Koks agregatas automobilyje svarbiausias? Pasimatavus dyzelinį trečios kartos „Yaris" atsakymų variantų sumažės iki vieno.
Toyota Yaris
© Gamintojo nuotr.

Pirmos kartos „Toyota Yaris" buvo maža išsišokėlė su otkutiūriniu prietaisų skydeliu. 1999-aisiais ji sirgo keletu vaikiškų ligų, bet buvo miela. Antros kartos modelis, pasirodęs 2005-aisiais, jau puikiai mokėjo ištarti „Rrrrrrrr", atrodė, ir važiavo kur kas solidžiau. Praėjusių metų pabaigoje pasirodęs trečios kartos aparatas atrodo ne kaip pavyzdingas mokinukas, o intelektualus studenčiokas. Turintis Einšteino IQ koeficientą ir kai kuriuos mikroskopinio „Toyotos" modelio „iQ" eksterjero elementus.

Turėję progą pasivažinėti naujuoju jariu akcentavo du dalykus: palyginti su pirmtakais, neįtikimai geresnis automobiliuko valdymas ir geras 1,4 litro darbinio tūrio dyzelinis variklis. Mašina su juo važiuoja taip azartiškai, kad techniniuose popieriuose nurodytą skaičių - 90 arklių - iš pradžių palaikai klaida. Juk dyzelinių bombų nebūna? Tačiau patikrinęs vidutines degalų sąnaudas (jos iš tiesų gana artimos gamintojų deklaruojamiems 4 l/100 km) prieš japonų inžinierius nukeli kepurę. Vertinant dinamines ypatybes, elastingumą, ekonomiškumą, dermę su mechanine pavarų dėže, šis turbodyzelinis jėgos agregatas sunkiai pralenkiamas.

Antra geroji ypatybė - valdymas. Dabar „Yaris" manevringumu, reakcijomis į vairą, subalansuota pakaba sugeba papirkti net ir pretenzingiausiai nusiteikusius vairuotojus. Vieno B klasės favoritų apsisukimo spindulys tėra 4,7 metro.

Kur kas daugiau ginčų kelia dizainerių sprendimai. Vieniems trečios kartos „Yaris" beveik idealus miesto automobiliukas - draugiškai besišypsantis radiatoriaus grotelėmis. Stilius išraiškingas, bet neįmantrus. Jo salonas kur kas funkcionalesnis ir talpesnis(naujasis modelis beveik 10 mm ilgesnis, jo ratų bazė 50 mm ilgesnė už pirmtaką).

Deja, pasidžiaugti interjero erdvių komponavimu ar apdailos medžiagų kokybe nėra kaip. Čia niekas nepasikeitę nuo akmens amžiaus - primityvu, kieta. Nors vairaratis reguliuojamas visomis kryptimis, amplitudės mažos, todėl prie sėdėsenos reikia priprasti. Padėtį gelbsti tik atsiradęs 6,1 colio jutiklinis ekranas „Toyota Touch", leidžiantis patogiai valdyti įvairias automobilio funkcijas. Galima apsirūpinti „Bluetooth" sąsaja ir USB jungtimi, navigacijos su internetine paieškos sistema (tam prie mašinos kompiuterio reikia prijungti išmanųjį telefoną), skaityti ir rašyti SMS, pliurpti feisbuke ir t. t.

Automobiliukas turi dar keletą protingų dalykų. Tarkim, priekinio lango apiplovimo sistema dirba taip, kad, prieš valytuvo šluotelei braukiant nešvarumus, ten užpurškiama ploviklio - dėl to stiklas mažiau raižomas. Taip pat reiktų pagirti sklandžiai dirbančią „Start/Stop" sistemą.

Siūloma pasirinkti vieną iš penkių skirtingų komplektacijos lygių ir trejas ar penkerias dureles. „Yaris" vertas dėmesio.

„Toyota Yaris“ 1.4 D-4D specifikacija

SKAIČIAI

1364 cm3, keturi cilindrai, priekiniai varantieji ratai, 90 AG, 205 Nm, 3,9 l/100 km, 102 g/km CO2, nuo 0 iki 100 km/val. per 10,8 sekundės, 175 km/val., 1525 kg

KAINA

Nuo 41 330 litų

NUOSPRENDIS -7

Bręsdamas „Yaris" sugebėjo šiek tiek pasenti, tačiau tikrai nesusirgo Alzheimeriu. Grumtis su varžovais iš Vokietijos ir Prancūzijos nebus paprasta.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujojo „Kia Ceed“ testas: euroautomobilis specialiai „Motorams“ iš Faro, Portugalijos (7)

Jei tikėti kiekvienu „Kia“ rinkodarininkų žodžiu, naujasis „Ceed“ yra labiausiai...

„Peugeot Rifter“ testas: naujasis partneris specialiai DELFI iš Monako (5)

Naujuoju partneriu ji vadinu neatsitiktinai – ankstesnės kartos šis automobilis mums pažįstamas...

„Ford EcoSport“ testas: aukščiau (ne)būtinai geriau (12)

Subkompaktiniai krosoveriai Europos rinkose ima dominuoti, tad nenuostabu, kad jų savo...

Naujojo „Peugeot 508“ testas: intriga paruošta specialiai DELFI iš Monako (26)

Dar visai neseniai vidutinio dydžio sedanai buvo vieni trokštamiausių automobilių. Kompanijų...

Naujojo „Volvo V60“ testas: alternatyva be kompromisų specialiai „Motorams“ iš Barselonos (29)

Jei prieš metus man būtų reikėję rinktis vidutinės klasės prestižinį modelį, tikriausiai tai...

Top naujienos

Feisbuke plinta siūlymai, kaip užsidirbti iš „Maxima“ kortelės (31)

„Pinigai grįžta perkant“, – džiaugsmingai skelbia viena feisbuko grupė. Joje visi norintys...

Charkoviečiai pageidauja pasiskolinti mūsų prezidentę: jos reikia Ukrainai (346)

Prieš lankantis pusantro milijono gyventojų turinčiame, antrame pagal dydį Ukrainos mieste...

Skulptorius Vladas Kančauskas: naujas Druskininkų ženklas – mano darbo plagiatas (49)

Vos spėjo Druskininkų kurortas papuošti žiedinę sankryžą prie įvažiavimo iš Merkinės...

Trumpas po susitikimo su Putinu: aš manau, kad dabar mes einame teisingu keliu (1142)

Pirmadienį Helsinkyje susitiko JAV ir Rusijos vadovai. Tai buvo pirmasis dvišalis Donaldo...

Neringa Venckienė vėl sulaukė palaikymo: iš Lietuvos – laiškas JAV teismui (226)

Ketvirtadienį, liepos 12 d., Jungtinių Amerikos Valstijų teismas paskelbė, kad Neringos...

Lietuvos aukštuomenė parodė elegancijos ir gero skonio pavyzdį (98)

Tradiciškai liepos 14-ąją Turniškėse esančioje Prancūzijos rezidencijoje paminėta Bastilijos...

Gydytojai įspėja dėl naujos sparčiai lytiniu keliu plintančios ligos (66)

Gydytojai perspėja, kad kol kas mažai žinoma lytiniu keliu plintanti liga Mycoplasma genitalium...

Kodėl lietuviai mieliau renkasi lietuvišką prekę? (54)

Net 94 proc. Lietuvos vartotojų teigia teikiantys pirmenybę vietiniams produktams, didžiausias...

Neįtikėtina išgyvenimo istorija: prieš savaitę nuo 60 m. skardžio nulėkusi moteris rasta gyva išgyveno gerdama automobilio radiatoriaus vandenį (23)

Viena turistavusi pora rado dingusią moterį iš Oregono, kurios automobilis beveik prieš savaitę...

Maradona atskleidė savo planus Breste: statys gigantišką „Paukščių tako“ stadioną (8)

Girgždančiu ir kiek nuvargusiu balsu, ramiai rinkdamas žodžius futbolo legenda atskleidė...