aA
Prieš metus bandytas naujasis „Volkswagen Polo“ stebino gerokai brandesnio ir klase ar net dviem aukštesnio automobilio savybėmis, o priekaištauti galima buvo nebent tik dėl kainos. Tačiau kai kalbame apie karštąją GTI versiją, reikia pripažinti, kad kaina čia – tikrai ne svarbiausias dalykas.

Ir štai aš vienas pirmųjų Baltijos šalyse gavau progą išbandyti naujojo „Polo“ sportiškąją GTI versiją. Išbandyti ne bet kur, o Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamose kasmetinėse žurnalistų lenktynėse. Dvi dienos, kelios dešimtys skirtingų greičio ruožų – nuo kartodromų, darbo rinkos mokymo centrų, miestų aikščių iki oro uostų – apleisto Latvijoje ir specialiai šiam renginiui porai valandų uždaryto Palangos oro uosto.

200 AG – tiek turi naujasis „Polo GTI“. Čia sumontuotas tokio paties darbinio tūrio kaip ir didesniajame „Golf GTI“ dviejų litrų variklis, tik pasiekiantis 35 AG mažiau – važiuodami greituose ruožuose jų pasigedome labiausiai ir neatrodo, kad padidinti galią bent iki vyresniojo brolio pajėgumo „Volkswagen“ sudarytų daug problemų ir išlaidų. O dar čia 320 Nm sukimo momentas – palyginti su praeitos kartos GTI, kuris turėjo 1.8 l motorą, jis didesnis net 70 Nm.

Ir tai užtikrina tiek geresnę dinamiką startuojant, taip pat ir greitesnę reakciją į akceleratoriaus paspaudimą kai jau važiuojama. Efektyviai startuoti padeda „Launch Control“ sistema – pasirenki sportišką važiavimo režimą, išjungi stabilumo kontrolę, vienu metu nuspaudi stabdžio ir akceleratoriaus pedalą ir lauki užgęstančių raudonų šviesų.

Po kelių startų supratau, kad numesti stabdžio pedalą reikia einant 59-ai sekundei – tą pusę sekundes sudvejojusi ir nuo pernelyg didelių apkrovų DSG dviejų sankabų transmisiją sauganti sistema kompaktišką hečbeką išsmūgiuoja į trasą finišo link lyg kamuoliuką beisbolo lazda. Fantastika – bėgėjimasis vyksta lyg iš natų, o daug vingių turinčiose trasose perjungti pavaras svirtelėmis prie vairo nėra nei laiko, nei noro: važiuojant sportiniu režimu, visada palaikomi optimalūs sūkiai, laiku jungiama tiek aukštesnė, tiek ir žemesnė pavara, tad net nekilo minčių, kad galėčiau tai atlikti geriau – kelis kartus pabandžiau ir pamiršau.

Ir dar fantastiškai tiksli ir aiškiai veikiant vairo sistema drauge su stangriai suderinta pakaba – vienas malonumas valdyti tokį automobilį daug posūkių turinčiuose greičio ruožuose. Žinoma, tik priekiniais ratais varomas „Polo“ turi sukibimo ribas, o ir padangos kentėjo ant nelygaus asfalto. Bet viskas vyksta aiškiai ir prognozuojamai – tokiu automobiliu važiuoti smagu ir gatvėje, ir lenktynių trasoje.

Todėl nieko keisto, kad po kelių metų dalyvavimo žurnalistų ralyje pasiekėme geriausią, penktą rezultatą, į priekį praleidę tik 400 AG „Audi RS3“, du 270 AG „Hyundai i30 N“ ir dar kolegą su „Colt“, bet čia jau koją pakišo klaidos.

Daugiau apie „Volkswagen Golf GTI“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Volvo S60“ testas: kokybė švediška, bet pagaminta JAV (65)

Po visai neseniai įvykusio naujojo „ Volvo V60 “ pristatymo sulaukiau kvietimo apsilankyti ir...

„Mercedes-Benz“ prieš „Audi“: kam pavyko pagaminti geresnį GT? (35)

Keturių durų kupė – terminas, kuris daugeliui vairuotojų iki šiol skamba absurdiškai....

Naujo „Peugeot 508 SW“ testas: prancūziškas antausis „Škodai“ ir kitiems specialiai DELFI iš Portugalijos (56)

„Peugeot“ ir frazė „vidutinės klasės automobilis“ – sunkiai viena nuo kitos atsiejamos....

Atnaujinto „Fiat 500X“ testas: populiariausias automobilis Lietuvoje? specialiai „Motorams“ iš Milano (46)

Retro išvaizdos „Fiat 500“ šeimos modeliai itin populiarūs pietinėse Europos valstybėse, o...

Naujo „Mercedes-Benz G63 AMG“ testas: kam rūpi bekelė – kalbame apie įvaizdį už 180 tūkst. eurų (86)

Garsiausia „ Mercedes-Benz “ gamos ikona galima laikyti G klasę. 39-erius metus gaminamas...

Top naujienos

Aklas pasimatymas su kandidatu. Maldeikienė visą skyrių savo knygoje paskirs Tapinui (32)

Parlamentarė Aušra Maldeikienė teigė, kad jos dalyvavimo prezidento rinkimuose tikslas nėra...

Daug metų neviešinta Freddie Mercury paslaptis: čia sukūrė paskutines dainas ir pasitiko mirtį (35)

Montrė miestelis Šveicarijoje daug metų buvo legendinio Freddie Mercury slėptuvė nuo viso...

Išdalinti „Žmonių“ apdovanojimai: paskelbti metų svarbiausieji, jautri Vido Bareikio žinutė ir skandalu tapęs įvykis (44)

Penktadienio vakarą šou pasaulio žvaigždės rinkosi į Lietuvos nacionalinį operos ir baleto...

Wolterso žmonai stiprybės linkėjęs Jasikevičius: tai gera pamoka komandai (21)

Šarūnas Jasikevičius vis dar nededa taško sunkiame periode, apie kurį kalbėjo jau ne sykį....

Nuslėpti pasikėsinimai į sovietų generalinius sekretorius: kaip išaiškinti sąmokslai ir kodėl visi mėginimai buvo nesėkmingi (81)

Pasikėsinimai į valstybių vadovus vykdomi visame pasaulyje. Ir tik Sovietų Sąjungoje dėl...

„Panathinaikos“ strategui po pertraukos patiko tik „Žalgirio“ arena

Rickui Pitino amerikietiška bendravimo maniera padeda aplenkti nemalonius klausimus, bet duoda mažai...

Pralaimėjimų šleifo nusikratę žalgiriečiai žavėjosi savo energija, Lekavičius nuo komentaro išsisuko (2)

Po pergalės prieš Atėnų „Panathinaikos“ „Žalgirio“ rūbinėje aidėjo juokas,...

Savaitgalį laukia mažesnis šaltukas

Šeštadienio naktį dar spės pasnigti daugelyje šalies vietovių, bet sniego iškris nedaug....

Sunku patikėti tokiomis kainomis: lietuvius gundo butais šalia jūros kranto už 7,5 tūkst. eurų (77)

Lietuvių susidomėjimas užsienio NT rinka neblėsta, o ypač, kai parduodamas turtas kainuoja itin...

Vakaro viešnios nepagailėjo intriguojančių detalių – iškirpčių ir gilių skeltukų (60)

Penktadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre startavo „Žmonių“...