Labai tikiuosi, kad bent pusė jūsų skaitysite šį straipsnį ne dėl antraštės. Tiesiog mėginame nesivadovauti stereotipais, o įdėmiau pažvelgti į praktinę reikalo pusę ir ją aprašyti. Žvelgiant į pasaulį atviromis akimis ir pavažinėjus už „Toyota Land Cruiser“ vairo belieka konstatuoti: tai yra puikiai miestui tinkantis automobilis. Pasiaiškinkime, kodėl.
"Toyota Land Cruiser"
© DELFI / Kiril Čachovskij

Sakote, kad „Land Cruiser“ labai didelis? Taip, nemenkas: ilgis 4780 mm, plotis 1885 ir aukštis net 1890 mm. Tačiau, mano galva, bet kurio miesto senamiesčio gatvelės yra skirtos vaikščiojimui pėstute, blogiausiu atveju – dviračio minimui.

O visur kitur šis automobilis telpa. Pavažinėjęs vos keletą valandų, jau įpratau prie parametrų dėl paprastos priežasties – labai gerai įrengtos vairuotojo padėties. Preciziškai susireguliuojanti daugiakryptė sėdynė leidžia spėriai patogiai įsitaisyti, o apžvalgumas pranoksta lūkesčius – matyti ir jausti aplinką netrukdo jokie kėbulo konstrukcijos sprendimai.

Sakysit, čia gi grynakraujis visureigis, ką jam mieste veikti? Atsakysiu: būtent dėl to, kad tai yra tikras rėminis visureigis, didžiausias malonumas jį vairuojant juntamas būtent mieste.

Turbūt ne vienas sostinės gyventojas pastebėjo, kad mūsų miesto gatvės turi unikalią šulinių išsidėstymo specifiką, kai kas 10-20 metrų gulintys blynai verčia vairuotoją veltis į pavojingą slalomą arba trankytis per požemių iškilumus. Ir taip visame mieste. Man atrodo, kad po Vilniaus gatvėmis gyvena keli šimtai tūkstančių Komunikacijos ir Infrastruktūros karalysčių nykštukų ir visi jie turi dureles tiesiai į savo namučius.

Ką jau ten šnekėti tiesiog apie gatvių būklę – kaip visada, norisi smarkiai geriau. Važiuodamas Antakalnio gatve viliuosi, kad kauniečiams jos niekas neparodytų, nes interneto juokai greitai pasikeistų sostinės gyventojų nenaudai.

"Toyota Land Cruiser"
"Toyota Land Cruiser"
© DELFI / Kiril Čachovskij

O su „Land Cruiser“ šios bėdos dingsta užmaršty kaip Venckienės partija. Važiuojant šiuo automobiliu mieste duobės, šulinių dangčiai, gulintys policininkai ir jūs – visi esate skirtingų dimensijų gyventojai. Be to, jūsų dimensija yra viršuje: jūs važiuojate išdidžiai ir solidžiai, o apačių bėdos ir lieka apačioms.

Pakaba yra adaptyvi ir kintamojo veikimo su elektroniniu būdu moduliuojama kinetine dinaminės pakabos sistema – šis derinys dirba gerai ir su viršvalandžiais. Tačiau neapsiribokime vien miestu.

Istorinis palikimas

Žvelgiant retrospektyviai Lietuvoje „Land Cruiser“ greičiausiai niekada nesiskundė nepopuliarumu. Apskritai, manau, kad kiekviena „Land Cruiser“ karta turi savo vairuotoją tiek pasaulyje (šis automobilis gaminamas nuo 1951 metų!), tiek mūsų krašte.

Dar tais laikais, kai Lietuvoje raudonas švarkas derėjo prie žalių kelnių, gebantys mokėti už kokybišką automobilį turėjo išsiugdę specifinį skonį, derinantį prabangą su pravažumu. Greičiausiai visi prakutę vairuotojai gyveno miškuose arba žvyro karjeruose, tik sunku pasakyti, ar taip derindavosi prie „Land Cruiser“, ar vis dėlto automobilį rinkdavosi pagal gyvenamąją situaciją.

Bet kokiu atveju, pasirinkimas nekelia abejonių ir dabar: visais ratais nuolat varomo visureigio „Multi-terrain“ valdymo sistema leidžia „Land Cruiser“ savininkui gyventi bet kur.

"Toyota Land Cruiser"
"Toyota Land Cruiser"
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tarkime, pakeliui namo jūs turite pravažiuoti asfaltuoto bei žvyruoto kelių atkarpas, tada šiek tiek kalvotų miško takelių, pora šimtų metrų pelkės, uolėto mėnulio landšafto ruožą, pasitaiko ir vienas kitas biraus smėlio kalnas, o nuo paskutiniojo – koks sutapimas – reikia lėtai nusileisti į garažą. Galbūt daugeliui jūsų tokios aplinkybės neleistų įsigyti to norimo namo, į kurio garažą čia hipotetiškai leidžiamės, bet su šia „Toyota“ dėl to nekiltų jokių bėdų.

Sukiodami ant centrinės konsolės patogiai įtaisytą valdymo skriemulį keičiate „Multi-terrain“ dangos režimus ir jums vis dar nerūpi, kas vyksta po ratais (na gerai, jeigu jau taip labai rūpi, tai lėtai ropščiantis vaizdą, kurio nematote savo akimis, gali parodyti keturios išorinės vaizdo kameros).

Tiesa, toks valdymas, kai „Multi-terrain“ kontrolei garbė skirta matomiausioje ir patogiausioje vietoje centrinėje konsolėje, yra siūlomas su prašmatniausiu „Premium“ paketu. Bet tai tik parodo gamintojo požiūrį į savo visureigį tikrąja to žodžio prasme.

Lyrinis nukrypimas

Mano teiginį apie miesto automobilį „Land Cruiser“ veržiasi patvirtinti dar viena aplinkybė. Atkreipkime dėmesį į šio automobilio išvaizdą. Suprantama, kad grožis yra subjektyvus pojūtis, tačiau subjektyviai ir pripažinkime – visi rėminiai visureigiai yra kvazimodai.

Tik kai kurie iš jų vis dėlto vertinami ir pagal galimybes patikti Esmeraldai. Su vairuotoju arba be jo.

Ir ką jūs sau galvojat? Per vieną dieną vairuodamas „Land Cruiser“ mieste suskaičiavau keturias „koleges“ prie tokio pačio automobilio vairo. Visos akivaizdžiai jaunesnės už mane ir gerokai gražesnės. Taip taip, už beveik penkių metrų ilgio ir dviejų metrų pločio visureigio vairo.

Labiausiai man džiugu dėl to, kad ir Lietuvoje, priešingai stereotipams, moterys dar tik įpusėdamos trečią dešimtį metų jau gali būti daug pasiekusios ir vairuoti automobilį, kurio kaina startuoja nuo 39 tūkst. eurų (gali „susikomplektuoti“ iki daugiau nei dvigubai didesnės). Iš kitos pusės, tai tik dar labiau patvirtina mano tezę apie miesto automobilį „Land Cruiser“.

Kiti praktinio panaudojimo aspektai

Grįžtame prie praktinio įvertinimo. Automobilis visiškai atitinka ir šeimyninio-kelioninio koncepciją: penki suaugę salone telpa absoliučiai komfortiškai, gale vietos apstu. Be to, galinių sėdynių nugarėlės – lyg lėktuve – dar nusilenkia žemiau, tad jūsų direktorius kelionės metu galės nusnūsti.

Apie 621 litro bagažinę nėra ko daugžodžiauti: po medžioklės čia tilps ir šernas, ir jo likvidatorius.

Ilgose kelionėse vasarą dėkosite japonams už porankyje sumontuotą šaldomą (galima įjungti atskiru mygtuku) talpyklą. O jei jau prabilom apie ilgas keliones, atskirai reikia pagirti „Land Cruiser“ už sukontroliuotus kėbulo siūbavimus važiuojant dideliu greičiu arba tiesiog dinamiškai mieste – rėminių visureigių savininkai žino, ką tai reiškia. Automobilis gerai subalansuotas.

Be to, ilgame kelyje pravers Adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema, kuri radaro pagalba seka priešais važiuojančius automobilius ir laikosi nuo jų užduotu atstumu. Kitaip tariant, greitkelyje jums belieka vairuoti, o „Land Cruiser“ pats susitvarkys su greitėjimu ir stabdymu.

"Toyota Land Cruiser"
"Toyota Land Cruiser"
© DELFI / Kiril Čachovskij

Labai didelis vairas iš pradžių vertė išpūsti akis, bet toks efektas buvo trumpas. Iš tikrųjų jis yra labai patogus: inžinieriai labai gerai paskaičiavo jūsų čiumpamas vairo vietas ir teisingai išdėliojo tiek apdailą (oda ar neslidus medis), tiek storį (medinė dalis yra plonesnė nei odinė). O kintamojo veikimo vairo stiprintuvo sistema paverčia vairaratį itin lengvai sukamu mieste ir stabilumą užtikrinančiai standėjančiu greitkelyje.

Salone vis dar nepavyko iki galo išgyvendinti keleto mažiau vykusių plastikinių elementų, bet tai paskesta bendram vaizde. O kampuota centrinė konsolė visiškai logiškai susišaukia su bendru automobilio dizainu.

Girti „Premium“ komplektacijos saloną yra už ką. Absoliuti surinkimo kokybė. Negana to, kad jau išgirta pakaba sugeria visus kelio nelygumų garsus, tai ir salone nė viena detalė neskleidžia jokio pašalinio garso. Todėl bendras solidus komforto įspūdis tik dar labiau stiprėja.

Drąsiai ženkime į ateitį

Aptarėme šio automobilio genezę mūsų šalyje, tad beliko pakalbėti apie tai, kas jame atspindi dabartį. O tai – 3 litrų dyzelinį motorą šiemet pakeitęs atnaujintas 2,8 litro darbinio tūrio D4D agregatas (174AG, 450 Nm su automatine 6 laipsnių pavarų dėže), automobiliui įliejęs modernios filosofijos.

Ta filosofija vadinasi „rūpestis mus supančia aplinka“, Senajame žemyne dažnai aptinkamas „Euro-6“ taršos reikalavimų atitikimo pavadinimu.

Kiek apmaudu, kad traukos jausmas greitkelyje neaplanko net akceleratoriui pasiekus dugną. Tiesą pasakius, operatorius stipriau įsitvėrė durelių ir nerimo kupinu balsu paklausė, ką aš darau, kai kasdieniame plente lenkėme mirties nuo senatvės vektoriumi judančią „Opel Vectra“. Šį klausimą jis suformulavo maždaug 28-ą lenkimo manevro sekundę, kai atrodė, kad jis niekad nesibaigs.

Amžinai visur vėluojantiems lietuviams tai gali nepatikti, bet vis dėlto atėjo metas į pasaulį žengti koja kojon su labiau išsivysčiusiomis šalimis. Tai reiškia, kad ekologija ir ekonomija nebėra kitų bėdos. Tai yra ir visų mūsų rūpestis.

Ir šiame kontekste „Toyota“ sukūrė visų laikų ekologiškiausią „Land Cruiser“ dyzelinį motorą: jame 9 procentais sumažintas CO2 išmetimas ir dėl naujos selektyvios katalitinės redukcijos sistemos eliminuojami 99 procentai azoto oksido emisijos.

Azoto oksidas yra būtent tos taršiosios dalelės, kurios sukuria smogą. Todėl nebereikia ir stebėtis tuo, kad net rėminis visureigis šiais laikais gali turėti ekologišką važiavimo režimą.

Bet nejautriems taršai piliečiams „Toyota“ turi ir kitą solidų argumentą – 9 procentais sumažėjusios naujojo variklio vidutinės kuro sąnaudos. Ir tai ne juokas, nes dešimtadaliu ilgesnis vienu baku nuvažiuotas atstumas ilgainiui tampa atostogomis nebe keturių, o penkių žvaigždučių viešbutyje. Arba „Attilio Giusti Leombruni“ batais – moterys žinos, apie ką aš.

Be to, mieste (kuriam taip tinka šis automobilis), naujojo variklio privalumai matomi jau kitu kampu: maksimalią trauką motoras pasiekia pakankamai žemame 1600–2400 apsukų diapazone, tad tarp šviesoforų „Land Cruiser“ juda greitai, o nauja 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė dirba sklandžiai, pavaras jungia tiksliai tada, kada reikia, ir taip prisideda prie aukščiau minėtos kuro ekonomijos.

Mūsų nuvažiuoto 251 kilometro distancijoje „Land Cruiser“ vidutiniškai vartojo 10,1 litro dyzelio. Tačiau turiu pažymėti, kad nemaža dalis kuro šįkart degė visapusiškai (tame tarpe – ir su pasunkinta dešine koja) bandant variklio galimybes, nes būtent naujas motoras buvo šio testo priežastis.

Gamintojas nurodo, kad mieste galima pasiekti 9,2 litro vidurkį ir, turbūt, tektų su tuo sutikti, nes toks rezultatas nėra toli mūsų užfiksuotojo. Mišriu režimu „Toyota“ žada „tilpti“ ir į 7,4 litro. Džiuginantis rezultatas 3 tonas sveriančiam kelių kreiseriui.

Kas labiausiai patiko: Pakabos darbas.

Kas labiausiai nepatiko: Mane labai erzina gamintojų noras įsiteikti kiekvienam visureigį perkančiam nykštukui – vidutinio ūgio žmogui masyvūs slenksčiai nepadeda įlipti į automobilį, o tiesiog purvina kelnes.

Pastabos pabaigai:

1. Mūsų bandyto penkeviečio „Premium“ komplektacijos modelio su 2,8 D4D varikliu ir 6 laipsnių automatine pavarų dėže kaina prasideda nuo 59 tūkst. 970 eurų. „Toyota“ atstovų teigimu, tam tikros komplektacijos „Land Cruiser“ Lietuvoje galima registruoti komerciniu transportu ir susigrąžinti PVM. Kol netikusi valdžia jo neištaškė, ar ne?

2. Tiesiog pasižiūrėkite nuotrauką. Taip, čia bagažinėje.

„Toyota Land Cruiser“ testas: neteisingai suprastas miesto automobilis
© DELFI (R.Pletkaus nuotr.)

3. Paskutinis argumentas dėl miesto. Važiuoklės prošvaisa – 22 cm. Duobės kiemuose neturi jokių prošvaisčių jus sustabdyti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Porsche Cayenne“ testas: sėkmės įkaitas specialiai DELFI iš Graikijos (9)

Ką daryti, kai gamini gerą ir komerciškai sėkmingą automobilį, kurio uždirbamų pinigų kalnas...

„Toyota Prius Plug in Hybrid“ testas: versija skeptikams (41)

Kai pernai su DELFI skaitytojais pasidalinau įspūdžiais apie naujos kartos „ Toyota Prius “,...

„Porsche 718 Cayman“: traukos centras (1)

Visatoje egzistuoja visuotinai pripažinti dėsniai , kurie nekelia jokių klausimų kiekvienam...

„Volkswagen T-Roc“ testas: automobilinis rokenrolas specialiai „Motorams“ iš Lisabonos (27)

Jei kas paklaustų, koks man gražiausias šiuolaikinio automobilio pavadinimas, atsakyčiau, kad „...

„Hyundai Kona“ testas: ir miestui, ir bekelei, ir dar stilingas specialiai „Motorams“ iš Barselonos (29)

Savo siekį Europoje jau po keleto metų tapti daugiausiai automobilių parduodančiu gamintoju iš...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (87)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (123)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Orai: į šalį užsuks žiema (1)

Pirmomis savaitės dienomis rudeniškus orus keis žiemiški: sparčiai atšals, o lietų keis...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (88)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Sutrypto „Žalgirio“ treneris pratrūko žaibais: reikėtų išvaikyti pusę komandos (12)

Labai abejotina, ar fiasko rudenį patyrusio Vilniaus „Žalgirio“ kapitono tiltelį ateinantį...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (173)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Blogiausiai dirbančiu ministru gyventojai išrinko Verygą (212)

Negebėjimas susitvarkyti su Gedimino kalno irimu – tikrai ne vienintelė priežastis, kodėl...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (133)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (114)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...

Mažeikiuose perėjoje mirtinai sužalota moteris, įtariamo vairuotojo ieško policija (25)

Sekmadienio vakarą Mažeikiuose, Žemaitijos gatvėje, perėjoje, rasta automobilio mirtinai...