2014-uosius ketvirtos kartos „Toyota RAV4“ pasitiko atnaujinta variklių gama, geresnėmis komplektacijomis ir didesnių galimybių „Toyota Touch 2“ informacine/pramogine sistema. Tačiau į Graikiją žurnalistai iš visos Europos buvo pakviesti ne dėl šios priežasties. O todėl, kad šiemet „Toyota RAV 4“ modelis švenčia dvidešimties metų jubiliejų.
Toyota RAV4
© Gamintojo nuotr.

Netikėta modelio sėkmė

Pirmosios kartos „Toyota RAV4“ debiutavo 1994 metais Ženevos automobilių parodoje. Jis buvo pozicionuojamas daugiau ne kaip miestui, bet kaip pramogoms skirtas kompaktinis padidinto pravažumo automobilis. Be to, šį 3 durelių ir vos 3,69 metro ilgio automobilį (šiandien dažnas B segmento miesto mažylis yra didesnis) su visais varančiaisiais ratais net ir optimistiniais skaičiavimais buvo ketinama parduoti daugiausiai 4500 vienetų per metus.

Tačiau kai jau pirmąjį mėnesį po debiuto buvo sulaukta daugiau nei 8000 užsakymų, tapo aišku, kad rinkos naujoką lydės neeilinė sėkmė. Nors žvelgiant atgal aiškėja, kiek nedaug truko, kad automobilio projektas taip ir būtų likęs gulėti parengtų, bet dėl vienų ar kitų priežasčių neįgyvendintų vizijų stalčiuje.

Pirmą kartą modelio prototipas buvo pademonstruotas dar 1989 metų Tokijo automobilių parodoje. Tuo metu tai buvo tik tolima gamintojo vizija, siekiant sužinoti potencialių pirkėjų nuomonę. Ir ji pasirodė itin palanki! Tačiau praėjo dar penkeri metai, kol pagaliau buvo pristatytas gamybai parengtas „Toyota RAV4“ automobilis. Vyriausiajam inžinieriui Masakatsu Nonakai ir japonų bei europiečių pardavimų padalinių vadovų atkaklumo dėka vargais negalais pavyko įtikinti aukščiausiuosius koncerno vadovus, kad tuo metu dar neegzistavusio SUV automobilių segmento pionierių gali lydėti sėkmė.

Ir dar kokia sėkmė. Vien tik debiutiniais 1994 metais buvo parduoti 53 000 vienetai pirmosios kartos „Toyota RAV4“ automobilių. O po dviejų metų pirkėjai įsigijo daugiau nei 100 tūkst. šių SUV klasės pradininkų. Pernai visame pasaulyje buvo parduota gerokai daugiau nei pusė milijono „Toyota RAV4“ automobilių, o bendras nuo gamybos pradžios parduotų „Toyota RAV4“ skaičius yra daugiau kaip 5,2 milijonai vienetų.

Nuo eksperimento iki segmento lyderio

Pirmosios kartos modelis turėjo tik 3 dureles, aukštą prošvaisą, ne rėminį kaip įprastų visureigių kėbulą, tačiau visus varančiuosius ratus, pasižymėjo nedideliu svoriu ir buvo vos 3,69 metro ilgio. Ir tai pasirodė tikrai sėkmingas sprendimas. Automobilis buvo komplektuojamas su 2,0 l/129 AG benzininiu motoru, nuolatine 4x4 pavara ir nepriklausoma galine pakaba. Didesnė, penkių durelių 4,10 m ilgio versija debiutavo 1996 metais.

Antroji „Toyota RAV4“ karta pasirodė 2000 metais. Buvo siūlomi du benzininiai 1,8/123 AG ir 2,0/150 AG motorai, taip pat pirmą kartą debiutavo ir dyzelinis 2,0/116 AG motoras. Automobilis turėjo nuolatinę visų varančiųjų ratų sistemą su centriniu riboto praslydimo LSD diferencialu ir papildomai užsakomu galinės ašies „Torsen“ diferencialu.

2006 metais rinkai buvo pristatyta trečioji populiaraus SUV automobilio karta. Jis turėjo visiškai naują platformą, automobilis buvo gaminamas tik penkerių durelių, o JAV ir Rusijoje buvo galimybė užsisakyti prailginto kėbulo versiją. Modelis galėjo būti komplektuojamas ir su galingu V6 3,5 l motoru, taip pat turėjo elektronikos valdomą nebe nuolatinę 4x4 pavarą.

2013 metais debiutavo ketvirtoji „Toyota RAV4“ karta. Ji turi tik vieno kėbulo ilgio versiją, kuri yra 23,5 cm ilgesnė už trečiosios kartos trumpąjį modelį, ir 5 cm trumpesnė už ilgąjį. Automobilyje montuojama „Dynamic Torque Control“ visų varančiųjų ratų sistemą, kuri sukimo momentą ratams perduoda atsižvelgdama į greitį, ratų pasukimo kampą, išilginęs ir šonines automobilį veikiančias jėgas.

Naujas dyzelinis motoras ir geresnės komplektacijos

O 2014 metų Baltijos šalių rinkoje debiutavo modelis su nauju 2.0/124 AG dyzeliniu motoru. Jis galimas modeliuose tiek su priekiniais varančiaisiais, tiek ir visų ratų pavara, bei komplektuojamas su mechanine 6 pavarų greičių dėže.

Bandant automobilį su šiuo nauju motoru ir nepaisant jo palyginti nedidelės 124 AG galios, jis džiugino tyliu darbu, maža vibracija, nedidelėmis degalų sąnaudomis (važiuojant mišriu režimu, jos siekė iki 6 l/100 km) ir puikiai parinktu pavarų dėžės perdavimų skaičiumi – šis variklio ir pavarų dėžės tandemas išties puikiai suderintas, tad dinamikos netrūksta ne tik įprastame užmiesčio kelyje, bet net ir greitkelyje.

Atnaujinus modelį atsirado dar viena papildoma „Dark Brown Metallic“ kėbulo spalva, naujo dizaino 18 colių dydžio ratlankiai. Žemesnėse komplektacijose galima beraktė įlipimo ir užvedimo sistema. Taip pat „Premium Plus“ komplektacijoje atsirado atgalinės eigos aplinkos stebėjimo ir perspėjimo sistema. Be to, modelis nuo šiol komplektuojamas su nauja „Toyota Touch 2“ informacine/pramogine sistema, kuri siūlo geresnę navigaciją su eismo atnaujinimais realiuoju laiku ir „Google Street View“ paslauga.

„Toyota RAV4“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1998 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 91 kW/124 AG/3600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 310 Nm/1600 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4570 mm
Plotis: 1845 mm
Aukštis: 1660 mm
Važiuoklės bazė: 2660 mm
Svoris: 1510 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,5 sek.
Maksimalus greitis: 180 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,9 l/100 km
CO2 emisija: 127 g/km
Bagažinės tūris: 577/1776 l
Kaina: nuo 82 750 Lt

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pirmoji pažintis su nauju „Citroen C5 Aircross“: itin laukiamas SUV specialiai „Motorams“ iš Paryžiaus (8)

Naujausias „ Citroen C5 Aircross SUV “ po debiuto Kinijoje suskubo prisistatyti ir Europoje. Ir...

Naujasis „Volkswagen Touareg“: yra tik vienas „bet“ specialiai „Motorams“ iš Zalcburgo (32)

„ Audi Q7 “, „ Porsche Cayenne “, „ Bentley Bentayga “ ir „ Lamborghini Urus “ –...

„Mitsubishi Eclipse Cross“ testas: užtemimas? Anaiptol (4)

Išvydus šį visiškai naujo „Mitsubishi“ kūrinio pavadinimą pirma į galvą šovusi mintis...

„Audi A7 Sportback” testas: neatsiejamas nuo trijų dalykų (21)

Penkerių durelių prabangus kupė automobilis – neatsiejama didžiosios vokiečių „premium“...

„Opel Insignia GSi“ testas: ar prisimenate šį vardą? specialiai „Motorams“ iš Marselio (27)

1984-ieji. Vakarų Europoje dominuoja hečbekai, o karščiausias jų – „Volkswagen Golf GTI“....

Top naujienos

Galingiausią žmogų Sovietų Sąjungoje pažadino skambutis, šis sureagavo ne iškart: pasekmės buvo tragiškos (49)

Ankstyvą 1986 m. balandžio 26-osios rytą įvyko viena didžiausių atominių katastrofų...

Palangos bare gavusi sąskaitą nustėro (117)

„Jei nebūčiau pastebėjusi, būčiau tiesiog sumokėjusi daugiau nei reikia, nes padavėjas nei...

Joninių laužai Kernavėje skelbia: dienos ima trumpėti (9)

Kur švęsti Jonines? Į šį klausimą vienintelį atsakymą žinantys kasmet traukia į Senąją...

Kraupiais nusikaltimais pažymėta Vilniaus vieta, kur siautė mokytoju troškęs tapti maniakas (71)

Sostinėje esančio Pasakų parko pavadinimą žino net ir kitoje Lietuvos pusėje gyvenantys...

Atmetęs dar vieną pasiūlymą iš už Atlanto Jasikevičius nesiblaškys – lieka „Žalgiryje“ (284)

Po istorinio sezono su Kauno „Žalgiriu“ 42 metų Šarūnas Jasikevičius vos kelias dienas...

Išvardijo, kokios ligos tyko vakarėlių užkandžiuose (4)

Koks vakarėlis, jei ant stalo nėra padėto didžiulio dubens traškučių ir užtepėlių jiems?...

Dramatiška vokiečių pergalė išsaugo pasaulio čempionų kailį incidentas po rungtynių (415)

Šeštadienio vakarą futbolo sirgalių dėmesį kaustė žūtbūtinė titulą ginančių vokiečių...

Septyni Europos nykštukai, kuriuos aplankysite per septynias dienas (7)

Nejaugi nenorėtumėte pasigirti kokią nors valstybę išmaišę skersai ir išilgai? Misija...

Aristokratė, kurią pamilo pats Voltaire’as: aistringa matematikė paviliojo ne tik grožiu, bet ir protu (15)

Emilie du Chatelet buvo talentinga matematikė ir Voltaire’o meilužė. Kartu jie vadovavo Isaaco...

7 vertingi stiliaus patarimai žemo ūgio moterims (19)

„Esu žemaūgė, taigi parduotuvių persirengimo kambariuose neretai atsiduriu su per dideliais...