aA
Prieš metus bandytas naujasis „Volkswagen Polo“ stebino gerokai brandesnio ir klase ar net dviem aukštesnio automobilio savybėmis, o priekaištauti galima buvo nebent tik dėl kainos. Tačiau kai kalbame apie karštąją GTI versiją, reikia pripažinti, kad kaina čia – tikrai ne svarbiausias dalykas.

Ir štai aš vienas pirmųjų Baltijos šalyse gavau progą išbandyti naujojo „Polo“ sportiškąją GTI versiją. Išbandyti ne bet kur, o Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamose kasmetinėse žurnalistų lenktynėse. Dvi dienos, kelios dešimtys skirtingų greičio ruožų – nuo kartodromų, darbo rinkos mokymo centrų, miestų aikščių iki oro uostų – apleisto Latvijoje ir specialiai šiam renginiui porai valandų uždaryto Palangos oro uosto.

200 AG – tiek turi naujasis „Polo GTI“. Čia sumontuotas tokio paties darbinio tūrio kaip ir didesniajame „Golf GTI“ dviejų litrų variklis, tik pasiekiantis 35 AG mažiau – važiuodami greituose ruožuose jų pasigedome labiausiai ir neatrodo, kad padidinti galią bent iki vyresniojo brolio pajėgumo „Volkswagen“ sudarytų daug problemų ir išlaidų. O dar čia 320 Nm sukimo momentas – palyginti su praeitos kartos GTI, kuris turėjo 1.8 l motorą, jis didesnis net 70 Nm.

Ir tai užtikrina tiek geresnę dinamiką startuojant, taip pat ir greitesnę reakciją į akceleratoriaus paspaudimą kai jau važiuojama. Efektyviai startuoti padeda „Launch Control“ sistema – pasirenki sportišką važiavimo režimą, išjungi stabilumo kontrolę, vienu metu nuspaudi stabdžio ir akceleratoriaus pedalą ir lauki užgęstančių raudonų šviesų.

Po kelių startų supratau, kad numesti stabdžio pedalą reikia einant 59-ai sekundei – tą pusę sekundes sudvejojusi ir nuo pernelyg didelių apkrovų DSG dviejų sankabų transmisiją sauganti sistema kompaktišką hečbeką išsmūgiuoja į trasą finišo link lyg kamuoliuką beisbolo lazda. Fantastika – bėgėjimasis vyksta lyg iš natų, o daug vingių turinčiose trasose perjungti pavaras svirtelėmis prie vairo nėra nei laiko, nei noro: važiuojant sportiniu režimu, visada palaikomi optimalūs sūkiai, laiku jungiama tiek aukštesnė, tiek ir žemesnė pavara, tad net nekilo minčių, kad galėčiau tai atlikti geriau – kelis kartus pabandžiau ir pamiršau.

Ir dar fantastiškai tiksli ir aiškiai veikiant vairo sistema drauge su stangriai suderinta pakaba – vienas malonumas valdyti tokį automobilį daug posūkių turinčiuose greičio ruožuose. Žinoma, tik priekiniais ratais varomas „Polo“ turi sukibimo ribas, o ir padangos kentėjo ant nelygaus asfalto. Bet viskas vyksta aiškiai ir prognozuojamai – tokiu automobiliu važiuoti smagu ir gatvėje, ir lenktynių trasoje.

Todėl nieko keisto, kad po kelių metų dalyvavimo žurnalistų ralyje pasiekėme geriausią, penktą rezultatą, į priekį praleidę tik 400 AG „Audi RS3“, du 270 AG „Hyundai i30 N“ ir dar kolegą su „Colt“, bet čia jau koją pakišo klaidos.

Daugiau apie „Volkswagen Golf GTI“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujos „Toyota Supra“ testas: legenda grįžo, nesvarbu, kad su BMW širdimi specialiai DELFI iš Madrido (45)

„Tikriausiai tai paskutinis kartas, kai „Toyota“ gali sau leisti pagaminti sportinį automobilį...

Elektrinio „Volkswagen e-Crafter“ testas: idėja gera, bet kas įpirks? (18)

Vokietijos „Volkswagen“ intensyviai dirba, stengdamiesi išpirkti kaltę dėl masinės neapykantos...

Naujo „Renault Megane R.S.“ testas: garantuotas emocijų užtaisas su vienu „bet“ (14)

Šis 280 AG ryškiai oranžinis hečbekas yra tikras emocijų generatorius – jei tik yra noras, jis...

„Volkswagen Polo GTI“ testas: iš gatvės – į lenktynių trasą (22)

Prieš metus bandytas naujasis „Volkswagen Polo“ stebino gerokai brandesnio ir klase ar net...

Naujo „Jeep Wrangler“ testas: ką gali tikras džipas? specialiai „Motorams“ iš Austrijos (18)

Pirmyn, atgal, dar šiek tiek atgal. Pirmyn pirmyn, atgal, stok! Panašu, kad „atvažiavome“ –...

Top naujienos

Išaušo istorinio vizito diena: kuo Pranciškus skiriasi nuo pirmtakų (19)

Nusistovėję stereotipai esą popiežius, jų aplinką supa didžiulė prabanga.

Po kelionės keltu – lietuvės perspėjimas: nepasitikrinę prarasite nemažai pinigų (39)

Naują būdą keliauti atradusi vilnietė Justina pasijautė išleidusi daugiau nei turėjo. Pasak...

Orai: temperatūra per parą kris 10 laipsnių kiekvieną dieną šals vis labiau (11)

Labai šiltas dienas keis lietingos ir vėsios. Rugsėjo 22 dieną termometrai rodys 10 laipsnių...

Vilniaus centre „pabiro plytos“: neklusnius vairuotojus tramdė net policijos švyturėliais (15)

Artėjant šeštadieniniam popiežiaus Pranciškaus vizitui Vilniuje, pagrindinėse sostinės...

Pasipiktino prabangiais modeliais su „vardiniais“ elektromobilių numeriais, bet „Regitra“ atrado kitą bėdą (166)

Prabangūs BMW, „ Audi “, „Porsche“ su elektromobiliams skirtais valstybinio numerio...

Jauna šeima: kaip pasiruošti susitikimui su popiežiumi (293)

Į susitikimus su rugsėjo 22–23 dienomis Lietuvoje viešėsiančiu popiežiumi Pranciškumi...

Moterų siaubas Klaipėdoje: mieste siautėja ginkluotas užpuolikas (100)

Po moters, šeštadienį vežimėlyje stūmusios vaiką, kraupios akistatos su užpuoliku Klaipėdos...

Nuslėptas dokumentas parodė tikrąjį rusų sukčiavimo mastą: JAV trūko kantrybė (165)

Jungtinių Tautų ekspertų grupės parengtoje ataskaitoje konstatuojama, kad Šiaurės Korėja...

Tragišką kūdikio pagrobimo istoriją lig šiol gaubia daug paslapčių (6)

Nors įtariamasis buvo identifikuotas, teisiamas ir pripažintas kaltu, vėliau jam įvykdyta mirties...

Naujausias Kepenio užmojis – tam nepritaria net medikai (236)

Alternatyvia Lietuvoje laikoma ajurvedos medicina randa kelią į Lietuvos Seimą. Parlamentaras...