aA
Japonijos automobilių gamintoja „Toyota“ svajoja apie tai, kad artimiausioje ateityje mažylis iQ viešpataus transporto spūsčių kankinamuose didmiesčiuose. Mažai degalų naudojančio automobilio privalumai akivaizdūs: miniatiūriniai gabaritai, daugiau nei kuklus „apetitas“, futuristinis dizainas su visi kiti šiuolaikiniai privalumai. Estijos DELFI portalo žurnalistai aiškinosi, kokios tikrosios šio automobiliuko galimybės.
Toyota iQ
Toyota iQ
© DELFI.ee

Matyt, mūsų krašte automobilių parkavimo problema dar nėra labai opi, nes tokio tipo automobiliai gatvėse sudaro mažumą, nors miesto sraute zujantys „Smartai“ turbūt jau nieko nestebina. Šie įžūlūs „vabaliukai“, besilaikantys griežtos dietos, stengiasi atrodyti žvalūs, tačiau jiems tai nelabai sekasi.

Sukurti tikrą miesto automobiliuką japonai norėjo jau seniai. Koncepcinis iQ buvo pademonstruotas 2007 m. Frankfurto automobilių parodoje ir jis išoriškai nelabai skiriasi nuo serijinės versijos.

Pasirodęs automobiliukas sukėlė sprogusios bombos efektą – kone kas antra europietė įsimylėjo pačios mažiausios „Toyotos“ dizainą. Lakoniškam iQ pavadinimui kūrėjai suteikė ne vieną reikšmę: i – tai individualumas, inovacija ir intelektas, o Q – tai kokybė.

Šio modelio sukūrimas apėmė racionalaus vartojimo, ekologijos, aplinkos tausojimo ir saugumo filosofijas. Taip rimtai į šį automobilį žvelgę kūrėjai į gatves paleido pakankamai nerūpestingai ir aplinkiniams šypsenas keliantį iQ modelį.

Kas gali sėdėti už vairuotojo?

Automobiliuko proporcijos labai neįprastos, iš esmės iQ – tai vienos didelės durys. Beveik 3 metrų ilgio modelis turi pakankamą plotį – visus 1680 mm, o tai suteikia ne tik stabilumą kelyje, bet ir sudaro papildomą erdvę salone.

iQ išvaizda dvelkia futurizmu ir japoniškais animaciniais filmukais. Tokį dizainą sunku pamiršti: į tave žvelgia didelės šviesios akys, „Toyotos“ logotipas mašinos priekyje atrodo kaip nosis, variklio grotelėse galima įžvelgti siaurą burną su vos išsikalusiais dantukais. iQ atrodo tarsi nervingai prikandęs lūpą ir svarstantis, ar patiks pasauliui.

Atidarius duris mūsų nustebimui nėra ribų. Turbūt žodis „erdvu“ čia nelabai tinka, tačiau salono ankštu tikrai negali vadinti. Papildomą erdvę sudaro beveik horizontaliai įmontuotas priekinis stiklas. Daugiausiai dėmesio traukia monolitinis prietaisų skydelis.

Virš mygtukų yra navigacinės sistemos skystųjų kristalų ekranas, išsiskiriantis visapusiško minimalizmo fone. Siūlome iQ duoti specialią premiją už mygtukų kiekį. Čia jų labai mažai. O įprastos daiktų dėtuvės visai nėra, vietoj jos – odinis segtuvas.

Neginčijamas iQ pranašumas prieš minėtą „Smart“ – keturios sėdimos vietos, nors ir tai tik teorinis teiginys. Iš esmės turime tris pilnavertes ir vieną pagalbinę vietą. Už vairuotojo nugaros galėtų sėdėti vaikas, nykštukas arba tikras jogos fanatikas. Visiems kitiems tokie eksperimentai kenksmingi, nes vietos kojoms nelieka netgi jei vairuotojas yra 175 cm ūgio. Tačiau šalia vairuotojo esanti keleivio sėdynė dėl priekinės panelės konstrukcijos gali prisistumti maksimaliai į priekį ir taip pagelbėti gale sėdintiems keleiviams.

Tad galimybę parvežti draugus iš vakarėlio iQ savininkas turi. Svarbiausia – iš anksto visus įspėti, kad niekas nesiimtų su savimi krepšių. Bagažo skyrius, arba tiksliau bagažo plyšys, talpina geriausiu atveju segtuvą su dokumentais arba nešiojamą kompiuterį. Tiesa, užpakalines sėdynes galima sulenkti, tuomet iQ virsta dviviečiu automobiliu su talpia bagažine.

860 kg svorio iQ nereikalingas galingas variklis. Po mažylio variklio dangčiu gali slėptis 1 l agregatas (50 kW) arba 1,4 l dyzelinis (66 kW). Taip pat nuo liepos mėnesio gaminami iQ su benzininiais 1,3 l (72 kW) varikliais. Visi trys varikliai praktiškai neturi „apetito“. Vidutinės kuro sąnaudos svyruoja 4-5/100 l. „Toyotos“ inžinieriai, norėdami kuo racionaliau išnaudoti erdvę, specialiai iQ sukūrė plokščią kuro baką, kuris talpina 32 litrus.

1 l trijų cilindrų variklis, kuris buvo išbandytoje mašinoje, apdovanotas prestižine „Best engine of the year“ premija du metus iš eilės – 2007 ir 2008 m. Šis technologijos šedevras naudoja mažiau kuro ir išgauna daugiau galios. Tiesa, apie pagreitėjimą nuo 0 iki 100 km/val. geriau nekalbėti, nes atrodo, kad tai užtrunka visą amžinybę – net 15,5 sek.

Privalumų sąrašas ilgesnis už automobilį

Įsitaisęs prie automobilio vairo, spaudžiu mygtuką „Start-stop“. Per kėbulą pereina vos juntamas virpesys, variklio garsas tuščia eiga primena cikadų čirškimą, o labiau „vyriškas“ garsas atsiranda tik pasiekus 5000 aps./min. ribą. Trys cilindrai ir 68 AG neša mane per miesto gatves. Štai ji, gimtoji „Toyota iQ“ stichija. Žmonės bado į baltą mašinėlę pirštais, moja rankomis ir šypsosi. Įkvėpta aplinkinių dėmesio, „Toyota“ manevruoja posūkiuose pakankamai gerai, o trumpabazio automobilio valdymas puikus, beveik kaip gokarto. Tie, kas važinėja „Mini Cooper“ automobiliu, supranta, ką reiškia vairuoti mažylį.

Geram vairavimui padeda sportiškai suderinta važiuoklė, nors po pasikratymo po senamiesčio gatves, geležinkelio pervažas ir „gulinčius policininkus“, iškilo klausimas: ar pateisinti šiuos minusus mažos galios automobilyje, kuris sukurtas kaip miesto automobilis? Turbūt vertėjo sukurti minkštesnę važiuoklę.

Pagrindinį kozirį „Toyota iQ“ ištraukia parkavimo aikštelėse. Gerai įgudęs vairuotojas šį automobilį galės įkišti kur nori ir kaip nori. Šoninio vaizdo veidrodėliai geri, apsisukimo spindulys mažas, o matomumas puikus, tad jokios elektroninės parkavimosi pagalbos tikrai nereikalingos.

Po eksperimentų parkavimo aikštelėje pasukome į užmiesčio kelią. Mažyliui čia aiškiai nejauku. Užduotis „aplenk sunkvežimį su priekaba“ įgyvendinama sunkiai. Maksimalus automobilio greitis yra 150 km/val., nors jau pasiekus 120 km/val. imi šokinėti sėdynėje nuo menkiausio nelygumo.

Pažintį su vienu iš mažiausių šiuolaikinių automobilių iki šiol prisimename su šypsena. „Toyotos“ miesto automobiliukas turi ryškiai išreikštą charakterį, ko negalima pasakyti apie daugelį šiuo metu gaminamų naujų modelių. Kad ir ką kalbėtų pavyduoliai, „Toyotos iQ“ kokybė ir saugumas vertinami labai gerai. Ne veltui „Euro Ncap“ saugumo bandymuose šiam mažyliui buvo suteiktas maksimalus 5 žvaigždučių įvertinimas. Trumpai tariant, iQ privalumų sąrašas tikrai ilgesnis už patį automobilį.

Miesto automobilyje įdiegtos technologijos išspaudžia maksimumą iš minimumo. „Toyota iQ“ tikrai turi šansą pradėti naują automobilių gamybos erą, kurioje dydis turės reikšmę. Gaila, kad gana aukšta kaina vargu ar leis šiems gamtai ir vairuotojams draugiškiems automobiliams greitai išplisti mūsų keliuose.

„Toyota iQ“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 998 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 50 kW/68 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 91 Nm/4800 aps./min.
Pavarų dėžė: bepakopė „Multidrive“
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 2985 mm
Plotis: 1680 mm
Aukštis: 1500 mm
Važiuoklės bazė: 2000 mm
Svoris: 860 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 15,5 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,3 l/100 km
Bagažinės tūris: 32/645 l
Kaina: 49,4 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 45,6 tūkst. Lt)

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Patirti Viduržemio vėją su „Maserati“: kuo ypatingas atnaujintas „Levante“?

„Maserati“ tradicija savo modeliams suteikti vėjų vardus egzistuoja nuo 1963-ųjų. Pirmasis...

„Land Rover“ gamoje – net 6 visureigiai su „Plug-in“ varikliais

Jau netolimoje ateityje visas transportas bus elektrifikuotas, tačiau prie naujos kartos energijos...

„Bentley Bentayga“ testas: racionali prabanga (2)

Jei prieš penkis metus debiutavęs „Bentley Bentayga“ tuomet buvo vienintelis toks SUV...

„Tesla Model 3“ testas: Dieve, laimink Ameriką! (137)

JAV, kur XX a. pradžioje pasirodė pirmieji konvejeriniu būdu gaminami ir kur kas įperkamesni nei...

Naujo „Renault Captur“ testas: komfortiškas net ir blogame kelyje specialiai „Motorams“ iš Estijos (23)

Nesistebiu, kad naujos kartos „ Renault Captur “ tapo vienu iš septynių geriausių 2021 Metų...

Top naujienos

ES „Covid-19“ suvaldymo lyderė skaudžiai suklupo: to, kas vyksta dabar, neįsivaizdavo net juodžiausiuose scenarijuose (121)

Gruodžio pradžioje Airijoje pasibaigus šešias savaites trukusiam karantinui sergamumas...

Siaubinga tragedija: dvidešimtmetis mirtinai pervažiavo kelyje gulėjusį šešiolikmetį (8)

Sekmadienio naktį, apie 0.40 val., kelyje Tauragė-Žigaičiai-Vainutas, dvidešimtmečio vairuojamas...

Tūkstančiai saulės jėgaines įsirengusių gyventojų gavo didesnius tarifus: atsipirkimo neįmanoma prognozuoti (83)

Saulės jėgainė ant stogo planuojama ir dvidešimčiai metų į priekį, tačiau pirmieji...

Po policijos kratos paaiškėjo tamsios vilniečio paslaptys: jaučiau atsakomybę dėl savo vaikų (157)

Vilniaus policijos pareigūnų vizitas jaunos šeimos namuose kaip reikiant sutuoktiniams sukėlė...

Kaip šeši broliai ir jų liūtai sėjo siaubą visame regione: tyrėjai iki šiol nespėja skaičiuoti aukų (83)

Tai buvo šeimynėlė iš pragaro. Daugelį metų (iki praėjusios vasaros) broliai Kani savo...

Į Lietuvą grįžęs Benediktas Vanagas išreiškė didžiausią norą dėl jubiliejinio Dakaro (6)

Šeštadienį, sausio 16-osios, naktį Vilniaus oro uoste nusileido „Inbank Toyota Gazoo Racing...

Pirmasis Astravo AE blokas atjungtas nuo tinklo (348)

Dėl įsijungusios apsaugos sistemos šeštadienį nuo elektros tinklo atjungtas pirmasis Astravo...

Kitokio sprendimo būti negalėjo: „Rytas“ po dar vieno fiasko atleido Kairį Gudelio komentaras (218)

Iš dviejų turnyrų – FIBA Čempionų lygos ir Citadele-Karaliaus Mindaugo taurės – per savaitę...

Netrukus Europos valgiaraščius užplūs vabalai: ES tarnyba uždegė žalią šviesą (260)

Vabzdžiai ką tik priropojo truputį arčiau europiečių lėkščių. Džiovintas geltonas didysis...

Naują knygelę vaikams pristatantis Selemonas Paltanavičius: man sako, galvoji ne taip, kaip visi suaugę žmonės (28)

Šitokio baltumo ir šitokio gražumo snieguoti rytai, kokius visi išvydome šią savaitę –...