aA
Kas yra geriausia šiame automobilyje? Tai, kad jis yra BMW ir elektromobilis. O kas blogiausia? Tai, kad jis yra elektromobilis ir yra Vilniuje. Tokios mintys kilo keletą dienų pasivažinėjus „BMW i3“. Galbūt tai laikina, tačiau, pasiaškinkime kodėl.
"BMW i3"
© DELFI / Šarūnas Mažeika

DELFI bandytas automobilis buvo solidžios komplektacijos „BMW i3 REX“ su papildomu dvicilindriu benzininiu 34 AG motoriuku, kuris, jums neapdairiai eikvojant bateriją per toli nuo jos pakrovimo vietos, gali pasinaudoti 9 litrais benzino ir į akumuliatorius sugeneruoti papildomą kilometražą (neapsigaukite, tai – grynakraujis elektromobilis ir benzininis pagalbininkas tiesiogiai su ratais nebendrauja).

Bent jau sostinėje, ši „atsarga“ gali praversti įvertinus tai, kad vienintelė „i3“ jungčiai tinkanti greito pakrovimo vieta kol kas yra tik BMW atstovybėje. Jos darbuotojų teigimu, kita artimiausia vieta – Vievis.

Mes tyčia nuvažiavome į populiarųjį pakrovimo postą prie Operos ir baleto teatro patikrinti faktų. Kaip sekėsi, galite pasižiūrėti vaizdo reportaže, kuris yra žemiau.

Lėtesniam energijos papildymui tinka ir jūsų namuose esanti elementari rozetė, kuri iki 80 proc. įkraus akumuliatorius per nepilnas 8 val. DELFI bandymo metu su pakrovimu nuo 76 iki 100 proc. akumuliatoriaus talpos buitinė rozetė susitvarkė per 1 val. 28 min.

Tačiau atsarginis benzininis motoras kainuoja (tiksliai kalbant - 3855,42 Eur). O mes čia kalbame ne apie bet ką, o apie „Premium“ klasės automobilių gamintoją.

Vien bazinė mūsų bandyto „i3” kaina siekia 39 tūkst. 951 eurą, o papildomos jame sumontuotos įrangos vertė – 9 tūkst. 258 dabartiniai mūsų pinigai. Daug. Užgausiu prancūziškų automobilių gerbėjų širdį pakomentuodamas, kad vien už papildomos įrangos sumą ir dar pridėjus apie 700 eurų galima nusipirkti naują „Peugeot 208”.

Be to, mūsų automobilis jėgas atstatė prie rozetės lizdo prisijungęs garaže. Tad jeigu jūs gyvenate, pavyzdžiui, šeštame daugiabučio aukšte ir garažo neturite, į eksploatacines sąnaudas greičiausiai turėtumėte įtraukti ir jo nuomą ar pirkimą.

Bet juk čia yra BMW. Fantastiško minkštumo natūrali sėdynių oda, medžio, kokybiško plastiko ir verstos odos salono apdaila, įspūdingi „Turbine styling 428” 19 colių ratlankiai, plojimų verti visi papildomi „iDrive“ automobilio parametrų valdymo sistemos pagalbininkai (na gerai, „iDrive“ galima paploti net be jos pagalbininkų – intuityvumu jai mažai kas prilygsta) ir pirmoji mano čiupinėta navigacijos sistema, kuri mato kiekvieną žvyrkelį pakeliui namo, į miškus Vilniaus priemiestyje.

Smagu. Ir tada pradedi suvokti, kad kainos aptarimas, kalbant apie BMW, yra labiau filosofinio pobūdžio diskusija, kuri nenumaldomai baigtųsi postringavimais, kas ko vertas šiame pasaulyje. Ar esate vertas, puikios dinamikos (nepaisant 1270 kg svorio), be kurios šios markės automobilį sunku ir įsivaizduoti? Ar esate vertas įspūdingo pagreitėjimo lenkimuose, kurį garantuoja žaibiškai 250 Nm trauką užtikrinanti elektrinė pavara?

Arba labai intuityvios multimedijos sistemos su gerą matomumą užtikrinančiu 10,2 colių ekranu ir itin patogiu valdymu? (mano telefonas prisiekė „Bluetooth“ draugystę su „i3“ vos per keletą minučių)

Arba praeivių dėmesio, kurį vis dar kausto šis automobilis? (tik nepamirškite, kad merginoms padaryti įspūdį bus sunkoka, mat efektyvi „i3“ trauka vyksta be garso...)

Į visus šiuos klausimus atsakėte taip? O visus atsakymus „taip“ Jūsų širdyje vainikuoja rūpestis gamta ir atsinaujinančiais ištekliais? Tuomet galvosite apie šį pasirinkimą. Bet...

Paradoksalu, tačiau nepaisant to, kad elektromobilių eksploatacija sostinėje yra skatinama sukūrus jiems specialias važiavimo juostas (kurias dar reikia dalintis, su taksi, viešuoju transportu ir 3-4 keleivius vežančiaisiais), DELFI eksperimentas parodė, kad ryto pike tai – nebūtinai pranašumas.

Anktyvą rytą pasivažinėje miegamaisiais Vilniaus rajonais supratome vieną – taisyklės mūsų tautiečiams yra lankstus reikalas. Vienoje Šeškinės mikrorajono gatvėje pasidžiaugę elektromobilio pranašumu kamštyje, optimistiškai nusiteikę išvažiavom į Ukmergės gatvę.

O ten suradome elektrinius „Porsche Panamera“, „Volkswagen Passat“, „Volvo S80“ ir tuntą kitų. Netikite, kad jie elektriniai? Na, gerai, „Passat“ buvo viešasis transportas, o „Panamera“ vežė 4 keleivius. Vis dar netikite? Mes irgi nepatikėjome. O tuo galite įsitikinti patys, pažiūrėję vaizdo reportažą.

Kokios išvados? Neskubėkime su jomis, elektromobilių era mūsų šalyje dar tik aušta. Didesniam „paveikslėliui“ susidaryti paskaitykite sekmadienį išsamų kolegos Jurgio Paplaičio „BMW i3” testą. Ir rūpinkitės gamta.

Mažos detalės, į kurias verta atkreipti dėmesį:

1. Gyvenate užmiestyje ir baiminatės, kad visada pasiektumėt namus neiškrovę elektromobilio akumuliatorių? Du vakarus važiuodamas namo apie 17 kilometrų paprastai labai erzinančiu maksimalaus leistino greičio algoritmu 80-50-80-50 baterijas prikraudavau papildomiems 20 kilometrų nuvažiuoti. Dar niekada eletrinės mašinos stabdymo procesas nebuvo toks naudingas.

2. Nėra patogesnio būdo pasodinti vaiką į jam skirtą ant galinės sėdynės pritvirtintą kėdutę, kaip automobilyje, kurio galinės durelės atsidaro priešinga, nei mums įprasta, kryptimi.

3. Saugokitės pėsčiųjų – jie jūsų negirdi! Na, gerai, iš tikrųjų čia jūs neskleidžiat garso, neužsimirškit.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Mercedes-Benz G63 AMG“ testas: kam rūpi bekelė – kalbame apie įvaizdį už 180 tūkst. eurų (83)

Garsiausia „ Mercedes-Benz “ gamos ikona galima laikyti G klasę. 39-erius metus gaminamas...

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (211)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Naujo „Bentley Continental GT“ testas: kai gali rinktis, automobilis – ar butas Vilniuje (54)

Už naujausią „B“ raidę ant variklio gaubto ir vairo turintį „Bentley“ modelį...

Elektrinio „Hyundai Kona“ testas: galimybės – kaip „Tesla“, bet kaina – kur kas mažesnė specialiai „Motorams“ iš Oslo (84)

Žinoma, pirmiausiai reikia apibrėžti sąvoką „mažesnė kaina“. Nes įprastas „Kona“ –...

„Renault“ prieš „Volkswagen“: kas gamina geresnius sportiškus hečbekus? (61)

„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta,...

Top naujienos

Užkalnis. Apie asocialus, čigonus, pašalpinius ir kitus blogus žodžius (60)

Sužinojau, kad žodžio „asocialas“ mūsų vis dar laisvoje, bet sparčiai nelaisvėjančioje...

Po nesėkmės suirzusi Rusija trimituoja: Lietuvą sukaustė baimė (11)

Kremlius trečiadienį pasmerkė „smarkų spaudimą“ dėl Rusijos kandidato į Interpolo...

(Ne)Grįžtu. Į Airiją išvyko jau sulaukusi 50-ies: geriau nei čia savo pensijos net neįsivaizduoju į šalį plūsta vyresni lietuviai (70)

„Gerai, išgersime kavos“, – pasigirsta žodžiai už nugaros Monaghano, miestelio Airijoje,...

Vyriausybė galutinai apsisprendė, kaip kovos su kainomis: „vaučeriais“ naudosis ne visi papildyta 15.05 val.  (477)

Vyriausybės pasitarime pristatytos paruoštos ministerijų priemonės, kaip kovoti su augančiomis...

Greiti pinigai ir Trumpo draugai Laikykitės ten su Andriumi Tapinu (19)

„ Laikykitės ten su Andriumi Tapinu “ aptaria savaitės aktualijas, Kėdainių aktualijas ir...

Eimunto Nekrošiaus bičiulis apie režisierių ištikusias sveikatos problemas: kalba ėjo apie operaciją (12)

Kartu su visa šalimi mylimo ir talentingo režisieriaus gedintys aktorius bei režisierius Adolfas...

Fausta Marija Leščiauskaitė. O jeigu nedaužė, bet santykiai nebuvo laimingi? (114)

„Mes gimėme laikais, kai sulūžusius daiktus buvo įprasta taisyti, o ne išmesti“ – tokios ir...

Kokios pensijos galime tikėtis: ką daryti, kad netektų skursti? (16)

Savaitgalis Druskininkų sanatorijoje, atostogos saulėtoje Ispanijoje, popietės su anūkais vandens...

Šiaulių rajone žuvo pėsčiasis (2)

Trečiadienio vakarą Šiaulių rajone žuvo pėsčiasis.

Neeilinis smurtas prestižinėje Kauno gimnazijoje: apsiginklavęs mokinys daužė paauglį papildyta policijos pranešimu (242)

DELFI pasiekė informacija, kad vienoje prestižinėje Kauno gimnazijoje mokinys kastetu daužė kitą...