aA
Dygliuotos padangos miestų gyventojams skamba kaip prisiminimas iš senų laikų. Taip ir įsivaizduoji styrančius ir chaotiškai po protektorių (ir ant kelio) išbarstytus dyglius, kuriais įnirtingai gremži asfaltą, nors tiek dabartinės žiemos, tiek ir gatvių valymas gerokai skiriasi nuo to kas buvo prieš trisdešimt metų. Pamiršti amžiams? Nebūtinai.

Nes ne visi kasdien važinėja valytomis gatvėmis, ne visiems savaitgaliais reikia lankytis Lenkijoje ar dar toliau Europoje, kur važinėjimas dygliuotomis padangomis apskritai yra draudžiamas. O ir dygliuotų padangų privalumų, palyginti su nedygliuotomis, yra ne vienas. Žinoma, didžiausias jų – kur kas geresnis sukibimas važiuojant ledu.

Bet ir trūkumai akivaizdūs, kurių bene didžiausias – triukšmingumas. Neverta pamiršti ir žymiai didesnio poveikio kelio dangai – tai ne tik kelio dangos gadinimas, bet ir didesnė tarša, kuria tenka kvėpuoti visiems mums. Tačiau dygliuotų padangų technologijos nestovi vietoje ir vienas geriausių to pavyzdžių – naujos „Continental IceContact 3“ padangos.

Pirmiausiai, palyginti su ankstesniu modeliu, kuris buvo itin gerai vertinamas padangų specialistų, buvo sukurtas naujas kryptinio rašto protektorius. Su nauju raštu pasikeitė ir padangų savybės – dabar jų protektoriaus grioveliai kur kas efektyviau pašalina vandenį ir pažliugusį sniegą. O tokios, atrodo, smulkmenos kaip mažos pertvaros, esančios tarp protektoriaus blokelių (čia tie didesni rombo formos „kubeliai“), padidino protektoriaus standumą. Ir, tuo pačiu, užtikrino tikslesnį valdymą, kuriuo šiaip žieminės padangos su gerokai minkštesniu nei vasarinių padangų gumos mišiniu niekada ypatingai nepasižymėjo.

Žinoma, didžiausios šių padangų „žvaigždės“ yra dygliai. Čia jie – dviejų tipų. Vienų dyglių plokštuma yra statmena riedėjimo krypčiai – taip dar labiau padidinimas sukibimas įsibėgėjant ir stabdant. Bet nemažiau svarbus ir tvirtas padangos įsikibimas į kelią, sukant vairą – už tai atsakingi antro tipo dygliai, kurių plokštumos yra išdėstytos išilgai riedėjimo krypčiai, bet statmenai padangas veikiančioms šoninėms jėgoms.

Be to, padangų dygliai į protektorių yra ne įpresuoti, o sumontuoti karštu vulkanizavimo būdu. Atrodo, dar viena smulkmena, bet šis metodas užtikrino, kad tarp dyglio ir protektoriaus neliko net mažiausių plyšelių, dėl kurių galiausiai dyglys atsisveikina su padanga ir su laiku jų lieka vis mažiau. Automatiškai stipriai blogėja ir tokių „nuplikusių“ padangų savybės.

Tačiau didžiausia naujiena – „ContiFlexStud“ dygliai. Revoliucinė technologija, tiesa, siūloma tik nuo 17“ ir didesnio dydžio padangoms. Jos ypatybė – dyglį gaubiantis minkštas apvalkalas, prisitaikantis prie kelio dangos, todėl metalinis smaigalys įsminga giliau į ledą, taip žymiai padidinant sukibimą su apledėjusia kelio danga. Jei kalbant skaičiais, tai yra net 10 % proc. geresnis sukibimas su ledu – toks skirtumas, kalbant apie padangų savybes, yra labai didelis.

Taip pat dygliai su guminiu apvalkalu sumažina triukšmą salone, nes mažiau metalo liečiasi su keliu. Taip pat guminis dyglių apvalkalas prisitaiko prie kelio paviršiaus, tad tokių dyglių poveikis kelio dangai yra net iki 20 procentų mažesnis. Ir, galiausiai, „ContiFlexStud“ dyglio guminis apvalkalas dyla tolygiai su padangos protektoriumi – tai leidžia dygliui išsaugoti smaigalio efektyvumą, užtikrinant saugesnį važiavimą visą padangų naudojimo laiką.

Daugiau apie naujas „Continental IceContact 3“ padangas žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.1111

Naujo „Kia Niro“ testas: mano Metų automobilio favoritas (1)

Kai šiemet bus renkamas Lietuvos Metų automobilis , manau, kad jau turėsiu favoritą. Tai –...

Naudoto „Volvo V90 “ testas: švediška alternatyva vokiškai trijulei (1)

Nuo 2016 metų gaminamas „ Volvo V90 “ neturėjo pirmtako, kadangi tai buvo pirmasis gamintojo iš...

Naujo „Range Rover“ testas: kuo gali neįtikti angliškas flagmanas

Neseniai Lietuvoje debiutavo penktos kartos „ Land Rover “ gamintojo „ Range Rover “...

Naudoto „Toyota Auris“ testas: kodėl jis – geriausias pasirinkimas klasėje

Ką daryti jei norite važiuoti taupiai, tačiau nenorite atrodyti kaip taksistas prie „Prius“...

Naujo „Audi Q4 Sportback e-tron” testas: pranašumas prieš konkurentus akivaizdus (1)

Šio testo net neplanavau, kadangi esu bandęs įprastą „ Audi Q4 e-tron ” versiją. Tačiau...

Top naujienos

Karybos ekspertas Ždanovas: Rusijos kariuomenės vadovybėje prasidėjo chaosas (2)

Rusijos generolai daro viską, kad tik jų neišsiųstų į karą Ukrainoje , nenori rizikuoti savo...

Žiniasklaida: Bučos skerdikai sunaikinti, bet tai dar ne viskas

Iš žiaurumuose Bučoje dalyvavusios 64-osios Rusijos Federacijos atskirosios motorizuotosios...

Meilutytė ir Teterevkova plaukia Europos čempionato finale

Šeštadienio vakarą Italijos sotinėje Romoje vykstančio Europos plaukimo čempionato moterų 100...

Delfi PliusVaidas Mikaitis

Europos šalis, kuriai Antrasis pasaulinis karas atnešė ne sielvartą, o džiaugsmą: kaip tai nutiko?

Turbūt žinojote, kad Islandijos pavadinimas išvertus iš islandų kalbos reiškia tiesiog...

Žudiku pramintas ežeras Rusijoje: mirtis gresia šiame paplūdimyje praleidus vos valandą (1)

Įsivaizduodami ežerą žmonių visiškai neapgyvendintoje vietovėje turbūt tikitės įspūdingo...

Pareigūnai piktinasi permainomis: policija jau ir taip nutolo nuo žmonių

Vilniaus apskrities ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinės sąjungos vadovybė piktinasi...

Isteriją Rusijoje sukėlęs Estijos sprendimas drebina ir Europą: ar pavyks susitarti? (5)

Europoje prasidėjo diskusija dėl galimybės nutraukti rusams Šengeno vizų išdavimą. Vokietijos...

Zacharova atvirai grasina Baltijos šalims: gali pasikartoti Ukrainos istorija (32)

Rusijos užsienio reikalų ministerija Baltijos šalis savo pareiškime pavadino neofašistinėmis...

„Karklėje“ kaitinanti oro temperatūra verčia nusimesti drabužius: lankytojai demonstruoja apnuogintą kūną

Penktadienį prasidėjo didžiausias pajūrio renginys – muzikos ir pramogų festivalis „...