aA
Dygliuotos padangos miestų gyventojams skamba kaip prisiminimas iš senų laikų. Taip ir įsivaizduoji styrančius ir chaotiškai po protektorių (ir ant kelio) išbarstytus dyglius, kuriais įnirtingai gremži asfaltą, nors tiek dabartinės žiemos, tiek ir gatvių valymas gerokai skiriasi nuo to kas buvo prieš trisdešimt metų. Pamiršti amžiams? Nebūtinai.

Nes ne visi kasdien važinėja valytomis gatvėmis, ne visiems savaitgaliais reikia lankytis Lenkijoje ar dar toliau Europoje, kur važinėjimas dygliuotomis padangomis apskritai yra draudžiamas. O ir dygliuotų padangų privalumų, palyginti su nedygliuotomis, yra ne vienas. Žinoma, didžiausias jų – kur kas geresnis sukibimas važiuojant ledu.

Bet ir trūkumai akivaizdūs, kurių bene didžiausias – triukšmingumas. Neverta pamiršti ir žymiai didesnio poveikio kelio dangai – tai ne tik kelio dangos gadinimas, bet ir didesnė tarša, kuria tenka kvėpuoti visiems mums. Tačiau dygliuotų padangų technologijos nestovi vietoje ir vienas geriausių to pavyzdžių – naujos „Continental IceContact 3“ padangos.

Pirmiausiai, palyginti su ankstesniu modeliu, kuris buvo itin gerai vertinamas padangų specialistų, buvo sukurtas naujas kryptinio rašto protektorius. Su nauju raštu pasikeitė ir padangų savybės – dabar jų protektoriaus grioveliai kur kas efektyviau pašalina vandenį ir pažliugusį sniegą. O tokios, atrodo, smulkmenos kaip mažos pertvaros, esančios tarp protektoriaus blokelių (čia tie didesni rombo formos „kubeliai“), padidino protektoriaus standumą. Ir, tuo pačiu, užtikrino tikslesnį valdymą, kuriuo šiaip žieminės padangos su gerokai minkštesniu nei vasarinių padangų gumos mišiniu niekada ypatingai nepasižymėjo.

Žinoma, didžiausios šių padangų „žvaigždės“ yra dygliai. Čia jie – dviejų tipų. Vienų dyglių plokštuma yra statmena riedėjimo krypčiai – taip dar labiau padidinimas sukibimas įsibėgėjant ir stabdant. Bet nemažiau svarbus ir tvirtas padangos įsikibimas į kelią, sukant vairą – už tai atsakingi antro tipo dygliai, kurių plokštumos yra išdėstytos išilgai riedėjimo krypčiai, bet statmenai padangas veikiančioms šoninėms jėgoms.

Be to, padangų dygliai į protektorių yra ne įpresuoti, o sumontuoti karštu vulkanizavimo būdu. Atrodo, dar viena smulkmena, bet šis metodas užtikrino, kad tarp dyglio ir protektoriaus neliko net mažiausių plyšelių, dėl kurių galiausiai dyglys atsisveikina su padanga ir su laiku jų lieka vis mažiau. Automatiškai stipriai blogėja ir tokių „nuplikusių“ padangų savybės.

Tačiau didžiausia naujiena – „ContiFlexStud“ dygliai. Revoliucinė technologija, tiesa, siūloma tik nuo 17“ ir didesnio dydžio padangoms. Jos ypatybė – dyglį gaubiantis minkštas apvalkalas, prisitaikantis prie kelio dangos, todėl metalinis smaigalys įsminga giliau į ledą, taip žymiai padidinant sukibimą su apledėjusia kelio danga. Jei kalbant skaičiais, tai yra net 10 % proc. geresnis sukibimas su ledu – toks skirtumas, kalbant apie padangų savybes, yra labai didelis.

Taip pat dygliai su guminiu apvalkalu sumažina triukšmą salone, nes mažiau metalo liečiasi su keliu. Taip pat guminis dyglių apvalkalas prisitaiko prie kelio paviršiaus, tad tokių dyglių poveikis kelio dangai yra net iki 20 procentų mažesnis. Ir, galiausiai, „ContiFlexStud“ dyglio guminis apvalkalas dyla tolygiai su padangos protektoriumi – tai leidžia dygliui išsaugoti smaigalio efektyvumą, užtikrinant saugesnį važiavimą visą padangų naudojimo laiką.

Daugiau apie naujas „Continental IceContact 3“ padangas žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
4.4286

Naujo „Peugeot 208“ testas: pamatysite – visi tokiais važinėsime specialiai DELFI iš Portugalijos (1)

Dažnai sportuodama pro sporto klubo langus stebiu stovėjimo aikštelę ir įvairias joje kylančias...

Naujo 3 serijos BMW testas: sportiškų formų atgavimas (31)

Prieš ketvirtį amžiaus mano pirmu nuosavu automobiliu tapo pirmos kartos (E21 kėbulas)...

Naujo „Kia XCeed“ testas: pigesnis madingas SUV-kupė specialiai „Motorams“ iš Prancūzijos (18)

Dešimtmetį auganti SUV populiarumo banga turi ir savų trūkumų – norintiems ne tik važinėti...

Žieminių padangų bandymai: ar dygliai dar turi ateitį? specialiai „Motorams“ iš Švedijos (18)

Dygliuotos padangos miestų gyventojams skamba kaip prisiminimas iš senų laikų. Taip ir...

Naujojo „Rolls-Royce Phantom“ testas: flagmanas be konkurencijos specialiai „Motorams“ iš Lenkijos (8)

2 automobiliai. 24 cilindrai ir 13,5 litro darbinio tūrio. 1142 AG ir 1720 Nm. 1 000 000 eurų be...

Top naujienos

Bendroje spaudos konferencijoje Zelenskis įvardijo sąlygas, kurioms niekada nepritars sutarta dėl absoliutaus ugnies nutraukimo iki 2019 m. pabaigos (89)

„Liko daug neišspręstų klausimų. Tai, kad mums iš viso pavyko atblokuoti šį dialogą, vertinu...

Tragiška lemtis ar žmonių abejingumas: vyras be gyvybės ženklų sostinėje autobusu važinėjo valandą (241)

Vilnietė jau antrą savaitę kasdien keliauja į Respublikinę Vilniaus universiteto ligoninę, čia...

Ar atgims Lietuvos rinktinėje Sabonio ir Marčiulionio duetas? laida „Krepšinio zona“ (32)

Arvydas Sabonis ir Šarūnas Marčiulionis – tai žaidėjai, be kurių Lietuvos krepšinio...

Lietuviai Vokietijos greitkelyje pateko į policijos akiratį – gavo baudą ne tik už greitį (283)

Vokietija garsėja savo greitkeliais, kuriuose greitis – neribojamas. Tačiau drauge šalis garsi ir...

Orų situacija Lietuvoje netrukus keisis: rytais teks saugotis pavojingo reiškinio (1)

Antradienio naktį Lietuvos padangėje debesų bus daug, tik retkarčiais pasirodys nedideli...

Siaubingą incidentą Kėdainiuose norėjo nuslėpti: sprogus fejerverkui kilo panika, apdegė žmonės (29)

Nešventinis incidentas per eglutės įžiebimo šventę Kėdainiuose. Šou atlikėjo rankose sprogus...

Sandra Vilimaitė

Ar nori likusį gyvenimą nedirbti?

Tokį klausimą užduoda finansinės sėkmės patarėjai, pinigų užkalbėtojai ir gerovės...

Šaltinis: Zelenskis su Putino pasiūlymu nesutiko Putinas apie derybų rezultatus: esu patenkintas (463)

Paryžiuje po trejų metų pertraukos įvyko Normandijos formato susitikimas ir Volodymyro...

Vaikų pramogos vandens parke vos nesibaigė skaudžia tragedija: teismas nurodė atlyginti žalą (99)

„Sužinok, kodėl net bebaimiai maorių kariai čia spiegia iš baimės! Išlaikęs ekstremaliausią...