aA
Prieš metus bandytas naujasis „Volkswagen Polo“ stebino gerokai brandesnio ir klase ar net dviem aukštesnio automobilio savybėmis, o priekaištauti galima buvo nebent tik dėl kainos. Tačiau kai kalbame apie karštąją GTI versiją, reikia pripažinti, kad kaina čia – tikrai ne svarbiausias dalykas.

Ir štai aš vienas pirmųjų Baltijos šalyse gavau progą išbandyti naujojo „Polo“ sportiškąją GTI versiją. Išbandyti ne bet kur, o Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamose kasmetinėse žurnalistų lenktynėse. Dvi dienos, kelios dešimtys skirtingų greičio ruožų – nuo kartodromų, darbo rinkos mokymo centrų, miestų aikščių iki oro uostų – apleisto Latvijoje ir specialiai šiam renginiui porai valandų uždaryto Palangos oro uosto.

200 AG – tiek turi naujasis „Polo GTI“. Čia sumontuotas tokio paties darbinio tūrio kaip ir didesniajame „Golf GTI“ dviejų litrų variklis, tik pasiekiantis 35 AG mažiau – važiuodami greituose ruožuose jų pasigedome labiausiai ir neatrodo, kad padidinti galią bent iki vyresniojo brolio pajėgumo „Volkswagen“ sudarytų daug problemų ir išlaidų. O dar čia 320 Nm sukimo momentas – palyginti su praeitos kartos GTI, kuris turėjo 1.8 l motorą, jis didesnis net 70 Nm.

Ir tai užtikrina tiek geresnę dinamiką startuojant, taip pat ir greitesnę reakciją į akceleratoriaus paspaudimą kai jau važiuojama. Efektyviai startuoti padeda „Launch Control“ sistema – pasirenki sportišką važiavimo režimą, išjungi stabilumo kontrolę, vienu metu nuspaudi stabdžio ir akceleratoriaus pedalą ir lauki užgęstančių raudonų šviesų.

Po kelių startų supratau, kad numesti stabdžio pedalą reikia einant 59-ai sekundei – tą pusę sekundes sudvejojusi ir nuo pernelyg didelių apkrovų DSG dviejų sankabų transmisiją sauganti sistema kompaktišką hečbeką išsmūgiuoja į trasą finišo link lyg kamuoliuką beisbolo lazda. Fantastika – bėgėjimasis vyksta lyg iš natų, o daug vingių turinčiose trasose perjungti pavaras svirtelėmis prie vairo nėra nei laiko, nei noro: važiuojant sportiniu režimu, visada palaikomi optimalūs sūkiai, laiku jungiama tiek aukštesnė, tiek ir žemesnė pavara, tad net nekilo minčių, kad galėčiau tai atlikti geriau – kelis kartus pabandžiau ir pamiršau.

Ir dar fantastiškai tiksli ir aiškiai veikiant vairo sistema drauge su stangriai suderinta pakaba – vienas malonumas valdyti tokį automobilį daug posūkių turinčiuose greičio ruožuose. Žinoma, tik priekiniais ratais varomas „Polo“ turi sukibimo ribas, o ir padangos kentėjo ant nelygaus asfalto. Bet viskas vyksta aiškiai ir prognozuojamai – tokiu automobiliu važiuoti smagu ir gatvėje, ir lenktynių trasoje.

Todėl nieko keisto, kad po kelių metų dalyvavimo žurnalistų ralyje pasiekėme geriausią, penktą rezultatą, į priekį praleidę tik 400 AG „Audi RS3“, du 270 AG „Hyundai i30 N“ ir dar kolegą su „Colt“, bet čia jau koją pakišo klaidos.

Daugiau apie „Volkswagen Golf GTI“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (211)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Naujo „Bentley Continental GT“ testas: kai gali rinktis, automobilis – ar butas Vilniuje (53)

Už naujausią „B“ raidę ant variklio gaubto ir vairo turintį „Bentley“ modelį...

Elektrinio „Hyundai Kona“ testas: galimybės – kaip „Tesla“, bet kaina – kur kas mažesnė specialiai „Motorams“ iš Oslo (84)

Žinoma, pirmiausiai reikia apibrėžti sąvoką „mažesnė kaina“. Nes įprastas „Kona“ –...

„Renault“ prieš „Volkswagen“: kas gamina geresnius sportiškus hečbekus? (61)

„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta,...

Naujo „Audi A6“ testas: ar tai – lietuvio svajonių automobilis? (72)

Na, pasakykite man, koks žmogus nenorėtų išbandyti naujausio „ Audi A6 “? Jau aštuntą kartą...

Top naujienos

Atsiskleidė paveikslas, ko iš tikrųjų lietuviai su Šakalienės pagalba mokėsi už norvegų pinigus (613)

Vaiko teisių atėmimo istorijų fone parlamentarė Dovilė Šakalienė sulaukė kaltinimų, kad ji,...

Arūnas Milašius: Kada pigs butai ir ar teks brangiai gyventi naujoje realybėje (65)

Nekilnojamojo turto rinkoje vis daugiau prieštaringų ženklų į kuriuos vystytojai žvelgia su...

Karininko papirkimu įtariamas buvęs Šiaulių oro uosto vadovas Mikšys

BNS žiniomis, teisėsauga bandymu papirkti Lietuvos karininką įtaria buvusį ilgametį Šiaulių...

Feisbuke nuskambėjusio skandalo finalas: keturių vaikų motina areštinės išvengė (37)

Ketvirtadienio vakarą socialiniame tinkle ėmė plisti tiesioginė vaizdo transliacija, kurioje...

Skvernelis iškrito iš geriausiai vertinamų politikų dešimtuko: kokį sprendimą dabar priims premjeras? (159)

Visuomenė premjerą Saulių Skvernelį yra linkusi vertinti labiau neigiamai nei teigiamai, rodo...

Įvertino apokaliptines prognozes apie Trumpą (13)

„Prisimenant prognozes, kad, JAV prezidento rinkimus laimėjus D. Trumpui, Vašingtonas paskęs...

100 vaikų jau ruošiasi kelionei į Laplandiją: kartu su jais vyks ir Grybauskaitė (11)

„Vykstu su Lietuvos vaikais į Laplandiją pas Kalėdų Senelį ir tikrai nuvešime Jūsų laiškus...

Avarija kelyje Kaunas-Vilnius: krovininiame automobilyje pavojingas krovinys

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Kauno rajone, kelyje Kaunas–Vilnius ties sankryža su...

Dainininkas Stano atvirai apie išgirstą vėžio diagnozę: baimė - tai jausmas kurį pažinau giliausiai (317)

Dainininkas Stanislavas Stavickis -Stano patvirtino jau gerą pusmetį pramogų pasaulio...

Itin judri Vilniaus sankryža turėtų tapti pralaidesnė (14)

Dar daugiau teigiamų pokyčių sostinės eismo organizavime – sostinės savivaldybė gerina...