Kas yra geriausia šiame automobilyje? Tai, kad jis yra BMW ir elektromobilis. O kas blogiausia? Tai, kad jis yra elektromobilis ir yra Vilniuje. Tokios mintys kilo keletą dienų pasivažinėjus „BMW i3“. Galbūt tai laikina, tačiau, pasiaškinkime kodėl.
"BMW i3"
© DELFI / Šarūnas Mažeika

DELFI bandytas automobilis buvo solidžios komplektacijos „BMW i3 REX“ su papildomu dvicilindriu benzininiu 34 AG motoriuku, kuris, jums neapdairiai eikvojant bateriją per toli nuo jos pakrovimo vietos, gali pasinaudoti 9 litrais benzino ir į akumuliatorius sugeneruoti papildomą kilometražą (neapsigaukite, tai – grynakraujis elektromobilis ir benzininis pagalbininkas tiesiogiai su ratais nebendrauja).

Bent jau sostinėje, ši „atsarga“ gali praversti įvertinus tai, kad vienintelė „i3“ jungčiai tinkanti greito pakrovimo vieta kol kas yra tik BMW atstovybėje. Jos darbuotojų teigimu, kita artimiausia vieta – Vievis.

Mes tyčia nuvažiavome į populiarųjį pakrovimo postą prie Operos ir baleto teatro patikrinti faktų. Kaip sekėsi, galite pasižiūrėti vaizdo reportaže, kuris yra žemiau.

Lėtesniam energijos papildymui tinka ir jūsų namuose esanti elementari rozetė, kuri iki 80 proc. įkraus akumuliatorius per nepilnas 8 val. DELFI bandymo metu su pakrovimu nuo 76 iki 100 proc. akumuliatoriaus talpos buitinė rozetė susitvarkė per 1 val. 28 min.

Tačiau atsarginis benzininis motoras kainuoja (tiksliai kalbant - 3855,42 Eur). O mes čia kalbame ne apie bet ką, o apie „Premium“ klasės automobilių gamintoją.

Vien bazinė mūsų bandyto „i3” kaina siekia 39 tūkst. 951 eurą, o papildomos jame sumontuotos įrangos vertė – 9 tūkst. 258 dabartiniai mūsų pinigai. Daug. Užgausiu prancūziškų automobilių gerbėjų širdį pakomentuodamas, kad vien už papildomos įrangos sumą ir dar pridėjus apie 700 eurų galima nusipirkti naują „Peugeot 208”.

Be to, mūsų automobilis jėgas atstatė prie rozetės lizdo prisijungęs garaže. Tad jeigu jūs gyvenate, pavyzdžiui, šeštame daugiabučio aukšte ir garažo neturite, į eksploatacines sąnaudas greičiausiai turėtumėte įtraukti ir jo nuomą ar pirkimą.

Bet juk čia yra BMW. Fantastiško minkštumo natūrali sėdynių oda, medžio, kokybiško plastiko ir verstos odos salono apdaila, įspūdingi „Turbine styling 428” 19 colių ratlankiai, plojimų verti visi papildomi „iDrive“ automobilio parametrų valdymo sistemos pagalbininkai (na gerai, „iDrive“ galima paploti net be jos pagalbininkų – intuityvumu jai mažai kas prilygsta) ir pirmoji mano čiupinėta navigacijos sistema, kuri mato kiekvieną žvyrkelį pakeliui namo, į miškus Vilniaus priemiestyje.

Smagu. Ir tada pradedi suvokti, kad kainos aptarimas, kalbant apie BMW, yra labiau filosofinio pobūdžio diskusija, kuri nenumaldomai baigtųsi postringavimais, kas ko vertas šiame pasaulyje. Ar esate vertas, puikios dinamikos (nepaisant 1270 kg svorio), be kurios šios markės automobilį sunku ir įsivaizduoti? Ar esate vertas įspūdingo pagreitėjimo lenkimuose, kurį garantuoja žaibiškai 250 Nm trauką užtikrinanti elektrinė pavara?

Arba labai intuityvios multimedijos sistemos su gerą matomumą užtikrinančiu 10,2 colių ekranu ir itin patogiu valdymu? (mano telefonas prisiekė „Bluetooth“ draugystę su „i3“ vos per keletą minučių)

Arba praeivių dėmesio, kurį vis dar kausto šis automobilis? (tik nepamirškite, kad merginoms padaryti įspūdį bus sunkoka, mat efektyvi „i3“ trauka vyksta be garso...)

Į visus šiuos klausimus atsakėte taip? O visus atsakymus „taip“ Jūsų širdyje vainikuoja rūpestis gamta ir atsinaujinančiais ištekliais? Tuomet galvosite apie šį pasirinkimą. Bet...

Paradoksalu, tačiau nepaisant to, kad elektromobilių eksploatacija sostinėje yra skatinama sukūrus jiems specialias važiavimo juostas (kurias dar reikia dalintis, su taksi, viešuoju transportu ir 3-4 keleivius vežančiaisiais), DELFI eksperimentas parodė, kad ryto pike tai – nebūtinai pranašumas.

Anktyvą rytą pasivažinėje miegamaisiais Vilniaus rajonais supratome vieną – taisyklės mūsų tautiečiams yra lankstus reikalas. Vienoje Šeškinės mikrorajono gatvėje pasidžiaugę elektromobilio pranašumu kamštyje, optimistiškai nusiteikę išvažiavom į Ukmergės gatvę.

O ten suradome elektrinius „Porsche Panamera“, „Volkswagen Passat“, „Volvo S80“ ir tuntą kitų. Netikite, kad jie elektriniai? Na, gerai, „Passat“ buvo viešasis transportas, o „Panamera“ vežė 4 keleivius. Vis dar netikite? Mes irgi nepatikėjome. O tuo galite įsitikinti patys, pažiūrėję vaizdo reportažą.

Kokios išvados? Neskubėkime su jomis, elektromobilių era mūsų šalyje dar tik aušta. Didesniam „paveikslėliui“ susidaryti paskaitykite sekmadienį išsamų kolegos Jurgio Paplaičio „BMW i3” testą. Ir rūpinkitės gamta.

Mažos detalės, į kurias verta atkreipti dėmesį:

1. Gyvenate užmiestyje ir baiminatės, kad visada pasiektumėt namus neiškrovę elektromobilio akumuliatorių? Du vakarus važiuodamas namo apie 17 kilometrų paprastai labai erzinančiu maksimalaus leistino greičio algoritmu 80-50-80-50 baterijas prikraudavau papildomiems 20 kilometrų nuvažiuoti. Dar niekada eletrinės mašinos stabdymo procesas nebuvo toks naudingas.

2. Nėra patogesnio būdo pasodinti vaiką į jam skirtą ant galinės sėdynės pritvirtintą kėdutę, kaip automobilyje, kurio galinės durelės atsidaro priešinga, nei mums įprasta, kryptimi.

3. Saugokitės pėsčiųjų – jie jūsų negirdi! Na, gerai, iš tikrųjų čia jūs neskleidžiat garso, neužsimirškit.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujojo „Kia Ceed“ testas: euroautomobilis specialiai „Motorams“ iš Faro, Portugalijos (18)

Jei tikėti kiekvienu „Kia“ rinkodarininkų žodžiu, naujasis „Ceed“ yra labiausiai...

„Peugeot Rifter“ testas: naujasis partneris specialiai DELFI iš Monako (5)

Naujuoju partneriu ji vadinu neatsitiktinai – ankstesnės kartos šis automobilis mums pažįstamas...

„Ford EcoSport“ testas: aukščiau (ne)būtinai geriau (12)

Subkompaktiniai krosoveriai Europos rinkose ima dominuoti, tad nenuostabu, kad jų savo...

Naujojo „Peugeot 508“ testas: intriga paruošta specialiai DELFI iš Monako (27)

Dar visai neseniai vidutinio dydžio sedanai buvo vieni trokštamiausių automobilių. Kompanijų...

Naujojo „Volvo V60“ testas: alternatyva be kompromisų specialiai „Motorams“ iš Barselonos (29)

Jei prieš metus man būtų reikėję rinktis vidutinės klasės prestižinį modelį, tikriausiai tai...

Top naujienos

Branduolinių povandeninių laivų kapinyne Rusijoje apsilankęs vokiečių žurnalistas: tai, ką išvydau, sukėlė šoką (63)

Vokiečių žurnalistas Michaelis Schmidtas papasakojo apie tai, kaip Šiaurės vakarų Rusijoje,...

Egzotiškas pasiūlymas Palangoje: vietoj įprastų saldumynų – drakono vaisių, kinkanų ir karališkų uogų (6)

Vaisiais iš Tailando, Kosta Rikos, Izraelio, Turkijos bei Lenkijos Palangoje pirmus metus...

Sekmadienį – dar viena proga pasidžiaugti šiluma (7)

Sekmadienio naktis numatoma nepastoviai debesuota, be lietaus. Vėjas silpnas. Antroje nakties pusėje...

Saugojosi, bet pastojo: apie gyvybei pavojingą negimdinį nėštumą įspėjo ne vienas simptomas (30)

Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytoja, norėdama pasidalinti savo istorija. Ji viliasi, kad kitoms...

Kemzūros prognozė nepradžiugins „Žalgirio“ sirgalių: tai sportas, kitaip nebūna (63)

Laiko patikrintas Kęstučio Kemzūros ir Davido Blatto duetas, panašu, ruošia dirvą dar vienam...

Minią sujaudino „The Prodigy“ narių poelgis pasirodymo metu (5)

Ko gero labiausiai lauktas pasirodymas „ Positivus “ festivalyje pateisino visus lūkesčius. „...

Prabilo dar viena su „Alfa vyru“ pasimatyme buvusi mergina: bandė bėgti, bet jis ją sekė (303)

„Ėjau į troleibusą, jis iš paskos“, – apie bandymą pasprukti nuo „Alfa vyro“ Airino...

Visa tiesa apie nuolaidų korteles: kam jos iš tiesų naudingos? (147)

Lojalumo kortelės Lietuvoje atsirado prieš gerus 11 metų ir šiandien jau nieko nebestebina, kad...

Išskyrė 9 akivaizdžiausius partnerių neištikimybės ženklus: juos pajutus, reiktų sunerimti (18)

Vyrus ir moteris į neištikimybę pastūmėja skirtingos priežastys, tačiau ir vieni, ir kiti...

Suskambo vienintelis solinis Jazzu koncertas pajūryje: atlikėja neslėpė kvapą gniaužiančio jaudulio (79)

Palanga šį savaitgalį tapo Lietuvos centru – čia ne tik vyko „Aurum 1006 km“ lenktynės, bet...