Japonijos automobilių gamintoja „Toyota“ svajoja apie tai, kad artimiausioje ateityje mažylis iQ viešpataus transporto spūsčių kankinamuose didmiesčiuose. Mažai degalų naudojančio automobilio privalumai akivaizdūs: miniatiūriniai gabaritai, daugiau nei kuklus „apetitas“, futuristinis dizainas su visi kiti šiuolaikiniai privalumai. Estijos DELFI portalo žurnalistai aiškinosi, kokios tikrosios šio automobiliuko galimybės.
Toyota iQ
© DELFI.ee

Matyt, mūsų krašte automobilių parkavimo problema dar nėra labai opi, nes tokio tipo automobiliai gatvėse sudaro mažumą, nors miesto sraute zujantys „Smartai“ turbūt jau nieko nestebina. Šie įžūlūs „vabaliukai“, besilaikantys griežtos dietos, stengiasi atrodyti žvalūs, tačiau jiems tai nelabai sekasi.

Sukurti tikrą miesto automobiliuką japonai norėjo jau seniai. Koncepcinis iQ buvo pademonstruotas 2007 m. Frankfurto automobilių parodoje ir jis išoriškai nelabai skiriasi nuo serijinės versijos.

Pasirodęs automobiliukas sukėlė sprogusios bombos efektą – kone kas antra europietė įsimylėjo pačios mažiausios „Toyotos“ dizainą. Lakoniškam iQ pavadinimui kūrėjai suteikė ne vieną reikšmę: i – tai individualumas, inovacija ir intelektas, o Q – tai kokybė.

Šio modelio sukūrimas apėmė racionalaus vartojimo, ekologijos, aplinkos tausojimo ir saugumo filosofijas. Taip rimtai į šį automobilį žvelgę kūrėjai į gatves paleido pakankamai nerūpestingai ir aplinkiniams šypsenas keliantį iQ modelį.

Kas gali sėdėti už vairuotojo?

Automobiliuko proporcijos labai neįprastos, iš esmės iQ – tai vienos didelės durys. Beveik 3 metrų ilgio modelis turi pakankamą plotį – visus 1680 mm, o tai suteikia ne tik stabilumą kelyje, bet ir sudaro papildomą erdvę salone.

iQ išvaizda dvelkia futurizmu ir japoniškais animaciniais filmukais. Tokį dizainą sunku pamiršti: į tave žvelgia didelės šviesios akys, „Toyotos“ logotipas mašinos priekyje atrodo kaip nosis, variklio grotelėse galima įžvelgti siaurą burną su vos išsikalusiais dantukais. iQ atrodo tarsi nervingai prikandęs lūpą ir svarstantis, ar patiks pasauliui.

Atidarius duris mūsų nustebimui nėra ribų. Turbūt žodis „erdvu“ čia nelabai tinka, tačiau salono ankštu tikrai negali vadinti. Papildomą erdvę sudaro beveik horizontaliai įmontuotas priekinis stiklas. Daugiausiai dėmesio traukia monolitinis prietaisų skydelis.

Virš mygtukų yra navigacinės sistemos skystųjų kristalų ekranas, išsiskiriantis visapusiško minimalizmo fone. Siūlome iQ duoti specialią premiją už mygtukų kiekį. Čia jų labai mažai. O įprastos daiktų dėtuvės visai nėra, vietoj jos – odinis segtuvas.

Neginčijamas iQ pranašumas prieš minėtą „Smart“ – keturios sėdimos vietos, nors ir tai tik teorinis teiginys. Iš esmės turime tris pilnavertes ir vieną pagalbinę vietą. Už vairuotojo nugaros galėtų sėdėti vaikas, nykštukas arba tikras jogos fanatikas. Visiems kitiems tokie eksperimentai kenksmingi, nes vietos kojoms nelieka netgi jei vairuotojas yra 175 cm ūgio. Tačiau šalia vairuotojo esanti keleivio sėdynė dėl priekinės panelės konstrukcijos gali prisistumti maksimaliai į priekį ir taip pagelbėti gale sėdintiems keleiviams.

Tad galimybę parvežti draugus iš vakarėlio iQ savininkas turi. Svarbiausia – iš anksto visus įspėti, kad niekas nesiimtų su savimi krepšių. Bagažo skyrius, arba tiksliau bagažo plyšys, talpina geriausiu atveju segtuvą su dokumentais arba nešiojamą kompiuterį. Tiesa, užpakalines sėdynes galima sulenkti, tuomet iQ virsta dviviečiu automobiliu su talpia bagažine.

860 kg svorio iQ nereikalingas galingas variklis. Po mažylio variklio dangčiu gali slėptis 1 l agregatas (50 kW) arba 1,4 l dyzelinis (66 kW). Taip pat nuo liepos mėnesio gaminami iQ su benzininiais 1,3 l (72 kW) varikliais. Visi trys varikliai praktiškai neturi „apetito“. Vidutinės kuro sąnaudos svyruoja 4-5/100 l. „Toyotos“ inžinieriai, norėdami kuo racionaliau išnaudoti erdvę, specialiai iQ sukūrė plokščią kuro baką, kuris talpina 32 litrus.

1 l trijų cilindrų variklis, kuris buvo išbandytoje mašinoje, apdovanotas prestižine „Best engine of the year“ premija du metus iš eilės – 2007 ir 2008 m. Šis technologijos šedevras naudoja mažiau kuro ir išgauna daugiau galios. Tiesa, apie pagreitėjimą nuo 0 iki 100 km/val. geriau nekalbėti, nes atrodo, kad tai užtrunka visą amžinybę – net 15,5 sek.

Privalumų sąrašas ilgesnis už automobilį

Įsitaisęs prie automobilio vairo, spaudžiu mygtuką „Start-stop“. Per kėbulą pereina vos juntamas virpesys, variklio garsas tuščia eiga primena cikadų čirškimą, o labiau „vyriškas“ garsas atsiranda tik pasiekus 5000 aps./min. ribą. Trys cilindrai ir 68 AG neša mane per miesto gatves. Štai ji, gimtoji „Toyota iQ“ stichija. Žmonės bado į baltą mašinėlę pirštais, moja rankomis ir šypsosi. Įkvėpta aplinkinių dėmesio, „Toyota“ manevruoja posūkiuose pakankamai gerai, o trumpabazio automobilio valdymas puikus, beveik kaip gokarto. Tie, kas važinėja „Mini Cooper“ automobiliu, supranta, ką reiškia vairuoti mažylį.

Geram vairavimui padeda sportiškai suderinta važiuoklė, nors po pasikratymo po senamiesčio gatves, geležinkelio pervažas ir „gulinčius policininkus“, iškilo klausimas: ar pateisinti šiuos minusus mažos galios automobilyje, kuris sukurtas kaip miesto automobilis? Turbūt vertėjo sukurti minkštesnę važiuoklę.

Pagrindinį kozirį „Toyota iQ“ ištraukia parkavimo aikštelėse. Gerai įgudęs vairuotojas šį automobilį galės įkišti kur nori ir kaip nori. Šoninio vaizdo veidrodėliai geri, apsisukimo spindulys mažas, o matomumas puikus, tad jokios elektroninės parkavimosi pagalbos tikrai nereikalingos.

Po eksperimentų parkavimo aikštelėje pasukome į užmiesčio kelią. Mažyliui čia aiškiai nejauku. Užduotis „aplenk sunkvežimį su priekaba“ įgyvendinama sunkiai. Maksimalus automobilio greitis yra 150 km/val., nors jau pasiekus 120 km/val. imi šokinėti sėdynėje nuo menkiausio nelygumo.

Pažintį su vienu iš mažiausių šiuolaikinių automobilių iki šiol prisimename su šypsena. „Toyotos“ miesto automobiliukas turi ryškiai išreikštą charakterį, ko negalima pasakyti apie daugelį šiuo metu gaminamų naujų modelių. Kad ir ką kalbėtų pavyduoliai, „Toyotos iQ“ kokybė ir saugumas vertinami labai gerai. Ne veltui „Euro Ncap“ saugumo bandymuose šiam mažyliui buvo suteiktas maksimalus 5 žvaigždučių įvertinimas. Trumpai tariant, iQ privalumų sąrašas tikrai ilgesnis už patį automobilį.

Miesto automobilyje įdiegtos technologijos išspaudžia maksimumą iš minimumo. „Toyota iQ“ tikrai turi šansą pradėti naują automobilių gamybos erą, kurioje dydis turės reikšmę. Gaila, kad gana aukšta kaina vargu ar leis šiems gamtai ir vairuotojams draugiškiems automobiliams greitai išplisti mūsų keliuose.

„Toyota iQ“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 998 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 50 kW/68 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 91 Nm/4800 aps./min.
Pavarų dėžė: bepakopė „Multidrive“
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 2985 mm
Plotis: 1680 mm
Aukštis: 1500 mm
Važiuoklės bazė: 2000 mm
Svoris: 860 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 15,5 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,3 l/100 km
Bagažinės tūris: 32/645 l
Kaina: 49,4 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 45,6 tūkst. Lt)

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Porsche Cayenne“ testas: sėkmės įkaitas specialiai DELFI iš Graikijos (9)

Ką daryti, kai gamini gerą ir komerciškai sėkmingą automobilį, kurio uždirbamų pinigų kalnas...

„Toyota Prius Plug in Hybrid“ testas: versija skeptikams (41)

Kai pernai su DELFI skaitytojais pasidalinau įspūdžiais apie naujos kartos „ Toyota Prius “,...

„Porsche 718 Cayman“: traukos centras (1)

Visatoje egzistuoja visuotinai pripažinti dėsniai , kurie nekelia jokių klausimų kiekvienam...

„Volkswagen T-Roc“ testas: automobilinis rokenrolas specialiai „Motorams“ iš Lisabonos (27)

Jei kas paklaustų, koks man gražiausias šiuolaikinio automobilio pavadinimas, atsakyčiau, kad „...

„Hyundai Kona“ testas: ir miestui, ir bekelei, ir dar stilingas specialiai „Motorams“ iš Barselonos (29)

Savo siekį Europoje jau po keleto metų tapti daugiausiai automobilių parduodančiu gamintoju iš...

Top naujienos

Pentagono Kalėdų dovanos Baltijos šalims (481)

Po to, kai JAV Kongrese sutarta dėl rekordinio, beveik 700 mlrd. dolerių gynybos biudžeto,...

Už pažangios įmonės fasado – purvinų pinigų šleifas (106)

Prieš 7 metus mokslinės gamybinės akcinės bendrovės „ Precizika “ valdybos pirmininką...

Premjeras į ūkio ministrus teikia Virginijaus Sinkevičiaus kandidatūrą (13)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis BNS patvirtino pasirinkęs parlamentaro „valstiečių“...

Spūsčių priežastys – kaip ant delno: štai, kaip jos formuojasi (53)

Nuolat susidarantys, o po kiek laiko be jokios akivaizdžios priežasties išsiskirstantys transporto...

Vystytojai įvardino klaidas, kurias padaro naujakuriai (4)

Žmonės, įsigiję butą be apdailos, lengvai gali padaryti keletą klaidų, kurios paskui skaudžiai...

Dėl Rusijos milijardieriaus – įtūžis Kremliuje (31)

Prancūzijos pareigūnai trečiadienį pateikė kaltinimus mokesčių slėpimu Rusijos...

Aukštojo mokslo likimas Kaune: susijungimas neišvengiamas (9)

Šiuo metu Kaune veikia 5 universitetai, tačiau po reformos jų turėtų likti mažiau. DELFI domisi,...

20 dienų valgė ligoninės maistą: kai kurie pasiūlymai gerokai nustebino ligoninės komentaras (552)

Šimtai legendų, mitų, komentarų, nuotraukų, klausimų, nuolatinių diskusijų – daug neramumų...

Iš Kim Jong Uno – akibrokštas visoms Šiaurės Korėjos motinoms (39)

Bet kokį progresą paralyžiuojančias tarptautinės bendruomenės sankcijas užsitraukusioje ir...

Legendinio Benny Hillo gyvenimas už kadro buvo lyg tragikomedija: vaidino ištvirkėlį, mirė vienas prieš televizorių (25)

Alfredas Hawthorne‘as „Benny“ Hillas (1924 m. sausio 21–1992 balandžio 20) buvo britų...