aA
Jei jau taip sutapo, kad mėgstate keliauti motociklu ir esate neabejingas mokslinei fantastikai, tiesiog negalite praeiti pro japonišką „Yamaha Niken“ – tarsi iš kitos planetos atskriejusį triratį motociklą.

Realybė, žinoma, ne tokia kvapą gniaužianti nei pirmas motociklo įspūdis (ne veltui pristatymo vaizdo medžiagoje juo važiuoja Imperijos kareivį primenantis vairuotojas), bet japonų motociklų gamintojo vaizduotė negali nežavėti – du ratai priekyje ir vienas gale – tokios koncepcijos daugiau nesiūlo nei vienas kitas motociklų gamintojas.

Žinoma, išskyrus „Piaggio MP3“ ir... „Yamaha Tricity“ mopedus, turinčius tokį patį ratų išdėstymą. Tik su itališku mopedu viskas paprasčiau – atvažiavai, nulipai ir nuėjai. O štai „Tricity“ priekinės pakabos konstrukcija kitokia – atvažiavai, nulipai ir, jei jo neatrėmei kojele, jis nukris. Tokią pačią pakabos konstrukciją turi ir „Niken“, be to, pasižymintis ir aukštesniu svorio centru. Tai kokiems velniams visa ši sudėtinga architektūra (daugiau apie „Leaning Multi-Wheel“ pakabą galima sužinoti čia) su dvigubomis apverstomis priekinėmis šakėmis, jas jungiančia gudria lygiagrečių traukių sistemą ir net keturiais priekiniais amortizatoriais?

Ogi komfortui ir saugumui. Nes du priekiniai ratai – dvigubai didesnis sukibimo plotas, gerokai sumažinantis tikimybę, kad nuslys priekinis ratas (šiuo atveju ratai) – jei vienas ratas praranda sukibimą, kitas ratas saugo nuo nuslydimo, taip sumažinant griuvimo pavojų. Akivaizdu, kad tokia konstrukcija padidina ir stabdymo efektyvumą, atitolinant tą momentą, kada į darbą turi įsitraukti ABS sistema. Tiesa, priekyje yra ne įprasti 17“, bet 15“ colių ratai (galinė padanga yra „190/55 R 17“ dydžio), tad ir stabdžių diskai mažesni. Atitinkamai – ir didesnė reikalinga stabdymo jėga.

O dar ši konstrukcija žymiai padidina važiavimo komfortą – motociklo priekinė šakė su nepriklausoma dviejų ratų pakaba tarsi sklendžia kelio paviršiumi. Tai yra neabejotinas privalumas, bet yra ir trūkumas.

Nes važiuodamas nelabai jauti kas vyksta su priekiniais ratais ir norėtųsi labiau įtraukiančio važiavimo proceso. Bet jei reikia įveikti tolimą atstumą, manau, tai tik privalumas, nevarginantis tolimoje kelionėje važiuojant bet kokiu keliu. Galinė pakaba yra reguliuojama – standartinis nustatymas yra komfortiškas, bet galima pasirinkti ir standesnę amortizaciją.

Varančioji jėga – trijų cilindrų 847 cm3 variklis (toks pats kaip „MT-09“ ir „Tracer 900“ modeliuose, tik su sunkesniu alkūniniu velenu, todėl ne taip azartiškai, bet tolygiau renkamais sūkiais), pasiekiantis 115 AG ir 87 Nm sukimo momentą. Motoras daugiau nei pakankamas rodsteriui ar lengvam kelioniniam motociklui, tačiau aiškiai per silpnas 263 kilogramus sveriančiam triračiui, jei norite sukti rankeną lyg skristumėte kosminiu motociklu.

Bet keliavimui – visai pakankamas. Tuo labiau, kad aukščiausią, šeštą pavarą galima jungti jau prie 60 km/h, o su antra pavara galima bėgėtis net iki pat 130 km/h – pavaros yra itin ilgos. Tiesa, degalų sąnaudos nėra pačios mažiausios – vėlgi dėl ne pačio geriausio galios ir svorio santykio, jos tik važiuojant lėtai nukrito iki 7 l/100 km.

Dar norėtųsi aukštesnio priekinio stiklo – vėl gi su mintimi, kad keliauti šiuo triračiu motociklu būtų tikrai patogu tiek dėl komfortiškos pakabos, tiek ir dėl geresnį sukibimą užtikrinančių priekinių ratų, kai reikėtų važiuoti blogu oru. Tad jei dairotės kelioninio motociklo ir mėgstate originalius sprendimus, kai tik baigsis karantinas skubėkite išbandyti šį japonišką triratį – jei neturite erdvėlaivio piloto licencijos ir nereikalingas viršgarsinis greitis, šis motociklas jus gali tikrai nustebinti.

Daugiau apie naują „Yamaha Niken“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje, kurios pabaigoje sužinosite ir vieną netikėtą atradimą.

„Yamaha Niken“ techniniai duomenys

  • Variklis: 847 cm3
  • Variklio galia: 84,6 kW (115 AG) prie 10 000 aps./min
  • Variklio sukimo momentas: 87,5 Nm prie 8 500 aps./min
  • Degalų bako talpa: 18 l
  • Svoris su degalais: 263 kg
  • Degalų sąnaudos testo metu: 7 l / 100 km
  • Sėdynės aukštis: 820 mm
  • Kaina: 15 123 eurai
„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.5714

Naudoto „Opel Grandland“ testas: ko vertas didžiausias gamintojo SUV

2017 metais debiutavęs „ Opel Grandland X “ (atnaujinimo metu atsikratęs X raidės pavadinime)...

Atnaujinto „Ford Focus Active“ testas: nustebinęs senbuvis

Šiandien 30 000 eurų už naują automobilį yra toli gražu nebe pasakiški pinigai – už tiek...

Naudoto „Nissan Leaf“ elektromobilio testas: kaip nenusipirkti katės maiše

Šioje apžvalgoje ir vaizdo medžiagoje rasite pagrindinę informaciją, kuri bus aktuali...

Naujo „Lexus NX“ testas: pirmas toks markės hibridas (vien elektra – beveik 100 kilometrų)

Antros kartos „ Lexus NX “ yra pagamintas naudojant naują „GA-K“ platformą ir siūlomas su...

Naudotas „Volkswagen Tiguan“: sunku rasti trūkumų (kas bendro tarp „Volkswagen Beetle“, „Golf“ ir „Tiguan“)

2016 metais debiutavęs antros kartos „ Volkswagen Tiguan “ buvo pagamintas naudojant naują...

Top naujienos

Delfi Plius Lauryna Vireliūnaitė

Grozevas įvardijo, koks žmogus galėtų ateiti po Putino: tai būtų pats baisiausias variantas

Tarptautinės grupės „ Bellingcat “ vyriausiasis tyrėjas Christo Grozevas teigia, kad...

Dešimtys tūkstančių gyventojų bus priskirti nepasirengusiems dirbti: kyla klausimų dėl naujos tvarkos

Seimui pritarus Užimtumo sistemos pakeitimams, tarnyba jau ruošiasi skirstyti bedarbius į...

Karas Ukrainoje. Žiniasklaida: Rusija svarsto antrąjį Kijevo puolimą Baltarusijoje – nerimą keliantys ženklai

Ukrainos ginkluotosios pajėgos pripažino, kad Rusijos pajėgos padarė pažangą Donecko srityje...

Istorija, kuria Lietuvoje niekas nenorėjo patikėti: lovoje su kitu vyru užtiktas užsienietis išgyveno tikrą pragarą (1)

Tūkstančiams užsieniečių prieglobsčio nesuteikęs Migracijos departamentas (MD), tikėtina,...

Paskutinį pavasario savaitgalį – itin nemalonių orų porcija

Šeštadienio dieną, Lietuvos orus lems ciklono pietinė dalis. Vyraus debesuoti su pragiedruliais...

Jasikevičiaus auklėtiniams teko rimtai paprakaituoti ketvirtfinalyje graikas vos nefiksavo trigubo dublio, turkas atsidūrė ligoninėje

Ispanijos ACB lygos ketvirtfinalio seriją iki dviejų pergalių reguliaraus sezono nugalėtoja „...

Šokas Stambule: Eurolygos čempionai – sumalti į miltus savo pačių gerbėjų akivaizdoje

Jei Eurolygos čempionų trofėjų išlaikiusi Stambulo „Anadolu Efes“ ekipa tikėjosi viena koja...

Delfi PliusJurga Grigienė

Londone dirbanti lietuvė sklaido mitus apie gandais apipintą gydymo būdą: išbandę nustemba, koks jis paprastas ir veiksmingas

Tikriausiai ne vienas esate girdėję pasakojimų apie stebuklingą išgijimą panaudojus hipnozinę...

Delfi PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Tikina, kad tai – beprecedentė situacija Lietuvoje: perspėja dėl naujų grėsmių, kurių anksčiau neturėjome

Praėjusiais metais per Baltarusiją į Lietuvą patekę migrantai, kurių dauguma negavo...