aA
2014-uosius ketvirtos kartos „Toyota RAV4“ pasitiko atnaujinta variklių gama, geresnėmis komplektacijomis ir didesnių galimybių „Toyota Touch 2“ informacine/pramogine sistema. Tačiau į Graikiją žurnalistai iš visos Europos buvo pakviesti ne dėl šios priežasties. O todėl, kad šiemet „Toyota RAV 4“ modelis švenčia dvidešimties metų jubiliejų.
Toyota RAV4
© Gamintojo nuotr.

Netikėta modelio sėkmė

Pirmosios kartos „Toyota RAV4“ debiutavo 1994 metais Ženevos automobilių parodoje. Jis buvo pozicionuojamas daugiau ne kaip miestui, bet kaip pramogoms skirtas kompaktinis padidinto pravažumo automobilis. Be to, šį 3 durelių ir vos 3,69 metro ilgio automobilį (šiandien dažnas B segmento miesto mažylis yra didesnis) su visais varančiaisiais ratais net ir optimistiniais skaičiavimais buvo ketinama parduoti daugiausiai 4500 vienetų per metus.

Tačiau kai jau pirmąjį mėnesį po debiuto buvo sulaukta daugiau nei 8000 užsakymų, tapo aišku, kad rinkos naujoką lydės neeilinė sėkmė. Nors žvelgiant atgal aiškėja, kiek nedaug truko, kad automobilio projektas taip ir būtų likęs gulėti parengtų, bet dėl vienų ar kitų priežasčių neįgyvendintų vizijų stalčiuje.

Pirmą kartą modelio prototipas buvo pademonstruotas dar 1989 metų Tokijo automobilių parodoje. Tuo metu tai buvo tik tolima gamintojo vizija, siekiant sužinoti potencialių pirkėjų nuomonę. Ir ji pasirodė itin palanki! Tačiau praėjo dar penkeri metai, kol pagaliau buvo pristatytas gamybai parengtas „Toyota RAV4“ automobilis. Vyriausiajam inžinieriui Masakatsu Nonakai ir japonų bei europiečių pardavimų padalinių vadovų atkaklumo dėka vargais negalais pavyko įtikinti aukščiausiuosius koncerno vadovus, kad tuo metu dar neegzistavusio SUV automobilių segmento pionierių gali lydėti sėkmė.

Ir dar kokia sėkmė. Vien tik debiutiniais 1994 metais buvo parduoti 53 000 vienetai pirmosios kartos „Toyota RAV4“ automobilių. O po dviejų metų pirkėjai įsigijo daugiau nei 100 tūkst. šių SUV klasės pradininkų. Pernai visame pasaulyje buvo parduota gerokai daugiau nei pusė milijono „Toyota RAV4“ automobilių, o bendras nuo gamybos pradžios parduotų „Toyota RAV4“ skaičius yra daugiau kaip 5,2 milijonai vienetų.

Nuo eksperimento iki segmento lyderio

Pirmosios kartos modelis turėjo tik 3 dureles, aukštą prošvaisą, ne rėminį kaip įprastų visureigių kėbulą, tačiau visus varančiuosius ratus, pasižymėjo nedideliu svoriu ir buvo vos 3,69 metro ilgio. Ir tai pasirodė tikrai sėkmingas sprendimas. Automobilis buvo komplektuojamas su 2,0 l/129 AG benzininiu motoru, nuolatine 4x4 pavara ir nepriklausoma galine pakaba. Didesnė, penkių durelių 4,10 m ilgio versija debiutavo 1996 metais.

Antroji „Toyota RAV4“ karta pasirodė 2000 metais. Buvo siūlomi du benzininiai 1,8/123 AG ir 2,0/150 AG motorai, taip pat pirmą kartą debiutavo ir dyzelinis 2,0/116 AG motoras. Automobilis turėjo nuolatinę visų varančiųjų ratų sistemą su centriniu riboto praslydimo LSD diferencialu ir papildomai užsakomu galinės ašies „Torsen“ diferencialu.

2006 metais rinkai buvo pristatyta trečioji populiaraus SUV automobilio karta. Jis turėjo visiškai naują platformą, automobilis buvo gaminamas tik penkerių durelių, o JAV ir Rusijoje buvo galimybė užsisakyti prailginto kėbulo versiją. Modelis galėjo būti komplektuojamas ir su galingu V6 3,5 l motoru, taip pat turėjo elektronikos valdomą nebe nuolatinę 4x4 pavarą.

2013 metais debiutavo ketvirtoji „Toyota RAV4“ karta. Ji turi tik vieno kėbulo ilgio versiją, kuri yra 23,5 cm ilgesnė už trečiosios kartos trumpąjį modelį, ir 5 cm trumpesnė už ilgąjį. Automobilyje montuojama „Dynamic Torque Control“ visų varančiųjų ratų sistemą, kuri sukimo momentą ratams perduoda atsižvelgdama į greitį, ratų pasukimo kampą, išilginęs ir šonines automobilį veikiančias jėgas.

Naujas dyzelinis motoras ir geresnės komplektacijos

O 2014 metų Baltijos šalių rinkoje debiutavo modelis su nauju 2.0/124 AG dyzeliniu motoru. Jis galimas modeliuose tiek su priekiniais varančiaisiais, tiek ir visų ratų pavara, bei komplektuojamas su mechanine 6 pavarų greičių dėže.

Bandant automobilį su šiuo nauju motoru ir nepaisant jo palyginti nedidelės 124 AG galios, jis džiugino tyliu darbu, maža vibracija, nedidelėmis degalų sąnaudomis (važiuojant mišriu režimu, jos siekė iki 6 l/100 km) ir puikiai parinktu pavarų dėžės perdavimų skaičiumi – šis variklio ir pavarų dėžės tandemas išties puikiai suderintas, tad dinamikos netrūksta ne tik įprastame užmiesčio kelyje, bet net ir greitkelyje.

Atnaujinus modelį atsirado dar viena papildoma „Dark Brown Metallic“ kėbulo spalva, naujo dizaino 18 colių dydžio ratlankiai. Žemesnėse komplektacijose galima beraktė įlipimo ir užvedimo sistema. Taip pat „Premium Plus“ komplektacijoje atsirado atgalinės eigos aplinkos stebėjimo ir perspėjimo sistema. Be to, modelis nuo šiol komplektuojamas su nauja „Toyota Touch 2“ informacine/pramogine sistema, kuri siūlo geresnę navigaciją su eismo atnaujinimais realiuoju laiku ir „Google Street View“ paslauga.

„Toyota RAV4“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1998 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 91 kW/124 AG/3600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 310 Nm/1600 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4570 mm
Plotis: 1845 mm
Aukštis: 1660 mm
Važiuoklės bazė: 2660 mm
Svoris: 1510 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,5 sek.
Maksimalus greitis: 180 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,9 l/100 km
CO2 emisija: 127 g/km
Bagažinės tūris: 577/1776 l
Kaina: nuo 82 750 Lt

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Audi A6“ testas: ar tai – lietuvio svajonių automobilis? (70)

Na, pasakykite man, koks žmogus nenorėtų išbandyti naujausio „ Audi A6 “? Jau aštuntą kartą...

„Opel Grandland X“ testas: ar nenukentėjo vokiškų automobilių kokybė? (23)

„ Opel Grandland X “ turi tą pačią platformą kaip ir „ Peugeot 3008 “, o „Opel“ markė...

Naujos „Toyota Supra“ testas: legenda grįžo, nesvarbu, kad su BMW širdimi specialiai DELFI iš Madrido (51)

„Tikriausiai tai paskutinis kartas, kai „Toyota“ gali sau leisti pagaminti sportinį automobilį...

Elektrinio „Volkswagen e-Crafter“ testas: idėja gera, bet kas įpirks? (19)

Vokietijos „Volkswagen“ intensyviai dirba, stengdamiesi išpirkti kaltę dėl masinės neapykantos...

Naujo „Renault Megane R.S.“ testas: garantuotas emocijų užtaisas su vienu „bet“ (14)

Šis 280 AG ryškiai oranžinis hečbekas yra tikras emocijų generatorius – jei tik yra noras, jis...

Top naujienos

Patenkintas Jasikevičius „gražuolių“ matyti „Žalgiryje“ nenori: turime iš naujo tapti žvėrimis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (6)

Kauno „Žalgiris“ pademonstravo įspūdingą žaidimą puolime bei atidarė pergalių sąskaitą...

Sostinės pakraštyje – garsių prekių ženklų išparduotuvė, apie kurią nenorėtumėte niekam prasitarti (156)

Pasakoti ar nepasakoti – štai kur klausimas, kai kalba nukrypsta apie neseniai duris pravėrusias...

Orai: anticiklono įtaka Lietuvoje menks (1)

Ruduo mūsų norų nepaiso, teks susitaikyti, jog ketvirtadienis – paskutinė spalio diena, kai...

Mistinė vieta, apie kurią žino retas vilnietis: užsieniečiai čia plūsta tūkstančiais (76)

Retas vilnietis žino apie namą, stovintį Antakalnio V. Grybo gatvės Vaikų namų teritorijoje,...

Šaro rimbas padėjo: „Žalgiris“ Stambule parodė tikrąjį savo veidą (243)

Kauno „Žalgiris“ trečiadienio vakarą Stambulo „Sinan Erdem Dome“ arenoje ieškojo pirmos...

Spekuliantai pelnosi krentant Džeimso Bondo automobilio gamintojo akcijoms (14)

Galbūt investuotojams Džeimso Bondo automobilis ir patinka, bet gamintojo akcijomis jie spekuliuoja...

Draugystes pamiršę, bet Šaro pamokas įsiminę žalgiriečiai: norėjosi atsikratyti įtampos specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (1)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai neslepia – pergalė prieš Stambulo „Anadolu Efes“ komandą...

Liberalai panaikino Šimašiui palankų sprendimą narystė partijoje gali būti sustabdyta (160)

Remigijui Šimašiui paskelbus, kad antrosios kadencijos Vilniaus miesto mero kėdėje jis sieks su...

Metė siaubingus kaltinimus medžiotojo pašautam dviratininkui – mama vadina monstru ir gailisi, kad tiek mažai kankinosi buvusi mergina kaltina žvėrišku elgesiu (31)

Netekties palaužta dviratininko iš Didžiosios Britanijos Marco Suttono, kurį per klaidą Alpės...

Adomaitis: pametame kažkur galvas – nežinau, kaip paaiškinti (62)

Vilniaus „Ryto“ sirgaliai likus pusei minutės iki ketvirto kėlinio pabaigos traukė ne pergalės...