Pasirodo, „Volkswagen“ yra prie tų, kuriems šis skaičius yra svarbus. Mat vokiečiai mums nori pasakyti, kad 3 cm kilstelėjus įprastą „Passatą“ galima gauti visais keliais galintį važiuoti automobilį. O kaip kitaip reikėtų suprasti „Alltrack“ versijos pavadinimą?

Tai – didžiausia, brangiausia ir geriausiu pravažumu pasižyminti „Passat“ versija. Nors tai lengvasis automobilis su universalo kėbulu, savo išvaizda ir pravažumo savybėmis jis artėja prie SUV klasės automobilių, tokių kaip „Tiguan“.

„Volkswagen“ teigia, kad šios modifikacijos atsiradimą lėmė prielaidos, kad kai kurie vairuotojai važinėjimui nesudėtingos bekelės sąlygomis renkasi būtent lengvuosius automobilius ir pageidauja sportiškos, universalios ir tvirtos bei patikimos transporto priemonės. Taigi būtent tokiems vairuotojams ir skirtas „Passat Alltrack“.

Nuo įprasto universalo išoriškai šis modelis skiriasi tik buferių ir ratų arkų apsauga. Šios detalės suteikė tvirtumo įspūdį ir sunku būtų paneigti, kad tokie akcentai šiam automobiliui tinka.

Salone naujos „Passat“ versijos pokyčiai apsiriboja „Alltrack“ logotipais, kurie papuošė slenksčius ir dėtuvę šalia pavarų perjungimo svirties. Daugiau viskas išlaikyta kaip ir būdinga „Volkswagen“ – kokybiškai ir patogiai.

Tik švelniai bekelei?

Taigi 3 cm (iki 16,5 cm) padidėjusi prošvaisa yra bene didžiausias „Alltrack“ skirtumas nuo įprasto „Passat“ universalo. Tiesa, dar gamintojai sako, kad padidintą pravažumą užtikrina ir didesni įkalnės įveikimo kampai.

Variklių asortimente – 2.0 TSI, 210 AG ir 2.0 TDI (140 arba 170 AG) variantai. Visi modeliai komplektuojami su nuolatine visų varančiųjų ratų pavara „4MOTION“. Lietuvoje išbandėme silpnesnę dyzelinę versiją, kuri derinama tik su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže. Tai gali tapti rimtu trūkumu tiems, kurie naudoja automobilį priekabų ar namų ant ratų tempimui, todėl jie greičiausiai turės rinktis galingesnę 170 AG versiją su automatine DSG transmisija.

O 2.0 TDI, 140 AG modelis skirtas norintiems ne tik padidintu pravažumu pasižyminčio, bet ir pakankamai ekonomiško visais ratais varomo automobilio. Jis komplektuojamas su „BlueMotion“ technologija ir „Start-Stop“ sistema.

Tarsi norėdami patvirtinti „visureigiškas“ šio „Passato“ galimybes, gamintojai jame įdiegė bekelei skirtas sistemas, kurias iki šiol turėjo tik tikri „Volkswagen“ SUV, tokie kaip „Tiguan“. Šalia pavarų perjungimo svirties esantis „Offroad“ mygtukas įjungia sistemą, kuri palengvina važiavimą prastais keliais, pavyzdžiui leidžiantis nuo kalno (ji veikia važiuojant iki 30 km/val. greičiu). Sistema taip pat optimizuoja stabdžių ir diferencialo darbą. Įprastai „4Motion“ sistema 90 proc. variklio galios siunčia priekinei ašiai, tačiau esant reikalui galiniams ratams gali būti perduodama ir 100 proc. galios.

Įbridus į gilesnę bekelę teoriškai turėtų padėti iš metalo pagaminta variklio, transmisijos ir išmetimo sistemos apsauga. Tačiau praktiškai bandyti „Passat Alltrack“ galimybes rimtoje bekelėje prireiks daug drąsos, nes 16,5 cm prošvaisa tikrai nėra stebuklinga ir turbūt pasitarnaus tik statant automobilį prie statesnio šaligatvio bortelio.

Nors 2.0 l, 140 AG yra silpniausias „Alltrack“ pasirinkimas, šis agregatas ne tik patikimai traukia automobilį, bet ir yra gana taupus (bandymų metu sąnaudos buvo apie 6-7 l/100 km, gamintojų nurodomas vidurkis – 5,7 l/100 km). Pakaba standi, bet nelygumai įveikiami patogiai. Nors teoriškai automobilis skirtas švelniai bekelei, juo nenusivilsite ir išsiruošę į ilgą kelionę. Bagažinės talpa išties daro įspūdį – 588 l važiuojant penkiese ir 1716 l nulenkus galines sėdynės, o greitkelyje galėsite mėgautis tyliu važiavimu.

Konkurentų nedaug

Norintys įsigyti „Passat“ universalą su „4Motion“ sistema nuo šiol turės rinktis „Alltrack“ versiją – įprasto tokio modelio „Volkswagen“ pasiūloje tiesiog nebeliko. O tai reiškia, kad ir mokėti reikės daugiau. 2.0 TDI, 140 AG modelis yra pigiausias „Alltrack“ pasirinkimas, kainuojantis nuo 113 405 Lt. Dar keli tūkstantėliai ir išeis, pavyzdžiui, tikras SUV „Audi Q5“.

Svajojantys apie kažką panašaus į pseudo visureigį, priklausantį lengvųjų automobilių kastai, gali pažiūrėti į „Subaru Outback“, „Volvo XC70“, pasiūlymus arba palaukti „Peugeot 508 Hybrid4“. Pasirinkimas nėra didelis, štai kodėl ir gimė „Passat Alltrack“, kuris neabejotinai privilios pirkėjų nuo šių konkurentų.

Volkswagen Passat Alltrack“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1968 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 103 kW/140 AG/4200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/1750-2750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4771 mm
Plotis: 1820 mm
Aukštis: 1550 mm
Važiuoklės bazė: 2710 mm
Prošvaisa: 165 mm
Svoris: 1706 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,3 sek.
Maksimalus greitis: 198 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,7 l/100 km
CO2 emisija: 149 g/km
Bagažinės tūris: 588/1716 l
Kaina: nuo 113 405 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (80)