aA
„Volkswagen“ žengia į pikapų rinką ir rugsėjį Vokietijoje pradeda prekiauti nauju šio segmento modeliu „Amarok“. Lietuvoje jis pasirodys tik 2011-ųjų pradžioje, tačiau DELFI Auto jau turėjo galimybę išbandyti šį galingos išvaizdos automobilį.
Volkswagen Amarok
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

„Volkswagen Amarok“ yra gaminamas Argentinoje, netoli šalies sostinės Buenos Aires esančioje Pacheco gamykloje. Automobilio pavadinimas yra tarptautinis ir jis bus toks pat visose rinkose, kuriose bus parduodamas. Žodis „amarok“ Kanadoje ir Grenlandijoje gyvenančių eskimų kalba reiškia „vilkas“.

Tokio tipo mašinos itin populiarios Šiaurės ir Pietų Amerikoje, taip pat Australijoje, Afrikoje ir Azijos rinkose. Visur, išskyrus Europą. Todėl žengdamas į pikapų rinką, „Volkswagen“ tikrai nesitaiko į Senąjį žemyną, o į Ameriką. Čia terminas „vidutinio-dydžio“ (angl. „mid-size“) naudojamas kalbant apie ilgesnes nei 5 metrų ilgio mašinas. Apie 2 mln. šio segmento naujų automobilių parduodama kasmet, todėl „Volkswagen Commercial Vehicles“ mato puikias perspektyvas dar neišbandytoje pikapų klasėje. Vokiečiai giriasi, kad vos pradėjus prekiauti „Amarok“, Pietų Amerikoje akimirksniu sulaukta 25 tūkst. užsakymų. „Volkswagen“ tikisi, kad pusę „Amarok“ pardavimų sudarys būtent Pietų Amerikos rinka, o likusią dalį pasiskirstys Europa ir kitos rinkos.

Krovinių skyrius – geriausias klasėje

Naujausių „Volkswagen“ modelių dizaino akcentus perėmęs „Amarok“ drąsiai galėtų rungtis dėl konkurso „Mis Pikapas“ nugalėtojo laurų, jei tik kam nors šautų į galvą surengti tokias „grožio“ varžytuves. Vis dėlto ne automobilių išvaizda lemia daugelio šio segmento mašinų pirkėjų simpatijas. Tai – komercinis transportas, dažniausiai skirtas sunkiam darbui miškuose, statybvietėse, vežant krovinius ir pan. Kaip alternatyvą visureigiams tokias mašinas neretai renkasi ir aktyvaus laisvalaikio mėgėjai, ieškantys atokių ir sunkiai pravažiuojamų vietų žvejybai ar medžioklei.

Viena-Bratislava. Tokį maršrutą su stabtelėjimu specialiai įrengtoje bekelės trasoje žurnalistams sugalvojo „Volkswagen Commercial Vehicles“ padalinio atstovai. Pažinties su „Amarok“ dieną oras pasitaikė pakankamai ekstremalus – porą valandų lietus pliaupė taip, kad važiuoti mažesnių gabaritų automobiliu būtų buvę ne itin jauku. Tačiau naujojo vokiečių pikapo, matyt, neišgąsdintų ir baisieji šios vasaros potvyniai, negailestingai talžę Rytų Europą. Iš tiesų vairuodamas 5254 mm ilgio, 1944 mm pločio ir 1834 mm aukščio automobilį, kurio prošvaisa – 249 mm, jautiesi esąs galingas kelyje ir bekelėje.

„Volkswagen Amarok“ krovinių skyrius yra įspūdingo dydžio – 1555 mm ilgio, 1620 mm pločio, o bendras plotas skaičiuojamas 2,52 m2. Gamintojai pabrėžia, kad tai yra geriausi rezultatai klasėje. Be to, bagažinės krašto aukštis yra 503 mm, o maksimalus krovinio svoris gali būti net iki 1147 kg (užsisakius specialią „Heavy Duty“ komplektaciją).

Kol kas pirkėjams bus siūloma 4 durų „Double Cab“ versija su dviguba kabina, kurioje patogiai turėtų tilpti 5 suaugusieji. Pirmoje 2011 m. pusėje pasirodys ir 2 durų modelio „Single Cab“ versija. O automobilio salone jokių naujovių nepamatysite - viskas „volkswageniška“ nuo pradžios iki pabaigos, medžiagos vokiškai kokybiškos, tad turėtų tarnauti ilgai.

Tarsi eiklus žirgas, o ne darbinis kuinas

„Volkswagen Amarok“ variklių pasiūlą sudaro du dyzeliniai keturių cilindrų 122 arba 163 AG jėgos agregatai. Automobilio pristatymo metu išbandėme galingesnį variantą, suderintą su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže (automatinė transmisija pasirodys vėliau). 2.0 l darbinio tūrio agregatas su dviguba turbina išvysto maksimalų 400 Nm sukimo momentą jau esant 1500 aps./min. Varomas šiuo varikliu, „Amarok“ nepriminė „apsunkusio“ pikapo. Su organizatorių „dovanėle“ priekaboje (200 kg svorio kroviniu) automobilis buvo tarsi eiklus žirgas, o ne darbinis kuinas, neleidžiantis abejoti savo galimybėmis tiek greitkelyje (maksimalus jo greitis – 182 km/val.), tiek ir pasukus iš kelio.

Gamintojai giriasi, kad pirmasis „Volkswagen“ pikapas yra nepralenkiamas savo klasėje ir pagal ekonomiškumą. Kuro sąnaudos važiuojant nuo Vienos iki Bratislavos siekė apie 8-9 l/100 km, o tai panašiai kiek ir deklaruoja gamintojai (7,8-7,9 l/100 km). Verta paminėti ir tai, kad „Amarok“ yra pirmasis savo segmente, kurio CO2 emisija yra mažesnė nei 200 g/km.

„Volkswagen Amarok“ pirkėjai galės rinktis iš trijų skirtingų važiuoklės tipų: pasirenkamos arba pastovios visų varančiųjų ratų sistemos ir galinių varančiųjų ratų sistemos. Pastaroji siūloma su bazine versija.

Standartinės įrangos sąraše bus mechaniškai valdomi langai bei veidrodėliai, į aukštį reguliuojamos priekinės sėdynės, nulenkiama galinių sėdynių eilė, o ESP sistema taip pat bus ir bazinėje komplektacijoje. Norintys daugiau patogumo galės užsisakyti aukštesnio įrangos lygio „Amarok Trendline“ bei „Amarok Highline“ versijas.

Konkuruos su japoniškais pikapais

Pagrindiniais „Amarok“ konkurentais įvardijami japoniški modeliai „Mitsubishi L200“, „Toyota Hilux“, „Nissan Navara“. Vokietijos rinkoje „Volkswagen Amarok“ turėtų būti pristatytas rugsėjį, o Lietuvoje šis pikapas pasirodys ne anksčiau kaip 2011 m.

Apie kainas vokiečiai automobilio pristatymo metu nebuvo linkę kalbėti. Iš „Volkswagen“ atstovų pavyko išpešti tik tiek, kad pradinė „Amarok“ kaina bus maždaug 5 proc. didesnė už „Toyota Hilux“, kurį patys gamintojai laiko svarbiausiu varžovu. Vis dėlto po kiek laiko paaiškėjo, kad vokiečiams „Amarok“ turėtų kainuoti nuo 28 940 eurų (99,9 tūkst. Lt). „Hilux“ Lietuvoje kainuoja nuo 77 990 Lt. Taigi jei „Amarok“ ir lietuviams bus siūlomas už panašią sumą kaip ir vokiečiams, tuomet naujojo pikapų rinkos žaidėjo kaina bus gerokai didesnė nei „Hilux“.

Anksčiau nei Vokietijoje „Volkswagen Amarok“ debiutas įvyks Rusijoje. Rugpjūčio pabaigoje Maskvos automobilių parodoje „Volkswagen“ šios šalies rinkai pristatys šį naująjį pikapą, kuris kainuos nuo 990 tūkst. rublių (86,7 tūkst. Lt).

„Volkswagen Amarok“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1968 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 120 kW/163 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 400 Nm/1500-2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 5254 mm
Plotis: 1944 mm
Aukštis: 1834 mm
Važiuoklės bazė: 3095 mm
Svoris: 3040 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,1 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
Bagažo skyriaus plotas: 2,52 m2
Kaina: Lietuvoje nežinoma (Vokietijoje – nuo 28 940 eurų (99,9 tūkst. Lt)

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (211)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Naujo „Bentley Continental GT“ testas: kai gali rinktis, automobilis – ar butas Vilniuje (53)

Už naujausią „B“ raidę ant variklio gaubto ir vairo turintį „Bentley“ modelį...

Elektrinio „Hyundai Kona“ testas: galimybės – kaip „Tesla“, bet kaina – kur kas mažesnė specialiai „Motorams“ iš Oslo (84)

Žinoma, pirmiausiai reikia apibrėžti sąvoką „mažesnė kaina“. Nes įprastas „Kona“ –...

„Renault“ prieš „Volkswagen“: kas gamina geresnius sportiškus hečbekus? (61)

„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta,...

Naujo „Audi A6“ testas: ar tai – lietuvio svajonių automobilis? (72)

Na, pasakykite man, koks žmogus nenorėtų išbandyti naujausio „ Audi A6 “? Jau aštuntą kartą...

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Ką darys dotacijos netekę Palucko socdemai ir manifestą prieš valdančiuosius skelbiantys liberalai (9)

Kas išgelbės Gintauto Palucko socialdemokratus, kuriems už rinkimų pažeidimus atimta pusės...

Kaune - painios bylos finalas: sprendžiama, ar iš darželio paimtą vaiką grąžinti motinai (92)

Raudondvario seniūnijoje (Kauno r.) sprendžiamas klausimas, ar grąžinti paimtą penkerių metų...

Paliko traktorių judriausioje Vilniaus gatvėje, bet policija paaiškino – viskas pagal taisykles (31)

Ne vienas vairuotojas, pirmadienio vakarą važiavęs Vilniaus Tūkstantmečio gatve, galėjo tik...

Registrų centre beveik kas penktas darbuotojas susijęs giminystės ryšiais (7)

Registrų centro atliktas tyrimas parodė, kad beveik kas penktas įmonės darbuotojas (18 proc.),...

Kai kurių sričių darbuotojų Panevėžio regione trūksta kritiškai (3)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centre, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų iniciatyva,...

Po Austrijos pastabų sukruto visa Europa: pasirašomos sutarties pasekmes jausime ilgai? papildyta (293)

Vokietija kunkuliuoja. Šįkart dėmesio centre atsidūrė Jungtinių Tautų parengta Pasaulinė...

Toto Cutugno gyvenimas kaip filmas: žmoną mylėjo, bet gimė nesantuokinis vaikas, užklupo vėžys ir vos nežuvo aviakatastrofoje (4)

Liepą legendinis italas, padovanojęs pasauliui gausybę hitų, atšventė 75-ąjį gimtadienį....

Žinomos mamos apie vaikų skiepus: pasakė, kas padėjo apsispręsti papildytas vaikų profilaktinis skiepų kalendorius (14)

Skiepai vaikams šiandien vis dar aktuali tema. Paskleista baimė, kad neva skiepai sukelia autizmą...

Didingas paukštis, kurio neteksime: gaila, bet kažko imtis jau per vėlu (2)

Jau nuo neatmenamų laikų daugelyje tautų kilnusis erelis yra laikomas drąsos ir stiprybės...

Karjeros aukštumų pasiekusi lietuvė: jei tausosi save – rezultato nebus (77)

„Turiu labai smarkiai išreikštą „aš galiu“ savybę. Prisideda ir įgimtas žingeidumas....