimovą? Naujoji Rusijos plaukimo žvaigždė stebina ir baseine, ir internete (64)

Rusijos plaukime sužibo nauja žvaigždė, kuri ne tik dideliu potencialu, bet ir pikantiškomis...

Po 50-ties – tik trumpi plaukai? Nė velnio: plaukų stilistė papasakojo, kokie kirpimai ir spalvos tinka brandžioms moterims (51)

Daugelis 50-ties sulaukusios moterys eina į kirpyklas su prašymu, kad joms parinktų trumpų plaukų...

Profesorius vaikų pamėgtą užkandį įvertino labai griežtai: tai gali sukelti netgi vėžį (57)

„Mano atsakymas vienareikšmis – jų nereikėtų duoti“, – taip vaikų gastroenterologas prof....