aA
Jei jau taip sutapo, kad mėgstate keliauti motociklu ir esate neabejingas mokslinei fantastikai, tiesiog negalite praeiti pro japonišką „Yamaha Niken“ – tarsi iš kitos planetos atskriejusį triratį motociklą.

Realybė, žinoma, ne tokia kvapą gniaužianti nei pirmas motociklo įspūdis (ne veltui pristatymo vaizdo medžiagoje juo važiuoja Imperijos kareivį primenantis vairuotojas), bet japonų motociklų gamintojo vaizduotė negali nežavėti – du ratai priekyje ir vienas gale – tokios koncepcijos daugiau nesiūlo nei vienas kitas motociklų gamintojas.

Žinoma, išskyrus „Piaggio MP3“ ir... „Yamaha Tricity“ mopedus, turinčius tokį patį ratų išdėstymą. Tik su itališku mopedu viskas paprasčiau – atvažiavai, nulipai ir nuėjai. O štai „Tricity“ priekinės pakabos konstrukcija kitokia – atvažiavai, nulipai ir, jei jo neatrėmei kojele, jis nukris. Tokią pačią pakabos konstrukciją turi ir „Niken“, be to, pasižymintis ir aukštesniu svorio centru. Tai kokiems velniams visa ši sudėtinga architektūra (daugiau apie „Leaning Multi-Wheel“ pakabą galima sužinoti čia) su dvigubomis apverstomis priekinėmis šakėmis, jas jungiančia gudria lygiagrečių traukių sistemą ir net keturiais priekiniais amortizatoriais?

Ogi komfortui ir saugumui. Nes du priekiniai ratai – dvigubai didesnis sukibimo plotas, gerokai sumažinantis tikimybę, kad nuslys priekinis ratas (šiuo atveju ratai) – jei vienas ratas praranda sukibimą, kitas ratas saugo nuo nuslydimo, taip sumažinant griuvimo pavojų. Akivaizdu, kad tokia konstrukcija padidina ir stabdymo efektyvumą, atitolinant tą momentą, kada į darbą turi įsitraukti ABS sistema. Tiesa, priekyje yra ne įprasti 17“, bet 15“ colių ratai (galinė padanga yra „190/55 R 17“ dydžio), tad ir stabdžių diskai mažesni. Atitinkamai – ir didesnė reikalinga stabdymo jėga.

O dar ši konstrukcija žymiai padidina važiavimo komfortą – motociklo priekinė šakė su nepriklausoma dviejų ratų pakaba tarsi sklendžia kelio paviršiumi. Tai yra neabejotinas privalumas, bet yra ir trūkumas.

Nes važiuodamas nelabai jauti kas vyksta su priekiniais ratais ir norėtųsi labiau įtraukiančio važiavimo proceso. Bet jei reikia įveikti tolimą atstumą, manau, tai tik privalumas, nevarginantis tolimoje kelionėje važiuojant bet kokiu keliu. Galinė pakaba yra reguliuojama – standartinis nustatymas yra komfortiškas, bet galima pasirinkti ir standesnę amortizaciją.

Varančioji jėga – trijų cilindrų 847 cm3 variklis (toks pats kaip „MT-09“ ir „Tracer 900“ modeliuose, tik su sunkesniu alkūniniu velenu, todėl ne taip azartiškai, bet tolygiau renkamais sūkiais), pasiekiantis 115 AG ir 87 Nm sukimo momentą. Motoras daugiau nei pakankamas rodsteriui ar lengvam kelioniniam motociklui, tačiau aiškiai per silpnas 263 kilogramus sveriančiam triračiui, jei norite sukti rankeną lyg skristumėte kosminiu motociklu.

Bet keliavimui – visai pakankamas. Tuo labiau, kad aukščiausią, šeštą pavarą galima jungti jau prie 60 km/h, o su antra pavara galima bėgėtis net iki pat 130 km/h – pavaros yra itin ilgos. Tiesa, degalų sąnaudos nėra pačios mažiausios – vėlgi dėl ne pačio geriausio galios ir svorio santykio, jos tik važiuojant lėtai nukrito iki 7 l/100 km.

Dar norėtųsi aukštesnio priekinio stiklo – vėl gi su mintimi, kad keliauti šiuo triračiu motociklu būtų tikrai patogu tiek dėl komfortiškos pakabos, tiek ir dėl geresnį sukibimą užtikrinančių priekinių ratų, kai reikėtų važiuoti blogu oru. Tad jei dairotės kelioninio motociklo ir mėgstate originalius sprendimus, kai tik baigsis karantinas skubėkite išbandyti šį japonišką triratį – jei neturite erdvėlaivio piloto licencijos ir nereikalingas viršgarsinis greitis, šis motociklas jus gali tikrai nustebinti.

Daugiau apie naują „Yamaha Niken“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje, kurios pabaigoje sužinosite ir vieną netikėtą atradimą.

„Yamaha Niken“ techniniai duomenys

  • Variklis: 847 cm3
  • Variklio galia: 84,6 kW (115 AG) prie 10 000 aps./min
  • Variklio sukimo momentas: 87,5 Nm prie 8 500 aps./min
  • Degalų bako talpa: 18 l
  • Svoris su degalais: 263 kg
  • Degalų sąnaudos testo metu: 7 l / 100 km
  • Sėdynės aukštis: 820 mm
  • Kaina: 15 123 eurai
„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.5714

Naujo „Škoda Enyaq iV“ testas: kuo baigėsi prieš šimtmetį prasidėję eksperimentai su elektra? (5)

Čekijos „Škoda“ (nors, galbūt, reikėtų sakyti Vokietijos, kadangi „Volkswagen“ koncernui...

Naujo „Citroën ë-C4“ elektromobilio testas: ekonominės klasės „rolsroisas“ (46)

Aišku, įvardinti kompaktinį „ Citroën “ automobilių komforto etalono vardu yra daugiau nei...

Naujo elektrinio „Fiat 500“ testas: laimingi pinigų neskaičiuoja (60)

O praktiškesni kraipo galvas ir perklausia – kiek kiek kainuoja naujas šeimos pagrandukas...

Naujo „Range Rover Velar“ testas – princui Filipui jis būtų patikęs (15)

Ar žinojote, kad velionis Anglijos karalienės Elžbietos Antrosios vyras Edinburgo hercogas...

Elektrinio „Volkswagen ID.4“ testas: naujos kartos „vabalas“ šiuolaikiniams hipiams (119)

„Volkswagen“ koncernas visais laikais turėjo sėkmingus pardavimus užtikrinančių modelių....

Top naujienos

Galimybių pasu galės naudotis paskiepyti ar persirgę koronavirusu: instrukcija, kaip gauti tai patvirtinantį dokumentą (111)

Vyriausybė nusprendė, kad jau nuo gegužės 24 dienos Lietuvoje pradės veikti Galimybių pasas ....

Profesorius Usonis siūlo naują vakcinavimo taktiką: yra du keliai ir šis būtų tikrai greitesnis (160)

Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys ketvirtadienį pranešė, kad gegužės 31 dieną...

Atmainos plinta: nustatyti 192 britiškosios ir 23 Anykščiuose rasto viruso atmainų atvejai

Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija (NVSPL), koordinuojanti koronaviruso...

Teismas: Veryga kurį laiką buvo nelegalus operacijų vadovas trys sprendimai prieštarauja teisės aktams (177)

Buvęs sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nuo praėjusių metų gegužės pradžios...

Lietuva – Europos šalių, kuriose daugiausiai sergama koronavirusu, penketuke, Lenkija išsiskiria mirtingumu (131)

Jau praėjusią savaitę Lietuva pagal sergamumą koronavirusu iškopė į šeštą, o pagal...

Birutė Vėsaitė grįžta į aktyvią politiką (216)

Oficialu: socialdemokratė Birutė Vėsaitė – naujoji Lazdijų rajono savivaldybės tarybos...

„Bellingcat“: Miškinas ir Čepiga – nebe šnipai, Kremlius davė naujas pareigas (134)

Rusijos Vyriausiosios žvalgybos valdybos (GRU) agentai Aleksandras Miškinas ir Anatolijus Čepiga...

Lavrovas pagrasino ES: nepaliksime be atsako tokių išpuolių (440)

Rusija imsis atsakomųjų priemonių, jei Europos Sąjunga paskelbs Maskvai naujų sankcijų,...

Renginių industrijos asociacija apie Galimybių pasą: naudojimas – nesuprantamas (3)

Vyriausybei trečiadienį priėmus sprendimus dėl Galimybių paso, Renginių industrijos asociacijos...

Situacija darbo rinkoje keičiasi: analitikai gegužę užfiksavo rekordą (7)

Šių metų gegužės pradžia paženklinta nauju rekordu. Nepaisant pandemijos ir karantino,...