aA
Prieš metus bandytas naujasis „Volkswagen Polo“ stebino gerokai brandesnio ir klase ar net dviem aukštesnio automobilio savybėmis, o priekaištauti galima buvo nebent tik dėl kainos. Tačiau kai kalbame apie karštąją GTI versiją, reikia pripažinti, kad kaina čia – tikrai ne svarbiausias dalykas.

Ir štai aš vienas pirmųjų Baltijos šalyse gavau progą išbandyti naujojo „Polo“ sportiškąją GTI versiją. Išbandyti ne bet kur, o Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamose kasmetinėse žurnalistų lenktynėse. Dvi dienos, kelios dešimtys skirtingų greičio ruožų – nuo kartodromų, darbo rinkos mokymo centrų, miestų aikščių iki oro uostų – apleisto Latvijoje ir specialiai šiam renginiui porai valandų uždaryto Palangos oro uosto.

200 AG – tiek turi naujasis „Polo GTI“. Čia sumontuotas tokio paties darbinio tūrio kaip ir didesniajame „Golf GTI“ dviejų litrų variklis, tik pasiekiantis 35 AG mažiau – važiuodami greituose ruožuose jų pasigedome labiausiai ir neatrodo, kad padidinti galią bent iki vyresniojo brolio pajėgumo „Volkswagen“ sudarytų daug problemų ir išlaidų. O dar čia 320 Nm sukimo momentas – palyginti su praeitos kartos GTI, kuris turėjo 1.8 l motorą, jis didesnis net 70 Nm.

Ir tai užtikrina tiek geresnę dinamiką startuojant, taip pat ir greitesnę reakciją į akceleratoriaus paspaudimą kai jau važiuojama. Efektyviai startuoti padeda „Launch Control“ sistema – pasirenki sportišką važiavimo režimą, išjungi stabilumo kontrolę, vienu metu nuspaudi stabdžio ir akceleratoriaus pedalą ir lauki užgęstančių raudonų šviesų.

Po kelių startų supratau, kad numesti stabdžio pedalą reikia einant 59-ai sekundei – tą pusę sekundes sudvejojusi ir nuo pernelyg didelių apkrovų DSG dviejų sankabų transmisiją sauganti sistema kompaktišką hečbeką išsmūgiuoja į trasą finišo link lyg kamuoliuką beisbolo lazda. Fantastika – bėgėjimasis vyksta lyg iš natų, o daug vingių turinčiose trasose perjungti pavaras svirtelėmis prie vairo nėra nei laiko, nei noro: važiuojant sportiniu režimu, visada palaikomi optimalūs sūkiai, laiku jungiama tiek aukštesnė, tiek ir žemesnė pavara, tad net nekilo minčių, kad galėčiau tai atlikti geriau – kelis kartus pabandžiau ir pamiršau.

Ir dar fantastiškai tiksli ir aiškiai veikiant vairo sistema drauge su stangriai suderinta pakaba – vienas malonumas valdyti tokį automobilį daug posūkių turinčiuose greičio ruožuose. Žinoma, tik priekiniais ratais varomas „Polo“ turi sukibimo ribas, o ir padangos kentėjo ant nelygaus asfalto. Bet viskas vyksta aiškiai ir prognozuojamai – tokiu automobiliu važiuoti smagu ir gatvėje, ir lenktynių trasoje.

Todėl nieko keisto, kad po kelių metų dalyvavimo žurnalistų ralyje pasiekėme geriausią, penktą rezultatą, į priekį praleidę tik 400 AG „Audi RS3“, du 270 AG „Hyundai i30 N“ ir dar kolegą su „Colt“, bet čia jau koją pakišo klaidos.

Daugiau apie „Volkswagen Golf GTI“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

„Motorai“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Volkswagen T-Cross“ testas: charizmatiškas šeimos pagrandukas, (ne)galėjęs būti šiek tiek kitoks (49)

Didesnio pravažumo automobiliai arba dar vadinamieji miesto visureigiai jau spėjo užpildyti gatves....

Naujo „Citroën C5 Aircross“ testas: automobilis su potencialu (131)

Lietuvoje pernai buvo parduoti 466 nauji „Citroën“ automobiliai, iš kurių 315 –...

Naujo „Škoda Scala“ testas: kuo jis geresnis už „Volkswagen“? (94)

Nors „ Škoda “ gamoje naujasis „Scala“ yra tarp mūsų rinkoje pigiausio ir mažiausio...

„Renault Kadjar“ testas: ar turbobenzininis variklis yra geriausias pasirinkimas? specialiai „Motorams“ iš Rumunijos (160)

Prieš savaitę rašiau apie išskirtinį ir galingą dyzelinį automobilį, kuriuo važiavome į...

„Yamaha Niken“ testas: tokio motociklo dar nebuvo (11)

Jei jau taip sutapo, kad mėgstate keliauti motociklu ir esate neabejingas mokslinei fantastikai,...

Top naujienos

Gėdingos Rusijos nesėkmės Libijoje: tolimo konflikto pasekmes gali pajusti ir Lietuva (65)

Libijoje nėra rusų karių. Taip dar dar gegužės viduryje Jungtinėse Tautose tikino Rusijos...

Pareigūnų krauju pažymėtas įvykis Mažeikių rajone: gaisravietėje rastas žmogaus kūnas, šalia jo – ginklas pakelti VSAT sraigtasparniai, nuolat pildoma (191)

Bendrasis pagalbos centras pranešė , kad Mažeikių r. , Viekšnių sen., Birbiliškės k.,...

Viruso priblokšti prabangūs viešbučiai atsiveria lietuviams: už nakvynę prašo iki 100 eurų (89)

Dėl pandemijos uždarytų prabangių Vilniaus viešbučių valdytojai nekantrauja, kada galės...

Vitalija Guobė

Mano vyras neturi ką veikti – nauja žmona ar nudistų pliažas? N-18

Tenka skaudžiai sau pripažinti: nebeturiu jokios politinės galios įtakoti valstybėje vykstančius...

Į paskutinę kelionę bendramintį palydėję motociklininkai: per akimirką svajonės sudužo į šipulius (182)

Per mažiau nei savaitę automobilių vairuotojų padarytos klaidos nusinešė dviejų jaunų...

Jurga Jurkevičienė: vos per kelias minutes paruošiami itališki kepsneliai (23)

Garsus gastronomijos istorikas Pellegrino Artusi teigia, kad šis vos per kelias minutes paruošiamas...

Šiame mieste prabangiausiuose viešbučiuose galima nakvoti itin pigiai: prezidentinio poilsio kainos patiks ir lietuviams (1)

Kaip ir visos valstijos Amerikoje, taip ir emyratai Jungtiniuose Arabų Emyratuose – vienas nuo kito...

Kovojate prieš hipertenziją? Privalote įsidėmėti 3 taisykles, jei norite išspręsti problemą (12)

Daugeliui žmonių vengiant reguliariai tikrintis kraujo spaudimą, sergamumo mastai hipertenzija...

Plaukų priežiūra vasarą: vaistininkė patarė, kokia priemonė gali gerokai pagerinti plaukų būklę

Plaukų slinkimas , riebalavimasis ar sausumas – dažniausios moteris varginančios plaukų...

|Maža didelių žinių kaina