aA
Posūkio meistras. Šia antrašte turbūt trumpiausiai ir tiksliausiai galima nusakyti pagrindinę sportiškojo dvidurio kupė „Toyota GT86“ paliekamą įspūdžių puokštės spalvą. Nors, žinoma, tai dar ne viskas. Šypsenos plėšikas, šeimos vertybių naikintojas, protėvių tradicijų saugotojas – automobilis, kuriuo keliaudamas keletą dienų kiekvieną kartą sėdęs prie vairo duodavau naują vardą.
"Toyota GT 86"
© DELFI / Karolina Pansevič

Gerai, gerai, perteklinį entuziazmą turbūt jau pajuto ir skaitytojai, tad reikia susitvardyti ir pabandyti apie modernizuotą „Toyota GT86“ modelį parašyti trumpai ir iš esmės.

Posūkio meistras

Trumpa automobilio vizitinė kortelė galėtų atrodyti taip: 2012 metais sukurtas „Toyota GT86“ pardavus virš 170 tūkst. automobilių buvo japoniškai lakoniškai atnaujintas, pakeičiant keletą detalių, tačiau šiukštu nekišant nagų prie esmės – vairavimo malonumų. O šie tiesiog užkoduoti dvidurio kupė konstrukcijoje: nė 1,3 tonos nesveriantis galine ašimi varomas automobilis su žemai priekyje sumontuotu dviejų litrų darbinio tūrio 200 AG galios opoziciniu benzininiu atmosferiniu varikliu. Žanro klasika, kaip sako vieni, arba klasikinis žanras, kaip pastebi kiti.

„Toyota GT86“ yra „Subaru BRZ“ analogas, mat abu modeliai kurti bendrame projekte, tiesa, technologinio „Subaru“ kraujo jame daugiau. „Toyotą“ į priekį gena galiniai ratai, tad „banzai“ vairavimo smagumams!

O jų yra gyvas velnias. Neduokite šiam automobiliui nuobodžios tiesiosios, duokite jam kuo daugiau vingių. Nes čia – tikras posūkio meistras.

Šypsenos plėšikas

Atmosferinio variklio emocija smagi žemuose ir itin aukštuose sūkiuose (maksimali galia pasiekiama prie 7000 aps./min.!), tačiau vidutiniuose jaučiasi šioks toks 205 Nm sukimo momento trūkumas. Arba tiksliau: variklio skleidžiamas garsas ne visiškai koreliuoja su pojūčiais. Modelis su automatine pavarų dėže nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,2 sek., o su mechanika – 0,6 sek. greičiau.

Bet tai vienintelis priekaištas motorui, mat visais kitais atžvilgiais jo charakteris apibūdintinas tik pozityviai: degalų valgo proto ribose (testo metu vidurkis siekė 9,1 litro mišriu režimu, tiesa, gamintojo deklaracija nurodo net 2 litrais mažiau!), sūkių rodyklė aukštyn kopia noriai, o svarbiausia, kad jėgainės pozicija užtikrina žemą svorio centrą, didesnį valdomųjų ratų prispaudimą ir dėl to šaunesnes vairavimo savybes.

"Toyota GT 86"
"Toyota GT 86"
© DELFI / Karolina Pansevič

Vien dėl šių sprendimų konstruktoriams atsirišo rankos važiuoklės reguliavimuose – ši yra sportiškai standi, tačiau pakankamai civilizuoto balanso, kad tokiu automobiliu būtų galima važinėti kasdien netarškinant dantų. Lengvesnė ir trumpesnė galinė GT86 dalis su varoma ašimi leidžia ypatingai smagiai jaustis posūkiuose (elektroninė stabilumo kontrolė subtiliai vėluoja), o sportiškai sunkesnis vairas su preciziškai ratų padėtį perduodančiu mechanizmu taria „ne“ streso ląstelėms arba susprogdina jų bombą. Vairuotojas čia viršininkas – kiekvienas kelio vingis plešia šypseną.

Atskirai reikia paminėti šešių laipsnių automatinę pavarų dėžę: tokiame automobilyje natūraliai labiau prašosi mechanika, be to, „automatas“ juntamai lėtina įsibėgėjimą. Bet norint sportuoti galima naudotis mentelėmis už vairo ir „pataisyti“ automatinės transmisijos „klaidas“ ar pasirinkti norimas pavaras ateinant į posūkį.

Verta pastebėti, kad modelis su mechanine pavarų dėže yra 1330 eurų pigesnis, tik, anot gamintojų, vidutiniškai sunaudos apie 0,7 litro benzino šimtui kilometrų daugiau.

Šeimos vertybių naikintojas

„Tėėėėti, per greitai!“. Užsisvajojusį pažadina sūnaus balsas, besiskleidžiantis jau kažkur mano vidinėje ausyje. Krūptelėjus tenka susivokti, kad A) Tikrai per greitai, o B) Vaikas sėdi jam priklausančioje kėdutėje ant galinės sėdynės ir kalba tiesiai man į ausį. Na gerai, iš pradžių aš apskritai nesitikėjau įgrūsti tos kėdutės į GT86 galą, tačiau pavyko. Ir pavyko palydint pritariančių praeivių žvilgsnių: „štai, koks pavyzdingas tėvas, kiša akivaizdžiai per didelį daiktą į panašu, kad per mažą, nes saugumas svarbiausia“.

Gerbiami praeiviai, štai mano išpažintis. Jūs klydote. Nesu pavyzdingas, nes važinėjau ir galvojau: „užteks šeimos vertybių, gana, pasiduodu ir išduodu dyzelinį universalą, persėdu į ryškiai oranžinį kupė“. O eretiškos minties pateisinimui argumentavau kitam savo aš: „nors automobilis mažas, bet juk vaikiška kėdutė telpa!“

"Toyota GT 86"
"Toyota GT 86"
© DELFI / Karolina Pansevič

Iš tiesų automobilis nėra toks jau menkas, kaip pasirodytų iš pirmo žvilgsnio: ilgis – 4240, plotis – 1775, aukštis – 1320, o atstumas tarp ašių – 2570 mm. Suprantama tokio tipo modeliui – gale vaikiška kėdutė iš tiesų tilpo netikėtai, o 243 litro bagažinėje mantos kelionei po Europą tikrai nesusikrausi.

Bet skaitantys šį tekstą ir galvojantys apie šį automobilį – nesakykite, kad jūsų neperspėjau. Mintys persekiojo visokios.

Protėvių tradicijų saugotojas

Salone pasitinka patogūs krėslai su geru šoniniu prilaikymu ir puikia vairuotojo sėdėjimo padėtimi. Tačiau interjeras sukelia nevienareikšmių asociacijų: lyg ir pakankamai ergonomiškas, lyg ir viskas po ranka ir valdoma intuityviai, tačiau tuo pačiu ir visiškai asketiškas su Lietuvos nepriklausomybės atgavimą primenančia centrine konsole (vien ko vertas laikrodis!), „Toyota“ protėvių dvasia alsuojančiais valdikliais, mažėliu centriniu ekranu...

Kita vertus, tikrai negalima skųstis medžiagų kokybe ar jų surinkimu, salone užtenka vietos pasidėti įvairius smulkius daiktus ir puodelius, o displėjuje galima sekti pagrindinius sportiškuosius parametrus: traukos ir galios kreives, rato įveikimo laikus ir pan.

Automobilyje montuojami priekiniai LED žibintai, 16 arba 17 colių skersmens ratlankiai, riboto slydimo diferencialas ir kita įranga, o už papildomą mokestį užsakoma „JBL Premium“ garso aparatūra, sportiniai „Sachs“ amortizatoriai, „Touch2Go“ navigacijos sistema.

Su kuo sunkiau taikstytis, ypač skriejant autostrada, tai su perdėm dideliu triukšmo lygiu salone. Tačiau automobilio kaina gali atpirkti bet kokį priekaištą jam: už pradinę 30 tūkst. 530 eurų kainą kokybiškas vairavimo malonumų kūrėjas neturi ypatingai didelės konkurencijos, o pagrindinę iš esmės ir sudaro brolis dvynys „Subaru BRZ“.

Kas labiausiai patiko: „Toyota“ vadovo Akios Toyodos citata: „jeigu vairavimas nekelia malonumo, tuomet tai ne automobilis“.

Kas labiausiai nepatiko: Vairavimas keltų dar didesnį malonumą sėdint šiuolaikiškiasniame automobilio salone.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Audi A6“ testas: ar tai – lietuvio svajonių automobilis? (71)

Na, pasakykite man, koks žmogus nenorėtų išbandyti naujausio „ Audi A6 “? Jau aštuntą kartą...

„Opel Grandland X“ testas: ar nenukentėjo vokiškų automobilių kokybė? (24)

„ Opel Grandland X “ turi tą pačią platformą kaip ir „ Peugeot 3008 “, o „Opel“ markė...

Naujos „Toyota Supra“ testas: legenda grįžo, nesvarbu, kad su BMW širdimi specialiai DELFI iš Madrido (51)

„Tikriausiai tai paskutinis kartas, kai „Toyota“ gali sau leisti pagaminti sportinį automobilį...

Elektrinio „Volkswagen e-Crafter“ testas: idėja gera, bet kas įpirks? (19)

Vokietijos „Volkswagen“ intensyviai dirba, stengdamiesi išpirkti kaltę dėl masinės neapykantos...

Naujo „Renault Megane R.S.“ testas: garantuotas emocijų užtaisas su vienu „bet“ (14)

Šis 280 AG ryškiai oranžinis hečbekas yra tikras emocijų generatorius – jei tik yra noras, jis...

Top naujienos

Sugalvojo, kaip vilios darbuotojus: 1000 eurų išmoka – tik pradžia (5)

Panevėžio savivaldybė dar vasarą patvirtinusi programą, kaip būtų galima pritraukti į miesto...

Skraidančių automobilių eros besitikintys kūrėjai žvalgosi į Lietuvą (29)

Skraidančių automobilių era turėtų prasidėti per artimiausius penkerius metus – to tikisi bent...

Prakalbino žmones apie seksą sovietmečiu: tai buvo labiau panašu į pilietinį karą nei į revoliuciją (216)

Seksas, malonumas, meilė ir šeima – požiūrio į šiuos dalykus raidą sovietmečiu ėmėsi tirti...

Profesorius Skurvydas: nevartojame visiems prieinamo vaisto, rizikuojame sirgti 26 lėtinėmis ligomis (1)

Jei per savaitę bent 5 kartus po pusvalandį leidžiate savo laiką aktyviai, stipriai sumažinate...

Neįtikėtina drama: „Panevėžys“ fantastišku būdu išplėšė pergalę, auksą ir bilietą į A lygą (2)

Šeštadienį dramatišku finišu baigėsi LFF I lygos sezonas. Paskutiniame ture sprendėsi ne tik...

Medeina Čijauskaitė. Esame auklėjamos būti neįgaliomis princesėmis (247)

Man be proto gaila neišnaudoto moterų potencialo. Man gaila kiekvienos, kuri žiojėjančią...

Lietuvio gyvenimas primena pasakojimą apie Odisėją: į jūrą išplaukė trims mėnesiams, o grįžo po metų – neatpažino net sūnus (75)

Kone dešimtmetis praleistas jūroje gaudant vėją, trijų mėnesių plaukimas virtęs metus trukusia...

Populiariausia pasaulyje operacinė sistema tuoj neatpažįstamai pasikeis (32)

Populiariausia pasaulyje mobiliųjų įrenginių operacinė sistema „Android“ jau greitai taps...

Kaip suprasti šiuolaikinį meną? Iš MO muziejaus atidarymo (21)

Suprasti šiuolaikinį meną – nelengva užduotis net profesionalams, net nekalbant apie tuos, kurie...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Krizė atrieda atidunda (15)

Negalima taip rašyti, todėl parašysiu. Nes politikai mus ir vėl, kaip 2008-aisiais, bandys palikti...