aA
Japonijos automobilių gamintoja „Toyota“ svajoja apie tai, kad artimiausioje ateityje mažylis iQ viešpataus transporto spūsčių kankinamuose didmiesčiuose. Mažai degalų naudojančio automobilio privalumai akivaizdūs: miniatiūriniai gabaritai, daugiau nei kuklus „apetitas“, futuristinis dizainas su visi kiti šiuolaikiniai privalumai. Estijos DELFI portalo žurnalistai aiškinosi, kokios tikrosios šio automobiliuko galimybės.
Toyota iQ
Toyota iQ
© DELFI.ee

Matyt, mūsų krašte automobilių parkavimo problema dar nėra labai opi, nes tokio tipo automobiliai gatvėse sudaro mažumą, nors miesto sraute zujantys „Smartai“ turbūt jau nieko nestebina. Šie įžūlūs „vabaliukai“, besilaikantys griežtos dietos, stengiasi atrodyti žvalūs, tačiau jiems tai nelabai sekasi.

Sukurti tikrą miesto automobiliuką japonai norėjo jau seniai. Koncepcinis iQ buvo pademonstruotas 2007 m. Frankfurto automobilių parodoje ir jis išoriškai nelabai skiriasi nuo serijinės versijos.

Pasirodęs automobiliukas sukėlė sprogusios bombos efektą – kone kas antra europietė įsimylėjo pačios mažiausios „Toyotos“ dizainą. Lakoniškam iQ pavadinimui kūrėjai suteikė ne vieną reikšmę: i – tai individualumas, inovacija ir intelektas, o Q – tai kokybė.

Šio modelio sukūrimas apėmė racionalaus vartojimo, ekologijos, aplinkos tausojimo ir saugumo filosofijas. Taip rimtai į šį automobilį žvelgę kūrėjai į gatves paleido pakankamai nerūpestingai ir aplinkiniams šypsenas keliantį iQ modelį.

Kas gali sėdėti už vairuotojo?

Automobiliuko proporcijos labai neįprastos, iš esmės iQ – tai vienos didelės durys. Beveik 3 metrų ilgio modelis turi pakankamą plotį – visus 1680 mm, o tai suteikia ne tik stabilumą kelyje, bet ir sudaro papildomą erdvę salone.

iQ išvaizda dvelkia futurizmu ir japoniškais animaciniais filmukais. Tokį dizainą sunku pamiršti: į tave žvelgia didelės šviesios akys, „Toyotos“ logotipas mašinos priekyje atrodo kaip nosis, variklio grotelėse galima įžvelgti siaurą burną su vos išsikalusiais dantukais. iQ atrodo tarsi nervingai prikandęs lūpą ir svarstantis, ar patiks pasauliui.

Atidarius duris mūsų nustebimui nėra ribų. Turbūt žodis „erdvu“ čia nelabai tinka, tačiau salono ankštu tikrai negali vadinti. Papildomą erdvę sudaro beveik horizontaliai įmontuotas priekinis stiklas. Daugiausiai dėmesio traukia monolitinis prietaisų skydelis.

Virš mygtukų yra navigacinės sistemos skystųjų kristalų ekranas, išsiskiriantis visapusiško minimalizmo fone. Siūlome iQ duoti specialią premiją už mygtukų kiekį. Čia jų labai mažai. O įprastos daiktų dėtuvės visai nėra, vietoj jos – odinis segtuvas.

Neginčijamas iQ pranašumas prieš minėtą „Smart“ – keturios sėdimos vietos, nors ir tai tik teorinis teiginys. Iš esmės turime tris pilnavertes ir vieną pagalbinę vietą. Už vairuotojo nugaros galėtų sėdėti vaikas, nykštukas arba tikras jogos fanatikas. Visiems kitiems tokie eksperimentai kenksmingi, nes vietos kojoms nelieka netgi jei vairuotojas yra 175 cm ūgio. Tačiau šalia vairuotojo esanti keleivio sėdynė dėl priekinės panelės konstrukcijos gali prisistumti maksimaliai į priekį ir taip pagelbėti gale sėdintiems keleiviams.

Tad galimybę parvežti draugus iš vakarėlio iQ savininkas turi. Svarbiausia – iš anksto visus įspėti, kad niekas nesiimtų su savimi krepšių. Bagažo skyrius, arba tiksliau bagažo plyšys, talpina geriausiu atveju segtuvą su dokumentais arba nešiojamą kompiuterį. Tiesa, užpakalines sėdynes galima sulenkti, tuomet iQ virsta dviviečiu automobiliu su talpia bagažine.

860 kg svorio iQ nereikalingas galingas variklis. Po mažylio variklio dangčiu gali slėptis 1 l agregatas (50 kW) arba 1,4 l dyzelinis (66 kW). Taip pat nuo liepos mėnesio gaminami iQ su benzininiais 1,3 l (72 kW) varikliais. Visi trys varikliai praktiškai neturi „apetito“. Vidutinės kuro sąnaudos svyruoja 4-5/100 l. „Toyotos“ inžinieriai, norėdami kuo racionaliau išnaudoti erdvę, specialiai iQ sukūrė plokščią kuro baką, kuris talpina 32 litrus.

1 l trijų cilindrų variklis, kuris buvo išbandytoje mašinoje, apdovanotas prestižine „Best engine of the year“ premija du metus iš eilės – 2007 ir 2008 m. Šis technologijos šedevras naudoja mažiau kuro ir išgauna daugiau galios. Tiesa, apie pagreitėjimą nuo 0 iki 100 km/val. geriau nekalbėti, nes atrodo, kad tai užtrunka visą amžinybę – net 15,5 sek.

Privalumų sąrašas ilgesnis už automobilį

Įsitaisęs prie automobilio vairo, spaudžiu mygtuką „Start-stop“. Per kėbulą pereina vos juntamas virpesys, variklio garsas tuščia eiga primena cikadų čirškimą, o labiau „vyriškas“ garsas atsiranda tik pasiekus 5000 aps./min. ribą. Trys cilindrai ir 68 AG neša mane per miesto gatves. Štai ji, gimtoji „Toyota iQ“ stichija. Žmonės bado į baltą mašinėlę pirštais, moja rankomis ir šypsosi. Įkvėpta aplinkinių dėmesio, „Toyota“ manevruoja posūkiuose pakankamai gerai, o trumpabazio automobilio valdymas puikus, beveik kaip gokarto. Tie, kas važinėja „Mini Cooper“ automobiliu, supranta, ką reiškia vairuoti mažylį.

Geram vairavimui padeda sportiškai suderinta važiuoklė, nors po pasikratymo po senamiesčio gatves, geležinkelio pervažas ir „gulinčius policininkus“, iškilo klausimas: ar pateisinti šiuos minusus mažos galios automobilyje, kuris sukurtas kaip miesto automobilis? Turbūt vertėjo sukurti minkštesnę važiuoklę.

Pagrindinį kozirį „Toyota iQ“ ištraukia parkavimo aikštelėse. Gerai įgudęs vairuotojas šį automobilį galės įkišti kur nori ir kaip nori. Šoninio vaizdo veidrodėliai geri, apsisukimo spindulys mažas, o matomumas puikus, tad jokios elektroninės parkavimosi pagalbos tikrai nereikalingos.

Po eksperimentų parkavimo aikštelėje pasukome į užmiesčio kelią. Mažyliui čia aiškiai nejauku. Užduotis „aplenk sunkvežimį su priekaba“ įgyvendinama sunkiai. Maksimalus automobilio greitis yra 150 km/val., nors jau pasiekus 120 km/val. imi šokinėti sėdynėje nuo menkiausio nelygumo.

Pažintį su vienu iš mažiausių šiuolaikinių automobilių iki šiol prisimename su šypsena. „Toyotos“ miesto automobiliukas turi ryškiai išreikštą charakterį, ko negalima pasakyti apie daugelį šiuo metu gaminamų naujų modelių. Kad ir ką kalbėtų pavyduoliai, „Toyotos iQ“ kokybė ir saugumas vertinami labai gerai. Ne veltui „Euro Ncap“ saugumo bandymuose šiam mažyliui buvo suteiktas maksimalus 5 žvaigždučių įvertinimas. Trumpai tariant, iQ privalumų sąrašas tikrai ilgesnis už patį automobilį.

Miesto automobilyje įdiegtos technologijos išspaudžia maksimumą iš minimumo. „Toyota iQ“ tikrai turi šansą pradėti naują automobilių gamybos erą, kurioje dydis turės reikšmę. Gaila, kad gana aukšta kaina vargu ar leis šiems gamtai ir vairuotojams draugiškiems automobiliams greitai išplisti mūsų keliuose.

„Toyota iQ“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 998 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 50 kW/68 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 91 Nm/4800 aps./min.
Pavarų dėžė: bepakopė „Multidrive“
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 2985 mm
Plotis: 1680 mm
Aukštis: 1500 mm
Važiuoklės bazė: 2000 mm
Svoris: 860 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 15,5 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,3 l/100 km
Bagažinės tūris: 32/645 l
Kaina: 49,4 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 45,6 tūkst. Lt)

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujo „Renault Arkana“ testas: konkurentai nesiūlo nieko panašaus specialiai „Motorams“ iš Lenkijos (66)

Iki šio modelio debiuto madingais SUV -kupė stiliaus automobiliais galėjo džiaugtis tik...

Naujos C klasės testas: pavažinėjus tapo aišku, kodėl ją lygina su prabangiausiais „Mercedes-Benz“ (84)

„Mažoji „S klasė“ – taip patyliukais atsiliepiama apie naujausią Vokietijos „premium“...

Naujo „Jeep Wrangler 4XE“ testas: kam miške elektra? (56)

Visureigių gerbėjai tikriausiai sušuks – kur ritasi pasaulis?! Ir dar pridurs, kad pasaulyje...

Elektromobilio „BMW iX3“ testas: elektrinis BMW žada smagią ateitį (61)

Nors BMW su elektromobiliais pradėjo flirtuoti dar 1972 metais Miuncheno olimpiadoje pristačiusi...

Įkraunamo „Audi A6 Avant“ testas: stulbinantis hibrido efektyvumas – elektra nuvažiuoja daugiau nei 70 km (65)

Šiandien iš tinklo įkraunamu hibridiniu automobiliu nieko nenustebinsi, tačiau tiek kiek vien tik...

Top naujienos

Paaiškėjo daugiau aplinkybių apie Dzūkijos stovykloje pagimdžiusią trylikametę: vaiko tėvo ieško teisėsauga (16)

Trylikametei kaunietei atostogos Dzūkijos vaikų vasaros stovykloje baigėsi labai netikėtai: naktį...

Nausėda: su diktatoriumi nesikalbėsime taip, kaip jis galbūt tikisi  šiandien nemato reikalo įvesti nepaprastąją padėtį (297)

Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį pakomentavo Vidaus reikalų ministerijos ( VRM )...

Bilotaitė dėl įvykių Rūdninkuose: tai buvo pikta tyčinė provokacija neteisėtų migrantų skaičius netrukus pasieks 3000 (68)

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė įspėja, kad neteisėtų migrantų skaičius tuoj...

Prokurorė: „Grigeo Klaipėdos“ taršos byloje – jau 15 įtariamųjų (5)

Ikiteisminiame tyrime dėl Kuršių marias nevalytomis nuotekomis teršusios „Grigeo“ grupės...

Armonaitė: panašu, kad restoranai ir parduotuvės bus atviri tik pasiskiepijusiems žmonėms (778)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė komentuodama žurnalistams tolimesnį...

Skiepų priešininkės sūnus prašo policijos pagalbos (19)

Po šeštadienį Londone įvykusio protesto prieš žmonių skiepijimą nuo COVID-19 , žinomos...

Perspėja dėl audros: šiandien prognozuoja škvalą, perkūniją, vietomis kris kruša (17)

Netrukus galime sulaukti staigių oro permainų, todėl šalies sinoptikai ragina pasiruošti. Jie...

Buvęs KT pirmininkas susituokė su savo išrinktąja Danėliene (15)

Buvęs Konstitucinio Teismo pirmininkas Dainius Žalimas vedė savo ilgametę draugę teisininkę...

Bilotaitė: VRM atsižvelgiant į aplinkybes siūlo įvesti nepaprastąją padėtį pasienyje sužaloti du pareigūnai (1196)

Vidaus reikalų ministerija ( VRM ) antradienį surengė spaudos konferenciją dėl pirmadienio...