Posūkio meistras. Šia antrašte turbūt trumpiausiai ir tiksliausiai galima nusakyti pagrindinę sportiškojo dvidurio kupė „Toyota GT86“ paliekamą įspūdžių puokštės spalvą. Nors, žinoma, tai dar ne viskas. Šypsenos plėšikas, šeimos vertybių naikintojas, protėvių tradicijų saugotojas – automobilis, kuriuo keliaudamas keletą dienų kiekvieną kartą sėdęs prie vairo duodavau naują vardą.
"Toyota GT 86"
© DELFI / Karolina Pansevič

Gerai, gerai, perteklinį entuziazmą turbūt jau pajuto ir skaitytojai, tad reikia susitvardyti ir pabandyti apie modernizuotą „Toyota GT86“ modelį parašyti trumpai ir iš esmės.

Posūkio meistras

Trumpa automobilio vizitinė kortelė galėtų atrodyti taip: 2012 metais sukurtas „Toyota GT86“ pardavus virš 170 tūkst. automobilių buvo japoniškai lakoniškai atnaujintas, pakeičiant keletą detalių, tačiau šiukštu nekišant nagų prie esmės – vairavimo malonumų. O šie tiesiog užkoduoti dvidurio kupė konstrukcijoje: nė 1,3 tonos nesveriantis galine ašimi varomas automobilis su žemai priekyje sumontuotu dviejų litrų darbinio tūrio 200 AG galios opoziciniu benzininiu atmosferiniu varikliu. Žanro klasika, kaip sako vieni, arba klasikinis žanras, kaip pastebi kiti.

„Toyota GT86“ yra „Subaru BRZ“ analogas, mat abu modeliai kurti bendrame projekte, tiesa, technologinio „Subaru“ kraujo jame daugiau. „Toyotą“ į priekį gena galiniai ratai, tad „banzai“ vairavimo smagumams!

O jų yra gyvas velnias. Neduokite šiam automobiliui nuobodžios tiesiosios, duokite jam kuo daugiau vingių. Nes čia – tikras posūkio meistras.

Šypsenos plėšikas

Atmosferinio variklio emocija smagi žemuose ir itin aukštuose sūkiuose (maksimali galia pasiekiama prie 7000 aps./min.!), tačiau vidutiniuose jaučiasi šioks toks 205 Nm sukimo momento trūkumas. Arba tiksliau: variklio skleidžiamas garsas ne visiškai koreliuoja su pojūčiais. Modelis su automatine pavarų dėže nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,2 sek., o su mechanika – 0,6 sek. greičiau.

Bet tai vienintelis priekaištas motorui, mat visais kitais atžvilgiais jo charakteris apibūdintinas tik pozityviai: degalų valgo proto ribose (testo metu vidurkis siekė 9,1 litro mišriu režimu, tiesa, gamintojo deklaracija nurodo net 2 litrais mažiau!), sūkių rodyklė aukštyn kopia noriai, o svarbiausia, kad jėgainės pozicija užtikrina žemą svorio centrą, didesnį valdomųjų ratų prispaudimą ir dėl to šaunesnes vairavimo savybes.

"Toyota GT 86"
"Toyota GT 86"
© DELFI / Karolina Pansevič

Vien dėl šių sprendimų konstruktoriams atsirišo rankos važiuoklės reguliavimuose – ši yra sportiškai standi, tačiau pakankamai civilizuoto balanso, kad tokiu automobiliu būtų galima važinėti kasdien netarškinant dantų. Lengvesnė ir trumpesnė galinė GT86 dalis su varoma ašimi leidžia ypatingai smagiai jaustis posūkiuose (elektroninė stabilumo kontrolė subtiliai vėluoja), o sportiškai sunkesnis vairas su preciziškai ratų padėtį perduodančiu mechanizmu taria „ne“ streso ląstelėms arba susprogdina jų bombą. Vairuotojas čia viršininkas – kiekvienas kelio vingis plešia šypseną.

Atskirai reikia paminėti šešių laipsnių automatinę pavarų dėžę: tokiame automobilyje natūraliai labiau prašosi mechanika, be to, „automatas“ juntamai lėtina įsibėgėjimą. Bet norint sportuoti galima naudotis mentelėmis už vairo ir „pataisyti“ automatinės transmisijos „klaidas“ ar pasirinkti norimas pavaras ateinant į posūkį.

Verta pastebėti, kad modelis su mechanine pavarų dėže yra 1330 eurų pigesnis, tik, anot gamintojų, vidutiniškai sunaudos apie 0,7 litro benzino šimtui kilometrų daugiau.

Šeimos vertybių naikintojas

„Tėėėėti, per greitai!“. Užsisvajojusį pažadina sūnaus balsas, besiskleidžiantis jau kažkur mano vidinėje ausyje. Krūptelėjus tenka susivokti, kad A) Tikrai per greitai, o B) Vaikas sėdi jam priklausančioje kėdutėje ant galinės sėdynės ir kalba tiesiai man į ausį. Na gerai, iš pradžių aš apskritai nesitikėjau įgrūsti tos kėdutės į GT86 galą, tačiau pavyko. Ir pavyko palydint pritariančių praeivių žvilgsnių: „štai, koks pavyzdingas tėvas, kiša akivaizdžiai per didelį daiktą į panašu, kad per mažą, nes saugumas svarbiausia“.

Gerbiami praeiviai, štai mano išpažintis. Jūs klydote. Nesu pavyzdingas, nes važinėjau ir galvojau: „užteks šeimos vertybių, gana, pasiduodu ir išduodu dyzelinį universalą, persėdu į ryškiai oranžinį kupė“. O eretiškos minties pateisinimui argumentavau kitam savo aš: „nors automobilis mažas, bet juk vaikiška kėdutė telpa!“

"Toyota GT 86"
"Toyota GT 86"
© DELFI / Karolina Pansevič

Iš tiesų automobilis nėra toks jau menkas, kaip pasirodytų iš pirmo žvilgsnio: ilgis – 4240, plotis – 1775, aukštis – 1320, o atstumas tarp ašių – 2570 mm. Suprantama tokio tipo modeliui – gale vaikiška kėdutė iš tiesų tilpo netikėtai, o 243 litro bagažinėje mantos kelionei po Europą tikrai nesusikrausi.

Bet skaitantys šį tekstą ir galvojantys apie šį automobilį – nesakykite, kad jūsų neperspėjau. Mintys persekiojo visokios.

Protėvių tradicijų saugotojas

Salone pasitinka patogūs krėslai su geru šoniniu prilaikymu ir puikia vairuotojo sėdėjimo padėtimi. Tačiau interjeras sukelia nevienareikšmių asociacijų: lyg ir pakankamai ergonomiškas, lyg ir viskas po ranka ir valdoma intuityviai, tačiau tuo pačiu ir visiškai asketiškas su Lietuvos nepriklausomybės atgavimą primenančia centrine konsole (vien ko vertas laikrodis!), „Toyota“ protėvių dvasia alsuojančiais valdikliais, mažėliu centriniu ekranu...

Kita vertus, tikrai negalima skųstis medžiagų kokybe ar jų surinkimu, salone užtenka vietos pasidėti įvairius smulkius daiktus ir puodelius, o displėjuje galima sekti pagrindinius sportiškuosius parametrus: traukos ir galios kreives, rato įveikimo laikus ir pan.

Automobilyje montuojami priekiniai LED žibintai, 16 arba 17 colių skersmens ratlankiai, riboto slydimo diferencialas ir kita įranga, o už papildomą mokestį užsakoma „JBL Premium“ garso aparatūra, sportiniai „Sachs“ amortizatoriai, „Touch2Go“ navigacijos sistema.

Su kuo sunkiau taikstytis, ypač skriejant autostrada, tai su perdėm dideliu triukšmo lygiu salone. Tačiau automobilio kaina gali atpirkti bet kokį priekaištą jam: už pradinę 30 tūkst. 530 eurų kainą kokybiškas vairavimo malonumų kūrėjas neturi ypatingai didelės konkurencijos, o pagrindinę iš esmės ir sudaro brolis dvynys „Subaru BRZ“.

Kas labiausiai patiko: „Toyota“ vadovo Akios Toyodos citata: „jeigu vairavimas nekelia malonumo, tuomet tai ne automobilis“.

Kas labiausiai nepatiko: Vairavimas keltų dar didesnį malonumą sėdint šiuolaikiškiasniame automobilio salone.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujojo „Kia Ceed“ testas: euroautomobilis specialiai „Motorams“ iš Faro, Portugalijos (10)

Jei tikėti kiekvienu „Kia“ rinkodarininkų žodžiu, naujasis „Ceed“ yra labiausiai...

„Peugeot Rifter“ testas: naujasis partneris specialiai DELFI iš Monako (5)

Naujuoju partneriu ji vadinu neatsitiktinai – ankstesnės kartos šis automobilis mums pažįstamas...

„Ford EcoSport“ testas: aukščiau (ne)būtinai geriau (12)

Subkompaktiniai krosoveriai Europos rinkose ima dominuoti, tad nenuostabu, kad jų savo...

Naujojo „Peugeot 508“ testas: intriga paruošta specialiai DELFI iš Monako (26)

Dar visai neseniai vidutinio dydžio sedanai buvo vieni trokštamiausių automobilių. Kompanijų...

Naujojo „Volvo V60“ testas: alternatyva be kompromisų specialiai „Motorams“ iš Barselonos (29)

Jei prieš metus man būtų reikėję rinktis vidutinės klasės prestižinį modelį, tikriausiai tai...

Top naujienos

Feisbuke plinta siūlymai, kaip užsidirbti iš „Maxima“ kortelės (87)

„Pinigai grįžta perkant“, – džiaugsmingai skelbia viena feisbuko grupė. Joje visi norintys...

Vienintelė tokia Lietuvoje: bažnyčios rūsyje laukia šiurpi akistata su mirtimi (33)

Liškiava – senas dzūkų kaimelis, kuris rašytiniuose šaltiniuose minimas dar nuo XI a....

Charkoviečiai pageidauja pasiskolinti mūsų prezidentę: jos reikia Ukrainai (526)

Prieš lankantis pusantro milijono gyventojų turinčiame, antrame pagal dydį Ukrainos mieste...

Trumpas po susitikimo su Putinu: aš manau, kad dabar mes einame teisingu keliu (1450)

Pirmadienį Helsinkyje susitiko JAV ir Rusijos vadovai. Tai buvo pirmasis dvišalis Donaldo...

JAV sulaikyta Rusijos agentė dėl pasikėsinimo kištis į JAV politiką (4)

JAV pareigūnai sulaikė 29 metų rusę dėl pasikėsinimo daryti neteisėtą įtaką Jungtinių...

Neringa Venckienė vėl sulaukė palaikymo: iš Lietuvos – laiškas JAV teismui (557)

Ketvirtadienį, liepos 12 d., Jungtinių Amerikos Valstijų teismas paskelbė, kad Neringos...

Futbolo taktikos evoliucija: kodėl Kroatija pasaulio čempionate buvo balta varna? (21)

Kroatija nusipelnė neutralių gerbėjų simpatijų, bet ji nediktuoja globalių madų. Taip mano...

Temstant Rokiškyje įvyko avarija – sužalotas žmogus (4)

Pirmadienio vakarą Rokiškyje įvyko avarija, kurios metu sužalotas žmogus. Laimė, ne stipriai.

Lietuvos aukštuomenė parodė elegancijos ir gero skonio pavyzdį (208)

Tradiciškai liepos 14-ąją Turniškėse esančioje Prancūzijos rezidencijoje paminėta Bastilijos...

Protokolo žinovas gėdina Rusiją: Putinui turėjo atitekti ne pirmas, o tik trečias skėtis (120)

„Gėda Putinui. Gėda Rusijai“, – taip sako etiketo ir protokolo ekspertas Arminas Lydeka ,...